Şimdi Ara

Yıllık araç kiralamak karlı bir iş midir? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
4
Favori
86.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bence pahalı bir arac için karlı bir iş ama kiralayacağınız araba ucuz ise zararlı bir iştir
  • Sirketler icin avantajli vatandas icin bi avantaji yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Mesela 50 bin tl lik arac alalim. 1.6 cc. 0km.
    Mtv yilda 800
    Kasko 1500
    Trafik 200
    Yillik bakim 500
    Araba 2000 deger kaybeder yilda.

    Demek 5000 tl dolayli ve direkt zarari var arabanin. Bu civara yillik araba kiralamak daha mantikli.


    Yıllık 5000 liraya 0 araç kiralanabilir mi?

    buyuk ihtimalle kiralanmaz. ancak bahsetmek isteidğim 0 km araç alsan da , 1 yıl boyunca binmek bedava değil. yani araç satın almak da bulundurmak da maliyetli bir iş. üstelik kaza yaparsan araç yatar. en mantıklısı şirket için kirala geç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Mesela 50 bin tl lik arac alalim. 1.6 cc. 0km.
    Mtv yilda 800
    Kasko 1500
    Trafik 200
    Yillik bakim 500
    Araba 2000 deger kaybeder yilda.

    Demek 5000 tl dolayli ve direkt zarari var arabanin. Bu civara yillik araba kiralamak daha mantikli.


    Yıllık 5000 liraya 0 araç kiralanabilir mi?

    buyuk ihtimalle kiralanmaz. ancak bahsetmek isteidğim 0 km araç alsan da , 1 yıl boyunca binmek bedava değil. yani araç satın almak da bulundurmak da maliyetli bir iş. üstelik kaza yaparsan araç yatar. en mantıklısı şirket için kirala geç

    100.000 tl ve üzeri parayı araca yatırılacaksa kiralamak kesin daha mantıklı.O paraya ev alınıp kiraya verilir.Hem yıllar geçtikçe ev değer kazanır.100.000lik araç ise her sene 15 bin lira zarar eder.Mtv, bakım, kasko, sigortayı falan saymıyorum bile




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emr256

    Devleti düşünen yok tabi hangimiz devletten büyüğüz değil mi?



    bu ne demek şimdi?

    devleti daha nasıl düşüneceğiz arkadaşım? devlet alacağını zaten ziyadesi ile alıyor.. vatandaşın bu ülkede motorlu araçlar konusunda neler çektiğini baştan yazmayacağım, akaryakıt fiyatları zaten hepinizce malum.. bak ben geçen yıl aracımı değiştirdim.. bu defa aldığımın aracın yarı fiyatı kadar bir fiyatı devlete ödemektense 6 yaşında bir araç alıp devlete sadece mtvleri ödüyorum.. bu ülkede asla sıfır araç almam aileye de aldırtmam.. yeterince yoldurduk kendimizi..

    sen çok istiyorsan gidip süperlüks bir araç alıp bir o kadarını da devlete ödeyebilirsin..

    vatandaş kılı kırk yarıyor, aracına abuk subuk lpg sistemleri taktırıp 3 kuruş kar edeceğim diye.. sonucu ne? lpg fiyatları da aldı yürüdü.. ben gene benzinli bir araç aldım lpg felan da takmadım.. turbo yeni nesil bir araç aldım ve yeterince ekonomik.. ama kusura bakmasın kimse aracın sağını solunu deldiremeyeceğim üç kuruş için.. fabrikadan çıktığı hali ile kalacak.. üzerinde akü bile araçla aynı logoyu taşıyor..

    şimdi imkanı olan aracını kiralar ve bir şekilde bunu amortisman olarak gösterbilir.. yolunu bulursa zaten bunu iş sahibi vatandaşlar şirketleri için araç ya da filo kiralayıp yapıyor..

    tarzınız hiç hoşuma gitmedi ama.. ''devletten büyüğüz değil mi'' çok bayağı bir yaklaşım..




  • Olaya geniş perspektiften bakarsak;

    1- Leasing şirketi çok sayıda araç aldığından daha ucuza alabiliyor,
    2- Leasing şirketi bakımlarını daha ucuza yaptırabiliyor
    3- Leasing şirketi sigortasını daha ucuza yaptırabiliyor.
    4- Leasing şirketi araçların MTV'sini gider olarak gösterebiliyor.
    (normal bir şirket için MTV kanunen kabul edilmeyen giderdir, vergi mevzuatı açısından uzun vadede tek fark budur, o kira bedelini vergiden düşüyorsun falan diyenlerin bir halttan haberi yok )

    Tabii ki leasing şirketi bu 4 maddelik maliyet avantajına karşın bir kar marjı ekliyor.Eğer bu kar marjı bu ilk 4 maddenin getirdiği maliyet avantajının üstündeyse kiracı açısından bir finansal avantaj yok demektir.

    Bu da öyle kiralamak avantajlı veya değil gibi bir genelleme ile yapılabilecek bir şey değil, hesap yaparak olabilecek bir şey.

    Yönetimsel açıdan bakarsak kiracı giderlerini stabilize ettiği için planlaması kolaylaşır, bilançoda varlık ve yabancı kaynak kalemleri daha düşük çıkacağı için verimlilik ve borç rasyoları daha pozitif çıkar (bu da kredi maliyetlerini azaltır, halka açık şirketse ve hisseleri Türkiye düşük entellektüel kapasiteli yatırımcıların olduğu piyasalarda işlem görüyorsa hisse değerini olumlu etkiler), normalde bu araçların satın alması vs için daha karmaşık süreçler gerekirken işler basitleşir, operasyonel yük azalır.

    Özetle durum bu...




  • benimde hiç hoşuma gitmedi açıkcası.

    biz izmir rent a car firması olarak farklı açıdan bakıyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    (normal bir şirket için MTV kanunen kabul edilmeyen giderdir, vergi mevzuatı açısından uzun vadede tek fark budur, o kira bedelini vergiden düşüyorsun falan diyenlerin bir halttan haberi yok )





    araç kiralayan kimselerin kiraladıkları araç için ödedikleri meblağı gider yazamadıklarınımı söylüyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    (normal bir şirket için MTV kanunen kabul edilmeyen giderdir, vergi mevzuatı açısından uzun vadede tek fark budur, o kira bedelini vergiden düşüyorsun falan diyenlerin bir halttan haberi yok )





    araç kiralayan kimselerin kiraladıkları araç için ödedikleri meblağı gider yazamadıklarınımı söylüyorsunuz.

    Gider tabii ki yazar ama uzun vadede gider yazılan kira bedellerinin toplamı, araç satın alansaydı yazılacak amortisman, bakım, sigorta vs giderine üç aşağı beş yukarı eşit olacaktır.

    Eşyanın tabiatı...
  • Şirket için çok karlı.Bireysel kullanıcılar içinde üst segment araba alırsanız yine karlı olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    (normal bir şirket için MTV kanunen kabul edilmeyen giderdir, vergi mevzuatı açısından uzun vadede tek fark budur, o kira bedelini vergiden düşüyorsun falan diyenlerin bir halttan haberi yok )





    araç kiralayan kimselerin kiraladıkları araç için ödedikleri meblağı gider yazamadıklarınımı söylüyorsunuz.

    Gider tabii ki yazar ama uzun vadede gider yazılan kira bedellerinin toplamı, araç satın alansaydı yazılacak amortisman, bakım, sigorta vs giderine üç aşağı beş yukarı eşit olacaktır.

    Eşyanın tabiatı...

    işte burada sizinde yazınızda belirtiğiniz hesaplama işi devreye giriyor.
    her durumda eşit olmuyor.
    sizinde yazınızda belirtiğiniz gibi hesaplama işinin çok fazla değişkeni var.
    [öncelikle kiralama ile satın alma arasında karar satın alma lehineyse özkaynakmı kullanılacak yoksa yabancı kaynakmı (yanabncı kaynak kullanılacaksa nasıl ve ne oranlarla fonlanacak) durumu var ki sırf bu kararın bile sonucu götüreceği noktalar farklı farklı oluyor]
    o yüzden o değişkenlere göre konuşmak lazım.
    ama alıntı yaptığım yazınızın son cümlesi çok çok iddialı bir laf olmuş kanaatindeyim o nedenle müdahele etme gereği duydum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    (normal bir şirket için MTV kanunen kabul edilmeyen giderdir, vergi mevzuatı açısından uzun vadede tek fark budur, o kira bedelini vergiden düşüyorsun falan diyenlerin bir halttan haberi yok )





    araç kiralayan kimselerin kiraladıkları araç için ödedikleri meblağı gider yazamadıklarınımı söylüyorsunuz.

    Gider tabii ki yazar ama uzun vadede gider yazılan kira bedellerinin toplamı, araç satın alansaydı yazılacak amortisman, bakım, sigorta vs giderine üç aşağı beş yukarı eşit olacaktır.

    Eşyanın tabiatı...

    işte burada sizinde yazınızda belirtiğiniz hesaplama işi devreye giriyor.
    her durumda eşit olmuyor.
    sizinde yazınızda belirtiğiniz gibi hesaplama işinin çok fazla değişkeni var.
    [öncelikle kiralama ile satın alma arasında karar satın alma lehineyse özkaynakmı kullanılacak yoksa yabancı kaynakmı (yanabncı kaynak kullanılacaksa nasıl ve ne oranlarla fonlanacak) durumu var ki sırf bu kararın bile sonucu götüreceği noktalar farklı farklı oluyor]
    o yüzden o değişkenlere göre konuşmak lazım.
    ama alıntı yaptığım yazınızın son cümlesi çok çok iddialı bir laf olmuş kanaatindeyim o nedenle müdahele etme gereği duydum.


    İddialı cümlemin sebebi yorumların çoğunun vergi mevzuatından kaynaklanan bir avantaj olduğu gibi yanlış bir bilgiye dayanması.

    Eşit olmuyorsa bile eşit olmamasının vergi mevzuatıyla ilgisi mtv ile kısıtlı, onun dışında kiralayanla kiracının araç alırkenki iskontoları, bakım-sigorta yaptırırkenki maliyetleri, araç satımında yaşadıkları değer kaybı, kullandıkları finansmanın maliyetleri eşitse çıkan sonucun eşit çıkmaması için bir sebep (mtv dışında) yok.

    Kısaca ortada yaratılan ve paylaşılan bir değer varsa bu değerin kaynağı bu kalemler, vergiyle işin ilgisi çok sınırlı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    İddialı cümlemin sebebi yorumların çoğunun vergi mevzuatından kaynaklanan bir avantaj olduğu gibi yanlış bir bilgiye dayanması.

    Eşit olmuyorsa bile eşit olmamasının vergi mevzuatıyla ilgisi mtv ile kısıtlı, onun dışında kiralayanla kiracının araç alırkenki iskontoları, bakım-sigorta yaptırırkenki maliyetleri, araç satımında yaşadıkları değer kaybı, kullandıkları finansmanın maliyetleri eşitse çıkan sonucun eşit çıkmaması için bir sebep (mtv dışında) yok.

    Kısaca ortada yaratılan ve paylaşılan bir değer varsa bu değerin kaynağı bu kalemler, vergiyle işin ilgisi çok sınırlı.



    temelde haklısınız
    (aracın satışında ayrılan amortismalar ile aracın satış bedeli toplamının bir gelir kalemi ortaya çıkarması gibi bir ayrıntıda var ama sonuçta bir otomobil forumu için fazla detay ve okuyanların anlamayacağı şeyler olduğu için daha fazla detaylandırmaya gerek yok)




  • snakebad S kullanıcısına yanıt
    Aynen Katılıyorum.
    Antalya'da Araç Kiralama Ve Rent A Car denilince Akla Gelen Birkaç Firma Arasıdayız.
    Bekman Rent A Car da Antalya'da Köklü bir Geçmişe Sahiptir.
    Yüce Rent A Car Antalya Firması 1997 Yılından Bu Yana Antalya Merkez Işıklarda Sizlere En Ekonomik Oto Kiralama Hizmeti Sunmaktadır.


    Antalya'da Filo Kiralama ile ilgili sorularınızı ve fiyatlarımızı Kurumsal Web Sitemizden Öğrenebilirsiniz.

    Antalya Rent A Car Hizmetleri LTD ŞTİ.

    www.antalyarentacars.net

    https://store.donanimhaber.com/fc/b9/24/fcb924ba8e407ace69d14f5ebe42b604.png

     Yıllık araç kiralamak karlı bir iş midir?




  • yan komsum geçen yıl 2012 525Dxdrive kiraladı 1yıllına, aracın sıfır fiyatı 200bin tl civarıydı full dolusu ne kadar bilmiyorum

    yılda 20bin km civarı yapıyor
    1kere kaza yaptı, bekleme derdi olmadan ertesi gün araç geldi
    kasko vs derdi yok
    gider olarakta gösterdi
    yıllık kiralamaya 35bin tl vermişti.

    Bu şartlar altında kiralamak çok mantıklı. Şimdide A8 kiralamış aynı şirketten, büyük firmalardan kiralayınca üst segmentte karlı oluyor ama alt segment araçlarda zarar bile edersin dedi. Kiraladığı araçlar en fazla 1yıllık oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Manyetizma -- 20 Temmuz 2013; 15:33:46 >
  • Günümüzde yıllık araç kiralık bir iş midir. Bu sorunun cecabını kısa öz bir yaanıthttp://piyasaanketi.com/arac-kiralamak-mi-yada-satin-almak-mi/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araç kiralama şirket için çok iyi ben müşterilerle görüşmeye giderken iyi bi görüntü oluşturmak açısından benim şirket üzerine geçen sene bitane araç kiralamıştım. tamiriydi bakımıydı vergisiydi sigortasıydı uğraşmıyosun. arabayı tepe tepe kullanıp bırakıyosun almakla satmakla felanda uğraşmıyosun. kiralama için ödediğin tutarıda masraf gösterip vergiden düşüyosun zaten. çiçek gibi. ama normal kullanım için önermem saçma olur.
  • Şirkete gider yazilabilirse mantıklı olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şirketler için mantıklı araç işleriyle zamanlarını harcamaz işlerine yoğunlaşırlar (kasko, mtv, trafik sigortası v.s )
  • Ben bu işte çalışıyorum 1 cisi mantığıken orta derecede bir rent a car olsa bile adam oraya en az 300-400 bın tl para bağlıyo kazanmasa istiği paraları kapatır gider zaten. 2. cisi benim çalıştşğım yer yerel bir firma (Küçük bir şehir )40 aracı var araç ayğılını kişiye göre 1200 tlden 2000 tl kadar değişiyi kime ne kadar ittirirsen yanı acık söylemek gererkırse günlükte 80-250 arası değişiyo 3 cüsü dediğim gibi 40 araçlık bir filomuz var ayda dükana 60 bin tl altında para girerse dükan zarar edıyo araç kiralamak duruma göre mantıklı eğer aracın günlüğünü 50 tl filan düşürürseniz düşünmeden kiralayin 70-80 fazla kesinlikle (şirketler hariç) kişiyi kurtarmaz çünkü araç kendi nerdeyse 3-4 yılda amorti ediyo kredi çekip araba alın daha mantıklı aylık 1500 tl para verip araç kıralanlara arkasından çok gülüyorum kendilerini kar yapmış hissediyorlar....




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.