Şimdi Ara

Yüksek motor hacmine sahip arabalar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
94
Cevap
0
Favori
11.512
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merak ettiğim birşeydir bu motor hacminin neden yüksek olduğu. Para sorunu olmayan insan, yolda sıkılan insan, şehirler arası otobanda ibreyi 200e kilitleyen insan, 1300 - 1600 cc araba kullanmak istemez. Bu çok normal çünkü bu araçlar yokuş çıkmada bile problem yaşayabiliyor... Ancak 2000 bin motor araç ortalama 140-180 hp varsa zaten saatte 200km hızı hatta 240km hızı rahatlıkla görebilir, araçlarda 4000 - 6000 cc motor hacminin neden olduğuna hiç anlam veremiyorum.

    Bu arada yarış amaçlı pist arabalarından bahsetmiyorum, onlarda 10.000 cc motor olsa yeridir ancak bir E kasa mercedeste 2bin motor hadi 2.4bin motor yeterince ideal, 3 - 4 binlere çıkmasının sebebi nedir ki? Ya da bir S kasadan bahsedelim, 2bin motor belki yetersiz kalır bu araçta ancak 6binlere kadar abartmanın maksadı nedir? Neticede bu arabanın amacı ulaşım, yarış değil. Daha yüzlerce örneği var, aklıma gelenlerden bahsettim...


    Dediğim gibi S 350 7-8 saniyede 100km görebiliyorsa ve saatte 260 km/h yapabiliyorsa zaten, motoru 6bine kadar çıkarmanın amacı nedir?







  • bmw 6.45ci 4000 cc
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JeanCarlo

    bmw 6.45ci 4000 cc
    2000 cc ile 4000 cc'lik bi aracın motor sesi farklıdır. Motor sesi için bile alanlar var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark Territory -- 3 Haziran 2011; 0:11:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JeanCarlo

    bmw 6.45ci 4000 cc
    Ara hızlanmalarda daha hızlılıgı,0-100'de daha hızlı olması,240 km hızla giderken aracın daha düşük devirlerde gitmesi ve dolayısıyla daha sessiz olması diye sıralayabiliriz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GKHN_93

    Ara hızlanmalarda daha hızlılıgı,0-100'de daha hızlı olması,240 km hızla giderken aracın daha düşük devirlerde gitmesi ve dolayısıyla daha sessiz olması diye sıralayabiliriz

    Alıntıları Göster
    tamamen zevk meselesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory
    2000 cc ile 4000 cc'lik bi aracın motor sesi farklıdır. Motor sesi için bile alanlar var

    Petrol bitmeden arabami alsaydim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GKHN_93

    Ara hızlanmalarda daha hızlılıgı,0-100'de daha hızlı olması,240 km hızla giderken aracın daha düşük devirlerde gitmesi ve dolayısıyla daha sessiz olması diye sıralayabiliriz

    Alıntıları Göster
    tork
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GKHN_93

    Ara hızlanmalarda daha hızlılıgı,0-100'de daha hızlı olması,240 km hızla giderken aracın daha düşük devirlerde gitmesi ve dolayısıyla daha sessiz olması diye sıralayabiliriz


    kardeşim boşa kendimiz kandırmayalım ki, 2-25,5 tona kadar 3 bin motor fazlasıyla yeter ve artar, 200 ile giderken bile motor zorlanmaz bu bir gerçek. hızlanmalar azımsanmayacak kadar yeterlidir.

    @ Dark Territory

    Ses konusuna girmeyelim, dediğim gibi performans arabaları için sormuyorum. Bugatti veyronda 8 bin küsür motor var ve gayet yerinde. Ya da bir ferrari 2bin cc olsa gerçekten saçma olur ama konu ulaşım olunca bana gereksiz geliyor fazla motor hacmi ve beygir.

    Bir audi a6 için 3-4 bin küsür cc bana gereksiz geliyor. Var mıdır bu aracı alıp pistlerde yarışan?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_


    quote:

    Orijinalden alıntı: GKHN_93

    Ara hızlanmalarda daha hızlılıgı,0-100'de daha hızlı olması,240 km hızla giderken aracın daha düşük devirlerde gitmesi ve dolayısıyla daha sessiz olması diye sıralayabiliriz


    kardeşim boşa kendimiz kandırmayalım ki, 2-25,5 tona kadar 3 bin motor fazlasıyla yeter ve artar, 200 ile giderken bile motor zorlanmaz bu bir gerçek. hızlanmalar azımsanmayacak kadar yeterlidir.

    @ Dark Territory

    Ses konusuna girmeyelim, dediğim gibi performans arabaları için sormuyorum. Bugatti veyronda 8 bin küsür motor var ve gayet yerinde. Ya da bir ferrari 2bin cc olsa gerçekten saçma olur ama konu ulaşım olunca bana gereksiz geliyor fazla motor hacmi ve beygir.

    Bir audi a6 için 3-4 bin küsür cc bana gereksiz geliyor. Var mıdır bu aracı alıp pistlerde yarışan?

    hocam önce v6 yada v8 motorlu bir araca bin, ondan sonra burada yorum yap derim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    quote:

    Orijinalden alıntı: GKHN_93

    Ara hızlanmalarda daha hızlılıgı,0-100'de daha hızlı olması,240 km hızla giderken aracın daha düşük devirlerde gitmesi ve dolayısıyla daha sessiz olması diye sıralayabiliriz


    kardeşim boşa kendimiz kandırmayalım ki, 2-25,5 tona kadar 3 bin motor fazlasıyla yeter ve artar, 200 ile giderken bile motor zorlanmaz bu bir gerçek. hızlanmalar azımsanmayacak kadar yeterlidir.

    @ Dark Territory

    Ses konusuna girmeyelim, dediğim gibi performans arabaları için sormuyorum. Bugatti veyronda 8 bin küsür motor var ve gayet yerinde. Ya da bir ferrari 2bin cc olsa gerçekten saçma olur ama konu ulaşım olunca bana gereksiz geliyor fazla motor hacmi ve beygir.

    Bir audi a6 için 3-4 bin küsür cc bana gereksiz geliyor. Var mıdır bu aracı alıp pistlerde yarışan?

    Alıntıları Göster
    rafine çalışma diye bir mevzu var. yüksek hacimli motorlar, eğer mühendislik özürlü değilse rafine çalışır.

    bunu bir insanın kalıplı, kaslı bir vücüda sahip olması gibi nitelendirebiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheMatador2


    quote:

    Orijinalden alıntı: GR33K

    yüksek hacim deyince aklıma ilk bu gelir


    [image]http://img01.imgsinemalar.com/images/art ist_buyuk/178720/Katja-Kassin-3.jpg

    bunun adı ne hocam?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JeanCarlo


    quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_


    quote:

    Orijinalden alıntı: GKHN_93

    Ara hızlanmalarda daha hızlılıgı,0-100'de daha hızlı olması,240 km hızla giderken aracın daha düşük devirlerde gitmesi ve dolayısıyla daha sessiz olması diye sıralayabiliriz


    kardeşim boşa kendimiz kandırmayalım ki, 2-25,5 tona kadar 3 bin motor fazlasıyla yeter ve artar, 200 ile giderken bile motor zorlanmaz bu bir gerçek. hızlanmalar azımsanmayacak kadar yeterlidir.

    @ Dark Territory

    Ses konusuna girmeyelim, dediğim gibi performans arabaları için sormuyorum. Bugatti veyronda 8 bin küsür motor var ve gayet yerinde. Ya da bir ferrari 2bin cc olsa gerçekten saçma olur ama konu ulaşım olunca bana gereksiz geliyor fazla motor hacmi ve beygir.

    Bir audi a6 için 3-4 bin küsür cc bana gereksiz geliyor. Var mıdır bu aracı alıp pistlerde yarışan?

    hocam önce v6 yada v8 motorlu bir araca bin, ondan sonra burada yorum yap derim

    Kedi ulaşamadıgı cigere mundar der hesabı (Kızma ama)

    Bir binse anlayacak olayı ama işte




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheMatador2

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Yukarıda bir arkadaş 6.45ci demiş. Çok alakasız, zaten yeterince spor bir araba, 6.60 da alınır (tabi öyle bir opsiyon varsa)

    Atıyorum 7 kasa BMW alan birisinin 3 bin motor değil de, 6 bin motor almasındaki sebep nedir? Gösteriş - para muhabbetine girmeyin ,tabiki parası olan her zaman en iyiyi alır ancak konu para değilse, 3 bin motor araç zaten rahatlıkla yeter bu araca.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    Yukarıda bir arkadaş 6.45ci demiş. Çok alakasız, zaten yeterince spor bir araba, 6.60 da alınır (tabi öyle bir opsiyon varsa)

    Atıyorum 7 kasa BMW alan birisinin 3 bin motor değil de, 6 bin motor almasındaki sebep nedir? Gösteriş - para muhabbetine girmeyin ,tabiki parası olan her zaman en iyiyi alır ancak konu para değilse, 3 bin motor araç zaten rahatlıkla yeter bu araca.

    Alıntıları Göster
    Tork denen bi kavram var, çok silindir demek kayıtsız şartsız daha fazla tork demektir, motor hacmide öyle.

    Honda motorları düşük hacimlidir ama çok yüksek devir çevirirler, 10000 lere kadar çıkar, gücü yüksek devirde iyi verirler ama tork yetersizdir.

    Amerikan arabalarıda fazla devir çeviremez, güçlüdür ve torku yüksektir... biraz derin konu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Tork denen bi kavram var, çok silindir demek kayıtsız şartsız daha fazla tork demektir, motor hacmide öyle.

    Honda motorları düşük hacimlidir ama çok yüksek devir çevirirler, 10000 lere kadar çıkar, gücü yüksek devirde iyi verirler ama tork yetersizdir.

    Amerikan arabalarıda fazla devir çeviremez, güçlüdür ve torku yüksektir... biraz derin konu...

    bkz: z06 7000cc 7000d
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-1E1FC651D

    Tork denen bi kavram var, çok silindir demek kayıtsız şartsız daha fazla tork demektir, motor hacmide öyle.

    Honda motorları düşük hacimlidir ama çok yüksek devir çevirirler, 10000 lere kadar çıkar, gücü yüksek devirde iyi verirler ama tork yetersizdir.

    Amerikan arabalarıda fazla devir çeviremez, güçlüdür ve torku yüksektir... biraz derin konu...

    Alıntıları Göster
    Bugatti Veyron 16.000 Motor Hacmi yokmuydu? Çift 8.000 Motor kullanıyor diye biliyorum ben.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    Yukarıda bir arkadaş 6.45ci demiş. Çok alakasız, zaten yeterince spor bir araba, 6.60 da alınır (tabi öyle bir opsiyon varsa)

    Atıyorum 7 kasa BMW alan birisinin 3 bin motor değil de, 6 bin motor almasındaki sebep nedir? Gösteriş - para muhabbetine girmeyin ,tabiki parası olan her zaman en iyiyi alır ancak konu para değilse, 3 bin motor araç zaten rahatlıkla yeter bu araca.



    Duruma göre yetmez arkadaşım. Evimin yakınında 7.60 var, bayağı iyi hızlanıyor. 7 kasası da ağırdır. 3000 motor makul bir performans sunuyor, benzinliyse yetmiyor bile.


    Neden büyük motor hacmi konusuna gelirsek, aracın maksimum hızını arttırabilmek için harcanan güç katlamalı olarak artar. Malum enerji hızın karesiyle orantılı. Daha yüksek hız isteyenler belli bir noktadan sonra beygiri oldukça arttırmak zorunda.

    Bir de hızlanma diye bir olay var. 2000 ve 3000 motorun ikisi de 200 km/h'yi görebilir; ama ne kadar sürede? Yukarıda dediğim gibi özellikle yüksek hızlarda 2000 motorun hızlanışı ile 3000 bir olmaz.

    Son olarak 200'de zorlanmaz demişsin; ama arabanın 2.5 ton olduktan sonra 200'de zorlanmaması biraz zor. İbre yavaş yer değiştirmeye başlar, hele bir de yokuşsa...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GKHN_93

    quote:

    Orijinalden alıntı: JeanCarlo


    quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_


    quote:

    Orijinalden alıntı: GKHN_93

    Ara hızlanmalarda daha hızlılıgı,0-100'de daha hızlı olması,240 km hızla giderken aracın daha düşük devirlerde gitmesi ve dolayısıyla daha sessiz olması diye sıralayabiliriz


    kardeşim boşa kendimiz kandırmayalım ki, 2-25,5 tona kadar 3 bin motor fazlasıyla yeter ve artar, 200 ile giderken bile motor zorlanmaz bu bir gerçek. hızlanmalar azımsanmayacak kadar yeterlidir.

    @ Dark Territory

    Ses konusuna girmeyelim, dediğim gibi performans arabaları için sormuyorum. Bugatti veyronda 8 bin küsür motor var ve gayet yerinde. Ya da bir ferrari 2bin cc olsa gerçekten saçma olur ama konu ulaşım olunca bana gereksiz geliyor fazla motor hacmi ve beygir.

    Bir audi a6 için 3-4 bin küsür cc bana gereksiz geliyor. Var mıdır bu aracı alıp pistlerde yarışan?

    hocam önce v6 yada v8 motorlu bir araca bin, ondan sonra burada yorum yap derim

    Kedi ulaşamadıgı cigere mundar der hesabı (Kızma ama)

    Bir binse anlayacak olayı ama işte

    Alıntıları Göster
    Hava atmak gibi olmasın Mercedes-Benz ML400 CDI aracımız var. 400den anlaşılcağı gibi 4000 cc yaklaşık 530 Tork üreten 290 beygirlik V8 motora sahip bi azman. Oldukça gürültülü çalışıyo ki mercedesin yalıtımı tartışılmaz.

    Soruna gelicek olursak evet 2.0 cdi ile 400CDI ikisininde görebilceği max hız 250dir. Yalnız birisi bu hıza daha az zamanda ve zorlanmadan ayrıca hissettirmeden ulaşır diğeri bi tarafını yırtar ama 250yi gördümmü gördüm der. 400CDI'ın torku o kadar yüksekki tam gaz kalkış yaptığınızda cipin önü şaha kalkıyo ve sizi koltuğun içine gömüyo. 2.0 cdi bu hissi size yaşatmaz.

    Bu bakımdan tamamen zevk meselesi desek yerinde olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lumpazivagabundus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Tork denen bi kavram var, çok silindir demek kayıtsız şartsız daha fazla tork demektir, motor hacmide öyle.

    Honda motorları düşük hacimlidir ama çok yüksek devir çevirirler, 10000 lere kadar çıkar, gücü yüksek devirde iyi verirler ama tork yetersizdir.

    Amerikan arabalarıda fazla devir çeviremez, güçlüdür ve torku yüksektir... biraz derin konu...

    bkz: z06 7000cc 7000d

    Alıntıları Göster
    Vallahi onu bunu bilmem fakat bir M6'm olsun başka ne isterim bu dünyadan..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    Yukarıda bir arkadaş 6.45ci demiş. Çok alakasız, zaten yeterince spor bir araba, 6.60 da alınır (tabi öyle bir opsiyon varsa)

    Atıyorum 7 kasa BMW alan birisinin 3 bin motor değil de, 6 bin motor almasındaki sebep nedir? Gösteriş - para muhabbetine girmeyin ,tabiki parası olan her zaman en iyiyi alır ancak konu para değilse, 3 bin motor araç zaten rahatlıkla yeter bu araca.



    Duruma göre yetmez arkadaşım. Evimin yakınında 7.60 var, bayağı iyi hızlanıyor. 7 kasası da ağırdır. 3000 motor makul bir performans sunuyor, benzinliyse yetmiyor bile.


    Neden büyük motor hacmi konusuna gelirsek, aracın maksimum hızını arttırabilmek için harcanan güç katlamalı olarak artar. Malum enerji hızın karesiyle orantılı. Daha yüksek hız isteyenler belli bir noktadan sonra beygiri oldukça arttırmak zorunda.

    Bir de hızlanma diye bir olay var. 2000 ve 3000 motorun ikisi de 200 km/h'yi görebilir; ama ne kadar sürede? Yukarıda dediğim gibi özellikle yüksek hızlarda 2000 motorun hızlanışı ile 3000 bir olmaz.

    Son olarak 200'de zorlanmaz demişsin; ama arabanın 2.5 ton olduktan sonra 200'de zorlanmaması biraz zor. İbre yavaş yer değiştirmeye başlar, hele bir de yokuşsa...

    Alıntıları Göster
    @ deserthawk

    canım kardeşim ya da abicim, bu kadar mı anlaşılmaz yazdım ben mesajımı ya da anlatmak istediklerimi? Ne biçim anlamışsınız...

    Bakın şimdi ben de biliyorum 3 bin motorla 6 bin motorun hızlanmasının ve maksimum hızlarının farklı olduğunu...

    Amacı yarış değil, işine gidip gelmek ya da şehirler arası ulaşım olan bir insan 7.30 bmw alsa atıyorum 100km hıza 9-10 saniyede çıkar , 7.60 alan insan 6-7 saniyede çıkar. Birisi 240 km hıza 40 saniyede çıkar, diğeri 25 saniyede çıkar. Bu mudur yani tek olay? 3 bin değil de 6 bin motor almaya teşvik eden. Gerçekten de, çok önemliymiş

    Ne anlatmak istediğimi anlarsanız, mantıklı gelir söylediklerim.

    Amacı işine gidip gelmek olan, pistlerde şöförlük yapmayacak bir insan neden 3.20 değil de 3.35 alıyor işte bunun cevabı nedir tam olarak?

    Aradaki 5-10 saniyeden bahsetmeyin lütfen saçma oluyor.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.