Şimdi Ara

Yerli otomobilin kokpitinden ilk görüntü! (34. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
747
Cevap
3
Favori
46.561
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
33 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    O söylediğiniz haklar maalesef bize ait değil çünkü platform bize ait. Hazır bir platformu biz üretip satacağız ve ülkemizin üretim kabiliyeti dahilinde yerli hale getirebileceğimiz kadarıyla getireceğiz. Ancak bu araçlarda tecrübe kazanılır ve başarılı olursa bizim mühendislerimizde bundan 7-10 sene sonra sıfırdan bir platform geliştirip bize ait bir otomobil platformu başarabilir. Bu arada araçlar evet İtalyadan geldi. Pininfarinanın bu tarz konsept araçları ürettiği Cambiano fabrikasında üretildi.
    tasarım yapısı konusunda haklısınız ancak zaten bu firma birçok marka için siparişe özel tasarımlar yapıyor.

    Üretim kabiliyetine gelince zaten 2022de kurulacak fabrikanın altyapısı bu yüzden oluşturulmaya çalışılıyor,yani sürecin uzamasının sebebide bu zira eskisi gibi dışardan al burda montaj yap mantığı ile üretim oalcaksa bu girişimci firmalar için büyük zarar olacakdır dolayısıyla tam kapasite bir fabrikada üretim kabiliyetini kendi imkanlarımız ile sağlamak zorundayız.

    Belki hammade anlamında iç piyasada pahalı olan ama dışardan alımlarda daha çok kar getiren malzemeler olur ise böylesi bir alternatifede girilebilir.Misal apple kendi tasarımlarnın bir çok parçasını çinde üretir hammade ucuzluğundan,bölyesi bir durumda düşünülebilir ancak bu durum dışa bağımlı bir durum oluşturmaz.Ürünü tam manasıyla üretebilcek tam donanımlı fabrika olsun,aracın üretim tescilleri zaten elimizde,belki daha uygun fiyatlarda da satışa sunulabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DARTH_BLACK

    o konuda merakın olmasın,maliyetler ve giderler konusunda 95den beri tecrübem var piyasada.Yazısını paylaştığınız kişi alenen "kızım sana söylüyorum,gelinim sen anla" muhabetinden başka bir şey değil.

    Bİr kere bu aracın komple motor kısmı ve batarya üretimi Türkiye'de yapıldı.Hangi italyada yapılmış?
    Tasarım noktasında karoseri örnekleri açısından bir örneklendirme yapılıp togg'a sunulmuş ise bu farklı.Olay aracın tasarımsal benzerlikleri değil,vietnamdaki araçların teknik özellikleri ile bu araç aynı mı? öyleyse bize telif vermek zorundalar,tutunki birebir benzerlik olması imkansız.

    Alıntıları Göster
    Motorun uretiminin Turkiye`de yapildigina dair bir sey paylassaniza gorelim ? 95`ten beri ne tecrubeniz var anlamadim, araba uretim bandiniz mi var ? Maliyet olayini bilseniz, prototipin Turkiye`de uretilemeyecegini de bilirdiniz, bilmediginize gore de soyleyecek pek bir sey yok.

    Tecrubenizin bu "arkadas" dediginiz insan kadar oldugunu da hic sanmiyorum

    Okuyun bilgilenin biraz


    Vietnam`daki benzer uretici BMW teknolojisini kullanmis arabalarda,

    Vietnam car with BMW tech takes on Japanese rivals

    "Nobody believed that a Vietnamese company could make cars, but we have done it," Vietnamese Prime Minister Nguyen Xuan Phuc said at the opening ceremony in Haiphong.
    Nikkei Asian Review
    Vietnam car with BMW tech takes on Japanese rivals
    https://asia.nikkei.com/Business/Companies/Vietnam-car-with-BMW-tech-takes-on-Japanese-rivals



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mitokondrioglukadayi -- 27 Aralık 2019; 20:47:40 >




  • Bu solcular neden bu kadar hazımsız ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkerinanç

    https://www.donanimhaber.com/15-dakikada-sarj-olacak-480km-yol-gidecek--86098
    bence bu araçlar çoğaldıkça araçlar içni powerbanklar çıkmaya başlar :)
  • www.autocar.co.uk
    Pininfarina and Hybrid Kinetic Group reveal two EV SUVs | Autocar
    https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-shanghai-auto-show/pininfarina-and-hybrid-kinetic-group-reveal-two-ev-suvs


    Çinlilerin şimdiden çalmışlar bizim otomobili 😁

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mitokondrioglukadayi

    Motorun uretiminin Turkiye`de yapildigina dair bir sey paylassaniza gorelim ? 95`ten beri ne tecrubeniz var anlamadim, araba uretim bandiniz mi var ? Maliyet olayini bilseniz, prototipin Turkiye`de uretilemeyecegini de bilirdiniz, bilmediginize gore de soyleyecek pek bir sey yok.

    Tecrubenizin bu "arkadas" dediginiz insan kadar oldugunu da hic sanmiyorum

    Okuyun bilgilenin biraz
    https://twitter.com/BaranKk20/status/1209774546443788288

    Vietnam`daki benzer uretici BMW teknolojisini kullanmis arabalarda,

    Vietnam car with BMW tech takes on Japanese rivals

    "Nobody believed that a Vietnamese company could make cars, but we have done it," Vietnamese Prime Minister Nguyen Xuan Phuc said at the opening ceremony in Haiphong.
    https://asia.nikkei.com/Business/Companies/Vietnam-car-with-BMW-tech-takes-on-Japanese-rivals

    Alıntıları Göster
    motosiklet sektöründe olduğum için ve bazı markaların üretim alanlarında da çalışmışlığım olduğunda konuya yabancı değilim merak etmeyin.

    Bu proje ne zaman start almış onu bir anlayalım önce? prptotip yapmak elbette zor bir süreç ve 5 farklı kurum bu işe girişmiş,hepsininde kendi alanlarında tecrübesi,bilgi birikimi ve imkanları var.

    Bizim araçda bmwnin veya başka bir markanın teknolojisi satın alınıp üretilmedi.Zaten öyle olsa yerli olmaz bu araç.
    Bu aracı özel kılan şey tamamen devlet desteği ile doğrudan teşvik edilip arkaplanda biraraya gelen 5 firmanın imkanları ile oluşturulması.Yani projeye dahil olan firmalar devletin teşviki ile taşın altına elleri koydular ve kendi imkanları ile aracın muhtelif parçalarını dizayn ettiler.Yani %100 yurtdışında toplandı getirildi durumu olmadı,orada bilgi eksikliği mevcut.Sırf zorlu grubu dijital aksamları TÜrkiye'de topladı,bu konuda tecrübeliler zaten.Diğer ortak kurumlarda batarya ve motor gibi segmentlerde bir hayli vakit harcadılar.

    Aracın görselliğinden ziyade teknik altyapı tasarımı önemli,elin vietnamlısı bmw den lisans alıp üzerinde farklı dokunuşlar ile kendi ülkesinde bu aracı kullanabilir ancak biz hangi markanın hangi teknolojisini telif vererek aldık,kullanacaz merak ediyorum? olay bu prototip aracın görselliği veya türkiyede yapılmış olması değildir,togg isterse marsda üretsin ancak bu aracın komple konsept telifleri ve tescilleri tamamen togg'a mı ait yoksa italyadan,almanyadan bir firmanın daha önce çıkardığı bir ürünün kopyası mı? kopyası ise ne kadar telif ödeyerek üreteceğiz onu konuşmak lazım öyleyse zira "ürünümüz" dediğimiz şeyin bütün teknolojisi bize ait olmalıki o ürün yerli olsun.
    Ben yıllar boyu çin menşeyli ürünlerin ülkemizde toplanıp satıldığını gördüm,çoğu zamanda orjinal ürünler yerine türkiyede üretilen parçalar ile değişim yapılarak satıldığına şahit olmuş birisiyim,yani elin çinlisinin bozuk mallarını dahi kendi yan sanayimiz sayesinde çözebiliyoruz.Motosiklet dünyası bu noktada farklıdır biraz ancak temel süreçler aynıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gatetrans

    Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) Ceo'su Gürcan Karakaş Gebze'deki lansmanda marka isimlendirmesi ile ilgili olarak ''Bu markanın isimlendirme ve adlandırma sürecini önümüzdeki senenin ortasında tamamlamayı düşünüyoruz. Bunu yaparken hedef pazarlarımızla testlerimizi yaparak ilerleyeceğiz'' dedi.

    Alıntıları Göster
    benim anlamadığım, model isimlerinde mi çalışacaklar yoksa TOGG ismi mi değişecek?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DARTH_BLACK

    motosiklet sektöründe olduğum için ve bazı markaların üretim alanlarında da çalışmışlığım olduğunda konuya yabancı değilim merak etmeyin.

    Bu proje ne zaman start almış onu bir anlayalım önce? prptotip yapmak elbette zor bir süreç ve 5 farklı kurum bu işe girişmiş,hepsininde kendi alanlarında tecrübesi,bilgi birikimi ve imkanları var.

    Bizim araçda bmwnin veya başka bir markanın teknolojisi satın alınıp üretilmedi.Zaten öyle olsa yerli olmaz bu araç.
    Bu aracı özel kılan şey tamamen devlet desteği ile doğrudan teşvik edilip arkaplanda biraraya gelen 5 firmanın imkanları ile oluşturulması.Yani projeye dahil olan firmalar devletin teşviki ile taşın altına elleri koydular ve kendi imkanları ile aracın muhtelif parçalarını dizayn ettiler.Yani %100 yurtdışında toplandı getirildi durumu olmadı,orada bilgi eksikliği mevcut.Sırf zorlu grubu dijital aksamları TÜrkiye'de topladı,bu konuda tecrübeliler zaten.Diğer ortak kurumlarda batarya ve motor gibi segmentlerde bir hayli vakit harcadılar.

    Aracın görselliğinden ziyade teknik altyapı tasarımı önemli,elin vietnamlısı bmw den lisans alıp üzerinde farklı dokunuşlar ile kendi ülkesinde bu aracı kullanabilir ancak biz hangi markanın hangi teknolojisini telif vererek aldık,kullanacaz merak ediyorum? olay bu prototip aracın görselliği veya türkiyede yapılmış olması değildir,togg isterse marsda üretsin ancak bu aracın komple konsept telifleri ve tescilleri tamamen togg'a mı ait yoksa italyadan,almanyadan bir firmanın daha önce çıkardığı bir ürünün kopyası mı? kopyası ise ne kadar telif ödeyerek üreteceğiz onu konuşmak lazım öyleyse zira "ürünümüz" dediğimiz şeyin bütün teknolojisi bize ait olmalıki o ürün yerli olsun.
    Ben yıllar boyu çin menşeyli ürünlerin ülkemizde toplanıp satıldığını gördüm,çoğu zamanda orjinal ürünler yerine türkiyede üretilen parçalar ile değişim yapılarak satıldığına şahit olmuş birisiyim,yani elin çinlisinin bozuk mallarını dahi kendi yan sanayimiz sayesinde çözebiliyoruz.Motosiklet dünyası bu noktada farklıdır biraz ancak temel süreçler aynıdır.

    Alıntıları Göster
    Tekrar soyleyeyim, uretim bandi kurmak meslegi olan ve insider bilgi alabilen birisi prototipin TR`de yapilmasinin maliyet nedeniyle mumkun olmadigini sarih sekilde anlatmis, buradaki itirazinizin kaynagini anlamak cok zor.

    Ikincisi, motorun burada uretildigi iddianiz var, boyle bir sey hicbir yerde yazmiyor.

    Vietnamdaki uretimle buradaki bazi farklar haricinde tamamiyle ayni konsept, ilk defa yerli araba ureticisi olmak, devlet destegi almak ve diger markalara alternatif olmak (En azindan ic piyasada) zira dis piyasada Endonezya vs... gibi ulkelerde satis yapmalari zaten imkansiz, Toyota`nin tek basina pazar payi %25 orada.

    Vietnam gelismekte olan bir ulke oldugunu tum dunyaya biz de araba yapabiliyoruz diye anlatmak istemis ve bir ise girismis, elestiriler ise marka haricinde yerli neyiniz var seklinde olmus...

    Fiyat olarak Vietnam gibi 2200 dolar kisi basi milli gelir beklentisi olan bir yerde (2020 icin) bu arabanin hatchback modeli bile 17000 dolarla kolay kolay ulasilabilir degil...

    1000 kisiye 16 araba dusen vietnam`da boyle bir ise girisilmesi, parasal nedenlerle degil, sadece imaj agirlikli aciklanabilir bir mesele, tipki ulkemizde oldugu gibi.

    Yoksa milletimizin %90`i bu arabalara zaten binemeyecek (sifir olarak) ya da yurtdisina oyle buyuk ihracat gerceklestirilmesi cok cok dusuk ihtimal. Cunku benzer platformlarla, urunlerle ortaya cikan, cikmis araclar var.

    Konsept olsuturup, prototip uzerinden seri uretime gecmek ayri bir olay, bunu pazarlamak, satmak apayri.

    Milli, yerli meselesine hic girmiyorum. Vinfast 2017 haziran`da kuruluyor, tipki Togg`un 2017`de kurulmasi gibi, sadece bir tesaduf sanirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mitokondrioglukadayi -- 27 Aralık 2019; 21:24:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonnick

    Bu solcular neden bu kadar hazımsız ?
    HEYKEL YOK YA İŞİN İÇİNDE ONDAN AGA
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mitokondrioglukadayi

    Tekrar soyleyeyim, uretim bandi kurmak meslegi olan ve insider bilgi alabilen birisi prototipin TR`de yapilmasinin maliyet nedeniyle mumkun olmadigini sarih sekilde anlatmis, buradaki itirazinizin kaynagini anlamak cok zor.

    Ikincisi, motorun burada uretildigi iddianiz var, boyle bir sey hicbir yerde yazmiyor.

    Vietnamdaki uretimle buradaki bazi farklar haricinde tamamiyle ayni konsept, ilk defa yerli araba ureticisi olmak, devlet destegi almak ve diger markalara alternatif olmak (En azindan ic piyasada) zira dis piyasada Endonezya vs... gibi ulkelerde satis yapmalari zaten imkansiz, Toyota`nin tek basina pazar payi %25 orada.

    Vietnam gelismekte olan bir ulke oldugunu tum dunyaya biz de araba yapabiliyoruz diye anlatmak istemis ve bir ise girismis, elestiriler ise marka haricinde yerli neyiniz var seklinde olmus...

    Fiyat olarak Vietnam gibi 2200 dolar kisi basi milli gelir beklentisi olan bir yerde (2020 icin) bu arabanin hatchback modeli bile 17000 dolarla kolay kolay ulasilabilir degil...

    1000 kisiye 16 araba dusen vietnam`da boyle bir ise girisilmesi, parasal nedenlerle degil, sadece imaj agirlikli aciklanabilir bir mesele, tipki ulkemizde oldugu gibi.

    Yoksa milletimizin %90`i bu arabalara zaten binemeyecek (sifir olarak) ya da yurtdisina oyle buyuk ihracat gerceklestirilmesi cok cok dusuk ihtimal. Cunku benzer platformlarla, urunlerle ortaya cikan, cikmis araclar var.

    Konsept olsuturup, prototip uzerinden seri uretime gecmek ayri bir olay, bunu pazarlamak, satmak apayri.

    Milli, yerli meselesine hic girmiyorum. Vinfast 2017 haziran`da kuruluyor, tipki Togg`un 2017`de kurulmasi gibi, sadece bir tesaduf sanirim.

    Alıntıları Göster
    aracın satış stratejisine girmiyorum zira 2022 konjeltöründe durumların nasıl olacağını öngöremiyoruz ancak mutlaka teşvik edici satış stratejisi uygulayacaktır devlet,buna da mecburlar ancak ön siparişlerde ciddi bir rakam yakalayacaklarını düşünüyorum.

    vietnamdaki araç görsel olarak benzerlikler taşısada motor teknik altyapısı bizimki ile birebir aynısı değil,sanıyorum bmw nin mir modelinin replikasını yapmılar motor tarafında.
    Yani onlarda tamamen kendi ürettikleri bir motor ile bu aracı sunmamışlar.

    bizim prototip lansmanı ilk adım olarak güzel bir zamanda oldu,zaten 2022 üretim yılı belirlendiğinden fabrika ve diğer üretim sahalarının oluşturulması için 2 yıllık süreçde çok normal.Yerli otomobilin asıl düşüncesi pazarlama noktası zira yeni bir marka oluşumu yapmanız ve bunu iyi pazarlamanız lazım.Bu süreçde 2020 içinde oluşturulacak.Yani otomotiv sektöründeki bazı bilindik aşamalar ve süreçler yerli otomobil projesinde farklı ilerledi,belkide kafaların biraz karışması bu yüzdendir.

    1961 yılında devrim arabasının hikayesini kitaplardan,filmlerden bilirdik,"ya nasıl olmuşta böylesi güzel bir araç üretime geçirilmemiş,büyük bir golü taca atmışız" dedik hep..Anlamsız gelen birçok şey gelirdi devrim arabası için.Şimdi ise genel görüşler ve aksi görüşleri gördüğümde devrim arabasının başından geçen hikayeyi daha iyi anlayabiliyorum.Yürüyen,taş gibi çalışan ve görsel olarakda o döneme göre iyi tasarlanmış aracı tarihe gömmüşler..hani derler ya tarih tekerrüden ibarettir diye,umarım bu tekerrür tersine döner bu aracın seri üretime geçmesiyle zira 61 yılında devrim arabasının başına baştan ne gelmişse şimdide o geliyor..hadi biz yalan söylüyorsak tarih yalan söylemez,bekleyip görelim.




  • Yolda şarj bitse ne olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DARTH_BLACK

    aracın satış stratejisine girmiyorum zira 2022 konjeltöründe durumların nasıl olacağını öngöremiyoruz ancak mutlaka teşvik edici satış stratejisi uygulayacaktır devlet,buna da mecburlar ancak ön siparişlerde ciddi bir rakam yakalayacaklarını düşünüyorum.

    vietnamdaki araç görsel olarak benzerlikler taşısada motor teknik altyapısı bizimki ile birebir aynısı değil,sanıyorum bmw nin mir modelinin replikasını yapmılar motor tarafında.
    Yani onlarda tamamen kendi ürettikleri bir motor ile bu aracı sunmamışlar.

    bizim prototip lansmanı ilk adım olarak güzel bir zamanda oldu,zaten 2022 üretim yılı belirlendiğinden fabrika ve diğer üretim sahalarının oluşturulması için 2 yıllık süreçde çok normal.Yerli otomobilin asıl düşüncesi pazarlama noktası zira yeni bir marka oluşumu yapmanız ve bunu iyi pazarlamanız lazım.Bu süreçde 2020 içinde oluşturulacak.Yani otomotiv sektöründeki bazı bilindik aşamalar ve süreçler yerli otomobil projesinde farklı ilerledi,belkide kafaların biraz karışması bu yüzdendir.

    1961 yılında devrim arabasının hikayesini kitaplardan,filmlerden bilirdik,"ya nasıl olmuşta böylesi güzel bir araç üretime geçirilmemiş,büyük bir golü taca atmışız" dedik hep..Anlamsız gelen birçok şey gelirdi devrim arabası için.Şimdi ise genel görüşler ve aksi görüşleri gördüğümde devrim arabasının başından geçen hikayeyi daha iyi anlayabiliyorum.Yürüyen,taş gibi çalışan ve görsel olarakda o döneme göre iyi tasarlanmış aracı tarihe gömmüşler..hani derler ya tarih tekerrüden ibarettir diye,umarım bu tekerrür tersine döner bu aracın seri üretime geçmesiyle zira 61 yılında devrim arabasının başına baştan ne gelmişse şimdide o geliyor..hadi biz yalan söylüyorsak tarih yalan söylemez,bekleyip görelim.

    Alıntıları Göster
    Insallah basarili olur ama bana bu daha cok biz de gelismis ulke olduk demek icin yapilan bir imaj calismasi gibi geliyor. Cin`in en buyuk elektrikli arac ureticisi 2019`u zararla kapatiyor ki bu firmanin arkasinda milyarlarca dolarlik finansman destegi var. Elektrikli araba pazari son derece yuksek rekabet istiyor.

    Malesef pazar payinin buyuk bolumune sahip markalarla gercek yerli otomobil bile yapsaniz, ic piyasada asgari kalite + ciddi rekabetci fiyat olmadan, dis piyasada ise yuksek kalite, carpisma testlerinden basariyla cikmak, emisyon testlerinden sorunsuz gecmek vs... gibi bir suru parametreyle ancak bir satis sahasi bulunabilir (Arap ulkeleri haricinde).

    Dolayisiyla, takribi 3.5 milyar dolar yatirimla girisilecek bu macera dusunuldugu gibi yerli araba yaptik, hadi gururla kullanalim basitligiyle, ya da biz bunu disariya satariz rahatligiyla asla gecmeyecek.

    Malezya`nin protonu bile Cin`e satildi ki, bu marka malezya`nin en cok gurur duydugu seylerden birisiydi. Bu isler oyle prototip olusturup, yerli araba yaptik diyerek 2 saat konusmakla asla olmuyor.
    Bu konusma kismina propaganda karisiyorsa hic olmuyor zaten.

    Yerli araba 50 bin lira civari satilabilseydi (Sedan) ve asgari kalitesi olsaydi, yuksek satis rakamlarina ulasabilirdi ama fiyatin buraya inmesi de mumkun degil, parcalarin neredeyse tamami disaridan gelecek ve burada birlestirilecek nihayetinde. Keske boyle olmasaydi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Matherson

    Yolda şarj bitse ne olacak
    Elektrikli sarj istasyon aginin Turkiye`yi kapsamasi da baya buyuk bir caba, maliyet isi, bunu nasil cozecekleri de belirsiz.
  • Aviato kullanıcısına yanıt
    ne mi istiyorum ? 6 ay çalışıp insanların araba alması istiyorum! 11 yıl çalışıp 200 milyara yerli araba almasın istiyorum. çok mu şey istiyorum ????
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Matherson

    Yolda şarj bitse ne olacak
    tanıtımı izlediyseniz yolda şarjın bitmesi çok olası gözükmüyor. sistem entegreli olduğundan bitmeye yakın sana hangi istasyonlara yetişebileceğinin uyarısını verir sonuçta otonom bir sistem olacak.

    ayrıca yukarıda yada başka konuda dediğim gibi büyük ihtimal araçlar için powerbanklerde üretilebilir ben bunu daha çok suv ile arazilere çıkanlar için düşünmüştüm ama
  • bu gic kadar 30 bin euro ise yerli oto da hadi bununla ay i fiyat olsa 200.000 den asagi olmayacak tokide eve girer gibi bizim millet omur biyu araba parasimi odesin orada 24 aylik asgari ucret hadi burdada yapin fiyatini 24 aylik asgari ucret milletimiz rahat rahat binsin ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar dhde((türkiyenin en büyük ve köklü forumu) 1 ağaç kampanyası için kaç gün geçti 12bin toplayamadılar siz hala gelip eleştiriyorsunuz. Yahu ne katkınız var ki neyi eleştiriyorsunuz? defolun lütfen

  • Patren kullanıcısına yanıt
    60 yıldır değişmeyen zihniyet.
    DEVRİM ARACI HALA ÇALIŞIYOR.
  • Elemanin biri yazmis yine 50 bi n dolari bulamayip fabrikayu katarlilara devredenler , 5 babayigit 3.5 milyar dolar yatirim yaparak yerli ve milli otomobil yapacak diyirlar ondan sonra siz neden inanmiyorsunuz derler al hadi bunu cevapla ondan sonra inanacagim ben bunlarin her yaptigina milletin akli ile dalga gecmek degil midir bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.