Şimdi Ara

0-100 kalkisi nasil yapilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
6.041
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben mesela arabamin 0-100 km'yi kaç saniyede yaptigini kendim test etmek istiyorum diyelim. Bu nasil yapilir?

    Yani saat tutma kismini kastetmiyorum tabi ki. vites/gaz pedali/ devir gibi seyleri bilmek istedim.

    Bilen var mi? Yoksa habire devir kirmizi çizgisini bulana dek gazi kökleyip vites mi büyütcez?



  • vitesi 1 e al.

    ayağın debriyajda olsun.deviri 3000 gibi tut.el frenini çek.

    debrijayı hafif bırak.yük el frenine binecek duruma gelsin.arabann burnu hafif kalkar

    el frenini indirdiğin an debriyajı bırak.gazı kapa.

    el frenini indirdiğin an kronometreyi yanındaki çalıştırsın.105 e gelince de kapasın.100 değil.

    gerisini biiyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sephiroth -- 15 Mayıs 2006; 12:53:46 >
  • Benzinli araçlarda devir 4000 - 4500 civarındayken debriyajı mümkün olduğunca çabuk bırakarak kalkış yapılır. Ne kadar az patinaj yaparsa o kadar çabuk hızlanır. Aracın yüksek devir performansına göre vites mümkün olduğunca çabuk bir şekilde red line'da yada redline'dan az önce yükseltilir. Bazı araçlarda red line öncesi yaklaşık 500 devir hantaldır, bu tür araçlarda bu devirden önce vites yükseltmek gerekir.
    Saat tutma kısmıda çift yönde ayrı ayrı yapılıp ortalaması alınır. Tek yöne yapılan ölçümler daima yanıltıcıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi özkoçak -- 15 Mayıs 2006; 12:53:52 >
  • Peki otomatik arabalarda devri yukseltip vitese takmak zarar verir mi ? Yada vermez mi diim

    Ayrıca arabanda asr var ise onu devre dışı bırak.Artık yeni arabalarda devre dışı bıraklmak icin tuş var.Pati cekmemek icin ugras verio ve daha yavas kalkıyo araba.
  • o zaman, vites yükseltmiyoruz öyle mi? yani 0-100 paso 1'nci viteste mi yapiliyor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    o zaman, vites yükseltmiyoruz öyle mi? yani 0-100 paso 1'nci viteste mi yapiliyor?


  • quote:

    Orjinalden alıntı: the engine


    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    o zaman, vites yükseltmiyoruz öyle mi? yani 0-100 paso 1'nci viteste mi yapiliyor?





    Ve motor kucağa alınıor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    o zaman, vites yükseltmiyoruz öyle mi? yani 0-100 paso 1'nci viteste mi yapiliyor?


  • quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    o zaman, vites yükseltmiyoruz öyle mi? yani 0-100 paso 1'nci viteste mi yapiliyor?


  • arabasına göre değişir o.
    lamborghini,ferrari türü bişeyse 1. viteste 100 olur.
    normal bişeyse 3. viteste görürsün 100'ü. 2. vites yetmeyebilir.
    araba ne bu arada?

    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    o zaman, vites yükseltmiyoruz öyle mi? yani 0-100 paso 1'nci viteste mi yapiliyor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    o zaman, vites yükseltmiyoruz öyle mi? yani 0-100 paso 1'nci viteste mi yapiliyor?



    Dostum naaptın!! 1. Vitesle 100 yapılır mı? Elbette vites yükselteceksin. Sanırım en iyi verimi almak için aracın torkunun en yüksek olduğu devirde üst vitese atmış ve gaza yüklenmiş olman gerekiyor. Buna göre en yüksek tork devrinin 500 falan üzerinde gazı bırakıp hızlıca vites yükseltmelisin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    o zaman, vites yükseltmiyoruz öyle mi? yani 0-100 paso 1'nci viteste mi yapiliyor?

    heee öle arabanın arkasında birini tut ,dağılan parçaları toplasın ok?
  • Bu saatte bu gülümsemeye ihtiyacım vardı doğrusu...


  • konu başlığıda cevaplarda harika




  • bas gaza kalk be bilader sorman hata
  • Ne gülüyonuz ya

    ilk aldigim detayli cevaptaki Akincl'nin talimatlarini takip ettim o kadar. Akincl vitesi 1'e al dedi aldik, ondan sonra da asagida anlattigi gibi gazi kökleyip el frenini indir ve kronometreyi çalistir dedi, çalistirdik...

    Bana da garip geldi zaten, ondan dedim sadece 1'mi kullaniliyor diye... Sonuçta bizim arabalar ne ki abi 1 ile 100 yapcaz . 2'de bile yapmaz kolay kolay...

    Yani ben sorumun cevabini yarim aldim, asil 1'den sonra ne zaman geçiyoz 2 ve 3'e onu sordum

    Gülmeyin ya , inceden sorumu tekrar ettim paso 1'le mi gidiyoz diyerek, o kadar



    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    vitesi 1 e al.

    ayağın debriyajda olsun.deviri 3000 gibi tut.el frenini çek.

    debrijayı hafif bırak.yük el frenine binecek duruma gelsin.arabann burnu hafif kalkar

    el frenini indirdiğin an debriyajı bırak.gazı kapa.

    el frenini indirdiğin an kronometreyi yanındaki çalıştırsın.105 e gelince de kapasın.100 değil.

    gerisini biiyorsun.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: C4_1400

    arabasına göre değişir o.
    lamborghini,ferrari türü bişeyse 1. viteste 100 olur.
    normal bişeyse 3. viteste görürsün 100'ü. 2. vites yetmeyebilir.
    araba ne bu arada?

    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    o zaman, vites yükseltmiyoruz öyle mi? yani 0-100 paso 1'nci viteste mi yapiliyor?





    Benim araba Civic ES. Hani bizim arabanin hizlanmasi meshurdur ya, 9.5 . Yav ben bazen trafikte kalkislarda bazi artizlerin (artiz diyorum ha kizmayin ) böyle yesil yanmadan, hatta turuncu bile yanmadan agirdan agirdan burunlarini ileri dogru götürmelerine inat edip yesil yaninca hiç beklemedigi bi sekilde tozumu yutturuyorum da... Iste öyle zamanlarda bana öyle geliyor ki 9.5 saniyeden çok daha çabuk 100'ü geçtigimi hissediyorum.

    O anki hirstan dolayi mi öyle hissediyorum acaba

    Bunun için sordum 0-100 kalkisinin özel bi teknigi varmi diye...




  • Arkadaş zaten "gerisini biiyorsun" diyerek vitesleri yazmamış. İkinici olarak, viteside aracının en fazla torku verdiği devirin (mesela 4000dd) biraz üstünde değiştirmek gerekiyor(mesela 4500-4750 gibi). Birde ek olarak vitesi olabildiğince hızlı değiştirmek gerekir. Yani vites aralarını kısa tut.
  • Tesekkürler .C.O., hep imdadima yetisiyosun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    Tesekkürler .C.O., hep imdadima yetisiyosun


    Rica ederim. Ne demek. Yalnız unutma her araç/motor farklı devirlerde en fazla torkunu verir ben örnek olarak yazdım. Sizin aracın hangi devirde verdiğini bilmiyorum, 4000dd olmayabilir. Araştırmak lazım.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.