Şimdi Ara

Yüksek motor hacmine sahip arabalar (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
0
Favori
11.512
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bu tür araçların tercih edilmesinde birçok etmen var. Bunlardan biri performans. Motor hacminin büyümesinde aracın ağırlığıda büyük rol oynar. Misal Dodge Challenger 6.1 L'lik bir motora sahip araç tasarlanırken ağır ve kaslı olarak tasarlanmış ağır bir şeyi taşımak zordur peki biz aracı tasarlarken kaslı olsun istemiştik onun için gücü arttırmak için hacimi arttırıyorlar. Bir diğeri ise sesi yani bi 6.1 Hemi'deki sesle 2.0 L'lik bir motorun sesini karşılaştırmak hata olur. :). Diğer meseleler ise hızlanma tork vs.dir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum


    quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_


    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    Şahsen maksimum hızdan ziyada ivmeyi tercih ederim. Araç beni koltuğa gömsün isterim. O yüzden 250 basmasamda gider 4000cc'lik araç satın alırım.


    Okuyomusun çalışıyomusun bilmiyorum ama, evinden okul ya da iş yerinin ulaşımını düşün. 2bin motorluk araçla, 4 bin motorluk araç ulaşımında ne gibi değişiklikler yaratıcak?

    Sonuçta bu araçlar mutlaka ev-iş, iş-ev arasında kullanılmıyor. Öyle bile olsa atıyorum ayda bir gerekli oldu İstanbul-Ankara yapman gerekti. Otobanda 520 veya 530 ile yolculuk yapma imkanı sunulsa kesinlikle 530 tercih edilir. Aynı tercih 730, 750 arasında da 750 lehinedir.



    Ya hocam dediğin doğru, imkanın olduktan sonra 1 kere bile uzun yol yapacak olsan dediğin gibi neden daha iyisiyle o yolculuğu yapmayasın... Benim konu biraz fazla ayrıntıcı oldu, ama ben hala daha savunmuyor değilim, bazı kavramların uç olduğuyla ilgili. Sonuçta 7.30 ille 7.60 ı karşılaştırıyoruz, en aşağı ile en yukarıyı. Bir 3000 ile 3500 farkı hissedilmez, 3500 - ile 4000 farkı hissedilmez... derken bir bakmışsın kendini en iyide bulmuşsun, üretilen son noktada.

    @ italy-network

    Boş muhabbet yapıyosun amg konusunda, ama üstteki mesajda haklısın


    Şunu söyleyebilirim 7 ye 3000 motor yetmiyor 3000 de 4000 de denedim 3000de hantallıklar söz konusu. Hantal dediğim tabi ki yokuşlarda kesilme falan değil ama bir defa 4000 ve üzerinin tadını aldıktan sonra 3000 sana o kasada az geliyor asıl olay bence bu sadece yüksek hacmin keyfini aldığın için. 7.40d yolda 50 60 la düz giderken bile gaz verdiğinde patinaj çekebiliyor ara hızlanmalarda seni koltuğa yapıştırıyor bunları 3000de o kadar hissedemiyorsun ama sonuç olarak dediğin doğru 2 araçla da görebileceğin max hız aynı hangisi a noktasından b noktasına daha hızlı gider dersen aralarında çok uçuk farklar olmaz bence senin sorunun cevabı keyif başka bir şey değil.

    Bir de 3.500 3.000 farkı hissedilmez falan demişsin ama hem X6 3.0d vede x6 3.5d kullandım aralarındaki fark hissediliyor vede aslında X6 3.5d nin üzerinde 3000cc motor var normalde 3.500 bile değil sadece üstünde oynanmış ama bu bile hissedilir fark sağlıyor yada ben denemedim ama S 350 dizel denedim babam bir de 7.40d S350 konusunda söylediği bu kıçını doğru düzgün kaldıramıyor oldu arabalar bir birinden farklı ne kadar doğru bir karşılaştırma tartışılır ama ağırlıkları falan benzer hep.

    son olarak şunu ekleyim ev iş olarak düşünmüşsün sadece ama bu tarz arabası olan insanlar genelde uzun yolda yaparlar ve bu araçlar kendini uzun yolda özellikle Türkiye nin yollarında daha çok belli ediyor çünkü genelde yol tek gidiş tek geliş bir araba geçerken aracına güveniyorsun gazı verdin mi hiç düşünmüyorsun araba kalkabilecek mi diye.




  • @Poyri!!!

    Teşekkür ederim, açıklayıcı ve ayrıntıcı bir mesaj
  • Bak kardeşim hiçbirzaman 2000 yeterli gelmez.Normal şartlarda yeterlidir.Ama 335 alan bir arkadaş düzgünce evine gidip gelmez.İstediği zaman eğlenmek ister yanlama vs gibi.
    Ben bu farkı şöyle anladım.Hava atmakla alakası yok.316 ile de 150km hızla gidiyorduk BMW oldukça yeterli geliyordu diğer arabalara göre.Ama Yanalama vs yetersiz kaıyor 1.6
    Şuanda X5 3.0d ve Chip Tuning var.Gaza dokunduğundaki koltuğa yapışman ve o anki duygu mükemmel.
    730 ve 760 dersek 760 ağır bir araba.Birde buna ek koruma vs iyice ağırlaşacak.Onu da düşünmek lazım
    quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    @ deserthawk

    canım kardeşim ya da abicim, bu kadar mı anlaşılmaz yazdım ben mesajımı ya da anlatmak istediklerimi? Ne biçim anlamışsınız...

    Bakın şimdi ben de biliyorum 3 bin motorla 6 bin motorun hızlanmasının ve maksimum hızlarının farklı olduğunu...

    Amacı yarış değil, işine gidip gelmek ya da şehirler arası ulaşım olan bir insan 7.30 bmw alsa atıyorum 100km hıza 9-10 saniyede çıkar , 7.60 alan insan 6-7 saniyede çıkar. Birisi 240 km hıza 40 saniyede çıkar, diğeri 25 saniyede çıkar. Bu mudur yani tek olay? 3 bin değil de 6 bin motor almaya teşvik eden. Gerçekten de, çok önemliymiş

    Ne anlatmak istediğimi anlarsanız, mantıklı gelir söylediklerim.

    Amacı işine gidip gelmek olan, pistlerde şöförlük yapmayacak bir insan neden 3.20 değil de 3.35 alıyor işte bunun cevabı nedir tam olarak?

    Aradaki 5-10 saniyeden bahsetmeyin lütfen saçma oluyor.




  • Haklısın bence de çoğu kişiye bende rastladım.Kıro tipli herifler biniyor bu tip arabalara.Ama ne yaparsın işte.Burda 530 d kalkışta patinaj atmıyor diye servise götüren var
    quote:

    Orijinalden alıntı: spyofthegod


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rust in Peace


    quote:

    Orijinalden alıntı: spyofthegod
    Arkadaşım büyük motorlu (BMW 7 serisi Mercedes S serisi) araçları alan adamlar kesinlikle bu aracın motoruna bakarak almıyorlar. Ben bu aracı istiyorum diyor ve araç ayağına geliyor olay bundan ibarettir.

    Bilinçli alan yok yani sana göre?


    Arkadaşın dediği tiplerde yok illa aralarında bir iki kişi çıkacaktır tabi. Genelleme yaptığın zaman araçları alırken sordukları tek şey en iyisi bumu oluyor.




  • SLS AMG (sesi fazla açmayın)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi demircibu -- 4 Haziran 2011; 3:18:24 >
  • 7.30 da 7.60 da taşıyor kasayı, ikisi de aynı 250km/h de kitleniyor bence yeterli demişsin ama sence yeterli. Kimine göre yeterli kimine göre değil bunda tartışacak bir şey yok.

    7.30 un 100-250km/h hızlanmasıyla, 7.60'ın 100-250km/h hızlanması arasında sadece zaman farkı değil, zevk farkı da var. Sizin mantığınıza göre piste girmeyecek kimse 2000cc motor üstü almasın. Hatta şehir içinde nerde ne hızı yapacaksınız diyorsunuz, o zaman herkes 1.2 motor alsın nası olsa hepsi 70km/h hıza çıkıyor. Yanlış mıyım? Çıkmayan araba var mı ?

    Ya da 1.6 Focus'un son hızı 210-220 civarı, 1.4tsi Golf ünde 230 civarı falan, ama arada turbonun ortaya koyduğu fark varki, ara hızlanmalarda daha zevkli.

    530i, 520i 'ye göre daha performanslı ve hemen hemen aynı yakıtı tüketiyorlar, 520i de arabanın gitmesi için gaza yüklenmek gerekiyor, 530i' daha rahat ve nazsız hızlanıyor.

    Yani sonuçta tercih ve zevkler işin içine girdiğinde sorgulamak çok saçma.




  • PARA VAR HUZUR VAR dediğin gibi 2000 motorlu araçlar rahat 250 vs görüolar adamlar 300 350 yle gitmek istiolar 100km hıza 3 sn de çıkmak istiolar bunun içinde 4000 5000 6000 motorlu supercars yapılıo yani senin sorunun cevabı zaten yazdıklarında var
  • Konuyu hortlatayım. :)

    Farkı biliyoruz da neden tercih ediliyor denmiş, bu da aslında farkın ne olduğunun bilinmediğini gösteriyor.

    Büyük hacim deyince insanlar hemen işte performans için demiş, işe gitmek için şehir içinde ne gerek var demiş.

    Kardeşim büyük motorun farkı kontağı çevirdiğin andan, moturu stop edene kadar devam eder kesintisiz. İlle keyfini alman için sürekli gazlaman gerekmez. O kadar farklıdır ki. Say say bitmez.

    Günümüzde çoğumuz 1.8 altı ufacık motorlu aptal arabalara biniyoruz. Yok turbo bilmemne hepsi oyuncak. Motoru motor yapan ne gücü, ne torku, ne turbosudur. Motoru motor yapan ne kadar büyük olduğudur. Silindir hacminiz ne kadar büyükse, bloğunuz ne kadar iriyse, o motor o kaputu ne kadar dolduruyorsa o kadar keyif alıyorsunuz. İşi performansa getirmeyin bugün 2-3litre hacimli yarış araçlarının inanılmaz performansları da var. Turbo atmosferiklerin yeterli çekişleri de var. Ama hacimden gelen motor keyfi çok başka birşey. Özünde sürmeyen anlayamaz ama maddeler halinde sıralamak gerekirse:

    1. Ses: büyük hacimli ve bol silindirli motorun sesi inanılmaz tatmin edicidir. Araba sürdüğünüzü, bunun bir keyif makinesi olduğunu hissedersiniz. Gaza her basışınızda çıkan o homurtu yüzünüde bir sırıtış yayar.
    2. Tork: Büyük motorun, büyük pistonlar, krank, volandan gelen hacimsel torku, diğer yöntemlerle birlikte elde edilen torklardan farklıdır. Bu her zaman elinizdedir, turbonun devreye girmesine, yüksek devir çevirmeye ya da mazot kullanmanıza gerek yoktur. Araca az gaz verirsiniz çok yol alır, gazı ucundan ucundan basmanız yeterli olur, motor hiçbir zaman boğulmaz, yığılmaz, rampada takılmaz, en ufak eğimde, sollamada hemen 1-2 vites düşünmenizi gerektirmez. Küçük motorlar vites düşürüp, bağırıp kıçını yırtarken, büyük motor vitesi düşürmeden sadece gaza daha fazla basılarak düşük devirde daha veirmli ve rahat hızlanma sunar. O sakin ama devamlı ve kendinden emin hızlanma ve çekiş kuvveti size her daim güven verir.
    3. Dayanıklılık: Büyük hacimli motorlar daha uzun ömürlü olur. Çünkü hacimden gelen çekme kuvvetleri ve motor bloğundaki büyük toleranslardan dolayı parçalar ve blok daha az strese maruz kalır. Kasayı zorlanmadan çektiği için parçalardaki yapısal stres küçük hacimli ve iyi çekiş için sürekli devirli sürülmek zorunda olan küçük hacimli motorlara göre çok daha az olur. Bir de daha sağlam malzemelerden yapıldığı için çok uzun ömürlü olur.

    Küçük hacimli motorlu araçta dik yokuşu çıkarken vites yemeyip alt viteste bağırta bağırta yavaşlayarak çıkmanın yanında, büyük hacimli motorlu aracın vites değiştirmeden sakince hızlanarak çıkmasının keyif ancak direksiyon başında anlaşılabilir.

    Aracınızda emrinize amade güçlü bir ünite olduğunu bilirsiniz. Aracınız özeldir, trafikteki ufacık motorlu tüm o aralardan farklıdır. Motor aslında aracın kalbidir ama fındık motorlu arabaların motorları o kadar narindir ki bunu o silik vınlaması eşliğinde hissedemezsiniz, halbuki büyük motor her dair homurtusuyla, sarsıntısıyla, gazı dozajlayamazsanız kaputu kaldırmasıyla, aracı savurmasıyla, vites düşürürken şiddetle sarsan kompresyonuyla, boşta gaz verdiğinizde bütün kasayı sağa doğru burmasıyla bunu size her daim hissettirir.

    Büyük motorun keyifli olması için çok güçlü olması gerekmez. Çünkü o keyfi kocaman pisytonlar, krank ve volan verir zaten. Belki 4 litre orta güçte bir motor, yeni nesil bir 2 litre turbo araç kadar iyi ivmelenmeyebilir, ama gazı dozajlayamadığınız her anda aracın kasasını haşince kasıp, yumultup, sarstığınızda, aracınızın içinde dizginlenmiş bir boğa olduğunu fark edersiniz.


    Misal 1.4tsi 160 beygirlik passat var. Dsg eşliğinde ipek gibi 150ye kadar kesintisiz hızla ivmeleniyor. Ama motor 1.4. Gaza ilk tepkisi ölü, kesinlikle kasayı sarsma, burma diye birşey yok. İçeride bir güç olduğunu hissetmiyorsunuz. İyi hızlanıyor, iyi solluyor ama bir keyif yok, her şey çok donuk, ve uzaktan.

    Misal 520i. 170 beygir, 180e kadar net çıkıyor, hem de hiç zorlanmadan, ama siz sanki 120 sanıyorsunuz. O kadar sakin ve dingin ki, bu bir bmw, bir performans aracı dedirtecek, keyif verecek bir durum, ses, his yok. Çünkü hacim 1.6.

    Bir tarafta da 30 senelik 300 mercedes sürüyorsunuz. 200 beygir bile değil 6 silindirli 3000 motoruyla. ama tam gazda belediye otobüsü misali hımurdanan motoruyla, kasayı sağa burmasıyla, gazı ayarlayamadığınızda aracın kıçını hemen attırmasıyla, ani vites düşürürseniz, size öne yapıştırırcasına kompresyon yapmasıyla, yer yer sizi tatlı tatlı terletip korkutmasıyla, rampaları foşur foşur çıkmasıyla, daha ilk birkaç viteste 120-140 gibi hızları neredeyse rölanti hızında gitmesiyle tam anlamıyla bir keyif sunuyor. Küçük hacimli araçlar bağırıp ard arda vites değiştirken, siz sakin sakin uzun oranlı viteslerinizle ipek gibi kayıyorsunuz. Yanınızdaki ufak motorlu araç sürücüsü size anlamsız şaşkın anlamaz bakışlarla sorarcasına bakıyor. Sizde ise hafif bir tebessüm.

    İşte büyük hacimli motorun keyfi böyledir. İlk çalıştırmadan motoru stop edene kadar. İlla ki her performanslı sürmek, hızlanmak gerek değildir keyfini almak için.

    Dandik bir kasap bıçağıyla da et, sebze doğrarsınız, birinci sınıf ultra keskin dövme şef bıçağıyla da. Aradaki kullanım farkı muazzamdır. İşte küçük ve büyük hacimli motorlu araçlar da böyledir. Küçük hacimli motorlu araçları, uzun boylu birinin yanında, onun hızıyla yürümeye çalışan, bunun için hafiften koşarcasına kendini zorlayan kısa boylu birine benzetiyorum ben. Uzun boylu rahat rahat yürürken, kısa boylu iki kat hızlı adım atar, yorulur, bir de sitem eder biraz yavaş yürüsene yoruldum diye. :)

    Günümüzde bizlere büyük hacimli motorun keyifin unuttururken, kendileri v12 motorlu makan arabalarına biniyorlar. Haram olsun. Zaten yeni nesil şöförlerin çoğu araç hayatlarına 1.4-1.2 gibi ufacık motorlu araçlara başlayıp büyük motorlu araçların keyfini hiç bilmiyorlar. Çok değil bir 10 sene evvel millet 1.6 motorlu araçlara sümüğünü atmazdı 1.8 küçük görülürdü. İyi araç 2 litre motorlu kabul edilirdi. Şimdi akaryakıttaki fahiş vergi, motor hacminden alınan fahiş vergi, mtvden alınan fahiş vergilerle,kendilerine herşeyi reva göre bu utanmazlar halka motorsiklet misali araçları bıraktılar.O yüzden artık 1litre motorlu clio alıp buna lpg takılırmı diyen insanlara şaşırmıyorum. Müstehak....




  • Bunu dusineceksek Altin kaplama aracda var sınırlı üretim diye çok pahali olanda var.
    Para oldukça her şey olur mantik aramaya gerek yok zengin farkını ortaya koymak ister.
    Yoksa 100 bin liralık aracla 500 bin liralık araçtan daha hızlı olabilirsin.
    (500 binligi stock sayip 100 binligi agzina kadar modlu bir araç hesap ettim :D)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dubai de 2007 2008 toyota corolla taxilerde 2.8 den assagida motor yok buna ne dicen 24saat klimasi acik arabanin 100u gecmiyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pahalı arabaları üzen arabalar.

     Yüksek motor hacmine sahip arabalar
     Yüksek motor hacmine sahip arabalar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uial-Sul -- 18 Ağustos 2014; 0:43:21 >




  • Hala işi onu üzen, bunu geçene yoran kafalar var. Forum çoluk çocuk dolu.
  • Aslında her şey dişlilerde bitiyor. Hepimiz bisiklet kullanmışızdır. Vitesi büyüttüğümüzde zincir daha büyük dişliye giriyor ve daha yavaş kalkış oluyor. Küçük dişlide tam tersi. Araba motorları da buna benzer. Arabadaki devir ibresi motordaki dişlinin dakikada kaç kez döndüğünü gösterir. Küçük motor hacminde büyük güç üretmek için de küçük dişliler kullanmak gerekir ve bu da arabanın torkunu dolayısıyla kalkış hızını artırır. (mazda rx-8 1.3 litre 250 beygir 10 bin devir)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.