1.33 tce mi, 1.5 tsi mi Az yakar?
-
-
Megane daha az yakar bence,ama passat ve megane arasındaki ağırlık farkına da bakmak gerekiyor çok yoksa act ile passat bu ağırlık farkını kapatabilir. Aslında karma tüketim videolarına bakarsan forumdan daha yararlı bilgilere ulaşabilirsin.Burada önüne gelen kendi aracını övüyor.
-
Sehir ici bilmem ama sehir dışı uygun kosullarda passat 4.5lt yaktığı söyleniyor. Hoş yakıt ürettiğini iddia edenlerde var. Megane dizelini kulandim 5lt yakıyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Passat daha az yakar bence, daha azdan kastım 0.2 0.3 litre olur ama yine daha az olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Passatı uzun yolda 90a sabitleyince 5.5 litreye kadar düşürmek mümkün. Daha aşağı gider mi bilmiyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tahmini karma tüketimde;
Passat - Ortalama 7,3 lt/100km
Megane - Ortalama 7,9 lt/100km
-
Tabii ki megane az yakar. Passat daha büyük, daha ağır. Az yakması için hiç bir sebep yok. Fabrika verileri da daha yüksek.
-
Yanlış anlaşılmasın vw fanboyu filan değilim bende de clio var ama fabrika verilerinde bile passat'ın daha az yaktığı söyleniyor. Birde kaçırdığınız bi nokta var passat 7 ileri, megane 6 ileri vites.
Passat - 6,7 lt / 4,5 lt (Şehir içi / Şehir Dışı)
Megane - 7,0 lt / 5,1 lt (Şehir içi / Şehir Dışı)
-
VW motorları daha verimlidir. (TSI için konuşuyorum)
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Daha gerçekci wltp verilerine bakabilirsiniz.
Megane 5.9, passat 6.3.
7 ileri olması her zaman avantajlı olacak anlamına gelmiyor. Dişli oranları önemli. Çok etki edecek şeyler değil. Wltp'den dolayı en optimize olacak şekilde ayarlanıyor dişli oranları. Passatın 100-150kg kadar ağır olması, ebatının büyük olması daha fazla etkiler tüketimi.
-
Megane'a yeni nesil 7 ileri EDC geldi (ıslak kavrama Getrag üretimi şanzıman) Megane tarafındaki avantaj kasanın biraz daha hafif olması. Passat tarafındaki avantaj ACT modu (uygun koşulda 2 silindirin kapatılıp tüketimin azaltılması) bence kafa kafaya giderler hatta düz ve akıcı yolda passat daha az bile yakabilir kasanın daha ağır olmasına rağmen.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 23 Eylül 2021; 12:15:24 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok etki edecek şeyler değil dediğiniz şey için şöyle bi örnek vereyim o zaman;
Kia - Ceed 1.6 CRDİ DCT araçların 2012 ile 2015 arasında çıkan versiyonları 6 ileri vites, 2015 ile 2018 arasında çıkan versiyonları 7 ileri vites. Aşağıda ikisinin de fabrika verileri yazıyor. Gerçek kullanıcı bilgisinden bahsetmiyorum daha farkı siz oradan anlayın.
2012 - 2015 Ceed 1.6 CRDİ DCT - 7,2 lt / 4,5 lt (Şehir içi / Şehir Dışı)
2015 - 2018 Ceed 1.6 CRDİ DCT - 4,6 lt / 3,9 lt (Şehir içi / Şehir Dışı)
Bu araç için, illaki yeni versiyonunda bi güncelleme, motor revizyonu vs dolayı farkı vardır ama şehir içinde bariz bi fark açtığı kesin.
Bu arada Megane 1.3 Tce kullanmadım 1.5 dCİ EDC şanzıman kullandım sadece. Vites devirleri 3k ile 3,5k arasında değişiyordu. DSG'de 7. vitese gelmeden 2k devirin geçtiğini görmedim ben. (normal kullanımda)
-
UZun yolda actli passat ile 110 km hız ile 5.1 lt yakmıştım çoğu zaman
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Verdiğiniz örnekte alakasız iki şanzıman türü var.
Bir de kağıt üzerinden ziyade gerçek tüketime bakmak lazım. Octavia 1.0 mild hibritle benzer yakmış burada.
Yalın Gülmez - Kim Geçer?youtubeTürkiye'nin en çok satılan sınıfı olan C Sedanlar en iyiyi bulmak için bir arada. Artık son aylarını yaşayan Honda Civic, yeni nesliyle satışa sunulan Hyundai Elantra, makyajlanarak yeni motorlara kavuşan Renault Megane, kısa süre önce yeni nesline kavuşan Skoda Octavia ve yeni motoruyla kafaları karıştıran Toyota Corolla, sedan severlerin favorileri arasında. 2 videodan oluşan bu seride, Yalın Gülmez ve Halit Bolkan bu modellerin tüm özelliklerini inceleyip en iyisin bulmaya çalışıyor. İlk bölüm kullanışlılık ve modellerin genel özellikleri üzerine. Sürüş ve sonuç ise bir iki gün içinde yayında. Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCp6CtJeG3-TXFrhaqftCpjg/joinhttps://www.youtube.com/watch?v=naYUtpzbv-8 -
Uzun zamandır TSİ kullanıyorum. Belli aralıklarda arada farklı markalara ait turbo benzinli motorlar alıp sattım. TSİ ekonomisini yakalayan turbo benzinli çok çok az. Passat tahminimce meganedan net yarım litre daha az yakar.
en basit örneği şöyle 0.9 tce sandero ile 1.0 TSİ leon arka arkaya yaptığımız 200 km lik güzergahta leon 5.3 sandero 6 litre yaktı. Arada segment ve ağırlık farkından ziyade motor çok fark ediyor.
1.33 tce güzel motor ancak dusterda kullandım şehir içi 9 uzun yolda 6.5 litre altına inmiyor ne yaparsan yap.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ikisi arasinda kayda deger fark olmaz. Meganein sanzimani islak kavrama olmasindan oturu daha saglamdir. Ancak bu ozelligi tuketimde bir miktar da dezavantaj getirir
Dedigim gibi ikisi arasinda tuketim farki yok sayilir. Gonlunuzun arzu ettigini, sartlariniza uygun olani alin binin
Ancak sahsen passat alsam bile, meganein motor sanzimaninin passatta olmasini isterdim. Cunku daha iyi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: CaglarAkcamÇok etki edecek şeyler değil dediğiniz şey için şöyle bi örnek vereyim o zaman;
Kia - Ceed 1.6 CRDİ DCT araçların 2012 ile 2015 arasında çıkan versiyonları 6 ileri vites, 2015 ile 2018 arasında çıkan versiyonları 7 ileri vites. Aşağıda ikisinin de fabrika verileri yazıyor. Gerçek kullanıcı bilgisinden bahsetmiyorum daha farkı siz oradan anlayın.
2012 - 2015 Ceed 1.6 CRDİ DCT - 7,2 lt / 4,5 lt (Şehir içi / Şehir Dışı)
2015 - 2018 Ceed 1.6 CRDİ DCT - 4,6 lt / 3,9 lt (Şehir içi / Şehir Dışı)
Bu araç için, illaki yeni versiyonunda bi güncelleme, motor revizyonu vs dolayı farkı vardır ama şehir içinde bariz bi fark açtığı kesin.
Bu arada Megane 1.3 Tce kullanmadım 1.5 dCİ EDC şanzıman kullandım sadece. Vites devirleri 3k ile 3,5k arasında değişiyordu. DSG'de 7. vitese gelmeden 2k devirin geçtiğini görmedim ben. (normal kullanımda)
- Kia da 6 ileri olanlar tam otomatik şanzıman (dişli seti olarak gezegen dişli tasarıma sahip ve tork konvertörlü kavrama var)
- 7 ileri DCT olanlar çift kavrama şanzıman.
elbette tam otomatik şanzıman daha fazla yakacaktır. ikisinin şanzıman sistemi tamamen farklı birbirinden. hem dişli seti hemde kavrama sistemi farklı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 23 Eylül 2021; 12:56:50 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: vetenesUzun zamandır TSİ kullanıyorum. Belli aralıklarda arada farklı markalara ait turbo benzinli motorlar alıp sattım. TSİ ekonomisini yakalayan turbo benzinli çok çok az. Passat tahminimce meganedan net yarım litre daha az yakar.
en basit örneği şöyle 0.9 tce sandero ile 1.0 TSİ leon arka arkaya yaptığımız 200 km lik güzergahta leon 5.3 sandero 6 litre yaktı. Arada segment ve ağırlık farkından ziyade motor çok fark ediyor.
1.33 tce güzel motor ancak dusterda kullandım şehir içi 9 uzun yolda 6.5 litre altına inmiyor ne yaparsan yap.
Uzun yolda en onemli sey aerodinamidir. Arac agirligini iki katina cikarsaniz bile tuketim sadece kucuk bir miktar artar
Otomobillerin 15 kati agirliktaki otobusler, otomobillerin ancak 5 kati kadar yakar. O farkin cogu da artar ruzgar surtunmesinden gelir
Yani ozetle; bu tsi motorun degil, karoserin basarisi olabilir aklinizda olsun
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bence şehiriçi Megane daha az yakar. Daha hafif gövde ve daha küçük motorla. 1.5 uzun yolda daha verimli olur. Megane'ın Eco mode'u daha avantaj sağlayabilir diğer yandan.
-
Fabrika verilerinin de gösterdiği gibi Passat bir tık daha az yakar Megana göre
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi apolyonn -- 23 Eylül 2021; 13:4:38 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Tsi motorlar dünyanın en az yakan motorlarıdır. Nasa uzay mekiklerinde kullanmak istemiş ama patentini vermemişler. Kıyaslanacak motorlar elektrikli bisiklet motoru, Hybrid motorlardır. Tce kim köpek ola ki Tsi hazretleri ile kıyaslansın? |
Tabii ki megane az yakar. Passat daha büyük, daha ağır. Az yakması için hiç bir sebep yok. Fabrika verileri da daha yüksek. |
vetenes demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
Uzun yolda en onemli sey aerodinamidir. Arac agirligini iki katina cikarsaniz bile tuketim sadece kucuk bir miktar artar Otomobillerin 15 kati agirliktaki otobusler, otomobillerin ancak 5 kati kadar yakar. O farkin cogu da artar ruzgar surtunmesinden gelir Yani ozetle; bu tsi motorun degil, karoserin basarisi olabilir aklinizda olsun |
Yanlış anlaşılmasın vw fanboyu filan değilim bende de clio var ama fabrika verilerinde bile passat'ın daha az yaktığı söyleniyor. Birde kaçırdığınız bi nokta var passat 7 ileri, megane 6 ileri vites. Passat - 6,7 lt / 4,5 lt (Şehir içi / Şehir Dışı) Megane - 7,0 lt / 5,1 lt (Şehir içi / Şehir Dışı) |
Benzer içerikler
- linglong lastik yorumları
- range rover velar yorum
- eskişehir volkswagen servis tavsiye
- general lastik yorum
- 18 yaş araç kiralama
- tıguan 2024
- togg şarj süresi
- pejo 3008 fiyat listesi 2024
- xiaomi suv
- yeni renault 5
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X