![]() ![]() TOGG T10X AKILLI CİHAZIMIZA TAKMIŞ OLDUĞUMUZ WEBASTO ISITMA SİSTEMİNİN , TOGG ÜZERİNDEKİ MENZİL VE ENERJİ FAKTÖRLERİNE ETKİSİNİ 400 KM BOYUNCA -25 °C VE -1 °C 'de TEST ETTİK. #webasto #toggt10x #togg2022 #erzurum #soguk #testing https://www.youtube.com/watch?v=xlnOPCK0E7M |
YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU (707. sayfa)
![](/static/forum/img/close.png)
![](/static/forum/img/popularite.png)
YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU
(En Son Oy Tarihi: 6.2.2025)
-
-
Peki bunun yerine 1000 wattlık bir kumtel vs gibi ısıtıcı taksak dahili klima 3000w harcıyorsa (bilmiyorum toggdaki kaç kw) daha fazla kazanç elde edilmez mi😂😂
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Maşallah , çok güzel değerler
tesla SR cılar görmesin
onlar ısı pompası ,mükemmel aerolarıyla bile bu değerleri anca görüyorlar
tesla SR eşidi Togg hem ondan 360 bin daha uygun fiyata hem aynı menzil ve togg da tesladan daha yüksek konfor var
-
Arabanın konforuna diyecek yok. Bende yazılım hatası da kullandıkça iyice azaldı. Yok desem yeridir. Ama yeni alanlarda ufak sıkıntılar görünce üzülüyor insan. Olmasa daha iyi tabi ama yeni bir araç olduğu için kısa bir süre mavi ekranlara alışmak lazım herhalde.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ısı pompası da ısı pompası. -1 derecede bile %15 anca fark etmiş. bu ülkenin kaç şehrinde kaç gün -1'e iniyor ki hava? Gürcan Bey haklıymış, ısı pompasına ayrılacak maliyet ve alanı daha büyük bataryaya ayırmak daha mantıklıymış. havanın çok soğuk olduğu 2-3 ay dışında çok daha avantajlı oluyor büyük batarya.
-
Togg un ısıtıcı sistemi gayet verimli çalışıyor , görüldüğü gibi 0 derecelerde webasto ile togg un ısıtıcısı arasında neredeyse tüketim farkı yok ama yinede -25 gibi soğuklar için tüketim artıyor , aynı test aynı yerde keşke tesla SR veya LR ile de istasyonda fulleyerek yapılsa o zaman ısı pompasının avantajı ne kadar fark ediyor daha net ortaya çıkardı.
aracın kendi verdiği 21 derece sıcaklık ile webostanın verdiği sıcaklık farkını da unutmamak gerek
Isı pompasında gözden kaçırılan ayrıntı , bataryanın belli sıcaklıkta olması gerektiği için oradaki ısıdan çok faydalanamıyor olması, hatta tesla - derecelerde batarya ısıtma kullanıyormuş :)
mesela togg da şu yapılabilir ,hava 10 derece altında iken işlemci ,ve kaput altındaki ünitenin ısısı içeriye ön cama verilerek buğu önlenmesi için otomatik kullanılabilir , bunun için tek yapılacak öndeki kaput altı koruma plastiğinin altına o ısıyı toplayacak kubbemsi bir plastik kapak ve bu ısıyı içeriye ön cama üfleyecek düşük devir büyük çaplı fan ,yazında bu ısı aracın dışına yönlendirilir.Daha da ilerisi turbo gibi alttan geçen rüzgar bir fan çevirir ona bağlı milde diğer fanı elektrik harcamadan çevirir ve bu ısıyı içeriye elektrik harcamadan üfler , araç durunca elektrikli fan çalışır
Webosta bence elektrikli araçlar için kesinlikle en verimli ısıtma sistemidir , en gelişmiş ısı pompasına sahip teslanın bile kış koşullarında webosta kadar avantaj sağlamadığı verdiği menzilden diğer testlerde görülmüştü ,burada da paylaşıldı kısa menzil togg ile aynı menzil sunuyor kısa menzil ısı pompalı tesla
webostanın çok akıllıca olduğunu herkes biliyor ancak elektrikli araca webosta ?, elektrikli araca 1lt de olsa yakıt koymak ? kulağa hoş gelmiyor :) halbuki bu videodaki webosta Coolman Mini 1.3kw Çanta Webasto Tipi Isıtıcı 12v-24v ,yakmıyor kokluyor
Bu arada bu webosta deneme için konulduğundan en verimli şekilde kullanılmıyor , aracın bagaj kısmına şarj kablosu yuvasına koyuldu , hiçbiryeri delmediler egzos çıkışını dışarıya oradaki kapağı açarak verdiler ve sıcak hava içeriye bagajdan esnek boru ile aktarılıyor , o nedenle webosta araç içinde çalışıyor , şimdi o videonun yorum kısmında güzel fikirler yazılmış
Bu webosta kaput içine konulursa ki yer bol ,webostanın egzos çıkışı aracın bataryasına doğru üflenecek (azda olsa katkısı olur :)) ,sıcak hava çıkışı aracın ısıtıcı yerine bağlanacak ,webostanın kumanda paneli var , bu şekilde webostanın ıstma verimi daha da artacaktır.
Ama en büyük soru elektrikli araca ısıtma için yakıtlı sistem kullanmak kullanıcıları nasıl etkiler
Videoda kullanılan webosta en küçüklerden ve 1lt mazot ile saatlerce (15 saat kesintisiz) ısıtma yapabiliyor yani ayda 1lt yaksa 3 ay 3lt mazot :) koy 5lt lik depo unut
böylece kışın şu anki kullanıma göre en soğuklarda bile +100km üzeri menzil artışı
isteyenler için Togg webostayı opsiyonel olarak sunsa güzel olur hem cihaz basit hem araca eklenmesi ısı pompasından çok daha kolay
illa elektrikli ısıtma olacaksa da yağlı radyatör petekleri mantığıyla ,yağlı elektrikli ısıtma gibi sistemde düşünülebilir ,lada nın meşhur kalorifer peteği bir karış ya var ya yok hatırlatayım
karavan malzemeleri & ekipmanları | en iyi fiyatlar - karavanmalzemecim.com
Coolman Mini 1.3kw Çanta Webasto Tipi Isıtıcı 12v-24v - Karavan Malzemeleri, Karavan Ekipmanlarıhttps://www.karavanmalzemecim.com/coolman-mini-1.3kw-canta-webasto-tipi-isitici-12v-24v?srsltid=AfmBOop2Wfg5KQFsitAXMhyVZAp-dl0XW3dT1C0xKROfR4Maxruzp6RUIqM
-
Kesinlikle
çok doğru karar , en soğuk yerler bile en fazla 3 ay kış yaşıyor
Bu arada Togg un bu değerleri elde etmesinde diğerlerinden çok daha iyi olan batarya izolasyonu da çok etkili bence , izolasyon iyi olduğu için batarya ısıtmaya enerji harcamıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 6 Şubat 2025; 23:49:5 > -
Her mesajında bir yanlış bilgi oluyor. Şaşırtmıyorsun.
Aynen 0,30 sürtünme katsayılı, 314 km wltpli, ısı pompası da bulunmayan togg kısa menzil; 0,23 sürtünme katsayısılı, 450 km wltpli, ısı pompalı tesla ile aynı yakıyor.
Matematik ağlıyor.
Youtubeda onlarca test var. Bir tane örnek göstersene dediğine. Utanmıyor musun insanları kandırmaya.
Tesla sr, kış şartlarında neredeyse togg uzun menzil ile benzer menzil değerlerini veriyor çoğu testte. Neredeyse diyorum çünkü togg büyük batarya avantajı ile bazı testlerde tesladan 40 50 km fazla menzil verebiliyor.
İnsanları kandırmayı bırak. Hiçbir şart ve koşul altında togg kısa menzil, tesla sr'ın yanından geçemez menzil konusunda.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
uçarak gelmişsin hoşgeldin de bak bu verileri tesla SR sahibi verdi @ESER14
sende elektrikli araç yok ve matemetik mi ağlıyor algı mı ağlıyor görüyoruz ,anlatmaya gerek yok bizde veriler var ,katalog verileri değil gerçek kullanıcı verileri
@burgazz ın verileride yukarıda onunki de kısa menzil togg ,şimdi oku ve düşün
insanları kandıran sensin, teslanın uzun menzili bile tesla model y LR , toggun uzun menzil değerlerine ulaşamıyor hala ısrarla bunu birde SR ile karşılaştırma gafletine düşüyorsun ..
-
Yakıtlı sistem bence gereksiz. Yalnız şimdi ben biraz sürüş yaptım. Ultrasonik par aensörü hatası verdi. Sonra radar devre dışı diye uyarı berdi. Yoğun karda . Anlam veremedim ara ara verip bu hataları kayboldu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam benim yazımı alıntalmışsın ama tüketim bir çok faktörü göre değişkenlik gösteriyor. Hava 15-20 derece aralığında elektrikli araçlar max verimlilikle çalışıyor.
Aracım şehir içinde ekran tüketimi ile reel tüketim arasında ciddi fark veriyor, uzun yolda ise fark 1kw ye kadar düşüyor.
Dün toplam gidilen 251km ile yeniden ac istasyonda %100 şarja girdim. 56,19kw elektrik yükledi (421,4tl) Ekran 17kw gerçekte 22kw. Fakat ben hergün iş çıkışı çocukları okuldan almak için gittiğimde en az 45dk sinema izliyorum. İlaveten gün içinde çok fazla indi bindi yapıyorum. Bu da maalesef her seferinde soğuyan kabinin tekrar ısınması demek.
Uzun yolda (İstanbul bolu git gel) bundan dolayı çok tutarlı sonuç verdiği gibi yine gerçek tüketim otopilot kullandığım halde 120-130 lu hızlarda bile reelde 19-20kw yi geçmiyor, hep dolu batarya hesabı yapıyorum.
Kış şartları geçtiğinde (kar lastiğim yok) yine git gel yapacağım. Uzun yolu buradan paylaşalım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Aynen bir mesajla kanıtladın. Aynı şartlarda bir togg ne yakardı kıyas yapmadan nereden uyduruyorsun bunları. Youtube aç bak. Onlarca menzil karşılaştırması var.
Sana göre wltp yalan, sürtünme katsayısı yalan, ısı pompası yalan. Bilime karşı bir insansın.
Aynı hava şartlarında, aynı yolda, aynı kabin içi sıcaklık ile iki aracı kıyas yapabilirsin. Forumdan bulduğun, farklı hava koşullarında farklı yollarda seyahat eden iki kişi ile kıyas yaptığını sanıyorsun. Hadi kendini çok iyi kandırıyorsun da buradaki insanları kandıramazsın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QRX -- 7 Şubat 2025; 9:11:54 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektrikli arabaya ısıtıcı mı takmışlar? Böyle gereksiz işlerle ugraşmanın anlamı yok. Araçta ki ısıtıcı gayet iyi ısıtıyor. Bu sürekli tüketim hesabını da ben anlamıyorum. %30 altına inince gidip şarj ediyorum bazen geç oluyor bazen erken. Sürekli hesap mı yapılır. Ben dışardan şarj ediyorum bir de
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben size asıl gerçeği söyleyeyim..
Elektirikli arabayı pompa mompa da kurtarmıyor.
Elektrikli iş değil.
Bu kadar net
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
- Türkiye Nüfusunun % 80-90' ının yaşadığı yer için ısı pompası ve tesla termal yönetim sistemi çok da anlamlı bir fark oluşturmuyor. Isı pompası olacağına büyük batarya daha optimum kalıyor. (Bu arada her ısı pompası olması demek tesla kadar iyi termal yönetim sistemine sahip demek değil) Dolayısıyla Togg ısı pompasız olması çok abartılacak bir husus değil bu matematiksel hesaplarla.
- Elektrikli araç alım konusu ise kişinin evde - işyerinde şarj imkanı, yaptığı uzun yol durumları ile direk ilişkili hususlar dolayısıyla herkes için kesin uygun diye bir durum yok. Ama şu anda ötv manasında acayip avantajlı orası kesin imkanı olan alsın o manada yoksa ileride ötv yüzdeleri artacak.
- Togg elektrikli araçlar arasında elektrik tüketimi ideal bir araç değil. Elektrik tüketimi az diye diğerlerinden tercih etme durumu çok olmaz. Ama konfor, teknik özelliklerinin çok dolu olması ve yerlilik manasında tercih edilecek bir araç.
- Sonuç yazılım ve donanım tutarlılığı oluncaya kadar togg sabrı gösteremeyecek olan uzak dursun. Yok benim şansım iyidir yerliyi desteklerim konfor ve teknik özelliklerin de keyfini çıkartırım diyen de kesin alsın bence.
- webosto tarzı işlere çok taraftar değilim. Çok ihtiyaç olan bir husus olarak görmüyorum. Kafa karıştırmaya gerek yok. Aracın ısıtıcıları yeterli mi yeterli. Soğuk havalarda tüketim fazla mı fazla. Ama bunun fazla olmasının sebebi ne kadar içeriyi ısıtmaktan ne kadarı bataryayı ısıtmaktan bu hesabı yapmak çok kolay değil. Araç tasarımcı mühendislerin gireceği hesaplara çok girmeye gerek yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi intel10 -- 7 Şubat 2025; 10:53:39 >
-
Biliyorum hocam ,sizin gibi gerçek veri paylaşan çok az
, o yüzden sizin mesajı alintiliyorum, hava şartları mesafe kullanım alışkanlıkları, Togg dada kısa mesafe 30tuketen de var
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eser14 arkadaşımız yine veri paylaşmış, 251km 56kw, Burgaz in verisinde ise , Togg kısanin bataryası 53 kW ve 230km yapmış,daha 30km kalmış , sen T10F i alınca konuşuruz
, sistemler,aero tabiki önemli ama etkilerini tartışıyoruz
bak Togg T10x, t10f ile aynı motor aynı batarya paketi ama aero 0,22 ile daha fazla menzil sunuyor , ama aynı sürtünmeye sahip model y sunamiyor + ısı pompasina rağmen
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tüketim konusu
- Ortam Sıcaklığı (Hava çok soğuksa kabin ısıtma açılmasa bile batarya ısıtılacağından dolayı tüketim artar)
- Mesafe kısalığı hava soğuksa aleyhe işlemeye başlar her kullanımda garibim bataryayı ısıtmaya çalışır.
- Sürüş dinamikleri gaz pedalına yüklenme tarzı, rejen kullanma dinamikleri, hızlanma ve hızlı gitme durumları
- Yol dinamikleri yokuş yukarı yokuş aşağı gidiş
- Araç içi ısıtma veya klima kullanım tarzı kimi çok ısıtıcı veya klimayı açar
Bu kadar çok değişken olunca tüketim bilgileri paylaşım araç kullanım becerilerini paylaşıma döner dolayısıyla araçların tüketimini karşılaştırmaktan genel olarak uzaklaşır. Bu yüzdendir ki WLTP gibi bir nispeten bir bilimsel tüketim değeri icat edilmiştir. (NEDC ve RDE gibi hesaplamalarda var)
WLPT değerleri tabiki fiili kullanımdan farklıdır. Ama araçların tüketimlerini karşılaştırmak için yukarıda belirttiğim faktörlerden bağımsız araç tüketimini karşılaştırmaya yarasın diye bulunmuştur. Bu yüzden araçları karşılaştırırken WLPT değerlerine bakmak gerekir.
Sen şunu tükettim ben bunu tükettim daha çok kullanım performansı konusu olur araç karşılaştırmaya yaramaz.
Peki WLPT değerlerinden filli kullanımda sapma niye var. Tıpkı dizel ve benzinli araçlarda olduğu gibi standart koşullardan farklı olarak olacaktır.
WLTP döngüsü 30 dakikalık bir gerçekçi sürüş ortamında 23.25 kilometrede yapılır. Ortalama hızın 46.5 km/sa’e çıkarıldığı testte düşük, orta, yüksek ve ekstra yüksek hız olmak üzere 4 farklı bölüm bulunur. Ulaşılan maksimum hız ise 131 km/sa’tir.
WLTP
Dünya Çapında Uyumlaştırılmış Hafif Araç Test Prosedürünün bir kısaltması olan WLTP, dünya genelinde satılan tüm binek araçlar ve hafif ticari araçlar için uygulanan standartlaştırılmış bir test prosedürüdür. Bu test prosedürü, Eylül 2017 itibariyle daha dinamik test parametreleriyle daha gerçekçi tüketim değerleri elde etmek üzere özel olarak geliştirilmiştir. WLTP ölçümlerinde aşağıdaki koşullar temel alınır.
- Test Odası Sıcaklığı: 23° C.
- Test Mesafesi: 23 km.
- Test Süresi: 30 dakika.
- Test Çevrimi: Düşük, orta, yüksek ve çok yüksek tüketim seviyeleri.
- Ortalama Hız: 47 km/s.
- Rölanti Oranı: %13.
- Azami Hız: 130 km/h.
- Vites geçiş noktaları her bir araç için öncesinde ayrı ayrı hesaplanır.
- Analize, araç ağırlığı ve ek donanımlar dahil edilir.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X