Şimdi Ara

yerli rot kolu??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
4.062
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracım 2004 megane rotkoluarızalı orjinali 90ytl yan sanayisi 15 ytl sizce 90lira rot koluna vermelimiyim sanayide herkez 15liralıkişini görür diyor sizin görüşünüz nedir?



  • Bu olay her yedek parçada var seçim senin. Ben her zaman orjinal yedek parça kullanırım mesela.
  • işini görür görmesine ama orijinali farzet ki 10.000 km dayanıyorsa bu da 5.000 km gider.
    yan sanayi al bence.
    15 ytl ile 90 ytl arasında baya bi fark var..
  • garantisiz mal almam hiçbi zaman ya satan kişiden garanti isterim ya da parça garantisi isterim...15 ytl de olsa ne zaman başıma ne sorun açacagını bilmedigim bi parça kullanmam...ha eger orjinali 100 km gidcekse ve bu 15 ytl liğe de adam kesin atıyorum 30 km gider garantisi veriyorsa alırım 30 km paşa paşa kullanırım...önemli olan garantisi....
  • Yan sanayi olayını küçük görmemek lazım. Fabrikalar zaten parçaların çoğunu başka bir üreticiye yaptırıyor ve o üretici kendi markalı kutusunda aynı ürünü satıyor daha ucuza. Ama 90 YTL ile 15 YTL arasında uçurum var. Ben mümkün oldukça orjinal (araç markalı) ürün kullanmam eğer varsa o ürünü fabrikaya veren üreticinin malını alırım. Tabii bu arada sanayide iyi bir parçacıyı arkadaş edinmek lazım, size doğru bilgi vermesi için.
  • 60bin bakimina götürdüm 2004 megan i bir sürü masraf açti rot larda boşluk varmiş devir daim su kaçiriyomuş falan filan gecendede enjektör bobini gümlemişti

    servistekiler 1milyara yakin hesap çikardi .sadece trigeri değiştirdim mecburiyetten

    birde kapida düşüklük vardi onunda menteşesini değiştirecektim menteşe 98 ytl olunca vazgeçtim yan sanayide yokmuş galiba benmi çok hor kullaniyom araci yoksa bu araclarmi çabuk dağiliyo
  • Karter muhafazası, plastik motor su haznesi, ne bilim tampon altı yumuşak plastik karlık vb gibi görsel olarak önemli olmayan, sürekli çalışmayan (mekanik olmayan) şeyler sadece yan sanayi olarak alınıp kullanılabilir diye düşünüyorum.(oda orjinaliyle arasında çok fiyat farkı varsa) Bunun dışında çıtaydı, yazıydı, dikiz aynası vs. gibi şeyler yan sanayi alındığında görsel olarak kötü duruyor belli oluyor; akstı, koldu vs. ise ilerde sorun çıkartabileceğinden yan sanayi almak pek doğru değil. Tabi bu kişisel görüşüm. Yamulan viraj demirimi orjinalini bulamadığım için düzelttirdim öle kullanıyorum şuan, yan sanayi vardı hemde çok ucuzdu ama almadım, orjinali ile yan yana koyduğumda biraz kalınlık farkı, birazda ağırlık farkı vardı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mandallı Vites Kolu vs.
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • yedek parça alıcaksan bence orginal al
  • arkadaşlar burada önemli olan fiyat performans oranı tabiki yan sanayidenen şey orjinali gibi olmuyor hatta bazen aldığınız yan sanayi takacağınız yerebile oturmuyor ama durumu rot kolu olarakdeğerlendirilmeli acaba içimizde kaç kişi konyadaki (sanırım genmotmu ne)yut dışında birçok motor için krank vs üretiyor bunlar türkiyeden yurtdışına gidiyor ben bu gibi malzemelerde iyi olduğumuzu düşünüyorum ama mesela abimin tiposunun krankı bozuldu sıfır krank dururken gidip kullanılmış orjinal krank aldık motoru yapan adam öyle söyledi (hemde sıfır kranktan pahalıya aldık)ama sonra araştırdım sıfır krank yapan yerli firma bir dünya ihracat yapıyormuş olayı fiyat performans olarak düşünelim
  • rot ve rotil üreticisi ditaş mıydı öle bir firma Niğde ilinde üretiyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okis -- 17 Eylül 2007; 18:40:22 >
  • orijinal parça taktırmaya çalışın ilerde bir sıkıntı yaşarsanız en azından muhatap bulabilirsiniz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pulpa

    arkadaşlar burada önemli olan fiyat performans oranı tabiki yan sanayidenen şey orjinali gibi olmuyor hatta bazen aldığınız yan sanayi takacağınız yerebile oturmuyor ama durumu rot kolu olarakdeğerlendirilmeli acaba içimizde kaç kişi konyadaki (sanırım genmotmu ne)yut dışında birçok motor için krank vs üretiyor bunlar türkiyeden yurtdışına gidiyor ben bu gibi malzemelerde iyi olduğumuzu düşünüyorum ama mesela abimin tiposunun krankı bozuldu sıfır krank dururken gidip kullanılmış orjinal krank aldık motoru yapan adam öyle söyledi (hemde sıfır kranktan pahalıya aldık)ama sonra araştırdım sıfır krank yapan yerli firma bir dünya ihracat yapıyormuş olayı fiyat performans olarak düşünelim


    Örnek "Süpsan"; Ferrariye bile sübap yapıyor adamlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen

    quote:

    Orjinalden alıntı: pulpa

    arkadaşlar burada önemli olan fiyat performans oranı tabiki yan sanayidenen şey orjinali gibi olmuyor hatta bazen aldığınız yan sanayi takacağınız yerebile oturmuyor ama durumu rot kolu olarakdeğerlendirilmeli acaba içimizde kaç kişi konyadaki (sanırım genmotmu ne)yut dışında birçok motor için krank vs üretiyor bunlar türkiyeden yurtdışına gidiyor ben bu gibi malzemelerde iyi olduğumuzu düşünüyorum ama mesela abimin tiposunun krankı bozuldu sıfır krank dururken gidip kullanılmış orjinal krank aldık motoru yapan adam öyle söyledi (hemde sıfır kranktan pahalıya aldık)ama sonra araştırdım sıfır krank yapan yerli firma bir dünya ihracat yapıyormuş olayı fiyat performans olarak düşünelim


    Örnek "Süpsan"; Ferrariye bile sübap yapıyor adamlar.


    15 ytl yemi ?

    Her üretici kalite kalite ürünler üretiyor

    Yanlış anlamayın belki 15 ytl lik rot daha saglam bile olabilir ama ben sonusta bu rot

    Ben 15 ytl wersem her direksiyonu ceridigimde korkarım daha saglam oldugu kanıtlansa bıle korkarım kı

    Rotun daha saglam olması geri kalanı stock aracta daha kotu bile olabilir

    Kısacası mekanıkte orj hatta komple orj yedek parcadan yanayım

    2004 model arabaya bınıyorsunuz 3 unde 5 ınde olucak degılsınız yedek parca fıyatları

    Arabaya werdıgınız para dogrultusunda belırılenıyor bırazda




  • ben yedek parça üretim işinde çalıştım. cat parçası yapıyorduk. orijinalinden daha kaliteli parça yapıyorduk(en azından iddalıydık).
    genel müdür ortalarda dolaşırken elde kumpas her parçayı ölçerdim. yoksa 30 parçada bir tolerans kontrolü.
    şaka bi yana teknoloji çok gelişti usta kalitesi önemi yitiriyor. yedek parça cnc de işleniyor. orjinal parçadan alınan ölçüye göre hepsi aynı oluyor. ben olsam yan sanayi alırdım. ama sen kendin bilirsin.
  • Geçen sordum Megane için ojinal ekipman 47 yan sanayi 17 idi ama sanayideki parçacıda tabiki serviste değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: we[AGRA]

    Bu olay her yedek parçada var seçim senin. Ben her zaman orjinal yedek parça kullanırım mesela.


    reanultun serviste takacağı rot kolu ne kadar orjinaldir ?

    en azından yan sanayii takarsan yan sanayii oldugunu biliyorsun

    renault gibi bir firmada orjinalde ısrar etmenin bir anlamı yok bence

    zaten firmanın kendisi toptan yan sanayii kalitesinde belki daha düşük yerli üretim yapıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 18 Eylül 2007; 7:14:19 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz

    quote:

    Orjinalden alıntı: we[AGRA]

    Bu olay her yedek parçada var seçim senin. Ben her zaman orjinal yedek parça kullanırım mesela.


    reanultun serviste takacağı rot kolu ne kadar orjinaldir ?

    en azından yan sanayii takarsan yan sanayii oldugunu biliyorsun

    renault gibi bir firmada orjinalde ısrar etmenin bir anlamı yok bence

    zaten firmanın kendisi toptan yan sanayii kalitesinde belki daha düşük yerli üretim yapıyor


    Orjinal yedek parçalar sadece Yetkili Servislerde satılmıyor

    Ayrıca Renault Toros'tan bahsetmiyoruz. 30-40 bin Ytl'lik otomobilden bahsediyoruz.

    Vw,Opel,Ford servisi orjinal parça takıyorsa Renault'ta takar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen

    quote:

    Orjinalden alıntı: pulpa

    arkadaşlar burada önemli olan fiyat performans oranı tabiki yan sanayidenen şey orjinali gibi olmuyor hatta bazen aldığınız yan sanayi takacağınız yerebile oturmuyor ama durumu rot kolu olarakdeğerlendirilmeli acaba içimizde kaç kişi konyadaki (sanırım genmotmu ne)yut dışında birçok motor için krank vs üretiyor bunlar türkiyeden yurtdışına gidiyor ben bu gibi malzemelerde iyi olduğumuzu düşünüyorum ama mesela abimin tiposunun krankı bozuldu sıfır krank dururken gidip kullanılmış orjinal krank aldık motoru yapan adam öyle söyledi (hemde sıfır kranktan pahalıya aldık)ama sonra araştırdım sıfır krank yapan yerli firma bir dünya ihracat yapıyormuş olayı fiyat performans olarak düşünelim


    Örnek "Süpsan"; Ferrariye bile sübap yapıyor adamlar.


    15 ytl yemi ?

    Her üretici kalite kalite ürünler üretiyor

    Yanlış anlamayın belki 15 ytl lik rot daha saglam bile olabilir ama ben sonusta bu rot

    Ben 15 ytl wersem her direksiyonu ceridigimde korkarım daha saglam oldugu kanıtlansa bıle korkarım kı

    Rotun daha saglam olması geri kalanı stock aracta daha kotu bile olabilir

    Kısacası mekanıkte orj hatta komple orj yedek parcadan yanayım

    2004 model arabaya bınıyorsunuz 3 unde 5 ınde olucak degılsınız yedek parca fıyatları

    Arabaya werdıgınız para dogrultusunda belırılenıyor bırazda



    Bende orjinal parça tercih ediyorum ama şöle bişe var; özellikle motor yaparken hazır alınan parçaları kullanmak yerine yaptırmak daha doğru. Hazır parçalar "0" motora göre yapılmışken siz yaptırdığınızda belirli bir km yapmış aşınmış motorunuza göre yaptırıyorsunuz. Tabi bunun haricinde olan diğer bütün parçalar orjinal olmalı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen

    quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen

    quote:

    Orjinalden alıntı: pulpa

    XXX



    XXX



    XXX



    Bende orjinal parça tercih ediyorum ama şöle bişe var; özellikle motor yaparken hazır alınan parçaları kullanmak yerine yaptırmak daha doğru. Hazır parçalar "0" motora göre yapılmışken siz yaptırdığınızda belirli bir km yapmış aşınmış motorunuza göre yaptırıyorsunuz. Tabi bunun haricinde olan diğer bütün parçalar orjinal olmalı.



    Hareketli parcalar hızalanmadan yerlerıne konmaz mesala subaplar türkçesi sıvı zımpara ile kaplanır

    Yerine konur dondurulur kısacası subap kafaları ile subaplar alısır sonra sıvı zımpara temizlenir parca yerine oturturulur

    Calısan parca hızalanmadan kısacası alıştırılmadan oturtulmaz





  • Rot kolunun güvenlik açısında ne kadar önemli bir parça olduğunu kimse söylememiş. Allah korusun yolda giderken bu yan sanayi parça kırılır ya da başka bir şey olursa çok büyük ölümcül bir kaza yaşayabilirsiniz.Orjinal kullanmanızı tavsiye ederim.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.