Şimdi Ara

1.3 dizel aracın motor yapılıp yapılmayacağının kesin tanısı nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2012 model 1.3 multijet 225binde fiat linea aracım yağ eksiltiyor ve mavi duman atıyor. Bu dumanı gaza asılınca atıyor. 1000km de 1 litre kadar yağ eksiltiyor. Rampalı yolda daha fazla eksiltiyor. Devirsiz kullanırsam 2bin devir altında duman hiç olmuyor muhtemelen yağıda eksiltmiyor ozaman. zaten çok devirli kullanan biri değilim 2500 3000 arası kullanırım genelde.
    Şimdi sorum bu araçta sorun turbo mu motormu yapılması gerekiyor. Turboda hafif ötme var valf keçesinde yağ kaçağı var. Başına gelenler ve ustalarımdan gelen cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



  • Trafikte zaten ne kadar duman atan araç varsa geneli linea,egea,doblo,fiorino.

    Sebebide bakımlarının aksatılması ve ucuz yanlış yağ kullanımı vs...

    Bakımsız 1.3 ve 1.6 multijet motor adamı illallah ettirir.


    Araç değiştirme imkanın yoksa götür ustana motor aksamında a'dan z'ye herşeye güzelce baksın.

    Yoksa her ay masraf çıkartır başına bela olur o araç.

  • 1.3 mjet hararet yapmadığı sürece sorun verecek motor değil. Enjektör revize ve turbo revize ettirmeni tavsiye ederim. Eğer su eksiltme çalışmama tekleme sorunu varsa durum çözülür. Diğer alternatif triger zinciri salmış olabilir. Turbo sesi multijette gaza bas çek yapınca viuuv diye ötmesi normaldir. Bir diğer alternatif ise sibop lastiği yağ kaçırıyor olabilir

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yağı turbo verip yaktırııyor olabilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 1.3e kolay kolay bi şey olmaz ama turbo ile alakalı olabilir sorun

  • 2 usta gaza bastırıp dumana görünce motor yapılacak dedi 1 usta önce turbo yapılır olmadı motor yapılır dedi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Happydad H kullanıcısına yanıt
    Turbo hava girişindeki hortumu sök yani hava filtresinden gelen hortumu. Turbonun milini parmağınla tutup aşağı yukarı sağ sol hareket ettirmeye çalış. Hareket ediyorsa turbo geçinmiştir. Geçinmiş turbo yağ kaçırıp silindirlere hava ile birlikte yağda gönderir. Haliyle araba mavi duman atmaya başlar.

    Hareketten kastım milin kendi ekseni etrafında dönmesi değil. Aşağı yukarı hareket edememesi lazım oturduğu yerde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sinirli ve Süratli -- 20 Ağustos 2024; 13:16:25 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 1.3 ve 1.6 multijet piyasadaki en sağlam motordur.Çok âşırı kötü kullanmadıkca kolay kolay birsey olmaz.Şu an hdi motor kullanıyorum.10 sene multijetin bir sürü çeşidini kullandım.Ne dcı ne hdi ne tdi ne de crdi multijet kadar sağlam olamaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.