Şimdi Ara

Yüksek motor hacmine sahip arabalar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
0
Favori
11.512
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cya__

    Hava atmak gibi olmasın Mercedes-Benz ML400 CDI aracımız var. 400den anlaşılcağı gibi 4000 cc yaklaşık 530 Tork üreten 290 beygirlik V8 motora sahip bi azman. Oldukça gürültülü çalışıyo ki mercedesin yalıtımı tartışılmaz.

    Soruna gelicek olursak evet 2.0 cdi ile 400CDI ikisininde görebilceği max hız 250dir. Yalnız birisi bu hıza daha az zamanda ve zorlanmadan ayrıca hissettirmeden ulaşır diğeri bi tarafını yırtar ama 250yi gördümmü gördüm der. 400CDI'ın torku o kadar yüksekki tam gaz kalkış yaptığınızda cipin önü şaha kalkıyo ve sizi koltuğun içine gömüyo. 2.0 cdi bu hissi size yaşatmaz.

    Bu bakımdan tamamen zevk meselesi desek yerinde olur.


    Güle güle kullanın kazasız belasız. Dediğin gibi limitör dolayısıyla son sürat şittir, birisi 1 dakikada rahatça son sürate erişirken diğeri 3-4 dakikada yırtına yırtına çıkar anck şöyle bir durum var, derdi aracı şaha kaldırmak olmayan ama konforu için mercedes ML tercih eden bir insan neden 200 değil de 400 tercih eder olay bu... konfor eşit, ancak performans farklı. Peki kaç kişi kaç kere son sürat kullanıyor bu araçları, mevzu bundan ibaret




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    Yukarıda bir arkadaş 6.45ci demiş. Çok alakasız, zaten yeterince spor bir araba, 6.60 da alınır (tabi öyle bir opsiyon varsa)

    Atıyorum 7 kasa BMW alan birisinin 3 bin motor değil de, 6 bin motor almasındaki sebep nedir? Gösteriş - para muhabbetine girmeyin ,tabiki parası olan her zaman en iyiyi alır ancak konu para değilse, 3 bin motor araç zaten rahatlıkla yeter bu araca.


    Performans meselesi göreceli bir kavram. 3000 CC sana göre yeter bana göre yeter ama kullanıcısı için yetmez.
    Performans alışılan bir şeydir. 100 Hp araç kullanan birine 180 Hp araç başta çok hızlı gelirken bir kaç ay kullandıktan sonra alışmasından ötürü sıradan gelecektir. Bu işin sonu yok. Olay sadece gücün yetmesi değil olay performans keyfinin yaşanması olur bir yerden sonra. Her zaman bir kademe yukarıya.
    Yoksa bu işin bir sonu olur ama yok. Mesela herkesin en performanslı bildiği Lamborghini araçların performansı 500-600 tane beygiri yetmiyor ki çift turbo ile performansı katlıyorlar. Bir yerden sonra çift turboda kesmeyebilir...








  • @ supremum

    Hocam bu konuya verdiğin örnek bu mudur yani? Lamborghini alan adam işe gidip gelmek, çocuğunu okula bırakmak için mi alır sence? Heralde adam 500-600 beygirle yetinmeyip 1000 beygir elde etmek isteyecektir.
  •  Yüksek motor hacmine sahip arabalar


    o bir tutkudur kardeşim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Toyota SUPRA -- 3 Haziran 2011; 1:02:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    @ supremum

    Hocam bu konuya verdiğin örnek bu mudur yani? Lamborghini alan adam işe gidip gelmek, çocuğunu okula bırakmak için mi alır sence? Heralde adam 500-600 beygirle yetinmeyip 1000 beygir elde etmek isteyecektir.

    Ben olayın uç sınırlarından bahsetmek istedim sadece.
    Ş.içi trafiktede kullanıyor olsan uzun yolda zaten basamıyor bile olsan 3.20 yerine 3.35 tercih etmek tamamen performans beklentisi ile ilgili. Her ne kadar basmayacakta olsan ayağının altında her zaman hazır güç olduğunu bilmek keyif vericidir. Basacak yol zaten yok meselesine değinilecek olursak zaten her zaman basmaya gerek yok 3. vitesten 4. vitese geçerken 80-120 arasını 3-4 saniyede almak bile ayrı bir hazdır. Bir çok kişi için yüksek hıza ulaşmaktan ziyade ivmelenme keyfi daha tatmin edicidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum


    quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    @ supremum

    Hocam bu konuya verdiğin örnek bu mudur yani? Lamborghini alan adam işe gidip gelmek, çocuğunu okula bırakmak için mi alır sence? Heralde adam 500-600 beygirle yetinmeyip 1000 beygir elde etmek isteyecektir.

    Ben olayın uç sınırlarından bahsetmek istedim sadece.
    Ş.içi trafiktede kullanıyor olsan uzun yolda zaten basamıyor bile olsan 3.20 yerine 3.35 tercih etmek tamamen performans beklentisi ile ilgili. Her ne kadar basmayacakta olsan ayağının altında her zaman hazır güç olduğunu bilmek keyif vericidir. Basacak yol zaten yok meselesine değinilecek olursak zaten her zaman basmaya gerek yok 3. vitesten 4. vitese geçerken 80-120 arasını 3-4 saniyede almak bile ayrı bir hazdır. Bir çok kişi için yüksek hıza ulaşmaktan ziyade ivmelenme keyfi daha tatmin edicidir.


    Evet bu bahsettiğin şekilde ivmelenme, tercih sebebinde büyük unsurdur bencede. Ama benim savunduğum olay da şu, bir gün olurda bmw 7.90 ( 9 bin cc) çıkarsa eminim parası yetern her 7 tutkunu alıcaktır ancak, 6 bin motorun ivmelenmesinin yetmediğinden değil, en iyisi o olduğundan.




  • ben 1298 biniyorum..
  • Şahsen maksimum hızdan ziyada ivmeyi tercih ederim. Araç beni koltuğa gömsün isterim. O yüzden 250 basmasamda gider 4000cc'lik araç satın alırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    Şahsen maksimum hızdan ziyada ivmeyi tercih ederim. Araç beni koltuğa gömsün isterim. O yüzden 250 basmasamda gider 4000cc'lik araç satın alırım.


    Okuyomusun çalışıyomusun bilmiyorum ama, evinden okul ya da iş yerinin ulaşımını düşün. 2bin motorluk araçla, 4 bin motorluk araç ulaşımında ne gibi değişiklikler yaratıcak?
  • Cl-sl-s-e 65 amg diyorum baskada söze gerek yoktur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: italy-network

    Cl-sl-s-e 65 amg diyorum baskada söze gerek yoktur


    Eee nolmuş onlara?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_


    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    Şahsen maksimum hızdan ziyada ivmeyi tercih ederim. Araç beni koltuğa gömsün isterim. O yüzden 250 basmasamda gider 4000cc'lik araç satın alırım.


    Okuyomusun çalışıyomusun bilmiyorum ama, evinden okul ya da iş yerinin ulaşımını düşün. 2bin motorluk araçla, 4 bin motorluk araç ulaşımında ne gibi değişiklikler yaratıcak?

    Sonuçta bu araçlar mutlaka ev-iş, iş-ev arasında kullanılmıyor. Öyle bile olsa atıyorum ayda bir gerekli oldu İstanbul-Ankara yapman gerekti. Otobanda 520 veya 530 ile yolculuk yapma imkanı sunulsa kesinlikle 530 tercih edilir. Aynı tercih 730, 750 arasında da 750 lehinedir.




  • Konunun özüne ithafen yazdım, ne olacakki ne olmasını bekliyosun ki? Motor gücü üzerine açılmış bir konu varsa amg ilk sırayı alacaktir. Çünkü seri üretimde her konuda her sekilde amg imzası herseye yeter
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_


    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    Şahsen maksimum hızdan ziyada ivmeyi tercih ederim. Araç beni koltuğa gömsün isterim. O yüzden 250 basmasamda gider 4000cc'lik araç satın alırım.


    Okuyomusun çalışıyomusun bilmiyorum ama, evinden okul ya da iş yerinin ulaşımını düşün. 2bin motorluk araçla, 4 bin motorluk araç ulaşımında ne gibi değişiklikler yaratıcak?

    Sonuçta bu araçlar mutlaka ev-iş, iş-ev arasında kullanılmıyor. Öyle bile olsa atıyorum ayda bir gerekli oldu İstanbul-Ankara yapman gerekti. Otobanda 520 veya 530 ile yolculuk yapma imkanı sunulsa kesinlikle 530 tercih edilir. Aynı tercih 730, 750 arasında da 750 lehinedir.


    730 ve 750 duz yolda 100 km gitsin maksimum hızla ve 100km sonra , 1 dk bile fark olmayacaktır aralarinda AMA bir fark varki oda sadece fiyatidir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum


    quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_


    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    Şahsen maksimum hızdan ziyada ivmeyi tercih ederim. Araç beni koltuğa gömsün isterim. O yüzden 250 basmasamda gider 4000cc'lik araç satın alırım.


    Okuyomusun çalışıyomusun bilmiyorum ama, evinden okul ya da iş yerinin ulaşımını düşün. 2bin motorluk araçla, 4 bin motorluk araç ulaşımında ne gibi değişiklikler yaratıcak?

    Sonuçta bu araçlar mutlaka ev-iş, iş-ev arasında kullanılmıyor. Öyle bile olsa atıyorum ayda bir gerekli oldu İstanbul-Ankara yapman gerekti. Otobanda 520 veya 530 ile yolculuk yapma imkanı sunulsa kesinlikle 530 tercih edilir. Aynı tercih 730, 750 arasında da 750 lehinedir.



    Ya hocam dediğin doğru, imkanın olduktan sonra 1 kere bile uzun yol yapacak olsan dediğin gibi neden daha iyisiyle o yolculuğu yapmayasın... Benim konu biraz fazla ayrıntıcı oldu, ama ben hala daha savunmuyor değilim, bazı kavramların uç olduğuyla ilgili. Sonuçta 7.30 ille 7.60 ı karşılaştırıyoruz, en aşağı ile en yukarıyı. Bir 3000 ile 3500 farkı hissedilmez, 3500 - ile 4000 farkı hissedilmez... derken bir bakmışsın kendini en iyide bulmuşsun, üretilen son noktada.

    @ italy-network

    Boş muhabbet yapıyosun amg konusunda, ama üstteki mesajda haklısın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALAK_ -- 3 Haziran 2011; 2:00:21 >




  • Yüksek motor hacmine sahip araç kullanmanın zevki gerçekten bir başka oluyor.
  • insana verdikleri güven ve haz farkı vardır bir de arabalardaki güç atmosferik ve turbolu olarak ikiye ayrılır bazı spor arabalar ki ccleri düşük olan turboyla güç elde ederler ama tork yeterli olmaz, bazıları ise bunu safkan şekilde sadece ccleriyle elde eder.
  • Alak bence boş muhabbet falan muhabbeti yaparak asıl boş olduğunu ortaya koyan sensin. Anlamiosan araştır öğren, boş mos muhabbetine girme boş'una
  • quote:

    Orijinalden alıntı: italy-network

    Alak bence boş muhabbet falan muhabbeti yaparak asıl boş olduğunu ortaya koyan sensin. Anlamiosan araştır öğren, boş mos muhabbetine girme boş'una


    Ya kardeşim, ben bir neden sorguluyorum, gelmiş amg derim başka bişey demem diyosun.. Ne alaka yani
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.