Şimdi Ara

Yoğun trafikte hararet yapıyor.....!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
8.121
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Beyler 1.6 benzinli aracım sıkışık trafikte hararet yapmaya başladı. İbre olması gerekenden yukarı çıkıyor kırmızıya yanaşır gibi olur ama kırmızıya gelmiyor. Bir de bazen çok hızlı çıkıyor. rolantide yükseliyor hafif gaz veriyorum düşer gibi oluyor.

    Sonra hızlanınca yani 60-70 yada 100 yapınca normal seviyeye geliyor.

    Kenara çekip suyuna baktım. su eksiltmiyor gibi. Fanlar da çalışıyor.

    Yanlız yağ azalmış gibiydi. İki çizgi arasındaaşağıdaki çizgiye yakındı yağ seviyesi. Ama yağ değişeli 4500 km oldu. bu normal midir?

    Özetle noldu da araç hararet yapıyor? ACaba araç yağ mı yakıyor? ama egsozdan anormal bir duman çıkışı da yok:(

    NOT: 2004 elantra benzinli. 116 binde...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Michael Wittmann -- 2 Temmuz 2013; 21:34:29 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Sıkışık Trafikte Hararet Yükselmesi: Nedenleri ve Çözümleri

    Yoğun trafikte uzun süre hareketsiz kalmak veya yavaş ilerlemek, araçların aşırı ısınmasına ve hararet yapmasına neden olabilir. Bu durum, özellikle sıcak havalarda veya aracın soğutma sisteminde arıza olduğunda ortaya çıkar.

    Trafikte Hararet Yükselmesinin Nedenleri

    • Sıkışık Trafik: Dur-kalk trafikte araçlar uzun süre hareketsiz kalır ve bu durum motorun ısınmasına yol açar.
    • Yetersiz Hava Akışı: Sıkışık trafikte hava akışı sınırlıdır, bu da aracın soğumasını zorlaştırır.
    • Aşırı Yük: Ağır yük taşıyan araçlar veya römork çeken araçlar, daha fazla ısı üretir ve hararet yapma riski daha yüksektir.
    • Soğutma Sistemi Arızaları: Soğutma sıvısı seviyesinin düşük olması, fanların arızalı olması veya radyatörün tıkalı olması gibi soğutma sistemi arızaları, hararet yükselmesine neden olabilir.

    Rölantide Hararet Yükselmesi

    Araç rölantide çalışırken de hararet yükselebilir. Bunun nedeni, motorun hala çalışıyor olması ancak sürüş rüzgarının olmamasıdır. Rölantide hararet yükselmesi, klima gibi ek yükler eklendiğinde daha da şiddetlenir.

    Dur-Kalk Trafikte Hararet Yükselmesini Önleme

    • Soğutma Sistemini Kontrol Edin: Soğutma sıvısı seviyesini düzenli olarak kontrol edin ve gerektiğinde doldurun. Fanların ve radyatörün düzgün çalıştığından emin olun.
    • Dur-Kalk Trafikten Kaçının: Mümkünse, yoğun trafik saatlerinde araç kullanmaktan kaçının.
    • Klima Kullanımını Sınırlayın: Klima, aracın motoruna ek yük bindirir ve hararet yükselmesine neden olabilir. Özellikle rölantideyken klimayı kullanmaktan kaçının.
    • Aracınızı Gölgede Park Edin: Aracınızı serin bir yere park edin, böylece güneş ışığına maruz kalmaz ve ısınmaz.
    • Acil Durumlarda: Aracınız aşırı ısınıyorsa, güvenli bir yere çekin, motoru kapatın ve soğumaya bırakın. Yardım için yol yardım servisini arayın.

    Yoğun trafikte hararet yükselmesi, aracınıza zarar verebilecek ciddi bir sorundur. Soğutma sisteminizi düzenli olarak kontrol ederek, dur-kalk trafikten kaçınarak ve yukarıdaki önlemleri alarak hararet yükselmesini önleyebilir ve aracınızın güvenli ve sorunsuz çalışmasını sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • motordaki suyun sirkülasyonunu sağlayan devri daim pompasının contalarının bozulup su kaçırması, radyatör hortumlarının delinmesi sonucu su kaybı olması, radyatör kapağının bozulması, alternatör kayışının kopması veya gevşek olması otomobilin hararet yapmasına neden olur.(alıntı)

    bunlara baktınız mı acaba.
  • araç ne ? kaç model ? kaç bin km ?
  • sametsamett kullanıcısına yanıt
    2004 elantra benzinli. 116 binde...
  • Devir daim'de bir sıkıntı olabilir termostat açmıyor olabilir(ama düşük ihtimal)üst kapak contası yanmış olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    2004 elantra benzinli. 116 binde...

    termostatta bi arıza olabilir..servise gösterin
  • sametsamett kullanıcısına yanıt
    hocam komşu da senin dediğini dedi. kayışlara falan baktı...

    termostatdan ise kaça hallolur? bir de bu termostat aracın neresinde?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    hocam komşu da senin dediğini dedi. kayışlara falan baktı...

    termostatdan ise kaça hallolur? bir de bu termostat aracın neresinde?



    tam bilmiyorum ama radyatörün oralara bakın
  • 4500 kmlik yağda yarıya inmesi fazla yağ yakmıyorsa biyerlerden yağ kaçırıyor gibi aracınız iyi bir ustaya göstermenizde fayda var radyatör hattının veya devirdaimdede bir problem olduğu belli uzun vadeli hasarlara neden olmamak için yarın ilk iş sanayi olmalı
  • cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar.

    bakalım usta ne diyecek..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    Beyler 1.6 benzinli aracım sıkışık trafikte hararet yapmaya başladı. İbre olması gerekenden yukarı çıkıyor kırmızıya yanaşır gibi olur ama kırmızıya gelmiyor. Bir de bazen çok hızlı çıkıyor. rolantide yükseliyor hafif gaz veriyorum düşer gibi oluyor.

    Sonra hızlanınca yani 60-70 yada 100 yapınca normal seviyeye geliyor.

    Kenara çekip suyuna baktım. su eksiltmiyor gibi. Fanlar da çalışıyor.

    Yanlız yağ azalmış gibiydi. İki çizgi arasındaaşağıdaki çizgiye yakındı yağ seviyesi. Ama yağ değişeli 4500 km oldu. bu normal midir?

    Özetle noldu da araç hararet yapıyor? ACaba araç yağ mı yakıyor? ama egsozdan anormal bir duman çıkışı da yok:(

    NOT: 2004 elantra benzinli. 116 binde...

    Arkadasim gosterge kirmiziya yaklastiginda motor suyu haznesi fokurduyor mu, yani arabam hararet yapiyor derken gostergeye gore mi konusuyorsun yoksa gercekten su kayniyor mu, gostergeye gore konusuyorsan eger isi sensorunu degistireceksin 35-45 tl arasi birsey fiyat.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yok üstad. fokurdama falan yok. buhar falan da yok. göster rölantide ara ara çıkıp iiniyor. bazen çıkıyor inmiyor. hız yapınca normal seviyeye iniyor.

    su da eksilmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    yok üstad. fokurdama falan yok. buhar falan da yok. göster rölantide ara ara çıkıp iiniyor. bazen çıkıyor inmiyor. hız yapınca normal seviyeye iniyor.

    su da eksilmiyor.

    Göstergede, haliyle ısı algılayıcısında sıkıntı olabilir
  • Benzer bir olay 2.0 tdi passat aracimda oldu. Termostatin icinde bulundugu plastik hazne yirtilmis ordan surekli su eksiltiyordu. Gerci sizde su eksiltme yokmus ama termostati ve fan sigortasini kontrol ettirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.