Şimdi Ara

Yerli otomobilin kokpitinden ilk görüntü! (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
747
Cevap
3
Favori
46.592
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
33 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok şık görünüyor umarım başarılı olur şahsen fiyatı 100 bin liralarda değilse alınır.
  • Akaaar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Lansmanda kullanılan ve üretime geçtikten sonra araçla birlikte gelen oem lastiğin markası Petlas mı olacak yoksa Lassa mı onu merak ediyorum açıkçası

    Yerli araç üretiyoruz ayağına gidip de ithal malı lastikleri takmasınlar bari jantlara
  • Saat kaçta

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • x2yk X kullanıcısına yanıt
    Estağfurullah, Evet bence o platform kullanıcak tüm oklar orayı gösteriyor ve mantıklı olanda bu zaten. Bununla birlikte zaten togg'a mühendis alımı başlayalı 1 sene oldu şunun şurasında 1 senede kimse hayatında ilk defa elektrikli araç üzerinde çalışan 50-60 mühendisle ortaya araç çıkartamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 27 Aralık 2019; 10:36:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5F6A14216

    Apple ile durumu karşılaştırmak komik olmuş zira Apple işletim sistemini,işlemcisini kendi üreten bir firma.

    Onun haricinde 2. cümlene katılıyorum şu durumda yerlilik oranına takılmamak geriyor önemli olan elektrikli otomobiller pazarında güçlü bir markaya sahip olabilmek. Yarını merakla bekliyorum hangi marka altında yapılacak tanıtımı. Umalım iyi bir isim ile çıkış yapsın. Keşke seri üretim tarihi de daha erken olsaydı yıllardır otomobil üreten bir çok firma elektrikli otomobil üretimine bizden daha hızlı adapte olabilecekken pazarda kendimize yer bulmak oldukça zor.

    Alıntıları Göster
    Apple işlemci üretmiyor dizayn ediyor TSMC Samsung gibi fabrikası olan üreticilere ürettiriyor.Montajı da Foxconn yapıyor Çinde.Yani Amerikada telefon sadece dizayn ediliyor.Ama Iphone Amerikan malı değil diyen ne gördüm ne duydum şimdiye kadar.

    Sana komik gelmiş olabilir ama gerçek bu.

    Aracın yazılımını da biz yapıyoruz anlatamadık size ama anlatmata da uğraşmayacağım boşa çünkü anlamayacaksınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sinyor56

    byle şeylerde ulusal ve ortak dil olan ingilizce kullanılıyor bu araçları sadece türkiyeye satmayacaklar en azından planları bu yönde
    mesela alman arabalarında almanca yazmıyor o Start-Stop

    Alıntıları Göster
    Sürekli YERLİ deniliyor ya hocam, o yüzden yazması gerektiğini düşünmem de normal değil mi?

    Ayrıca fabrikasını kurduk, üretime geçtik, avrupaya sattıkta ingilizcesini mi düşünüyoruz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr. Pink

    Allah utandırmasın.

    InsaAllah ilk arabam olacaksin.
    Seri üretime geçmeyeceği için ilk araban olamayacak malesef :D
  • ilkerinanç kullanıcısına yanıt
    Apple bu yöntemi uygularken üretim maliyetleri düşerken biz uyguladığımızda artıyorsa nasıl olmalı peki durum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle, bundan sonra hayırlısı olsun diyelim o zaman.
  • tasarımı umrunda değil fiyatı 30 bin lirayı geçmesinde alalım. yerli dediğin ucuz olur.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yerlilik patent bedeli ödememekle olur. Ne kadar az patent bedeli ödersek o kadar fazla yerli araç yapmış oluruz. Kısas budur. Zamanında Çinliler yerine Volvo'yu biz alsaydık bizim yerli aracımız olurdu. Mercedes gibi Renault motorunu takıp yine Mercedes parasını isteyecek markamız olsa ben yine itiraz etmezdim. Amaç her parçanın ülke sınırları içinde üretiliyor olması olmamalı. Ülkeye döviz girecek mi, dışarı daha az döviz çıkacak mı? Bu soruların cevabı evetse gerisi önemli değil, cevaplar hayır ise isterse bütün parçalar ülke sınırları içinde üretilsin, bütün çalışanlar safkan Türk olsun bir anlamı yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • muhtemelen çin'in nevs 9-3 ev konseptinin türkiye versiyonu olarak çıkacak. o aracın da içi böyle değil normalde. içini pininfarinaya tasarlatmış olabilirler fakat üretmemişlerdir diye tahmin ediyorum. o yüzden içinin sadece render resmi var.

    bu gün muhtemelen yerli otomobilin sadece dışını göreceğiz.

    büyük bir süpriz olmazsa yine saab 9-3 platformunu kullanıyor olacak.

    sanıldığı üzere şase tasarımı italyan olmayacaktır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orcnd -- 27 Aralık 2019; 12:58:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkerinanç

    Apple işlemci üretmiyor dizayn ediyor TSMC Samsung gibi fabrikası olan üreticilere ürettiriyor.Montajı da Foxconn yapıyor Çinde.Yani Amerikada telefon sadece dizayn ediliyor.Ama Iphone Amerikan malı değil diyen ne gördüm ne duydum şimdiye kadar.

    Sana komik gelmiş olabilir ama gerçek bu.

    Aracın yazılımını da biz yapıyoruz anlatamadık size ama anlatmata da uğraşmayacağım boşa çünkü anlamayacaksınız.

    Alıntıları Göster
    Anlamaları için anlamak istemeleri gerek, icraate değil kimin icraati olduğuna bakan zihniyetle uğraşıyoruz çünkü.




  • taha yasin arıcı kullanıcısına yanıt
    muhaliflik degil yerli ucak goklerdeydi bir zamanlar. Hayirdir nerede simdi o ucak ? 2 tane araba yapmakla olmuyor acaba seri uretilebilecek mi ? Bu yerli araba icin kimlere ne kadar odenek verildi ? Kimler bu isten cikar saglayacak ? Ben bunlari merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tatar 55 -- 27 Aralık 2019; 11:8:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • heyacanla bekliyoruz, yaklaşıyor yaklaşmakta olan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karmakan

    tasarımı umrunda değil fiyatı 30 bin lirayı geçmesinde alalım. yerli dediğin ucuz olur.
    Hocam 30 nine 250 cc skuter ancak alırsın.
    Araç elektrikli ise zaten 13 bin dolar civarında batarya fiyatı var.
    30 bine iki adet bmw farı veriyorlar.
    120 bin tl civarına elektrikli araç satarlarsa yok satar zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MehmetDH5355

    Şöyle aracın bataryası ilk etapta Çinli olacak fakat bu konuda Vestel 4.5 Milyar Dolar yatırımla Batarya fabrikası kuracak o zaman o da Yerli olacak. Motor Yerli ki zaten basit ve ucuz bir parça dışardan alsak bile Benzinli motorlar gibi komplike vr pahalı feğil yani kritik bir parça değil belki ilk modellerde batarya gibi ithal olur ama Yerli olması çok çok kolay. Sensörler vb Teknolojik bazı parçalar İthal olacak bunun Yerlisi çok zor çünkü dışarıdan kaliteli ve ucuza alınıyor üretmek flash bellek fabrikası kurmak gibi saçma olacaktır. Ekranlar İthal ve pahalı bir parça yapacak bir şey yok. Yazılımlar 3.Seviye otonom dahil Yerli olacak ki TOGG bu konuda bir start up satın aldı yapacağız.
    Totalde ilk araçlar için yaklaşık ekonomik olarak %60 Yerli olur fakat Teknoloji bazında Yerlilik %90 larda olur çünkü Yazılımı yazdığınızda otomatik %70 küsür Yerliliğe zaten ulaşmış oluyorsunuz
    İlerleyen yıllarda batarya vb ile de Maddi Yerlilik %90 lara çıkar
    Şu noktada bile bu kadar yerlilik oranı çok iyi bir değerde. 100 senelik otomobil markaları bile motor üretseler dahi başka markalardan motor alıyorlar ve her parçayı kendileri üretmiyorlar. Yazılımsal yerlilik çok kritik bir detaydı, tebrik etmek gerek.

    Yorumunuz için de ayriyetten çok teşekkürler. Elinize sağlık

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • TheJudgé kullanıcısına yanıt
    Nerden biliyorsun hocam ? Gece malum mu oldu ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Apple bu yöntemi uygularken üretim maliyetleri düşerken biz uyguladığımızda artıyorsa nasıl olmalı peki durum?
    Nereden biliyorsun arttığını?Arkadaş

    Bu Donanımhaberde ne cevherler var ya aracın maliyetinin ne olduğunu seri üretime geçmeyeceğini gherşeyi biliyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkerinanç -- 27 Aralık 2019; 11:17:20 >
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.