Şimdi Ara

Yıllık araç kiralamak karlı bir iş midir? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
4
Favori
86.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: Metalurjist


    quote:

    Orijinalden alıntı: Platinium

    geçenlerde bizim patron bmw 320d aldı kiralama yoluyla. aylık 1000 euro ödüyor 2 yıllık kiralandı.



    iki yılda 24bin euro çok bence.

    Doğruysa ucuz fiyat almışlar, normalde 1500€'yu buluyor senelik 15.000km yaparım dersen. 2 sene de 30.000km +/- 5000km pay veriyor Borusan.

    320d'nin yıllık mtv'si; 2770TL

    Kasko minimum 3000TL

    Trafik sigortası minimum 750TL

    Yıllık bakım minimum 1000TL

    Kışlık lastik minimum 1600TL

    2 yıla hesapladığımız da;

    11.000TL civarı bir masraf sahibini bekliyor.

    Arabaya 2 yıl da; 78.000TL veriyorsun, 11.000TL daha çıkar 67.000TL'ye geliyor, bunu bir de şirket üstünden masraf gösterip vergiden düşüyorsun vs... vs... derken fiyat düşüyor iyice.

    Sıfır km 320d alsan 180.000TL + 2 yıl da 11.000TL = 191.000TL

    Arada 124.000TL gibi bir fark var, vergi düşmeden.

    1-2 sene de bir değişik araba isteyen kişiler için gayet mantıklı bir olay filo yıllık kiralama.


    peki o aracı kaça satıcaksın.araç fiyatları artıyo.değer kaybetse de fiyat artınca 2.eldeki fiyatlar da artıyo.aracı sattığında o fark kapanır.diyelim ki 150ye satsan yine kardasın.
    bence hemen hemen almak ve kiralamak denk düşüyo.

    bu kiralama işi sadece arabanın amele işlerini başkalarına yaptırmaya yarıyo.onun dışında pek bi avantajı yok.




  • stefansalvatore S kullanıcısına yanıt
    Zaten en büyük avantajı da o ya. Lojistik giderin net oluyor. Yok sigorta zamlandı yok kasko yaptır yok bakım parası yok arabaya vurdular değeri düştü hiçbir şey senin derdin değil. Aylık net bir para veriyorsun, bunu direk kdv ve gelir vergisinden düşüyorsun meblağ biraz daha azalıyor. Hani elindeki parayı(ki eğer varsa) araba almak için kullanırsan belki zararın daha az olur ancak işine kullanacağın parayı arabaya yatırmış olursun. Elinde paran yoksa zaten üstüne bir de bir ton faiz ödeyeceksin, öderken arabanın garantisi bitecek bir sürü beklenmedik masraf çıkacak. Sonra satarken yok değişeni vardı falandı filandı derken uğraşıp duracaksın. Bunlar basit şeyler değil. Bireysel olarak araba için bu kadar zaman ve emek harcamak bizim insanımıza pek koymaz ancak şirket bazında baktığınızda büyük kurumsal veya küçük işletme farketmez araç ulaşım için kullanılıyor ve giderlerini stabilize etmek çok daha mantıklı hale geliyor. Şirketler bireyler gibi arabayı alayım 2 sene sonra daha pahalıya satarım kâr elde ederim diye düşünmüyor. 5 ila 50 arabanın osuyla busuyla uğraşmak almak satmak zor iş. Lüks araçlar için de geçerli bu dertsiz tasasız eşşeğe biner gibi biniyorsun daha ne?

    @stefansalvatore

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stefansalvatore

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: Metalurjist


    quote:

    Orijinalden alıntı: Platinium

    geçenlerde bizim patron bmw 320d aldı kiralama yoluyla. aylık 1000 euro ödüyor 2 yıllık kiralandı.



    iki yılda 24bin euro çok bence.

    Doğruysa ucuz fiyat almışlar, normalde 1500€'yu buluyor senelik 15.000km yaparım dersen. 2 sene de 30.000km +/- 5000km pay veriyor Borusan.

    320d'nin yıllık mtv'si; 2770TL

    Kasko minimum 3000TL

    Trafik sigortası minimum 750TL

    Yıllık bakım minimum 1000TL

    Kışlık lastik minimum 1600TL

    2 yıla hesapladığımız da;

    11.000TL civarı bir masraf sahibini bekliyor.

    Arabaya 2 yıl da; 78.000TL veriyorsun, 11.000TL daha çıkar 67.000TL'ye geliyor, bunu bir de şirket üstünden masraf gösterip vergiden düşüyorsun vs... vs... derken fiyat düşüyor iyice.

    Sıfır km 320d alsan 180.000TL + 2 yıl da 11.000TL = 191.000TL

    Arada 124.000TL gibi bir fark var, vergi düşmeden.

    1-2 sene de bir değişik araba isteyen kişiler için gayet mantıklı bir olay filo yıllık kiralama.


    peki o aracı kaça satıcaksın.araç fiyatları artıyo.değer kaybetse de fiyat artınca 2.eldeki fiyatlar da artıyo.aracı sattığında o fark kapanır.diyelim ki 150ye satsan yine kardasın.
    bence hemen hemen almak ve kiralamak denk düşüyo.

    bu kiralama işi sadece arabanın amele işlerini başkalarına yaptırmaya yarıyo.onun dışında pek bi avantajı yok.

    Kesinlikle fazlası var. Sadece amelelikten kurtulmak değil.

    1) Para bağlamamış oluyorsunuz. Şirketin arabaya vereceği parayı şirketin ana iş konusuna bağlayıp, daha çok para kazanabilirsiniz.

    2) Araba için kredi almamış olduğunuz için, bankalar nezdinde kredibiliteniz yüksek kalıyor.

    3) Aracın değer kaybı riskini üzerinizde taşımıyorsunuz. "Şu kadara alırım, bu kadara satarım, şu kadara bakımları çıkar." hesaplarının hiçbirinde arabayla kaza yaparsanız, aracın ikinci el satış fiyatına ne olacağı yoktur. Şans bu ya, parça değişimi gerektirecek nispeten küçük bir kaza bile yapsanız, sahibi olduğunuz araç en az 2000TL değer kaybedecek. Bu değer kaybı aracın fiyatına göre 20.000TL'ye kadar çıkabilir. Kiralık araçta bu riski taşımıyorsunuz. Özetle aldığınız arabada kazaya karışırsanız, kiralık araç kullanmak çok çok daha karlı. Bu kesin.

    4) Hayatta yaptırmayacağınız / paraya kıyıp da yaptıramayacağınız bir kaskoya sahip oluyorsunuz. Ek olarak aracınızın başına bir şey gelirse, kaskodan parasının alınması çok daha kolay oluyor. Havaalanı yolunda önümdeki araçtan fırlayan jant kapağı benim kiralık araca ortadan çarptı. Adamın plakasını göremedim. Durup polis de çağırmadım. Tutanak yok, polis raporu yok. Beyanla bugünün parası ile 4500TL'lik masraf kaskodan ödendi. Neden? Çünkü kiralama firması senin düzgün olduğunu biliyor. Kaskoya "benim sende 2000 aracım var" baskısı yapabiliyor. Ek olarak yapılan kasko poliçesi de ağzına kadar dolu oluyor.

    5) Aracın garantisi biter bitmez kiralam firmasını arayıp sanayiye gitmek istediğimi belirttim. Sanayide koca firmadan iş alan usta size nasıl davranır? Adamı görmedim bile. Adamın çalışanı gelip arabayı alıyor, bakımını yapıyorlar, araba geri geliyor... Benim yarım günlük ücretim kaç para? Hah işte şirketin bir de böyle bir karı var.

    6) Bazen fırsatlar çıkıyor. Elde kalan araçlar için bayiler kiralama firmalarına "özel" fiyat veriyor. Siz bu sırada o aracı alırsanız, zaten alıp 3 yıl kullanıp satmaktan çok daha ucuza getiriyorsunuz. Bir ay öncesine kadar AVİS'de S60 bu durumdaydı mesela. Şu an nasıldır bilmem.

    ------------------------

    Tüm bunlara rağmen bir daha araba kiraladım mı? Hayır. Basit bir sebebi var: Ben arap prensi değilim. 3 yılda bir araba yenilemiyorum. Sıfır araç takıntım da yok. Cins araba meraklısı için, az kullanılmış ikinci el alıp, 6-7 yıl kullanıp satmak en ekonomik yöntem. Bu mantıkla, araç kiralamak bana pek uymadı. Ancak şirkette kullanılan bir aracımız mevcut.

    Fabrikanın git-gel işlerini görmek için de kiralamaya gerek görmüyorum. Ford Fusion falan gibi düşük km'de leş bir araba alıp, suyunu çıkarana kadar kullanıp satmak daha ucuza geliyor.

    Ancak pazarlama müdürünün bindiği arabanın eli yüzü düzgün olmak zorunda mesela. Yılda 60.000km yol yapıyor. Kiralamak daha ucuza geliyor.




  • Sanırım Avis-Koç-Otokoç bağlantısından ötürü Avis'de hep S60 lar oluyor günlük kiralıkda.Sizin bahsettiğiniz de nasıl bir uzun dönem kiralama idi fiyat açısından?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: stefansalvatore

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: Metalurjist


    quote:

    Orijinalden alıntı: Platinium

    geçenlerde bizim patron bmw 320d aldı kiralama yoluyla. aylık 1000 euro ödüyor 2 yıllık kiralandı.



    iki yılda 24bin euro çok bence.

    Doğruysa ucuz fiyat almışlar, normalde 1500€'yu buluyor senelik 15.000km yaparım dersen. 2 sene de 30.000km +/- 5000km pay veriyor Borusan.

    320d'nin yıllık mtv'si; 2770TL

    Kasko minimum 3000TL

    Trafik sigortası minimum 750TL

    Yıllık bakım minimum 1000TL

    Kışlık lastik minimum 1600TL

    2 yıla hesapladığımız da;

    11.000TL civarı bir masraf sahibini bekliyor.

    Arabaya 2 yıl da; 78.000TL veriyorsun, 11.000TL daha çıkar 67.000TL'ye geliyor, bunu bir de şirket üstünden masraf gösterip vergiden düşüyorsun vs... vs... derken fiyat düşüyor iyice.

    Sıfır km 320d alsan 180.000TL + 2 yıl da 11.000TL = 191.000TL

    Arada 124.000TL gibi bir fark var, vergi düşmeden.

    1-2 sene de bir değişik araba isteyen kişiler için gayet mantıklı bir olay filo yıllık kiralama.


    peki o aracı kaça satıcaksın.araç fiyatları artıyo.değer kaybetse de fiyat artınca 2.eldeki fiyatlar da artıyo.aracı sattığında o fark kapanır.diyelim ki 150ye satsan yine kardasın.
    bence hemen hemen almak ve kiralamak denk düşüyo.

    bu kiralama işi sadece arabanın amele işlerini başkalarına yaptırmaya yarıyo.onun dışında pek bi avantajı yok.

    Kesinlikle fazlası var. Sadece amelelikten kurtulmak değil.

    1) Para bağlamamış oluyorsunuz. Şirketin arabaya vereceği parayı şirketin ana iş konusuna bağlayıp, daha çok para kazanabilirsiniz.

    2) Araba için kredi almamış olduğunuz için, bankalar nezdinde kredibiliteniz yüksek kalıyor.

    3) Aracın değer kaybı riskini üzerinizde taşımıyorsunuz. "Şu kadara alırım, bu kadara satarım, şu kadara bakımları çıkar." hesaplarının hiçbirinde arabayla kaza yaparsanız, aracın ikinci el satış fiyatına ne olacağı yoktur. Şans bu ya, parça değişimi gerektirecek nispeten küçük bir kaza bile yapsanız, sahibi olduğunuz araç en az 2000TL değer kaybedecek. Bu değer kaybı aracın fiyatına göre 20.000TL'ye kadar çıkabilir. Kiralık araçta bu riski taşımıyorsunuz. Özetle aldığınız arabada kazaya karışırsanız, kiralık araç kullanmak çok çok daha karlı. Bu kesin.

    4) Hayatta yaptırmayacağınız / paraya kıyıp da yaptıramayacağınız bir kaskoya sahip oluyorsunuz. Ek olarak aracınızın başına bir şey gelirse, kaskodan parasının alınması çok daha kolay oluyor. Havaalanı yolunda önümdeki araçtan fırlayan jant kapağı benim kiralık araca ortadan çarptı. Adamın plakasını göremedim. Durup polis de çağırmadım. Tutanak yok, polis raporu yok. Beyanla bugünün parası ile 4500TL'lik masraf kaskodan ödendi. Neden? Çünkü kiralama firması senin düzgün olduğunu biliyor. Kaskoya "benim sende 2000 aracım var" baskısı yapabiliyor. Ek olarak yapılan kasko poliçesi de ağzına kadar dolu oluyor.

    5) Aracın garantisi biter bitmez kiralam firmasını arayıp sanayiye gitmek istediğimi belirttim. Sanayide koca firmadan iş alan usta size nasıl davranır? Adamı görmedim bile. Adamın çalışanı gelip arabayı alıyor, bakımını yapıyorlar, araba geri geliyor... Benim yarım günlük ücretim kaç para? Hah işte şirketin bir de böyle bir karı var.

    6) Bazen fırsatlar çıkıyor. Elde kalan araçlar için bayiler kiralama firmalarına "özel" fiyat veriyor. Siz bu sırada o aracı alırsanız, zaten alıp 3 yıl kullanıp satmaktan çok daha ucuza getiriyorsunuz. Bir ay öncesine kadar AVİS'de S60 bu durumdaydı mesela. Şu an nasıldır bilmem.

    ------------------------

    Tüm bunlara rağmen bir daha araba kiraladım mı? Hayır. Basit bir sebebi var: Ben arap prensi değilim. 3 yılda bir araba yenilemiyorum. Sıfır araç takıntım da yok. Cins araba meraklısı için, az kullanılmış ikinci el alıp, 6-7 yıl kullanıp satmak en ekonomik yöntem. Bu mantıkla, araç kiralamak bana pek uymadı. Ancak şirkette kullanılan bir aracımız mevcut.

    Fabrikanın git-gel işlerini görmek için de kiralamaya gerek görmüyorum. Ford Fusion falan gibi düşük km'de leş bir araba alıp, suyunu çıkarana kadar kullanıp satmak daha ucuza geliyor.

    Ancak pazarlama müdürünün bindiği arabanın eli yüzü düzgün olmak zorunda mesela. Yılda 60.000km yol yapıyor. Kiralamak daha ucuza geliyor.


    kaza,boya vs vs durumlar dışında araç çok değer kaybetmez.özellikle örnek olarakvw kiralayalım.mesela bi sitede 20.000 km passat 1.6 dizel dsg highline aylık yanlış hatırlamıyosam 2200 gibi + kdv.(36 ay üzerinden)

    bu araba liste fiyatı 140.000+30000 faiz diyelim+30.000(her yıl 10.000 bakım,gider)= 200.000.3.yıl sattığımızda bu araç ne kaybedicek.3 yıllık passatlara bakıp kendimizi kandırmaya gerek yok.o zmn 70-80 e full passat oluyodu belki.adam 3 yıllık aracı şimdi yine aynı fiyata satıyo.onun için bu örnekteki araç için de hadi 20 indirelim ki fiyatlar artmaya devam ederse olduğu gibi satılır aynı fiyatında.

    3 yıl sonra satarsak 140.000-20.000=120.000 satıştan gelirimiz.
    200.000-120.000=80.000 ödemiş olduk.(satınn aldığımızda)

    arabayı kiralarsak euro sabit olsun 84-85 gibi rakam olur.(2200*38)bu sitede ilk ay 3 katı fiyat alınıyomuş.onun için böyle oldu.

    kiralasan zararlı çıkmassın.ama daha az öderim sanma.fiyatlar hemen hemen denk düşücek.ben yukarıda passatı 3 yılsa 20 bin değer kaybını iyimser görüyorum.normalde o kadar inmez böyle giderse.anlatmak istediğim kiralayacak olanlar fiyatlara çok takılırsa avantaj falan kalmıyo.hizmet alırsa kendi işine yoğunlaşır ve bence diğer yönü de kaza,hasar gibi ekstra durumlardan ötürü avantaj olur.çünkü kafaya takmamış ve rahat olucaksın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stefansalvatore

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: stefansalvatore

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: Metalurjist


    quote:

    Orijinalden alıntı: Platinium

    geçenlerde bizim patron bmw 320d aldı kiralama yoluyla. aylık 1000 euro ödüyor 2 yıllık kiralandı.



    iki yılda 24bin euro çok bence.

    Doğruysa ucuz fiyat almışlar, normalde 1500€'yu buluyor senelik 15.000km yaparım dersen. 2 sene de 30.000km +/- 5000km pay veriyor Borusan.

    320d'nin yıllık mtv'si; 2770TL

    Kasko minimum 3000TL

    Trafik sigortası minimum 750TL

    Yıllık bakım minimum 1000TL

    Kışlık lastik minimum 1600TL

    2 yıla hesapladığımız da;

    11.000TL civarı bir masraf sahibini bekliyor.

    Arabaya 2 yıl da; 78.000TL veriyorsun, 11.000TL daha çıkar 67.000TL'ye geliyor, bunu bir de şirket üstünden masraf gösterip vergiden düşüyorsun vs... vs... derken fiyat düşüyor iyice.

    Sıfır km 320d alsan 180.000TL + 2 yıl da 11.000TL = 191.000TL

    Arada 124.000TL gibi bir fark var, vergi düşmeden.

    1-2 sene de bir değişik araba isteyen kişiler için gayet mantıklı bir olay filo yıllık kiralama.


    peki o aracı kaça satıcaksın.araç fiyatları artıyo.değer kaybetse de fiyat artınca 2.eldeki fiyatlar da artıyo.aracı sattığında o fark kapanır.diyelim ki 150ye satsan yine kardasın.
    bence hemen hemen almak ve kiralamak denk düşüyo.

    bu kiralama işi sadece arabanın amele işlerini başkalarına yaptırmaya yarıyo.onun dışında pek bi avantajı yok.

    Kesinlikle fazlası var. Sadece amelelikten kurtulmak değil.

    1) Para bağlamamış oluyorsunuz. Şirketin arabaya vereceği parayı şirketin ana iş konusuna bağlayıp, daha çok para kazanabilirsiniz.

    2) Araba için kredi almamış olduğunuz için, bankalar nezdinde kredibiliteniz yüksek kalıyor.

    3) Aracın değer kaybı riskini üzerinizde taşımıyorsunuz. "Şu kadara alırım, bu kadara satarım, şu kadara bakımları çıkar." hesaplarının hiçbirinde arabayla kaza yaparsanız, aracın ikinci el satış fiyatına ne olacağı yoktur. Şans bu ya, parça değişimi gerektirecek nispeten küçük bir kaza bile yapsanız, sahibi olduğunuz araç en az 2000TL değer kaybedecek. Bu değer kaybı aracın fiyatına göre 20.000TL'ye kadar çıkabilir. Kiralık araçta bu riski taşımıyorsunuz. Özetle aldığınız arabada kazaya karışırsanız, kiralık araç kullanmak çok çok daha karlı. Bu kesin.

    4) Hayatta yaptırmayacağınız / paraya kıyıp da yaptıramayacağınız bir kaskoya sahip oluyorsunuz. Ek olarak aracınızın başına bir şey gelirse, kaskodan parasının alınması çok daha kolay oluyor. Havaalanı yolunda önümdeki araçtan fırlayan jant kapağı benim kiralık araca ortadan çarptı. Adamın plakasını göremedim. Durup polis de çağırmadım. Tutanak yok, polis raporu yok. Beyanla bugünün parası ile 4500TL'lik masraf kaskodan ödendi. Neden? Çünkü kiralama firması senin düzgün olduğunu biliyor. Kaskoya "benim sende 2000 aracım var" baskısı yapabiliyor. Ek olarak yapılan kasko poliçesi de ağzına kadar dolu oluyor.

    5) Aracın garantisi biter bitmez kiralam firmasını arayıp sanayiye gitmek istediğimi belirttim. Sanayide koca firmadan iş alan usta size nasıl davranır? Adamı görmedim bile. Adamın çalışanı gelip arabayı alıyor, bakımını yapıyorlar, araba geri geliyor... Benim yarım günlük ücretim kaç para? Hah işte şirketin bir de böyle bir karı var.

    6) Bazen fırsatlar çıkıyor. Elde kalan araçlar için bayiler kiralama firmalarına "özel" fiyat veriyor. Siz bu sırada o aracı alırsanız, zaten alıp 3 yıl kullanıp satmaktan çok daha ucuza getiriyorsunuz. Bir ay öncesine kadar AVİS'de S60 bu durumdaydı mesela. Şu an nasıldır bilmem.

    ------------------------

    Tüm bunlara rağmen bir daha araba kiraladım mı? Hayır. Basit bir sebebi var: Ben arap prensi değilim. 3 yılda bir araba yenilemiyorum. Sıfır araç takıntım da yok. Cins araba meraklısı için, az kullanılmış ikinci el alıp, 6-7 yıl kullanıp satmak en ekonomik yöntem. Bu mantıkla, araç kiralamak bana pek uymadı. Ancak şirkette kullanılan bir aracımız mevcut.

    Fabrikanın git-gel işlerini görmek için de kiralamaya gerek görmüyorum. Ford Fusion falan gibi düşük km'de leş bir araba alıp, suyunu çıkarana kadar kullanıp satmak daha ucuza geliyor.

    Ancak pazarlama müdürünün bindiği arabanın eli yüzü düzgün olmak zorunda mesela. Yılda 60.000km yol yapıyor. Kiralamak daha ucuza geliyor.


    kaza,boya vs vs durumlar dışında araç çok değer kaybetmez.özellikle örnek olarakvw kiralayalım.mesela bi sitede 20.000 km passat 1.6 dizel dsg highline aylık yanlış hatırlamıyosam 2200 gibi + kdv.(36 ay üzerinden)

    bu araba liste fiyatı 140.000+30000 faiz diyelim+30.000(her yıl 10.000 bakım,gider)= 200.000.3.yıl sattığımızda bu araç ne kaybedicek.3 yıllık passatlara bakıp kendimizi kandırmaya gerek yok.o zmn 70-80 e full passat oluyodu belki.adam 3 yıllık aracı şimdi yine aynı fiyata satıyo.onun için bu örnekteki araç için de hadi 20 indirelim ki fiyatlar artmaya devam ederse olduğu gibi satılır aynı fiyatında.

    3 yıl sonra satarsak 140.000-20.000=120.000 satıştan gelirimiz.
    200.000-120.000=80.000 ödemiş olduk.(satınn aldığımızda)

    arabayı kiralarsak euro sabit olsun 84-85 gibi rakam olur.(2200*38)bu sitede ilk ay 3 katı fiyat alınıyomuş.onun için böyle oldu.

    kiralasan zararlı çıkmassın.ama daha az öderim sanma.fiyatlar hemen hemen denk düşücek.ben yukarıda passatı 3 yılsa 20 bin değer kaybını iyimser görüyorum.normalde o kadar inmez böyle giderse.anlatmak istediğim kiralayacak olanlar fiyatlara çok takılırsa avantaj falan kalmıyo.hizmet alırsa kendi işine yoğunlaşır ve bence diğer yönü de kaza,hasar gibi ekstra durumlardan ötürü avantaj olur.çünkü kafaya takmamış ve rahat olucaksın.

    Sizin hesapta aracın bakım masrafları, lastik parası, kaskosu ve mtv'si yok.

    Her ay şirkete kesilecek kira faturasının yarattığı vergi avantajı da yok.

    Ancak Passat da 2200TL'ye kiralanmıyor. Daha pahalı diye biliyorum. Yaptığınız hesapta hatalar mevcut özetle.

    Ancak asıl anlatmak istediğiniz, burada araç kiralamak ile alıp 3 yıl kullanıp satmak arasında önemli bir fark olmadığı kesinlikle doğru. Bazı durumlarda kiralama pahalı, bazı durumlarda satın alma pahalı çıkar. Fark da çok önemsizdir.

    Burada kiralama yapan kişinin düşünmesi gereken şeyler:

    1) Sıfırcı mıyım?
    2) 3 yılda bir araba değiştiriyor muyum? Bir araba alsam, 6 yıl kullansam, satsam, toplamda daha ucuza gelir mi? (bazı araba gelir, bazı araba gelmez)
    3) Yılda kaç km yol yapıyorum?
    4) Aracın bakımı, kaskosu, sigortası, mtv'si, lastiği gibi konularla hiç uğraşmamanın gözümdeki değeri nedir?
    5) Aracın kaza durumundaki değer kaybının riskini taşımaya değer mi değmez mi?

    Bu hesapların hepsi yapılarak kiralama-alma arasında karar vermek lazım. Ben şahsi kullanım araçlarımı almak, şirketin kullandığı araçları kiralamaktan yanayım. Sebebi basit, benim şahsi araçlarım hep ikinci elde tercih edilmeyen araçlar oldu. O yüzden bu araçları ikinci el alıp, 6-7 yıl binip satmak çok ucuz bir seçenek oluyor. Şirket için aldığım araçlarda ise, Fabrika Gebze'de, Kocaeli şoförleri İĞRENÇ, amcam 4.Levent'te oturuyor. Yılda 60.000km yol yapıyor. O işini görsün diye ona araba almak manyakça. 3 yılda bir orta boy kazası kesin var. Son 12 yıldır hiç o gidip birine çarpmadı. Ama 3 yılda bir orta kazası var. Türkiye burası. Fabrika Kocaelinde olacak, evin 4 levent'te olacak, yılda 60.000km yol yapacaksın ve kaza yapmayacaksın? İmkansız gibi. En son Jetta'ya karda ortadan bir okul servisi çarptı mesela.

    O yüzden böyle kullanılacak bir arabayı kiralamak mantıklı. Daha ucuz olmasa da, daha ucuz.

    Ancak her arabaya, her duruma göre sonuç değişir. Dediğiniz gibi, ikisi arasında çok az fark olan işler bunlar.




  • Arkadaslar merhaba calistigim Sirket icin kenndi ozel aracimi kullanmami istediler ve kendi aracimi kendim kullanacagim. Aracim eski bi arac degeri 20bin tl civari. Haftalik ortalama 400-500 km yol yapiyorum.sizce aylik nekadar ucret talep etmeliyim sadece kira niyetine?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bireysel ise kârlı değil.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu biraz hortlatmış olacağım ama aşağıdaki bağlantıda arkadaşın biri çok güzel araştırma yapmış:

    KİRALAMAK MI SATIN ALMAK MI?

    ÖZETLE: Türkiye'de aşırı vergiler sebebiyle firmalar için araç kiralamak çok çok mantıklı ve karlı.
  • Bende bu aralar ikilemdeyim ama şöyle bir konu varki kiralama benim gibi her işi faturalı olan yüksek vergiler çıkan firmalar için şahıs veya yüksek vergisi çıkmayanlar için satın almak daha mantıklı hem ozaman amortisman vs olarak düşebiliyorsun seneler içinde
  • oisayev O kullanıcısına yanıt
    bu arada link çalışmıyor
  • https://forum.donanimhaber.com/ayda-300-euro-kdv-ile-arac-kiralama--122182814#

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GLaceoN

    Ben bu işte çalışıyorum 1 cisi mantığıken orta derecede bir rent a car olsa bile adam oraya en az 300-400 bın tl para bağlıyo kazanmasa istiği paraları kapatır gider zaten. 2. cisi benim çalıştşğım yer yerel bir firma (Küçük bir şehir )40 aracı var araç ayğılını kişiye göre 1200 tlden 2000 tl kadar değişiyi kime ne kadar ittirirsen yanı acık söylemek gererkırse günlükte 80-250 arası değişiyo 3 cüsü dediğim gibi 40 araçlık bir filomuz var ayda dükana 60 bin tl altında para girerse dükan zarar edıyo araç kiralamak duruma göre mantıklı eğer aracın günlüğünü 50 tl filan düşürürseniz düşünmeden kiralayin 70-80 fazla kesinlikle (şirketler hariç) kişiyi kurtarmaz çünkü araç kendi nerdeyse 3-4 yılda amorti ediyo kredi çekip araba alın daha mantıklı aylık 1500 tl para verip araç kıralanlara arkasından çok gülüyorum kendilerini kar yapmış hissediyorlar....

    3-4 yılda kendini amorti ediyor demişsin, yazının üstünden çok zaman geçtiği için yinede özür dileyerek belirtmek istiyorum. Bugün 75.000TL civarında tamamı kredi ile sıfır bir araç almaya kalkan bir kişi 48 aylık vadede en az 25.000TL faiz öder, diğer yandan bu aracın çeşitli masraflarıda olacaktır bunlarda 4 yılda ortalama olarak 15.000TL civarında olacaktır ve 75.000TL araç en az 115.000TL ye mal olacak 4 yıl araç kiralayıp kim 115.000TL ödüyormuş, tabi sizin gibi merdiven altı firmalar aylık cirosunu tutturamayınca oradan buradan birşeyler çıkartıp müşterilerine kaktırdığı için tabi ki gülüyorsundur. Öte yandan alınan o araç 4 yılda değer kaybına uğrayacaktır, zaten adam bir de kaza yaparsa off ki off. Kısaca 75.000TL lik araç kendini ancak 50.000TL olarak amorti eder, dolayısıyla harcanan 115.000TL den 65.000TL 4 yılda havaya uçar.




  • merhaba, izmirde Osmanlı filo dan uzak durun arkadaşlar bu firma dolandırıcı benim canım yandı başkasının yanmasın diye yazıyorum web adresleri osmanlifilo.com




  • Günümüzde şirketler binek otomobil ihtiyaçlarını satın almak yoluyla yaptıkları gibi; Ankara yıllık araç kiralama yoluyla da yapabilmektedirler. Burada Ankara kurumsal araç kiralamanın bir çok avantajları vardır. Ankara yıllık araç kiralamanın faydalarını en belirgin olarak kriz dönemlerinde ülkemizde belirgin olarak gördük. Yaşanılan ekonomik krizlerde en belirgin görünen nokta likidite ihtiyacı olmuştur. Şirketler ellerindeki fonları daha etkin ve likit kullanmak istemişlerdir. Burada araç kiralama uygulanan tedbirlerin başında gelmiştir.

    Ankara Oto Kiralama
    Özellikle kriz dönemlerinde, şirketin aktifine kayıtlı bir otomobil ile kurumsal araç kiralama arasında; Ankara yıllık araç kiralama lehine çok sayıda avantaj vardır. Burada araç kiralama yapan işletmeler, fonlarını aktiflere bağlamamış olurlar. Likit varlıklarını aktif varlık olarak otomobile değil de araç kiralamayla çözdüklerinde artan risk ortamından daha kısa sürede çıkmayı sağlayabilirler.

    Burada şirketlerin ellerinde bulundurdukları var olan fonları, bir otomobil satın almak için kullanmayarak likit kalmaya devam etmektedirler. Bunun yerine araç kiralama yaparak, ellerindeki kaynakları daha verimli ya da daha doğru ifadeyle kar marjı daha yüksek olan kendi faaliyet alanlarında kullanmalarına olanak sunmaktadır.

    Bu sebepten; ANKACAR Oto kiralama olarak, kurumsal müşretilerimizin araç kiralama ihtiyaçlarında, profesyonel çalışma ekibimiz ve zengin filomuzla, krizsiz ve risksiz bir Türkiye temennilerimizle sizlerin hizmetinizde olmaktan gurur duyarız

    Kurumsal araç kiralama ile ilgili fiyat bilgisi için aşağıdaki iletişim bilgilerimizi kullanabilirsiniz;
    www.ankacarotokiralama.com
     Yıllık araç kiralamak karlı bir iş midir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    günlüğü 50 tl olsa, yılda bayağı bir yetale yapar...
    niyeyse çok güldüm bu yoruma ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Rentrent olarak sektörün pazar yeri konumundayız, bir kaç bilgi vermek isterim size;

    Paylaşacağım veriler 2018 1.yarı yılı filo kiralama sektöründeki firmaların verileridir;
    - Sektördeki firmaları toplam araç sayısı 364.653
    - 59 bin araç alınmış ve 60 bin araç da satılmış.
    - 65.000 civarı müşteri bulunuyor ( kurumsal + bireysel )
    - Sektör araçlarının %27'sini Renault oluşturuyor
    - Araçların %93 dizel
    - %52 ye yakını otomatik
    - En çok 30-42 ay arası kiralama yapılıyor
    - %77'si Euro üzerinden kiralanıyor

    Merakınızı gidermek adına bazı istatistikler böyle, bunlar tokkder tarafından verilen istatistiklerdir.

    Çok büyük bir sektör ve karlı mıdır sorusuna bu istatistikler cevap veriyor diye düşünüyorum. Bireysel baz da çok karlı görmeyebilirsiniz ama şirket bazında kesinlikle karlı bir iş. Yoksa bu kadar büyük bir pazar olmazdı zaten. Bireysel de örnek vermek gerekirse, bir doktor seviyesinde geliri olan kişiler 3 yıllık sıfır araç kiralayıp, hiç bir dert ve masrafsız 3 yıl sonra tekrar sıfır arabaya binmeyi TERCİH ediyorlar. Bu hesaplamaları yaparken kaza gibi faktörleri de düşünmek lazım. Gelir seviyesi bireyseldeki karı düşünme noktasında etkiliyor tabi.

    Fiyat araştırması yapmak isterseniz ve araç kiralamayı düşünürseniz.https://www.rentrent.com.tr/ şuan pazar yeri konumundadır. Firmaları tek tek gezmenize gerek yok, 60 iş ortağı ağımız ile, kiralama yapmak istediğiniz araç için müşteri temsilcimiz firmalardan fiyat tekliflerini toplayacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rentrent -- 14 Ağustos 2018; 11:16:1 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalbilgin09

    merhaba, izmirde Osmanlı filo dan uzak durun arkadaşlar bu firma dolandırıcı benim canım yandı başkasının yanmasın diye yazıyorum web adresleri osmanlifilo.com
    Adı Osmanlı, Dirliş falan olan işletmelerden zaten uzak durmak lazım. Dolandırıcı olma ihtimali iki katına çıkıyor.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.