Şimdi Ara

1.2 85 bg mi 1.4 85 bg mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
2.217
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu iki motordan hangisi iyidir?



  • Performans olarak 1.4 birazcık öndedir,ekonomi olarak 1.2 motor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali Dogukan -- 10 Nisan 2010; 14:48:23 >
  • 1.4 motorun çok az bir miktar daha fazla torku olur sanırım.

    şehiriçi için 1.2 motor gayet yeterlidir bence.

    durun araçları tahmin edeyim...biri yeni polo,diğeri 1.2 corsa enjoy 111
  • aynı mimariye sahip 2 motordan mı bahsediyoruz ? aynı mimariye sahip bu motorlardan 1.2 85bg üretebiliyorsa 1.4 piyasaya sürülür mü ? ( bence sürülmez)
    1.2 motor turbosarjlı 1.4 atmosferik ise 1.2 nin torku daha yüksek olması muhtemel.

    daha detaylı bir soru olursa daha iyi olur somut örnekler üzerinden.
  • 1.2 daha iyi vergisi az olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    1.2 daha iyi vergisi az olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    1.2 daha iyi vergisi az olur



    ikiside aynı vergi diliminde...



    Motorlu taşıtlar vergisi
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.33 vs 1.6 Corolla ?
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Arkadaşlar mesela 98 polo 1.6 100hp kullanmış biri 1.2 85hp bi araba alırsa performans açısından kötü hisseder mi? Kalkışlarda hızlanmada felan
  • tabiki, 98 modelde olsa, 1.6 nın torku baya iyidir, 1.2 ye göre, kalkışlarda pek birşey değişmez, çünkü hep dip gaz kalkmıyorsun sanırsam günlük trafikte, yokuşlarda, sollamalarda 1.6 daha iyi devirlenir 1.2 ye nazaran...
  • Hangi marka üretirse üretsin daha düşük hacimde yüksek beygir gücü üreten motorların olması beni hala düşündürüyor madem iş bu kadar kolaysa artık 2000cc 2500 cc araçlar neden üretiliyor veya 1.4 motorlar 1.6 ile aynı motor gücü üretiyorsa neden hala 1.6 araç üretiliyor bu ikisi arasında kesin bi dezavantaj farkı olmalı herhalde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    1.4 motorun çok az bir miktar daha fazla torku olur sanırım.

    şehiriçi için 1.2 motor gayet yeterlidir bence.

    durun araçları tahmin edeyim...biri yeni polo,diğeri 1.2 corsa enjoy 111

    +1
  • 1.2 olan;

    Silindir Sayısı 4
    Valf Sayısı 16
    Hacim cm3 1.242
    Çap x Strok 73.0 x 74.2
    Sıkıştırma Oranı 11,0
    Maksimum Güç (hp)kW/rpm (85) 63/5,500
    Maksimum Tork Nm/rpm 114/4,400
    Yakıt Dağıtım Sistemi Çok Noktalı Enjeksiyon

    1.4 olan ise;
    Polo

    Birde bu araçlar otomatik vitesli! 1.2 motor olan araç donanım olarak Polo'dan daha dolu sis farı,6 airbag,arka koyu camlar vs var.(Sadece mp3 bağlantı yeri,derinlik ayarlı direksiyon ve bagajda 12v soket ve arka cam elektriği yok).Euroncap 4yıldız almış.Aldığım fiyat Polo DSG'den 4200TL daha az. Marka önyargısı ile yorumlar yapılmaması için 1.2 olan aracı şimdilik yazmıyorum.

    Polo'nun teknik özellikleri ve donanımları ile karşılaştırınca bu araç nasıl görünüyor sizce?Karşılaştırma da Corsa'yı ayrı tutuyorum çünkü otomatiği 1.4 100Bg.Ama donanım olarak bahsettiğim 1.2 araç ile çok yakın.Ama otomatik Corsa 111 Enjoy'dan 3000TL ucuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hgoncu -- 10 Nisan 2010; 15:23:41 >




  • 1.2 dediği motor corsa nın motoru sanırım. Fiestanın ki de buna yakın bir motor hemen hemen aynı 1242 cc 82 bg 114 tork

    Performans olarak gayet iyi öle ağır bir motor değil hacim ne kadar düşük olsada beygirden kurtarıyor işi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canvarol -- 10 Nisan 2010; 17:14:17 >
  • Kısacası hacmin yerini hiçbir şey tutamaz ki artık ufak araçlar bile o kadar büyüdüki ağırlıkları büyük hacimle çok daha iyi uzlaşabiliyor.

    Polo ve corsa arasında 17-18 nm tork farkı varır ki bu çok çok büyük bir rakam.
  • ben şahsen hiçbir zaman küçük motor tercih etmem vergilerden dolayı 1.6 kullanıyorum yoksa 2.0 dan aşagı almam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Hangi marka üretirse üretsin daha düşük hacimde yüksek beygir gücü üreten motorların olması beni hala düşündürüyor madem iş bu kadar kolaysa artık 2000cc 2500 cc araçlar neden üretiliyor veya 1.4 motorlar 1.6 ile aynı motor gücü üretiyorsa neden hala 1.6 araç üretiliyor bu ikisi arasında kesin bi dezavantaj farkı olmalı herhalde


    Aynen katılıyorum motor güçlerini açıklamada kullanılan hp ve tork kavramları da birer aldatmacadan, pazarlama taktiğinden kaynaklanıyor. Bir aralar yaşı müsait olan arkadaşlar hatırlarlar TV lerde 7 sistem pal-ntsc...vs derlerdi yayını olmayan sistemi pazarlarlardı. Halbuki PAL sisteminden başka ülkemizde yayın sistemi yoktu. Sonra iş cep telefonlarına geçti tree band 900-1800-1900 iyi hoş da zaten ülkemizde iki sistem var isterse kullandığın telefonda on sistem olsun ne yazar....
    Gündelik hayatta insanlar araçlarını 0-4000/4500 devir aralığında kullanır bana önemli olan aracımın 4000-4500 devire kadar üretmiş olduğu maksimum güç ve tork tur
    benim aracım maksimum gücünü 6000 devir de veriyormuş peehhhhhhh
    hondacıların meşhur bi lafı var ya şimdi aklıma gelmedi 5500devirde hayat biter honda başlar diye... kim kullanıyor aracını 5500 devirde bu hp yi de devirle ilişkilendirip öyle hesaplıyorlar aracını 7000-8000 devirde kaç kişi kullanıyorsa bilmiyorum neyse lafı fazla uzattık
    önemli olan aracın motor hacmi ve motorunun ekonomik olması gerisi hikaye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TUFANER -- 11 Nisan 2010; 1:57:39 >




  • 1.2 şehir içinde az yakar 1.4 te uzun yolda az yakar
    1.4 daha az devir çevirdiği için motor daha az yıpranır ihtiyacına göre değerlendir ben olsam tercihimi 1.4 ten yana kullanırdım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olcaytoshow

    1.2 şehir içinde az yakar 1.4 te uzun yolda az yakar



    Tam tersi olmasın
  • 1.4 ün sıkıştırma oranı muhtemelen daha azdır buna bağlı olarak aşınma 1.2 ye göre daha az olur. yani 1.4 daha uzun ömürlü olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUFANER

    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Hangi marka üretirse üretsin daha düşük hacimde yüksek beygir gücü üreten motorların olması beni hala düşündürüyor madem iş bu kadar kolaysa artık 2000cc 2500 cc araçlar neden üretiliyor veya 1.4 motorlar 1.6 ile aynı motor gücü üretiyorsa neden hala 1.6 araç üretiliyor bu ikisi arasında kesin bi dezavantaj farkı olmalı herhalde


    Aynen katılıyorum motor güçlerini açıklamada kullanılan hp ve tork kavramları da birer aldatmacadan, pazarlama taktiğinden kaynaklanıyor. Bir aralar yaşı müsait olan arkadaşlar hatırlarlar TV lerde 7 sistem pal-ntsc...vs derlerdi yayını olmayan sistemi pazarlarlardı. Halbuki PAL sisteminden başka ülkemizde yayın sistemi yoktu. Sonra iş cep telefonlarına geçti tree band 900-1800-1900 iyi hoş da zaten ülkemizde iki sistem var isterse kullandığın telefonda on sistem olsun ne yazar....
    Gündelik hayatta insanlar araçlarını 0-4000/4500 devir aralığında kullanır bana önemli olan aracımın 4000-4500 devire kadar üretmiş olduğu maksimum güç ve tork tur
    benim aracım maksimum gücünü 6000 devir de veriyormuş peehhhhhhh
    hondacıların meşhur bi lafı var ya şimdi aklıma gelmedi 5500devirde hayat biter honda başlar diye... kim kullanıyor aracını 5500 devirde bu hp yi de devirle ilişkilendirip öyle hesaplıyorlar aracını 7000-8000 devirde kaç kişi kullanıyorsa bilmiyorum neyse lafı fazla uzattık
    önemli olan aracın motor hacmi ve motorunun ekonomik olması gerisi hikaye

    heralde her dakka 7000 devirde gitmiyoruz. araç sollarken veya çabuk hızlanmak istiyorsanız ve aracın tam güç dogru düzgün vermeye başladıgı 4000 4500 aralıgında vites büyültüp 3000 lere düşürüyorsanız ''düzgün kullanılan'' 1.2 motordan hiçbir farkı kalmaz o 1.6 120 beygirlik aracın. 125 beygirlik diye alınan aracın 70 beygirini kullanmanın mantıgını sorgulamak gerek.(120 125 dememın nedeni standart atmosferik 1.6 motorların genel aralıgını kapsadıgı içindi) 4000 deviri geçmeyen insan gitsin dizel alsın hem az yakar hem daha performanslı olur. 1.3 75 beygir dizel daha çok keyif verir o devir aralıgında 1.6 benzinliden.1.6 için fazladan motora verilen paralar, vergiler , biton benzin parasıda çöpe giderken + keyifsiz sürüş de bonus olur. yanlış seçimler ve mantıksız sürüş tarzları sonucu çöpe giden biton para.5000 deviri görünce motor 100 bindemi bitiyorda geçilmiyor o devir.kimseye demiyoruz f1 deki gibi durmadan redline a dayayın ama şöyle en kritik anda bile 4500 u geçmeyen insanların mantıgını algılamak güç. benzin çok gidiyorsa ozaman hiç sol şeritte 4000 devirde hızlanmaya çalışma. aynısını 7000 de yapmaktan farkı yok.zaten hatayı dizel almayarak baştan yapmışsın.1.6 125 beygir diye 70 beygir araç alarak. kaldı ki zaten 10 küsür saniyede 100 gören araba, bide öyle sürünce 20 saniyede anca görüryor 100 u.birde 4000 de gitmek marifet gibi +5500 gören insanlara ''Hondacı'' lakabı takılıyor

    neyse asıl soruya gelirsek 1.2 85 beygir i 1.4 85 beygir e tercih ederim.vergisi ve yakıt harcaması yüzünden. ayrıca performans olarak çokda bir performans farkı olmaz.günlük kullanımda fark bile edilmez.aracın 20 kg daha agır olmasi bile o farkı kapatıcaktır zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 15 Nisan 2010; 1:59:30 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.