|
0.9 TCE MOTOR TUTULMADIMI ??? (8. sayfa)
-
-
Turbo beslemeli güzel bir motordu.
Fakat fiyat olarak saçma sapan fiyatlar çekildi.
Halbuki bu motoru Clio ve Sandero da baz modellere koyup fiyatı da makul seviyelere çekselerdi yok satardı.
Sandero da 0.9 Tce Easy-R fena satmadı ama fiyatı biraz daha aşağıda tutsalardı çok daha iyi satış görürdü.
-
Audi, Fiat, honda, citroen, dacia, ds, ford, hyundai, kia, Nissan, Opel, peugeot, renault, Seat, Skoda, vw in “super downsize” diye adlandırdığın motorlara sahip.
mercedes ise 1.33 cc ile üretiyor. BMW 1.5. Bunlar 2000 lerin 2 litrelerinin, 1980 lerin 3 litre motorlarının yerini aldılar. Yani 3 litreden 1.33 e düşmeyide “super downsizing” olarak niteliyorsan bu markalarıda yukarıdaki listeye ekleyebiliriz.
yahut mustang, camaro gibi modellerde 4-5 litre yerine artık 2-2.3 litrelik turbo Motorlar var. Bunları da “super downsizing” olarak adlandırıyorsanız liste kabarıyor. zira 1.6 litreden 1 litreye düşünce yaklaşık %60 lik bir motor küçülmesi mevcut. Aynı oran 5 den 2.3 e düşüncede var.
“2 marka” dan bir iki tane daha fazla marka bu işle uğraşıyor.
-
Super-downsizing şu idi: 1 litre motora 140 beygir almak, 1.4 motora 170 beygir almak... Bu yaklaşımların TAMAMINDAN vazgeçildi. Aynı şekilde, 0.8 litre, 0.9 litre motoru gidip C sınıfına takan da kalmadı pek. B sınıfına zorlama takıyorlar işte gariban ülkelere satmaya. O kadar.
Geldiğimiz noktada yapılabilecek downsizing yapıldı diye düşünmekteyim. İçten yanmalı motorların doğası gereği verimini daha arttırmak artık pek mümkün değil. Geldiğimiz noktada motoru küçülterek ne maliyet minimizasyonu yapılabiliyor, ne yakıt ekonomisi. B sınıfında 1.2 litre bir araba ile 0.8 litre bir araba aynı yakıt tüketimine, aynı üretim maliyetine sahip. Dolayısı ile mesele bitti. Ekstrem işlerden de dönüldü. Türkiye dışında neredeyse hiçbir ülke otomobilleri motor büyüklüklerine göre de vergilendirmiyor. Kimse de Türkiye'yi hedefleyerek motor üretmiyor.
Bu noktadan sonra kullanıcı elektrikliye itilecek. Dizeli pompaladıkları gibi elektrikli pompalayıp içten yanmalıların üzerine toprak atacaklar. Sonuçta dizel otomobil Avrupa otomobil endüstrisini Japon istilasından korumanın yolu idi. İşlevini yerine getirir getirmez fişini çektiler. İyi de oldu. Zira dizel otomobiller petrol tüketiminin dengesini bozuyor. Bir çok ülke ihtiyacı olan mazotu üretmek için petrol ithal ederken benzin fazlası veriyor. Türkiye de bunlardan biri. Neyse, bu elektrikliye iteleme meselesi iddia ettikleri gibi 5 yıl, 7 yıl içinde hayatta yapabilecekleri iş değil. Ama 15 yıla mümkün. Gidişat bu. Karşı değilim. Artık çok ilgilenmiyorum da. Gelecekte işimi görecek denyo bir araba alır, yürürüm. Keyif için alternatifim var. Gündelikte keyif aramayı bıraktım.
-
Hocam olayı çok güzel anlatmışsın. Adam olan buradan bunları anlaması gerekir. Ama işte anlamıyor. Üstüne birde kıvırıyor. Önceki kendi söylediği şeylerin tamamen aksini söylüyor. Dediği şeyleri ben öyle demedim yeaaa falan yapıyor. Araç bilgisi falan yok. Anlattığı herşey yalan.
YouTube dan öğrendiği downsizing gibi kelimeleri buralarda kullanıp kendini bilgili göstermeye çalışıyor. Dediği tahminlerin hiçbirisi tutmamış. Nasıl kıvırsam diye atmadığı takla kalmadı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Efsanelerölmezunutmayın -- 26 Şubat 2022; 8:21:47 > -
Ben yaklaşık 2 yıl kullandım. Çok memnundum.Yakıt olarak şehir içi ortalama 6-6.5 uzun yolda 5 litre yakıt gördüm. Motor performans olarak benim için tatminkardı.1.6 atmosferik 90hp aracım bardı ondan daha seri ve performanslıydı. -
Yorumum sakın yanlış anlaşılmasın. Aracı kötülemek istemedim gayet seriydi fakat kalkışı bana hantal geldi. Ama araç yürüyüp turbo devreye girince iyi kaçıyor
-
Mercedes in yeni C serisinde yeni kullanmaya başladığı 1.6 motor tam 204 beygir gücünde. Kasa ve motor 2021 de çıktı. Litre başına tam 127.5 beygir güç üretiyor. 1.4 tsi 170 lik vw motoru litre başına 121.4 beygir güç üretmekte.
-
Bu motor 1.5 diye biliyorum hocam…bu arada mild hibrit olduğu için az da olsa takviye var benzinli motora.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CapriceClassic -- 26 Şubat 2022; 11:48:38 > -
-
Hocam varsın 1.5 olsun. Konu farklı. Bazı arkadaşlar akıntıya ters kürek çekiyor. Yorulmasın diye uyarıyoruz. Olmuyor.
Sitesinde 204 beygir içten yanmalıdan+20 beygir elektrikliden geliyor gözüküyor. Yani anlık olarak 224 beygire ulaşabiliyor gibi.
-
arabalarınıza bayıldım çok zevkli birisiniz diyecektim süslü golf olan audi a3 gördüm bu zevke yakıştıramadım mirim 57 belair i olan adamın süslü golfle ne işi ola ki? ben de araç konusunda sizinle aynı kafadayım, piyasanın değil kendi keyfimin peşinde giderim. ben de amerikanla yaşamak istiyorum ama antalyada amerikandan anlayacak usta bulmak zor olacağı için, bir de amerikan piyasası şu an çıldırdığı için uzak kalıyorum (cadillac seville e bile adamlar w140 dan daha fazla fiyat çekiyorlar, buick sahipleri toptan çıldırmış) . size sormak istediğim günlük kullanım olarak amerikan ile yaşamak zor mu? yakıt tüketimi konu dışıdır.
-
Audi denk geldi. Hem pişmanım. Hem de alternatif yoktu. Şöyle ki:
Aracın sıfırı 52.000 Euro idi (ne zenginmişiz Euro 2 lira iken be!). Biz Audi'yi 6 aylık ve 9000km'de iken 32.000 Euro'ya aldık. Çok iyi denk geldi. Asıl isteğimiz 2.0 Miata almaktı. Miata o dönem siparişle geliyordu. 3 ay bekleniyordu. O dönemki yeni kasası da yeni çıktığı için ikinci eli de yoktu. Araba için üç ay sıra beklemek bize hıyarca geldi. Sonuçta Ferrari almıyoruz. Stokta olacak, sakız alır gibi alacağım. Satıcı müşterinin koşacak. Müşterinin satıcının peşinde koştuğu nerede görülmüş? A yoksa B var. B yoksa C var. Bir otomobil için asla sıra beklemem.
Listedeki en hıyar araba frontera. İkincisi de Audi. Ama Audi iyi denk geldi. Ondan oldu. Hem pişmanım, hem de hala, açtığı tüm belalara rağmen ekonomik çözüm oldu. DSG olduğu için, 1.8t olmasına rağmen bayağı iyi gidiyor. Bu bana yıllarca vergi avantajı yarattı. Vergiden yırttığımı da sanayi esnafına dağıttım.
Ve hala satsam, üstüne yarım ev parası vermeden bir benzerini alamıyorum. O yüzden duruyor. Bir dönem "satalım, Suzuki swift sport alalım" dedim. Bizimkiler "cabrio satıp normal araba almayalım" dedi. Haklılar. Cabrio bakınca da üstüne çok para koymadan C70 alabiliyorsun. Metal tavana gıcığım. Cabrio dediğin tenteli olur. Bir de C70 de hissiz bir araba. Audi'den pek farklı sayılmaz. 2.0 manuel Miata yok. Hepsi otomatik. O arabaya hakaret gibi. Geriye gelecekte düşerse 1.4t fiat 124 kalıyor. Onun manueli vardı. Alfa'da benim bütçeye uygun Cabrio yok. BMW ben sevmiyorum ve pahalı. Dolayısıyla bir süre daha Audi'ye mahkumum. Ama naza çektim kendisini. Artık çok km yapmıyor. Uzun yola mini gidiyor. Audi şehir içinde kalıyor. Çözümü böyle buldum.
Bizde araçlar herkesin. Hepimiz hepsini kullanıyoruz. Dolayısıyla aracın birini naza çekmek mümkün oluyor.
Audi'nin hikayesi budur. Yoksa sana %100 katılıyorum. Şimdiye kadar bindiğim en hıyar arabalardan biri.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 26 Şubat 2022; 15:21:50 >
-
Dizele binip binmemek senin görüşün, bende benzinli arabaya bineceğime dizel araca binmeyi tercih ederim..
alacağım araç benzinliyse direk konu kapanır benim için
-
Neden turbolu kompakt arabalara gıcık olduğun belli oldu. Piyasacilar başlamışlar gene. Millet elindekini değerli kılmak için herturlu yalana başvuruyor.
-
Benim başka konularda yazdıklarım, bu konuda haklı olduğum gerçeğini değiştirmez ki ? Ben yazdıklarımdan utanmiyorum. Herkesin yaşadığı sıkıntıları yazıyorum. Burada ise haklı olduğum konuda neden çekineyim. Adam ilk başta turbolar küçük motorların devri bitecek diyor. Sonradan lafı döndürüp döndürüp kendi saçma sapan hayal dünyasındaki model araçlarını yazıyor. Konumuz senin aracının markası ne değil ki ? Onun aracının markasini merak edende yok. Önceki yazdıkları mesajların hepsi tam tersi çıktı.
Özür dilerim, salladım tutmamış diyeceğine pişkin pişkin konuyu başka yerlere çekiyor.
ARES007 nick'li hocam sağolsun tüm hepsini üşenmeden doküman doküman yazıyor. şu an azbucuk düşünebilen birisi bile Hüseyin denen kişinin ilk mesajda yazdıklarının tersi çıktığını anlayabiliyor. Sen olayı neden anlayamıyorsun ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Efsanelerölmezunutmayın -- 26 Şubat 2022; 17:37:42 > -
b6 passat var bende aynı noktadayız.leşi çıkana kadar binecem:)
-
quote:
Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST
Bu mesaj silindi.Yalnız bunlar haksız olduğun gerçeğini değiştirmez. İlk mesajında yazdığın hicbirsey tutmamış. Uzun uzun yazmış birde. Sözde arabadan anlıyorum havası yaratmaya çalışmış.
-
Bana cevap vermişsin, bana bildirim yapmayı unutmuşsun. Unutma bak. Önemli böyle şeyler.
Neyse, takıl sen.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 28 Şubat 2022; 0:27:28 > -
Hayal dünyanda yaşamaya devam et kardeş. Turbo devrinin falan bittiği yok. Kimsede motor hacimlerini buyutmedi. Yazdıklarının hepsi yalan çıktı. Boşa sallayıp durmussun genç kardeşim. Belli ki araçlar hakkında hiç bilgin yok. Yazdığın ilk mesajdan hepsini belli ettin zaten. Sonradan küçük çoluk çocuğu kandırmak için başka şeyler yazmışsın.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X