Şimdi Ara

Yerli İHA motoru TEI-PD170 yabancı rakiplerini solladı!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
1.603
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
26 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yerli İHA motoru TEI-PD170 yabancı rakiplerini solladı!
    TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI) tarafından geliştirilen Türkiye’nin ilk milli turbodizel havacılık motoru TEI-PD170, pekç ok yerli İHA’ya güç veriyor. Anka, Aksungur ve Bayraktar TB3’te TEI-PD170 motoru kullanılıyor.



    TEI-PD170, rakiplerine göre üstün performans sunuyor. TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk AKŞİT, TEI-PD170’in özellikleri hakkında önemli veriler açıkladı. TEI-PD170’in verilerini rakipleri ile karşılaştırdı.



    Ayrıca Bkz.KAAN'ın yerli motoru 6. Nesil uçakları destekleyecek



    Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) tarafından geliştirilen ANKA insansız hava uçağında Alman şirket Technify Motors tarafınan üretilen Centurion 2.0 motoru kullanılıyordu. TEI, bu motorun yerli ve daha güçlü versiyonu olarak TEI-PD170 turbodizel havacılık motorunu geliştirdi. ANKA, Aksungur ve Bayraktar TB3’e güç veren TEI-PD170, maksimum 172 HP güç üretiyor. 20.000 feet irtifaya kadar kesintisiz olarak 170 HP gücünü verebilmesiyle dikkat çekiyor.



    TEI-PD170 özellikleri




    • Silindir Hacmi: 2,1 Litre

    • Hava Besleme: İki Kademe Seri Turboşarj

    • Yakıt Besleme: Ortak Yakıt Hattı (Common Rail)

    • Kalkış Gücü: 172 HP

    • Sürekli Güç (2300 propeller RPM): 172 HP

    • İrtifa Gücü (20.000 ft.): 170 HP

    • İrtifa Gücü (30.000 ft.): 130 HP

    • Kuru Ağırlık: 162 kg

    • Yakıt: JP-8 veya Jet-A1

    • Yakıt Tüketimi: 207 g/kWh



    Sınıfının en iyisi



    Yerli İHA motoru TEI-PD170 yabancı rakiplerini solladı!
    TEI-PD170'i bulunduğu sınıftaki diğer motorlar ile karşılaştırdığımızda kritik irtifada üretilen güç değerine göre TEI-PD170 sınıfının en iyi değerini sunuyor. Kritik irtifada en yüksek gücü üretiyor. TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk AKŞİT, "PD170 açık ara sınıfında dünyanın en iyi motoru" ifadelerini kullanıyor.



    Sınıfının en verimli motoru



    TEI-PD170, rakiplerinden daha yüksek güç ürettiği için yakıt tüketimi verimliliği açısından sınıfındaki rakiplerinden geride olduğu düşünebilir. Ancak düşünülenin aksine TEI-PD170, sınıfının en verimli motoru olma özelliği taşıyor. Aşağıdaki tabloda sunduğu güce kıyasla yakıt tüketimi verisini inceleyebilirsiniz.



    Yerli İHA motoru TEI-PD170 yabancı rakiplerini solladı!
    TEI-PD170, Bayraktar TB2’deki ithal Rotax 912 motoruna göre yüzde 11 daha düşük yakıt tüketim değeri sunuyor. Bu sayede 20 saatlik uçuşta yaklaşık 100 kg yakıt tasarrufu sağlıyor. Yakıt tüketiminden elde edilen ağırlık avantajını daha fazla mühimmat taşımada kullanabiliyor. Örneğin TEI-PD170, 25 kg ağırlığında 4 ekstra CİRİT füzesi taşıma imkanı sunuyor.



    20.000 ft irtifada 170 HP güç



    Havacılık motorlarında irtifa yükseldikçe motorların ürettiği güç değeri düşüyor. TEI-PD170 rakiplerinden farklı olarak 20.000 feet gibi yüksek irtifada dahi güç kaybı olmadan 170 HP güç vermeyi başarıyor.



    TEI'nın yaptığı testlerde ANKA'nın TEI-PD170 ve Technify Centurion 2.0 motoru ile güç kıyaslaması grafiğini görebilirsiniz. TEI-PD170, 20.000 feet irtifada Technify Centurion 2.0'a kıyasla 43 HP daha yüksek güç üretiyor.



    Yerli İHA motoru TEI-PD170 yabancı rakiplerini solladı!



    Bayraktar TB2’de neden TEI-PD170 kullanılmıyor?



    Bayraktar TB2’de Avusturyalı Rotax 912 motoru kullanılıyor. TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk AKŞİT, Bayraktar TB2’de neden TEI-PD170 kullanılmadığı hakkında şu açıklamayı yaptı:



    “Bayraktar TB2’ler çok küçük. Bu motorlar (TEI-PD170) yaklaşık 1,5-2 ton sınıfındaki İHA’lar için geliştirildi. Bu motorlar 2 tonluk bir İHA’yı yeryüzünden kaldırıp 40 bin feet irtifaya çıkarıyor. Bayraktar TB2’ler 600 kg ağırlığında. Bu da bir Serçe’ye V6 3lt motor takmaya benziyor. Büyük geliyor yani. Onlar (Baykar) daha küçük motorlar kullanıyor.”



    Bayraktar TB3, TEI-PD170 ile irtifa rekoru kırdı



    Yerli İHA motoru TEI-PD170 yabancı rakiplerini solladı!
    Baykar tarafından geliştirilen Bayraktar TB3 insansız hava uçağı, TEI-PD170'ten güç alıyor. 25 Haziran 2024 tarihindeki test uçuşunda TEI-PD170 motor ile havalanan Bayraktar TB3, 36.310 feet irtifaya çıktı. Milli havacılık tarihimizde yerli motorla en yüksek irtifaya ulaşılmış oldu.



    TEI-PD222ST: PD-170 ile aynı boyutta 225 beygir güç



    Yerli İHA motoru TEI-PD170 yabancı rakiplerini solladı!
    TEI tarafından geliştirilen TEI-PD222ST, TEI-PD170 ile aynı yere sığan boyutlara sahip. TEI-PD222, kompakt boyutuna rağmen 225 beygir güç üretiyor. Azami irtifa değeri 45.000 feet olan bu motor yüksek güç, düşük yakıt tüketimi ve kompakt tasarımıyla rakiplerinin önüne geçiyor. Ayrıca 3.600 saat çalışma ömrü ile rakiplerinden daha uzun süre kullanım imkanı sunuyor. 20.000 ft irtifada 190 HP’nin üzerinde güç üreten TEI-PD222, büyük boyutlu İHA’larda büyük avantaj sağlıyor.



    TEI-PD170 özellikleri




    • Silindir Hacmi: 2,1 Litre

    • Hava Besleme: Tek Kademe Turboşarj

    • Yakıt Besleme: Ortak Yakıt Hattı (Common Rail)

    • Kalkış Gücü: 225 HP (5 dakika)

    • Sürekli Güç: 200 HP

    • İrtifa Gücü (20.000 ft.): >190 HP

    • İrtifa Gücü (30.000 ft.): 115 HP

    • Kuru Ağırlık: 163 kg

    • Yakıt: JP-8 veya Jet-A1

    • Yakıt Tüketimi: 220 g/kWh









  • Neyin kafası bu ya  


    170 beygir gücü.

    D ise Dizel demek zaten.


    Gitmiş ismi benziyor demiş.

    Tei ürettiği tüm motorlara bu şekilde isim veriyor. PD222, TJ300, TS1400, TF6000, TF10000 vs.

    Eee bunların hiçbiri o markada yok. Bunlar kimden alındı.  


    Allah akıl fikir versin. Siz varken bu ülkede düşmana ihtiyaç yok.

    Başarılı her işe bir çamur atma hevesi var sizde.

    Çamur atacak aptalları okumaya geldim:))

    Biz mühendis ve fizikçi arkadaşlarımızda atölyemizde bir ürün geliştirip üretiyoruz, günlerimizi alıyor, pazar gecesi gece 23:00'e kadar iş başındaydık, dün yine 21:30'a kadar atölyedeydik. İş bizim olduğu için sabaha kadar da çalışsak bu bize koymuyor:) ama yorgun kalkmak güzel değil.

    Üretilen bir ürüne b*k atanlar, ya kasıtlı kıskançlıktan yapıyorlar yada cahiller.

    İşi bilen, mühendis biri bile asla b*k atmaz. Bu bir gelişim sürecidir ve asla bitmez.
  • eraclius kullanıcısına yanıt
    her şeye bir cevabınız var

  • TB3 epey gelişmiş o zaman. Ben TB2'nin revizyon edilmişi sanıyordum ama tamamen yeniden dizayn edilmiş gibi görünüyor. 11000 metre bir çok savunma sisteminden koruyacaktır çünkü TB2'nin 7500 metre yükseliği problemli idi, özellikle hızı yavaş olunca.

  • Thielert'i satan alan firma, Tielert'in her modelinin de haklarını satın aldı.


    Yerli İHA motoru TEI-PD170 yabancı rakiplerini solladı!
  • Anka başlangıçta Thielert Centurion motorunu kullandı, bu motor mercedes motorunun modifiye edilmiş versiyonu. Ayrıca, Thielert şirketi Çinlilere satıldı ve tüm hakları Çin’ in elinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Reklam mı alıyorsunuz?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • M0meNtS kullanıcısına yanıt
    bok atacak birşey bulmaları ve akp suçlarken chp övmeleri lazım, şu an motoru yabancı diyemiyorlar, yıllar önce dedikleri gibi bimde satılan çöp dron bu tb2ler tb3ler diyemiyorlar, onları da anlamak lazım milli diye bir kavramları yok...

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Afganlar giderse teipd179 gider!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • estf kullanıcısına yanıt

    Yok kanka, senelerdir Anka daha iyi iken niye bayraktara yoğunlaştık diye sorduk sadece.

    Anka hala daha iyi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Colda kullanıcısına yanıt
    Anka büyük iri yarı daha heybetli. TB-2 daha İsviçre çakısı gibi her işi yapıyor ama anca öyle böyle birde daha ucuz tabii.

    O yüzden ikiside var envanterde ama Anka’yı büyük hedeflerle uğraşan deniz kuvvetleri tercih etti.

    Anka’nın en büyük özelliği uydu iletişimi idi. Deniz kuvvetleri hem mesafe hemde karıştırılma şansı düşük olduğu için seviyordu.

    Birde baykar’ın başarısı TB-2’yi Anka’dan seneler önce göreve sundu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 15 Temmuz 2024; 11:34:23 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sniper23 kullanıcısına yanıt
    Daha ağır daha heybetli deniz görevlerine daha uygun.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ben hala fakirim. Motorum.

    Vrnnnnnnn Vrnnnnnnnnn.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jubeii -- 15 Temmuz 2024; 11:52:41 >
  • Tb2 Anka'dan önce mi?

    Emin misiniz?


    Anka bulut üstü operasyon ve soğuk havada uçabilirken tb2 bunları yapamıyordu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor hacmi 2.0 litre, vergisi çoktur bunun :))

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Orman yangın'larını söndürmek için daha büyük çift motor'lu hava itfaiye uçağı üretilebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloody Roar -- 15 Temmuz 2024; 23:54:15 >
  • Bloody Roar B kullanıcısına yanıt
    Gözlem için büyüğe gerek yok ama söndürmek için diyorsan iha ile yapılacağını pek sanmıyorum biraz daha pilotaj isteyen bir konu muhtemelen

  • sniper23 kullanıcısına yanıt
    Aynı gövde ama çok kısa mesafeden kalkacağı için çok güç istiyor olabilir

  • millet ne güzel haberim yoh ganga modunda :D ulan alman mühendislerin ürettiği sistem işte. ilk motorda olan sıkıntıları R modelinde giderdiler. Böylece daha fazla güç üretebilir daha farklı yakıtlarla çalışabilir ki böylece daha yüksek irtifaları görebilir oldu :)))) bizimkiler muhtemelen amerikan firmasında aldı işte :D yok pd 170mişmiş :D



    isim benzerliğinin de bukadaruı ...


    motor kontrol yazılım benzerliklerinin de bu kadarı...



    neymiş yerli ve milli motorumuz alman geliştirmesi olan Avrupa hava yazılımını mı kullanıyormuş? Yerli İHA motoru TEI-PD170 yabancı rakiplerini solladı! 


    amerika sana bunları veriyor, koreye bunları veriyor ve hatta artık pakistan ve mısır'a da vermeye başladı ki böylece işte rusya, çin ile yapılacak yakın dönemde savaşta, sen de birşeyler üretebil de nato silah üretiminde çin ve rusya'ya yaklaşabilsin.


    Yerli İHA motoru TEI-PD170 yabancı rakiplerini solladı!




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.