Şimdi Ara

Yolda Kaldik acil yardim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
1
Favori
1.806
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bugun arabayi guzelce calistirdik her sey tamamdi. Araci bostan 1'e aliyorum ama araba hala bosta gozukuyor. 6 7 deneme sonra arac kendini 1 e aldi ancak bu sefer kendiliginden bosa atti. Araba 1 e aldiginda geriye almaya calistigimizda o da olmuyor.

    Araba fiat punto 2007 otomatik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yani ne diyelim hocam,

    Sen yaz gelişmeleri

    Ne oldu, neresindeymiş sorun ?

    Kaç kuruş sıkışmış ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iyigun



    Yani ne diyelim hocam,

    Sen yaz gelişmeleri

    Ne oldu, neresindeymiş sorun ?

    Kaç kuruş sıkışmış ?

    hocam arabanın şanzıman yağı bitmiş pek bişi tutmadı. Servise sorduğumuzda adamlar 4.000'tlye parça değişimi yapıcaklardı :D ucuz yırttık diyelim
  • e iyi, geçmis olsun.

    Benim başıma geldi,
    aracın yaşı ve km sine göre, multijet termostat problemi açıyor, zamanla termostat gövdesi hortum çıkışları kırılıyor, buna dikkat edin conta yakarsınız. Multijet tüm motrlarda aynı problem var, fiat termostat değişimi için km ya da yıl olarak birşey belirtmemiş ama ben diyeyim 6-7 sene 140 bin km de değiştirmek lazım kesinkes. Termostat komple 65 TL den başlıyor yan sanayi. Hararet yaptırma / yolda kalma problemi yanında bi para değil.
    Göstergede hararet mesajı çıkar zamanla termostat gövdesine giren hortumların bağlı olduğu çıkışlar ısınma soğuma etkisiyle zamanla kırılıyor patlıyor.
    Benim başıma gelen olayda, termostat dizel punto 9 senelik termostat yuvası, 4 tane su hattı giriyor, 1 de elektrik sıcaklık sensörü var üstünde. Bu su hatlarından ikisi radyatör tarafına biri kabiniçi ısıtma klima tarafına, biri de rezerv depoya gidiyor.
    Diyeceğim şu, bunun hortum giriş çıkışları sert bakalit plastik, gövdesi alaşım döküm, hortum çıkış ağızları sert bakalitler kırılgan hale geliyor.
    Aynı termostat gövdesi hortum çıkışları problemi tüm multijet motorlarda, fiat, opel, tata hepsinde var, albea corsa astra linea punto farketmiyor. 1.3 multijet motorun hassas noktası, hararetten yolda bırakır.
    multijet termostat komple gövdesi 6-7 sene 140 bin km de MAX değiştirmek değişimi lazım.




  • Bunlar kırılan dağılan kopan multijet motor termostat çıkışları ve piyasada bayağı bolca bulunan yan sanayi komple termostat gövdesi yedek parça:

    Yolda Kaldik acil yardim

    Yolda Kaldik acil yardim

    Yolda Kaldik acil yardim

    Yolda Kaldik acil yardim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iyigun


    Bunlar kırılan dağılan kopan multijet motor termostat çıkışları ve piyasada bayağı bolca bulunan yan sanayi komple termostat gövdesi yedek parça:

    Yolda Kaldik acil yardim

    Yolda Kaldik acil yardim

    Yolda Kaldik acil yardim

    Yolda Kaldik acil yardim

    kaça mal oldu toplamda?




  • Komple Termostat gövdesi

    Fotoğraftakı en ucuz yan sanayi, triton marka ürün 65 TL, (orjinali servis değişim sarf arasında değil ama dağılıyor, orijinal almaya gerek yok bence, ucuzundan alıp 5 sene sonra yenilemeği yeğlerim, parça fiyatını yukarıda yazmıştım,

    Bunun üzerine antifrizli hazir soğutma suyu karışımı 3 lt 30 TL,

    özel servis ustaya işçilik 35TL,

    toplam 130 TL

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ..ayrıca adam iki tane kelepçe melepçe de takti değiştirdi, ona da üç lira beş lira demeden, bayağı bir saat kadar uğraştı, çok sayıda bağlantı var uğraştırıcı yani, işçilik bedeli olarak hepsi hepsi toplam 35 TL aldı,

    Bence güzel az bir rakam söyledi, tanışıklık faktörü var tabi, hep aynı ustaya götürüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iyigun -- 20 Şubat 2017; 19:5:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • manuel şanzımanda hidrolik debriyaj pedalının vites kutusuna girdiği yerdeki bakalit parçada

    kaçak oldu benim araçta,

    o durumda debriyaj ayırmakta, vitese geçirmekte zorlanıyor ve sonra sonra debriyaj ayıramaz hale geliyor

    benzer şekilde hidrolik hortumlar hatlar sızdırır delinir tamamen boşalır ise debriyaj basılı kalıyor, paspasa yapışıyor, bir daha geri gelmiyor. Sürekli hidrolik eklemek zorunda kalıyorsanız debriyaj hidrolik hatlarına da baktırmanız kontrol etmeniz gerekir. Debriyaj sisteminin hidrolik


    vites kutusunun üzerindeki parça 1.3 multijet araçlar için opel pejo ve fiat aynı parça olduğundan, 216 TL fiyat bulduğum opel orjinal parçayı ( GM opel astra H corsa D hidrolik debriyaj bağlantı kütüğü deniyor) sipariş verdim geldi.


    Bunu takmak için punto da akü ve akü taşıyıcısını söküyorsun, parçanın şanzımana girdiği yerde tel demir pimli kolay sökülür takılır bağlantı ve gelen hortum bağlantısından da yine kolay sökülür takılır tel demir pimli bağlantı var. ayrıca bir çevirmeli açılır çıkış da, sistemin havasını almak için var.


    Parça debriyaj hidrolik rulman ağzına ve gelen hortuma bağlantılı.

    Taktıktan sonra gelen hortum boşsa, hidrolik yoksa, frenlerde sıvı değişimi yaparken olduğu benzer şekilde, pedala bas, ucu kapa, pedalı bırak (hazneden yeni hidrolik çeksin) sonra ucu aç, pedala bas, ve tekrar ucu kapa işlemi tekrar et şeklinde 15-20 kere yapınca hattı hidrolik dolduruyor ve hidrolik borudan çıkmaya başlıyor, bu aşamada parçaya tel metal klipsli bağlantısını yapıp, parça üzerindeki hava alma ağzı açıp kapanarak pedal ile işlem tekrar ediliyor.



    Yolda Kaldik acil yardim


    Yolda Kaldik acil yardim




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.