Merhaba arkadaşlar 2. El araç bakıyorum. 2021 flame x pack hybrid 1.8 paket 1.2 milyon 2023 dream x pack 1.5 o da 1.2 milyon civar km olarak iksi de aynı 20 bin km Hangisini alırsınız beyler kararsız kaldım Yoksa o paralara şunu al diyeceğiniz bisey var mi ? |
1.200 corolla hybrid flame x mi 1.5 dream x pack mi
-
-
Benzer şekilde Corolla Hybrid modellerle ilgileniyordum. Bu konuda youtube üzerinde ahura mazda isimli kanalda çok fazla bilgi ve tecrübe var.
Geçenlerde 3 yıllık kullanım sonucunda batarya sağlık testi yaptı. Batarya sağlığı %48 çıktı. 3 yılda bu hale geliyorsa ben hiç almayayım dedim. 3 kuruş kâr edelim, sessiz araç olsun vs derken zaten MTV masrafı varken üstüne bir de batarya bu kadar erken deforme oluyorsa pek de kâr edilecek bir durum yok gibi görünüyor.
Tamamen elektrikliler için de erken diye düşünüyorum ama bir yandan da gelişmeleri takip ediyorum. Şu an hali hazırda bir aracınız varsa en iyisi bununla devam etmek. Ben öyle yapıyorum ve Clio 4 dizel aracımla devam ediyorum.
Bundan sonraki tercihim turbo benzinli vea turbo LPG'li bir araç olur gibi.
Benim ilgilendiğim araçlar 2021 sonrası Honda Civic en son turbo benzin LPG'li ve VW Passat Variant 1.5 TSI Business donanım.
Suv tarafında Citroen C5 Aircross 1.5 Bluehdi ilgimi çekiyor.
-
Civic,
+ Ekonomik
+ Ferah, kullanışlı
+ 2.eli iyi
- Yalıtımı özellikle de yol sesi olarak B segmenti olan İbiza,Clio ve Polo'dan bile bariz zayıf. Uzun yolda kafa şişirir. Hb Fk7 daha iyi ama o da yetersiz sınıfı için.
- Atmosferik motor, Cvt.şanzıman, yüklü ve rampalarda turboyu aratır.
- Ses sistemi zayıf
- Koltukları sarmıyor
- Malzeme ve kaporta hissi ucuz geliyor
- Bazı zayıf işçilikler göze batıyor.
Passat Variant,
+ Segmentindeki optimum araçlardan biri hatta ülkemiz için direk o da denilebilir çünkü fiyat/faydası yüksek.
+ İç mekanı ferah, kullanışlı, bagajı şahane, cam tavan da varsa büyük keyif.
+ Sedana göre daha uygun fiyatlı ve heybetli duruşu
+ Tsi Dsg ikilisinin geniş kullanım ve tüketim alanı sunması.Yerine göre 4.3 lt de yakar, üst limiti yok gibi. Güçü, torku yeterli.
+ Malzeme kalite hissi, tokluk, yalıtım başarılı. Üst hızlarda stabil ve daha da sessiz.
- Dsg'nin klasik 1-2 geçişleri ve 2'de düşük devirde ilerleme ısrarı.
- Standart donanımı anca iş görüyor, bir Vag aracı olduğundan diğer birçok donanım dışarıda eklenebilir.
- 2. eli sedana göre yavaş ama sahiplerinin araca bağlanması
Citroen C5 Aircross
+ Süspansiyonu belirli bir noktaya kadar ciddi konforlu
+ Dizel motorun yeterli güç ve tork değeri,az tüketimi
+ 8 ileri Aisin tam otm şanzıman konforu ve dayanıklılık hissi
+ Görece uygun alım maliyeti
+ Bol donanım
- Malzame kalitesi segmenti için vasat
- Ses sistemi idare eder
- Dıştan heybetli ama arka koltuk diz mesafesi ancak yeterli
- Auto Hold bulunmaması ve geri görüş kamerasının düşük çözünürlüğü
- 2.elinin kuzeni 3008'den yavaş olması
Üç araçla da kısaca tecrübelerim bunlar. Seçimim Fk7 Civic'ten sonra Variant oldu, memnunum.
-
Bahse konu Civic özellikle belirttiğim gibi 2021 sonrası son kasa 1.5 Turbo LPG 129hp motora sahip.
-
O halde gücü biraz daha iyi, yakıtı biraz daha fazla, iç mekanı biraz daha kalitelidir. Yalıtım yine kötü malesef. O da rahatsız ediyor. Ses sistemi yine zayıf bel desteği yok.
En önemlisi kullanırken sizin ne hissettiğinizdir tabi. Benimkisi objektif bakış.
-
Yıllık kaç km yapılacak? Şehir içi dışı?
-
Şehirici 10 bin şehir dışı 5 bin civari
-
Böyle bir km yapan kullanıcının gideceği 2 adres var
1 1.6 LPG Corolla
2 hibrit corolla
-
aynı durumu anlatınca elektirikli sahipleri taşlıyor beni...
2010 Civic Hybrid'i çok yazdım forumda... sorun yaşadım 3.yaşında (6 yıl garantisi vardı ve komple hybrid sistemi zar zor garantide değişti)
6 ay çok zor sattım aracı... meraklısı aldı gitti...
sonra 2014'te ZOE tecrübemiz oldu 2 adet...
ilk nesil soğuk havada 80-100km menzil (Ucube bir Flunce modeli de vardı)
2021'de pil tırtladı...10.000$... :)
bizim yaşadığımız ülke ve gerçeklerini görmek gerekiyor...
benzinli hatta atmosferik bir motor...
bileni varsa LPG'li çok yol yapılmıyor ise direk benzinli düz bir modelle önümüze bakmak lazımmış diyorsun şemsiye monte olunca...
-
1200 1300 bandında hem yürütme maliyeti hem piyasa gerçekleri açısından en mantıklı tercih 1.6 i-vtec fabrikasyon LPG Eco Elegance 2020 2021 Civic'tir.
-
Bataryanın 10 yıl garantisi olduğunu bilseniz bunları yazmanıza gerek yoktu aslında
-
Garanti 10 yıl değil 5 yıl.
5 yıldan sonra her sene ÜCRETLİ batarya sağlık testi ve batarya garanti uzatma yaptırmak gerekiyor. 3 yılda %48'e düşmüş zaten. Toyota bayileri bu motora 0w18 yağ koyması gerekirken inatla 0w20 yağ koyuyor. Bu bile motor ömrünü kısaltan bir etken.
Geleceğin yakıtı elektrik şüphesiz ama mevcut teknoloji ile elektrikliye geçmek hala sıkıntılı.
-
E yaptirirsiniz,neticede aracınız servis bakımlı olacak,ekonomi devam edecek
Yaptığınız km yi düşünürseniz gayet normal
5 yıllık dsgli bir vw nin ,veya herhangi bir Toyota rakibinin masrafını koyun buraya da görelim nereye geçmek sıkıntılıymış
-
Servis bakımının üstüne her sene ilave ücret ödenerek yapılıyor pil sağlığı testi ve garanti uzatması. Toyota'nın bakım ücreti VW'den aşağı kalır değil.
Yaptırmak isteyen buyursun yaptırsın niye yaptırdın demem ama bana göre değil.
Yanıbaşımdan DSG örneği vereyim 2016 model Passat Highline 1.6 TDI DSG 185.000km'yi geçti ve henüz kavrama bile değişmedi. En ufak problem yaşanmadı.
Corolla hybrid almayı baya düşündüm test sürüşü de yaptım ama bu pil sağlığının bu kadar azalması üstüne 2023'te li-ion bataryaya geçmeleri, bu bataryanın önceki bataryaya göre ısıya karşı daha hassas olması, ömrünün ne olacağının bilinmemesi gibi etkenlerden dolayı hiç o risklere girmek istemedim.
En temizi turbo benzinli veya turbo LPG'li bir araç almak BENCE.
-
Yoğun şehir içinde yılda minimum 20bin km yapıyorsanız hibrit olabilir aksi halde 1.5 corolla tercih ederim.
-
quote:
Orijinalden alıntı: fractal designServis bakımının üstüne her sene ilave ücret ödenerek yapılıyor pil sağlığı testi ve garanti uzatması. Toyota'nın bakım ücreti VW'den aşağı kalır değil.
Yaptırmak isteyen buyursun yaptırsın niye yaptırdın demem ama bana göre değil.
Yanıbaşımdan DSG örneği vereyim 2016 model Passat Highline 1.6 TDI DSG 185.000km'yi geçti ve henüz kavrama bile değişmedi. En ufak problem yaşanmadı.
Corolla hybrid almayı baya düşündüm test sürüşü de yaptım ama bu pil sağlığının bu kadar azalması üstüne 2023'te li-ion bataryaya geçmeleri, bu bataryanın önceki bataryaya göre ısıya karşı daha hassas olması, ömrünün ne olacağının bilinmemesi gibi etkenlerden dolayı hiç o risklere girmek istemedim.
En temizi turbo benzinli veya turbo LPG'li bir araç almak BENCE.
Adamlar yıllardır dünyanın her köşesinde hibrit araba satıyor,10 yıl garanti konusuna ülkede ulaşabilen firma yok, adamın yaptığı tank gibi 4x4 2.5 motor suv şehir içinde 5 litreyle geziyor
Turbo dediğin motorlar 80 kere değişip yenisi çıkıyor o turbo LPG araç 3 sene sonra muhtemelen ortada yok
DSG si cortlayan adama Skoda yalvar yakar 50 bin TL fatura çıkarıyor
Neymiş batarya testi ücretliymiş
-
çok iyi biliyorum forumcan...klavyene mükayet ol biraz köpüklü çalışıyor
kendileri ile dirsek temaslı çalışıyoruz...
süre 10 yıl değil ne yazık ki hatta ilk 2019 lansmanda 12 diye bir sıktılar...
sonra geri vitesle 5 yıl-100.000km mevcut uygulama tatavasına döndü iş...
2025'ten sonra 100.000km / 3 yıl'ı görürsek hiç şaşırmayacağım
1997'de geliştirdikleri batarya son 25 yılda gele gele anca bu seviyeye geldi...
mutlak süretle cevaplamadan önce bu adam kim ya..kimdi ya...
acaba ne iş yapıyorda bunu yazıyor diye sormalısın...
forum değişti ve biz yaşlandık
1-2 adet araçla örnek veriyorum...ki benzeri çok durum var.
yüzbinlerce araç döndü geçti önümüzden son 15 yılda
çoğunun neler çıkarabileceği ne yaşatacağı hangi istatistiki verileri var
bunları yaşayan biri olarak bir çıkarımda tecrübe paylaşımında bulunmaya çalışıyorum...
ödediğin mtv'si ve garanti süreci sonrası o batarya ile başbaşa kalındığında görüşelim demekten alıkoyamıyorum kendimi...
aaa kar ettik yahu diyenlere sesleniyorum...kar felan etmediniz...hammallık yaptınız...kutlarım...
batarya veya hybrid...
henüz ülkemiz için A+ müşteri kitlesi ve kendini A+ hissedenler için bir yanılgıdan ibaret...
ötesine geçememeyecek...
-
2012 model 1.5 yaris hibrit kullanıcısı
150 bin km ye kadar her yıl yetkili servis bakımli devam ediyor,batarya için her bakımda 500 liralar gibi komik ücretler ödüyor
150 bin km ye geldiğinde, Mayıs 2023te Toyota bataryayı ÜCRETSİZ değiştiriyor , değiştirdiği bataryanın GARANTİSİ de devam ediyor
Sen ömrü hayatında başbaşa kalma görmemişsin
Uçan F1 vites 3 litre yaktıran 2 yaşında DSG ye 50 bin TL kitledi Skoda forumda duruyor konusu mahkemeye vericem diyor adam
Tecrübelerinizi onlara anlatın
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 2 Ağustos 2024; 14:35:43 > -
konuları birbirine karıştırmışsın...
biz burada farklı marka karşılaştırması yapmadık...
DSG konusuna hiç girmeyelim...çıkamayız...
bu adamların düzeni kazanmak üzere...
kim daha sağlam sorunsuz kavgası bitmez...
-
Kim daha sorunsuz diye bir kavga yok arkadaşım o işin imzasını atmış Toyota zaten yıllardır
Turbo LPG diyor arkadaş yukarıda,Honda o motoru kaç sene arabasına takacak onu bile yazamıyor
Herifin 2012 model arabası 2023te 150 bin km gidip ücretsiz batarya değişmiş,bunun üzerine laf söylemeyip köşede özür dilersen daha iyi olur
Benzer içerikler
- motoru değişen araba alınır mı
- motor kaputu değişen araba alınır mı
- hatchback araba tavsiyesi
- focus 2.5 hangi yıllar
- toyota yaris en çok tutulan modeli hangisi
- renault logan
- uçan araba fiyatları
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X