Şimdi Ara

1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
2
Favori
15.962
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracımın serviste olması nedeniyle verilen Beetle'ı yaklaşık 4 gündür kullanıyorum. Bu süre içerisinde aracı iyice tanıma fırsatı buldum. Bir başka konuda kendi aracımla kıyaslamıştım (golf 6 highline) ancak aracı iyice tanımaya başladıkça çok da kötü gelmemeye başladı aslında.

    Araç 1.2TSI DSG The Beetle Design versiyonu. 0km fiyatı düz hesap 70000TL imiş. (Euro 2,34'ten hesaplanıyormuş Beetle için) (güncel kur üzerinden hesaplarsanız 81000TL). Değer mi? İncelemede bunu cevaplamaya çalışacağım;

    Dış Tasarım:

    Bence kimse dış tasarıma laf edemez gerçekten çok güzel duruyor. Önceki kasadan çok daha güçlü ve kaslı duruyor. Tavandaki shark anten ise bence güzel bir detay olmuş. Araçta xenon olmasa da halojen farlar bence gayet goş duruyor. Gündüz farları da halojenlerin üzerinde bir yerde. Çerçevesiz kapılar da çok güzel. Araç benim araçtan sonra yere çok yakın geldi. Özellikle park ederken dikkat etmek gerekiyor. Tamponlar alışveriş merkezlerinin otoparkındaki demirlere bile değecek kadar alçak neredeyse. Golf'ten sonra park etmekte zorlandım bu yüzden.

     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi

    Motor/Şanzıman:

    Araç 1.2 TSI 105hp 175nm torklu "fındık" motora sahip. 1.4TSI motora oranla çok güçsüz bir motor. Araçların motorlarından aslında pek anlamam ama 1.4TSI motordan inip buna binince gerçekten farkı hissediyorsunuz. Geri viteste araç parketmek işkence haline geliyor zira motor kendini taşımıyor. Ayağınızı frenden çekince geri geri kendisi pek fazla gez veremiyor. Ancak bunun dışında aslında şehir içi için çok uygun diyebilirim. Şehir içi 100km/h hıza kadar yeterli performansı sunabiliyor ki zaten DSG ile kalkışlarda vs. hiç zorlanmıyorsunuz.
    Gaza biraz dokunduğunuz zaman turbo gerçekten çok geç kalıyor. Sollamaya falan çıkacaksanız pek güven vermiyor. Bir sollamada yaklaşık 1-1.5 saniye turboyu bekledikten sonra bir daha çıkmaya cesaret edemedim.

     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi

    Yakıt Tüketimi:

    Aracın yakıt tüketimi bence çok fazla. Her sabah gidip geldiğim yolda benim aracımın ortalaması 6 litreye kadar düşerken bu araçta 6.8'de kaldı. 1.2TSI motora çok ekonomik diyenler belki dur kalk trafikten bahsediyordur ancak orta yoğunlukta trafikte kesinlikle 1.4 motor daha başarılı. En azından bastığınız zaman 1.4 motor daha az yakıyor. Aracın katalog değerlerini tutturması zor değil ama o şekilde seyahat etmek de insanın canını sıkabilir tabi.

    Bugün yaklaşık 25-30km'lik ortalamam:
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi

    Aracın son 2500km'deki ortalaması:
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi

    Yol Tutuşu ve Süspansiyonlar:

    Araç yola gerçekten güzel tutunuyor. Direksiyon hassasiyeti gayet güzel. Bence Golf'ten çok daha iyi bu konuda. Yüksek hızda viraja girdiğimde bile aracın içinde çok fazla savrulmuyorum. Araç en ufak bir şekilde de şeritten çıkmıyor siz istemedikçe.
    Aracın süspansiyonları Golf'e göre daha konforlu. Çukurlarda ses yapmıyor ve pek fazla rahatsız etmiyor.

    İç tasarım:

    Gelelim o lanet iç tasarıma. Görünüşte mükemmel gözükse de kesinlikle işlevsiz ve mantıksız bir kokpite sahip. Resimler üzerinden gitmeye çalışacağım:

    Öncelikle araçta RCD510 olduğu için SD Card'ımı taktım hemen. RCD510'u tanıtmaya gerek yok galiba. Ön-arka park sensörü bu cihaz üzerinden görüntülü şekilde de görülebiliyor vs. vs. Klima ise yeni nesil araçlardaki klimanın aynısı. Havalandırma kanallarını ise tam direksiyona gelecek şekilde ayarlayabiliyorsunuz. Yani hava soğukken bindiğinizde kaloriferi açıp direksiyona çevrdiğinizde elleriniz sıcacık oluyor. Şimdi o üstte gördüğünüz turbo basıncıi, kronometre, yağ sıcaklığı vs. olan tarafı komple söküp atarsanız hiç yokluğunu hissetmezsiniz. Hatta mutlu bile olursunuz zira o parça o kadar kötü bir şekilde monte edilmişki hızınız 30'u 40'ı geçtiği anda insanı deli eden bir zırıldama başlıyor o parçadan. Artık araç kazalı mıdır yoksa o parçayı birisi zorladı mı bilmeme ama o parçanın sırf ses yapmaması için sürekli elimle orayı bastırmak zorunda kalıyorum.
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi


    Araçta siyah gördüğünüz her yer sert plastik. Beyaz kısımları güzel bir plastikle kapatmışlar ama göğüs dahil kalan her yer (kapı kolu, tuşlar, vs. hariç) sert plastikle kaplı. Sert plastiğin de kötü bir verrsiyonunu kullanmışlar. Tüm o kısımlar sanki zımpara gibi. Bir başka konuda o parçaların sağlam olması için o şekilde yapıldığını söylemişlerdi ama o parçaların üzerine yumuşak plastik de kaplanabilirdi. Sağlamlık lazımsa gayet de sağlam olurdu. Dışındaki yumuşak plastik soyulsa bile alttaki plastik taş gibi kalırdı. Aracın koltukları çok kötü değil ama Golf'teki alcantara koltuklara göre çok sertler. Oturma pozisyonu ise tabi araç spor olduğu için çok alçak. Ben koltuğu iyice yükselttim yoksa dışardan sadece başım gözüküyordu.
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi


    Dikiz aynası ufacık geldi bana. İlk gün pek alışamamıştım ancak sonradan alışabildim. Daha büyüğü neden konmamış çözemedim. Halbuki aracın için gayet geniş.
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi



    Gece farları açtığınız zaman hoparlörlerin etrafındaki beyaz kısım kıpkırmızı bir şekilde yanıyor. Çok güzel duruyor gerçekten. Araç içinde en çok hoşuma giden şey bu oldu.
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi


    Arka diz mesafesi yok denecek kadar az ancak zaten bu araca kim 4 kişi biner o ayrı mevzu. Binelim diyeni bile bindirmiyorum o derece.
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi


    Direksiyon şekil açısından çok güzel. Başlangıçta çok ince ve kullanışsız gelmişti ama şimdi biraz daha alıştım. Sürüş pozisyonu iyi olduğu için pek sıkıntı çıkarmıyor. Kornası da old beetle kornası bu arada. O da gerçekten çok hoş. Basınca insanlar bir dönüp bakıyor.
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi


    Ivır zıvır
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi

    Bagaj:

    Buna bagaj denir mi bilmiyorum ama içine 1 adet bavul sığar anca. 2.'ye yer yok. Altta stepne de mevcut. (jantı var mı diye bakmadım)
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi


    Sonuç: Sonuç olarak bu araca 70000TL (güncel kur ile 81bin TL) verilir mi? Kişiden kişiye değişir sanırım. Genç biri için bu tarz küçük boyutlu bir araç gayet kullanışlı ancak aynı fiyata çok daha iyi araçlar almak varken tabi ben olsam almazdım. Araçta içime sinmeyen bir şeyler var gerçekten. 70bin ederi yok diye düşünüyorum. Eğer alacak olsaydım 5-6 bin daha verip 1.4TSI 160hp versiyonunu alırdım ve keyifle sürerdim. Dizeli 80bin civarına geliyor ki o fiyata CC alınabiliyor. Fiyatı o kadar yükseltmenin mantığı nedir anlamadım. Doğuş çok saçmalamış bu aracın fiyatlarında.


    Ek olarak unuttuğum bir yer varsa affola. Eksik kalan yerleri söylerseniz yorumlamaya çalışırım.

    Edit: Kur 2,34'ten hesaplanıyormuş. Bu yüzden fiyat 81 değil 70'e denk geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FirstClass -- 7 Ekim 2013; 17:35:00 >







  • İnceleme için teşekkürler, kısaca fiyatını tam anlamıyla haketmeyen bir araç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: createemir

    İnceleme için teşekkürler, kısaca fiyatını tam anlamıyla haketmeyen bir araç
    Ya birde şöyle birşey var. Bu araçlar "Hadi bi araç çıkaralım herkes alsın" diye çıkarılmıyor. Alıcısı olan bi kesim var. Bu araçları "Gaz pedalına ayakkabımı çıkarıp basarsam daha az yakar mıyım?" kesimi değilde,otomobili bir tutku olarak ve tamamen zevk için kullanan kesim alır. Benim çok ama çok hoşuma gitti. O parayı verir miyim? Hayır. Ama verenede salak gözüyle bakmam. Kimseninde haddine değil zaten

    Çerçevesiz kapılar çok yakışmış. Tasarım zaten sevgi yumağı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: createemir

    İnceleme için teşekkürler, kısaca fiyatını tam anlamıyla haketmeyen bir araç
    geçen yaz amerikada bu aracın 2002 modelini 2 ay kullandım. araç 2.0 115 hp motorlu ve 4 ileri otomatikti. ergonomi bana 0 geldi, ön cam çok ileride ve nerede bittiğini (tamponun) bilmek zor gelmişti ilk zamanlar. kör noktaları çoktu. her yer sert plastik ve ses yapıyordu. arka koltuk anca çocuklar içindi. bu yeni modelde de çok fark yok anlaşılan. o nedenle 80 bin tlye alınacak bir araç değil. ilk bakışta çok şirin gözüküyor ama 1 hafta sonra sıkmaya başlıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: El Gato Negro

    geçen yaz amerikada bu aracın 2002 modelini 2 ay kullandım. araç 2.0 115 hp motorlu ve 4 ileri otomatikti. ergonomi bana 0 geldi, ön cam çok ileride ve nerede bittiğini (tamponun) bilmek zor gelmişti ilk zamanlar. kör noktaları çoktu. her yer sert plastik ve ses yapıyordu. arka koltuk anca çocuklar içindi. bu yeni modelde de çok fark yok anlaşılan. o nedenle 80 bin tlye alınacak bir araç değil. ilk bakışta çok şirin gözüküyor ama 1 hafta sonra sıkmaya başlıyor...

    Alıntıları Göster
    Baskan aracin fiyati 70,470 lira tum ivir zivirlar dahil yanlisin olmasin ??

    Beetle'larda EURO kuru 2,34 uzerinden hesaplaniyor.

    1.2 TSI - DSG Design 29.800 EU + 738tl ivir zivirlar...




  • Inceleme icin emeginize saglık. Cok zengin olsam, üniversiteye giden kız cocuğum olsa ona alırdım ama kendime almam. Sanırım araçtaki tek yumuşak yer koltuklar. Ayrıca direksiyonun tasarımını Golf 7 ile kıyaslarsak cok başarısız buldum.
    Golf'un neyi varda 4 gündür bakımda??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: El Gato Negro

    geçen yaz amerikada bu aracın 2002 modelini 2 ay kullandım. araç 2.0 115 hp motorlu ve 4 ileri otomatikti. ergonomi bana 0 geldi, ön cam çok ileride ve nerede bittiğini (tamponun) bilmek zor gelmişti ilk zamanlar. kör noktaları çoktu. her yer sert plastik ve ses yapıyordu. arka koltuk anca çocuklar içindi. bu yeni modelde de çok fark yok anlaşılan. o nedenle 80 bin tlye alınacak bir araç değil. ilk bakışta çok şirin gözüküyor ama 1 hafta sonra sıkmaya başlıyor...

    Alıntıları Göster
    30-35000 TL aralığında olması gereken Beetle'a kimse 80000 TL falan vermez.

    Gidip öküz almak daha mantıklı.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: El Gato Negro

    geçen yaz amerikada bu aracın 2002 modelini 2 ay kullandım. araç 2.0 115 hp motorlu ve 4 ileri otomatikti. ergonomi bana 0 geldi, ön cam çok ileride ve nerede bittiğini (tamponun) bilmek zor gelmişti ilk zamanlar. kör noktaları çoktu. her yer sert plastik ve ses yapıyordu. arka koltuk anca çocuklar içindi. bu yeni modelde de çok fark yok anlaşılan. o nedenle 80 bin tlye alınacak bir araç değil. ilk bakışta çok şirin gözüküyor ama 1 hafta sonra sıkmaya başlıyor...

    Alıntıları Göster
    81 bin lira vereceğim ve aracın her tarafı çatır çutur sert plastik olacak bide yolda ses çıkacak kalsın ama vw ya şimdi forum ahalisi laf ettirmez vw sert plastiği bile bir başka olmalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202

    Inceleme icin emeginize saglık. Cok zengin olsam, üniversiteye giden kız cocuğum olsa ona alırdım ama kendime almam. Sanırım araçtaki tek yumuşak yer koltuklar. Ayrıca direksiyonun tasarımını Golf 7 ile kıyaslarsak cok başarısız buldum.
    Golf'un neyi varda 4 gündür bakımda??
    inceleme için teşekkürler elinize sağlık. Aracın içini ilk defa bu kadar yakından gördüm ve direksiyonun biçimini hiç beğenmedim.Kamyoncu direksiyonu gibi geldi bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulas1907

    inceleme için teşekkürler elinize sağlık. Aracın içini ilk defa bu kadar yakından gördüm ve direksiyonun biçimini hiç beğenmedim.Kamyoncu direksiyonu gibi geldi bana.

    Alıntıları Göster
    81000tl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Baskan aracin fiyati 70,470 lira tum ivir zivirlar dahil yanlisin olmasin ??

    Beetle'larda EURO kuru 2,34 uzerinden hesaplaniyor.

    1.2 TSI - DSG Design 29.800 EU + 738tl ivir zivirlar...

    Ben güncel kurdan hesaplamıştım hocam 2,34 üzerinden olduğunu bilmiyordum mesajı editliyorum şimdi çok teşekkürler.
  • RenaultSport kullanıcısına yanıt
    Adamlar porsche benziyo biraz deyip fiyatı öyle yükseltmişler sanırım. Ya bu araba zamanında ucuz araç üretmek için geliştirilmişti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202

    Inceleme icin emeginize saglık. Cok zengin olsam, üniversiteye giden kız cocuğum olsa ona alırdım ama kendime almam. Sanırım araçtaki tek yumuşak yer koltuklar. Ayrıca direksiyonun tasarımını Golf 7 ile kıyaslarsak cok başarısız buldum.
    Golf'un neyi varda 4 gündür bakımda??



    DSG kavrama hatası. Haftasonu parça siparişi verilecekti. Muhtemelen çarşamba teslim. Kendi aracımı çok özledim.
  • FirstClass F kullanıcısına yanıt
    ''Aşağıdaki yazıda vw forumlarından bir arkadaşın yazısı''



    Arkadaşlar bugün hızımı alamadım Acarlar'da Vw Beetle 1.2 TSI DSG'yi de test ettim.

    Çok ama çok beğendim.

    Fiyatı hariç :)

    Araç renginin iç mekanda da olması güze bir ambians yakalamış.

    Kırmızı ve Design donanım özellikle 18'' renkli jantlar ile çok güzel

    Turbo göstergesi bence bundan sonraki tüm Vw araçlarda bulunmalı :)

    1.2 TSI motor performansı ve sesi harika (Daha önce aynı motoru Jetta'da denemiştim bu performans ve ses yoktu :) )

    İç mekan çok ferah tek eleştiri unsuru arka bacak mesafesi öndeki uzun bir kişi ise yetersiz.

    Scirocco'dan çok müşteri çalacak gibi duruyor...

    Kapı camları direksiz ve 16:9 geniş ekrandan yana bakar hissi uyandırıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RenaultSport

    ''Aşağıdaki yazıda vw forumlarından bir arkadaşın yazısı''



    Arkadaşlar bugün hızımı alamadım Acarlar'da Vw Beetle 1.2 TSI DSG'yi de test ettim.

    Çok ama çok beğendim.

    Fiyatı hariç :)

    Araç renginin iç mekanda da olması güze bir ambians yakalamış.

    Kırmızı ve Design donanım özellikle 18'' renkli jantlar ile çok güzel

    Turbo göstergesi bence bundan sonraki tüm Vw araçlarda bulunmalı :)

    1.2 TSI motor performansı ve sesi harika (Daha önce aynı motoru Jetta'da denemiştim bu performans ve ses yoktu :) )

    İç mekan çok ferah tek eleştiri unsuru arka bacak mesafesi öndeki uzun bir kişi ise yetersiz.

    Scirocco'dan çok müşteri çalacak gibi duruyor...

    Kapı camları direksiz ve 16:9 geniş ekrandan yana bakar hissi uyandırıyor.



    1.2 motor o kadar saçma bir ses çıkarıyorki saf gürültü. Bence biraz abartmış bu arkadaş. İç mekana inanılmaz bir yol sesi alıyor. Turbo göstergesinin de hiç bir mantığını ben göremedim. 1.2 motorda turbo göstergesi olsa ne olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    quote:

    Orijinalden alıntı: RenaultSport

    ''Aşağıdaki yazıda vw forumlarından bir arkadaşın yazısı''



    Arkadaşlar bugün hızımı alamadım Acarlar'da Vw Beetle 1.2 TSI DSG'yi de test ettim.

    Çok ama çok beğendim.

    Fiyatı hariç :)

    Araç renginin iç mekanda da olması güze bir ambians yakalamış.

    Kırmızı ve Design donanım özellikle 18'' renkli jantlar ile çok güzel

    Turbo göstergesi bence bundan sonraki tüm Vw araçlarda bulunmalı :)

    1.2 TSI motor performansı ve sesi harika (Daha önce aynı motoru Jetta'da denemiştim bu performans ve ses yoktu :) )

    İç mekan çok ferah tek eleştiri unsuru arka bacak mesafesi öndeki uzun bir kişi ise yetersiz.

    Scirocco'dan çok müşteri çalacak gibi duruyor...

    Kapı camları direksiz ve 16:9 geniş ekrandan yana bakar hissi uyandırıyor.



    1.2 motor o kadar saçma bir ses çıkarıyorki saf gürültü. Bence biraz abartmış bu arkadaş. İç mekana inanılmaz bir yol sesi alıyor. Turbo göstergesinin de hiç bir mantığını ben göremedim. 1.2 motorda turbo göstergesi olsa ne olur.

    Alıntıları Göster
    1.2 turbo motor sürekli turbo kullanımından kısa ömürlü turbo yetmedi hala sorunlu dsg oda yetmedi 80bin tl vay arkadaş ya bizmi çok yaşlandık anlamadım ki..

    alacak arkadaşa kazasız günler dilerim bide ordan yanmasın canı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    quote:

    Orijinalden alıntı: RenaultSport

    ''Aşağıdaki yazıda vw forumlarından bir arkadaşın yazısı''



    Arkadaşlar bugün hızımı alamadım Acarlar'da Vw Beetle 1.2 TSI DSG'yi de test ettim.

    Çok ama çok beğendim.

    Fiyatı hariç :)

    Araç renginin iç mekanda da olması güze bir ambians yakalamış.

    Kırmızı ve Design donanım özellikle 18'' renkli jantlar ile çok güzel

    Turbo göstergesi bence bundan sonraki tüm Vw araçlarda bulunmalı :)

    1.2 TSI motor performansı ve sesi harika (Daha önce aynı motoru Jetta'da denemiştim bu performans ve ses yoktu :) )

    İç mekan çok ferah tek eleştiri unsuru arka bacak mesafesi öndeki uzun bir kişi ise yetersiz.

    Scirocco'dan çok müşteri çalacak gibi duruyor...

    Kapı camları direksiz ve 16:9 geniş ekrandan yana bakar hissi uyandırıyor.



    1.2 motor o kadar saçma bir ses çıkarıyorki saf gürültü. Bence biraz abartmış bu arkadaş. İç mekana inanılmaz bir yol sesi alıyor. Turbo göstergesinin de hiç bir mantığını ben göremedim. 1.2 motorda turbo göstergesi olsa ne olur.

    Alıntıları Göster
    ....
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: J'aime le gâteau

    ....
     1.2TSI DSG VW The Beetle İncelemesi

    Alıntıları Göster
    Çok şirin bir araç tam bayan arabası ancak dediğiniz fiyatlara 320d tercih sebebidir bana göre ben vermem o paraları bu araca =) ama bir bayan için ideal




  • Ben de incelemistim araci. Test surusu dahi yapmaya gerek duymadim. Her yer jetta gibi dandik sert plastik. Bu araba madem bu kadar dandik fiyati neden bu kadar yuksek diye sormustum. Satis temsilcisinin birkac givenlik ve teknoloji ozelligi sayacagini dusunuyordum. Oysa ki satis temsilcisi "bu aracin ruhu var" deyince iste tam o anda test surusunden vazgectim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Ben de incelemistim araci. Test surusu dahi yapmaya gerek duymadim. Her yer jetta gibi dandik sert plastik. Bu araba madem bu kadar dandik fiyati neden bu kadar yuksek diye sormustum. Satis temsilcisinin birkac givenlik ve teknoloji ozelligi sayacagini dusunuyordum. Oysa ki satis temsilcisi "bu aracin ruhu var" deyince iste tam o anda test surusunden vazgectim.
    Bunu alan adamın öyle pek malzeme kalitesi, ergonomi gibi takıntıları olacağını sanmıyorum.

    Beetle sonuçta klasik olmuş bir model, ve gördüğüm kadarıyla VW de bunun alıcısı nasılsa hazır diyerek pek özenmemiş olabilir.

    Ya da yüksek donanımlarında döşemeler vs. daha iyidir, Doğuş getirmemiştir.

    Son zamanlarda bulunduğum yerde birkaç tane görür oldum. Bir iki ufak dokunuşla muhteşem görünümlü bir araç olmuş.

    Ben bu parayı vermem orası ayrı bir konu tabi.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.