Şimdi Ara

Yerli otomobilin kokpitinden ilk görüntü! (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
747
Cevap
3
Favori
46.563
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
33 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kuralsiz111

    40 bine satacaklarsa alırız. Eğer min. 100 bin lira olacaksa pardon da neresi yerli ?
    100 bine anca bunu alırsın kardeşim =)) Renault Twizy
    200 binden aşağı olması mümkün değil, bana kalırsa 200-300 bin bandında olur eğer görseller gerçekse.

    Yerli otomobilin kokpitinden ilk görüntü!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fofer -- 27 Aralık 2019; 9:31:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x2yk

    Orada israf yok 5 tane araç 42 milyon euro 'ya mı alındı sanıyorsunuz, fikri mülkiyet haklarından patentlere kadar birçok şey alındı ve oradaki fikir bilgi birikim yapmış olduğumuz aracın sisteminde denendi entegre edildi üstüne konuldu ve bu araç öyle çıktı piyasaya bilgim çok yok ama bilgisi olan arkadaşlar daha detaylı anlatırlarsa bilgi sahibi ve net bilgi sahibi oluruz.

    Alıntıları Göster
    Fikri mülkiyet hakkını satın aldıysak nevs firması bugün bu araçları nasıl çinde üretip piyasaya sürdü,gelip bizden izin alması gerekmez mi.Biz o verdiğimiz parayla adamları iflastan kurtardık,baktılar bizim yapacağımız yok gidip çinde bu aracı nevs 9.3 ev ismiyle satıyorlar.Patenti falan alınmadı,patenti alındı dediginiz araç bakın ne halde

    Yerli otomobilin kokpitinden ilk görüntü!

    fikir için gidersin dma firmasına ,şu elektrikliye çevirdiğiniz corolla lardan verin inceleyelim dersin.Bu ülkede şuan istesin mevcut benzinli veya dizel aracı elektrikliye çevirecek firma dolu.Kaldi ki dma firması bunu yaptı.Videolari mevcut,yani işin özü bunu yapmak için 40 milyon euro para bayılmaya gerek yoktu.Bakın videosunu izleyin

    Techs Worldyoutube
    Türk Malı Elektirikli Otomobil İncelemesi ( DMA )
    https://www.youtube.com/watch?v=fAExnSx5-Ws&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mendieta58 -- 27 Aralık 2019; 9:38:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Alıntı :

    Resmi gazetede yayınlandı.


    Fabrika yeri Bursa ilimiz (Devlet tahsis edecek)
    KDV muafiyeti ve KDV iadesi
    Vergi indirimi
    SGK muafiyeti
    Nitelikli eleman desteği
    Alım garantisi (DMO 30.000 adet 2035 yılına kadar)
    Gelir vergisi stopaj desteği
    Faiz desteği

    Her ortak 2023 yılına kadar 3.500.000.000 TL para koyacak
    ÖTV İçin de bir madde var ama tam anlamadım.
    Toplam yatırım 22.000.000.0000.-TL olacak
    Yatırım 13 yılda tamamlanacak ve bu süre içinde 5 farklı modelde üretim kapasitesi 175.000 adet / yıl olacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mendieta58 kullanıcısına yanıt
    NEVS firması sadece Çin içerisinde satış haklarına sahip, biz uluslararası satış hakkına sahibiz. Çinli firma başardı projeyi bu platformda 1 milyondan fazla araç sattı Çin içinde, maalesef biz başaramadık.
  • Öncelikle milli duygularınız kabarıp particilik yaparak arabayı savunmayın araç bir çıksın ne nedir ne değildir bir görelim daha araba çıkmadan Range rover yapmışlar gibi konuşanlar var yok şöyle süper yok böyle mükemmel yok uçuyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    NEVS firması sadece Çin içerisinde satış haklarına sahip, biz uluslararası satış hakkına sahibiz. Çinli firma başardı projeyi bu platformda 1 milyondan fazla araç sattı Çin içinde, maalesef biz başaramadık.
    Neden başaramadık,o satış hakkı bi işimize yaramaz eğer şansımız varsa birileri gelir üretim ve satış için bizden izin alır.Ayrıca bu proje daha garantiydi çünkü bu araç yıllardır piyasada olduğu için kronik sorunlardan arınmış bi araçtı,keşke bunu yapabilselerdi.

    Alamayacak olsamda istiyorum bi yerli markamiz olsun ama hayırlısı bakalım.Umarim üretildiği günleri görürüz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Şöyle ifade edeyim ben, know-how tabi ki her zaman kazançtır ancak bazı çalışanlarınız tecrübe kazansın diye 40 milyon euro vermeye gerek yok bende onu ifade ediyorum. Mevcut tanıtılacak araç zaten hazır bir araç biz bu aracın üretiminde, tekniğinde, tasarımında vs izleyici konumunda bulunabiliriz şu ana kadar. Bundan sonra platformu satın aldıysak üzerinde değişiklikler ve millileştirme yapabiliriz. Yeni araca entegre ettiğiniz bir teknoloji yok ki zaten hali hazırda elinizde, sadece bazı TÜBİTAK çalışanlarının tecrübesi var bu konuda. Daha önce de söylediğim gibi bir araç üzerinde tecrübe sahibi olmak için 40 milyon euro verip pazarlama haklarını ve kullanım haklarını almanıza gerek yok, TÜBİTAK'a istediğiniz araçtan istediğiniz adette alıp üzerinde arge çalışması yapabilirsiniz.

    Ben bugün hybrid araç üzerinde tecrübe kazanmak istiyorsam gider bir önceki kasa corolla alır ve bunun üzerinde hybride dönüşüm çalışmaları yaparım, test yaparım, arge yaparım, neden bir önceki corollanın platformunu ve pazarlama haklarını almak için TOYOTA'ya 40 milyon euro ödeme yapayım o platformu üretimde kullanmayacak ve satmayacaksam. Sanırım örnek üzerinden anlatınca açıklayıcı olmuştur. 40 milyon euronun 39,9u maalesef atıl hale geldi kalan 100 bin euro 3-5 aracın fiyatı ve nakliyesi diyelim.
    Tamam eyvallahta mesela şuan TOBB EDTÜ Öğretim Görevlisi dr. cahit sönmez kendisi trt haber 'de az önce bir şeyler diyordu dedi ki bu araç zamanla millileştirme ile tamamen bizim olarak üretilecek gibi sözler söyledi yani biz bu aracı tamamen her parçasını farklı firmalardan alsakta ve tasarımını pininfarina firmasına tasarlatsakta bu aracın birleşme kabloların görevlerini iletme ekipmanların birleştirilmesi misal süspansiyonların yerleştirilmesi pilin alt bölüme entegre edilmesi kokpitin yerleştirilmesi motor devreye girince sistemin hayata geçmesi gibi durumları damı başkasına yaptırdık yani Gürcan Karakaş 'ın ekibi ile mühendislerle burada bir araya getirilmedi mi araç ve gebze bilişim vadisi 'nde toplanmadı mı, eğer öyle ise hangi ülke de bu araç bu hale getirildi. Ve fabrika kurulacak 300 nitalikli personel ve 4323 gibi istihdam diyorlar bu araç orada nasıl toparlanacak yurtdışından alınan parçalarla mı birleştirme işlemleri yapılacak yani a101 'den modüler mobilya alıp ev de toplayıp tv sehpası yapma işi gibi bir şey mi yapılacak Bursa 'da.




  • Gerçekten güzel araç olmuş. Ulaşılabilir fiyatlar olursa destek amaçlı eski aracı satıp üstüne koyup almayı planlıyoruz. Allah utandırmasın.

    Bu arada yerlilik oranı nedir bu araçta? Motoruna kadar yerli diyorlar doğru mu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mendieta58 kullanıcısına yanıt
    O proje olmasını istediğim ancak olamayacağı maalesef baştan belli bir projeydi çünkü devlet tekelinde ve sorumluluğunda bu işi yapamazsınız. O proje tamamen devlet tekelinde sürdürüldü aslına bakarsanız araç oldukça başarılı bir konfigürasyonda planlanmıştı. Şu an piyasaya sürülen transit custom gibi seri hybrid bir sistem. 5 litre altı yakıt tüketimi ile ve belli başlı teşvikler ile 100-120 bin bandında peynir ekmek gibi satılabilirdi ancak olmadı.
  • Nurhan Halit N kullanıcısına yanıt
    CHP anca heykel yapardı
    Araba chpnin neyine

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yec44 kullanıcısına yanıt
    Bu marka alımıyla birçok know how da bize geçmiş oldu. tecrübeler boşa gitmiyor. En basiti hava yastığı teknolojisi, direk o araçlardan edinilmiştir.

  • x2yk X kullanıcısına yanıt
    Tabi ki o kadar basit değil ama anladığınız şey evet doğru ama eksik. Bu araç bitmiş bir araç, hazır bir araç biz bunu satın alıyoruz. Ya da bu aracı boş verin şöyle anlatayım; biz peugeot firmasına gidiyoruz ve bana 3008 platformunda bir SUVnin tasarım ve üretim izinlerini izniyoruz, 3008 platformu zaten üretime hazır bir platform, tamamlanmış bitmiş. Parasını ödeyerek alıyoruz ve bunun iç dizaynı ve dış tasarımını makyajlayarak, değiştirerek tanıtıyoruz. Sonra fabrika açılana kadar içeri dönüp 3008 platformunun hangi parçalarını kendimiz içeride üretebiliriz hangilerini peugeot ya da onun tedarikçisinden ithal edeceğiz bakıyoruz. İlk etapta motoru, şanzımanı, aktarma organlarını dışarıdan alıp burada egeaya benzer şekilde üretirken peyderpey motorunu, şanzımanını vs içerde üretebilmek için arge ve yatırım yapıyoruz. Başlangıçta %30 yerli bir araç üretirken 7-10 senede bu oran %70-%80lere ulaştırılabilir.

    Şu an yapılan da bu tamamen. Şimdi başta hazır bir elektrikli araç aldık bitmiş, tamamlanmış, zaman içerisinde bataryası, motoru içeride yerlileştirilmeye çalışılacak. Bu araç bitmiş araç olarak yurtdışından geldi tasarım dışında bizim bir dahlimiz yok aracın teknik kısmına dahlimiz bundan sonra başlayacak o da ilk etapta sınırlı iken yerlileştikçe artar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 27 Aralık 2019; 10:1:58 >




  • yerli olan yeri neresi
    sileceklerimi

    reislerini üzmemek için üretilmiş bir otomobil
    bi kaç sene yağlanır ballanır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ~Lion King~ kullanıcısına yanıt
    Şöyle aracın bataryası ilk etapta Çinli olacak fakat bu konuda Vestel 4.5 Milyar Dolar yatırımla Batarya fabrikası kuracak o zaman o da Yerli olacak. Motor Yerli ki zaten basit ve ucuz bir parça dışardan alsak bile Benzinli motorlar gibi komplike vr pahalı feğil yani kritik bir parça değil belki ilk modellerde batarya gibi ithal olur ama Yerli olması çok çok kolay. Sensörler vb Teknolojik bazı parçalar İthal olacak bunun Yerlisi çok zor çünkü dışarıdan kaliteli ve ucuza alınıyor üretmek flash bellek fabrikası kurmak gibi saçma olacaktır. Ekranlar İthal ve pahalı bir parça yapacak bir şey yok. Yazılımlar 3.Seviye otonom dahil Yerli olacak ki TOGG bu konuda bir start up satın aldı yapacağız.
    Totalde ilk araçlar için yaklaşık ekonomik olarak %60 Yerli olur fakat Teknoloji bazında Yerlilik %90 larda olur çünkü Yazılımı yazdığınızda otomatik %70 küsür Yerliliğe zaten ulaşmış oluyorsunuz
    İlerleyen yıllarda batarya vb ile de Maddi Yerlilik %90 lara çıkar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mualefet yapicam diye o olmayan beyinlerle ne güzel fikir dışkılamış millet üretim yok millilik yok diyen kafalar üretim oluncada delirmesi ayrı bi komedi balon diyen kafalar cumhuriyetin ilan edildiginden beri ne yapmış acaba çok merak ediyorum. Haa pardon ya yapmislardi her mahalleye 1 heykel projesi vardı bunların:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emosmaho -- 27 Aralık 2019; 10:11:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MehmetDH5355 M kullanıcısına yanıt
    Batarya maliyeti aracın %50sinden fazla, artı olarak motor, sensörler, ekranlar vs ithal. İlk üretimde nasıl %60 yerlilik oluşturacaksınız. Bugün motoru dahi yerli megane maliyet anlamında %60 yerlilikte.

    İlk üretim için maliyet anlamında %30 dahi çok iyi rakam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Tabi ki o kadar basit değil ama anladığınız şey evet doğru ama eksik. Bu araç bitmiş bir araç, hazır bir araç biz bunu satın alıyoruz. Ya da bu aracı boş verin şöyle anlatayım; biz peugeot firmasına gidiyoruz ve bana 3008 platformunda bir SUVnin tasarım ve üretim izinlerini izniyoruz, 3008 platformu zaten üretime hazır bir platform, tamamlanmış bitmiş. Parasını ödeyerek alıyoruz ve bunun iç dizaynı ve dış tasarımını makyajlayarak, değiştirerek tanıtıyoruz. Sonra fabrika açılana kadar içeri dönüp 3008 platformunun hangi parçalarını kendimiz içeride üretebiliriz hangilerini peugeot ya da onun tedarikçisinden ithal edeceğiz bakıyoruz. İlk etapta motoru, şanzımanı, aktarma organlarını dışarıdan alıp burada egeaya benzer şekilde üretirken peyderpey motorunu, şanzımanını vs içerde üretebilmek için arge ve yatırım yapıyoruz. Başlangıçta %30 yerli bir araç üretirken 7-10 senede bu oran %70-%80lere ulaştırılabilir.

    Şu an yapılan da bu tamamen. Şimdi başta hazır bir elektrikli araç aldık bitmiş, tamamlanmış, zaman içerisinde bataryası, motoru içeride yerlileştirilmeye çalışılacak. Bu araç bitmiş araç olarak yurtdışından geldi tasarım dışında bizim bir dahlimiz yok aracın teknik kısmına dahlimiz bundan sonra başlayacak o da ilk etapta sınırlı iken yerlileştikçe artar.
    Son bir soru daha bu araç sana göre ya da bilgin varsa; bu araç hangi karoser mi deniyor ya da kasa diyelim hangi kasanın aracıdır sence yani 3008 'in ya da 2008 'in ya da Dünya 'da bitmiş olan bir elektrikli aracın kasası üzerine çıkmış bir araç mı yani geçen günler diyordun k 350 serisi diye o kasanın üzerine kurulmuş bir araç mı sence.

    Teşekkür ederim başka sorum yok bir süreliğine rahatsız ettim.




  • benim için fiyatı önemli
  • Yerli otomobille ilgili bazı kararlar Resmi Gazete'de

    📌 Üretim tesisi Bursa'da kurulacak.

    📌 4 bin 323 kişi istihdam edilecek.

    📌 5 farklı modelde, yıllık 175 bin adet otomobil üretilecek.

    📌Devlet Malzeme Ofisi, yerli otodan 2035 sonuna kadar 30 bin adet alacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.