Şimdi Ara

YILDIRAN SIKINTI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
1
Favori
427
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tüm yardımı dokunacaklara şimdiden teşekkür ederim. BMW 3,18 is 95 model bir araç sahibiyim. yaklasık 1 yıl oldu aracı alalı ve 1 yııldır aynı arızayı çözmeye çalışıyorum. aracın sıkıntıısı; yakıtın 100km de 18l gibi yuksek ve buna ragmen ise çekişinde bariz düşük olmasıdır. araçta ecu,gaz kelebek potans.,oksijen sens, ımotor ısı sensörleri,hava akışmetre ,disa( namı diğer KAPIŞ) gibi bir çok parça değişmeme rağmen araçta en ufak değişiklik olmadı. motor durumunu kontrol ettirdiğimde ise en az 20/25 ayrı usta motorun gayet iyi durumda oldugunu söylüyor.ayrıca komresyon testi de olumlu cıkmasına ragmen(2 kez yapıldı) hala bir sonuç bulabilmiş değilim. Su anda araçta bilgisayara bağlanarak surekli gaz kelebek sensörü arızası vermekte. 3/4 defa bu sensör hem sıfır alınıp değişti hemde muadili bir araçtan alınıp denendi genede bu arıza yok edilemedi. kablo tesisatı da kontrol edilmesine ragmen bir anlam veremedik.
    En son ihtimal olarak aklıma dış ısı sensörünün kablolarının kopuk olduğunu gördüm. keza aracın yol bilgisayarı -37 derece göstermektedir. sensörü kontrol ettim sensör saglam fakat bağlı değil. elektronik düzeneğini bilmediğim için soruyorum. dış ısı sensörü bu araç için hava yakıt karışımında etkilimidir.( klima ve yol bilgisayarı ile alakalı olduğunu biliyorum) bunların yanında yakıt hazırlanmasında ecu bu sensörden bilgi almaktamıdır.
    Lutfen yardım edin. teşekkürler. SAYGILARIM ile....







  • bu konuda yardımı dokunacak bir arkadaş yok mu?
  • araç ilk çalıştığında kaç devirde çalışıyor? yani 1200-1300 devir gibi jikle çekiliymiş gibi mi çalışıyor.

    ayrıca 5-10 km sonra aracı sağa çekin ve devrine yine bakın 750-800 devire yani rölanti devrine düşüyor mu? yoksa jikleli gibi 1300 devirde mi çalışıyor. yada devir rölantiye kadar kademeli olarak mı düşüyor.

    sanırım doğru bir tahminde bulunmuşsunuz. aracın ecusu bu sıcaklık verisiyle hareket etmekte. -37 derecede motor kendini ısıtmak için zengin karışımla çalışacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 26 Nisan 2015; 22:32:57 >
  • Nerdesiniz bilmiyorum fakat İzmirde Reisoto diye bir servis var. İnternetten de soru sorabiliyorsunuz. Telefonla da bir sorun durumu arzedin belki bir faydası olur.

    http://reisoto.com/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    araç ilk çalıştığında kaç devirde çalışıyor? yani 1200-1300 devir gibi jikle çekiliymiş gibi mi çalışıyor.

    ayrıca 5-10 km sonra aracı sağa çekin ve devrine yine bakın 750-800 devire yani rölanti devrine düşüyor mu? yoksa jikleli gibi 1300 devirde mi çalışıyor. yada devir rölantiye kadar kademeli olarak mı düşüyor.

    sanırım doğru bir tahminde bulunmuşsunuz. aracın ecusu bu sıcaklık verisiyle hareket etmekte. -37 derecede motor kendini ısıtmak için zengin karışımla çalışacaktır.



    evet araç ilk marşı aldığında 1000/1200 devir arasında çalışıyor sonra 5/10 saniye içinde devir 500/600 arasına düşüyor. ayarlama yapıyor devire sanırım. ben dün dış hava sensörünü avometre ile kontrol ettim ohm değerleri normaldiç. bu günde kopuk olan kablosunu buldum yerine itribatladım. artık dış hava sensörü normal değerler göstermeye başladı ancak çekiş ve yakıt ta bir değişme göremedim. Acaba araç bu işlemleri yapmadan evvel bilgisayara bağlandığında sürekli gaz kelebeği pozisyon sensörü arızası veriyordu. dış hava sensörünü yaptıktan sonra bu arızayı sildirtmedim. arızanın silinmesi belki aracda düzelme yapar diye düşünüyorum. Yada ecu yu resetlersem de yine arıza silinirmi biliyormusunuz. bu denemeleri yaptıkdan sonra bu konuya sonucu bildirecem. teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RadresNusot

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    araç ilk çalıştığında kaç devirde çalışıyor? yani 1200-1300 devir gibi jikle çekiliymiş gibi mi çalışıyor.

    ayrıca 5-10 km sonra aracı sağa çekin ve devrine yine bakın 750-800 devire yani rölanti devrine düşüyor mu? yoksa jikleli gibi 1300 devirde mi çalışıyor. yada devir rölantiye kadar kademeli olarak mı düşüyor.

    sanırım doğru bir tahminde bulunmuşsunuz. aracın ecusu bu sıcaklık verisiyle hareket etmekte. -37 derecede motor kendini ısıtmak için zengin karışımla çalışacaktır.



    evet araç ilk marşı aldığında 1000/1200 devir arasında çalışıyor sonra 5/10 saniye içinde devir 500/600 arasına düşüyor. ayarlama yapıyor devire sanırım. ben dün dış hava sensörünü avometre ile kontrol ettim ohm değerleri normaldiç. bu günde kopuk olan kablosunu buldum yerine itribatladım. artık dış hava sensörü normal değerler göstermeye başladı ancak çekiş ve yakıt ta bir değişme göremedim. Acaba araç bu işlemleri yapmadan evvel bilgisayara bağlandığında sürekli gaz kelebeği pozisyon sensörü arızası veriyordu. dış hava sensörünü yaptıktan sonra bu arızayı sildirtmedim. arızanın silinmesi belki aracda düzelme yapar diye düşünüyorum. Yada ecu yu resetlersem de yine arıza silinirmi biliyormusunuz. bu denemeleri yaptıkdan sonra bu konuya sonucu bildirecem. teşekkürler.


    reset atmanız daha kolay olacaktır. bir öyle deneyin olmadı arıza sildirirsiniz.




  • Benim aklima katalitik tikanmasi ihtimali de geldi,egzos gazini düzgün tahliye edemediginden kompresyonunda bi sıkınti çıkmasa da çekişi azalabilir çünkü tam tahliye olamayan egzos gazları geri basinç yaratacaktir. Madem motora o kadar bakıldı bi sikinti yok, bir de etrafındakilere bakilmali ;) duzeldiginde yazin ögrenelim sebep neymiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Çok İlginç Twitter Sorunu
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.