arkadaşlar dün aracı teslim aldık. ancak bundan önce sadece benzinli araç kullandık. dizel araç hakkında hiç bir bilgimiz yok.biz bu aracı yalnızca şehir içi ve kısa mesafelerde aile aracı olarak kullanacağız. araştırmalarım sonucu bulduklarım ;
-Kesinlikle 2500-3000 devir üzerine çıkmayın. -aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin. -sağlam bir istasyondan eurodizel yakıt kullanın. -periyodik bakımlarını kesinlikle yaptırın.
şimdi özellikle sormak istediğim 2 şey var 1)aracı çeyrek depo ve altında sürekli kullanımlarda yakıt pompasına zarar verdiği söyleniyor (doğru mu ? ) 2)aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin.(doğru mu ?)
bunun dışında yapılması gerekenleri eklemenizi rica ederim.
yorum yok mu
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
arkadaşlar dün aracı teslim aldık. ancak bundan önce sadece benzinli araç kullandık. dizel araç hakkında hiç bir bilgimiz yok.biz bu aracı yalnızca şehir içi ve kısa mesafelerde aile aracı olarak kullanacağız. araştırmalarım sonucu bulduklarım ;
-Kesinlikle 2500-3000 devir üzerine çıkmayın. -aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin. -sağlam bir istasyondan eurodizel yakıt kullanın. -periyodik bakımlarını kesinlikle yaptırın.
şimdi özellikle sormak istediğim 2 şey var 1)aracı çeyrek depo ve altında sürekli kullanımlarda yakıt pompasına zarar verdiği söyleniyor (doğru mu ? ) 2)aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin.(doğru mu ?)
bunun dışında yapılması gerekenleri eklemenizi rica ederim.
Öncelikle aracınız hayırlı ugurlu olsun.. Allah kaza bela gostermesin.
1- Aracınız daha motor soğuk iken kesınlıkle gaz basmayınız.. Ve motoru yormayınız.. Turbo Dizel araclar ne dusuk devırı nede asırı yuksek devırı severler.. Tam karırında devır vermenız gerekır.. 2000 devirde vites gecıslerı daha mantıklı olucaktır..
2- Aracınızı calıstırırken km gostergesının uzerınde kızdırma bujılerının isaretı yanar.. Genellıkle yay seklıkde ısıtıcı anlamına gelen bır sekıldır.. Bu ısıklar tamamıyle sondugunde aracınıza marş basınız.. Gereklı olan bırseydır.. Cogu kısı bunun yazın işe yaramadıgınız dusunur ve dırek marşa basar ama ilerde arıza verme olasılıgı yuksektır.. Sız bekleyın..
3- Aracı stop etmeden once ozellıkleuzun yolda 200 km gıbı uzun yolculuklar yaptıgınızda aracınızı dınlendırın.. Yanı 2-3 dk. kadar rolantıde arac calıssın.. Bunu yapmak hem motorun sogumasına hemde turbonun sogumasına ve turbo tribünlerinin yaglama yapmasına yarar.. Ayrıca turbo omrunu arttırır..
4- Genellıkle kullandıgınız ıyı mazot satan bır yerden EURODİZEL kullanınız.. Yakıtın temız olduguna emın olunuz..
5- Periyodık bakımlarını km dolmamıssa yılda bır sefer yaptırınız.. Ayrıca her 5000 km de bır hava fılıtresını degıstırırsenız sızın ıcın ıyı olur.. Bu hava fılıtresı tabı ekstra eger yapmak ıstersenız sız bılırısnız.. Fazla pahalı degıl 10-15 tl bırsey olması lazım..
Bunlara dıkkat edersenız aracınız cok ıyı durumda kalıcaktır her zaman.. Hayırlı olsun tekrardan..
quote:
Orijinalden alıntı: Mitoqondri
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
arkadaşlar dün aracı teslim aldık. ancak bundan önce sadece benzinli araç kullandık. dizel araç hakkında hiç bir bilgimiz yok.biz bu aracı yalnızca şehir içi ve kısa mesafelerde aile aracı olarak kullanacağız. araştırmalarım sonucu bulduklarım ;
-Kesinlikle 2500-3000 devir üzerine çıkmayın. -aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin. -sağlam bir istasyondan eurodizel yakıt kullanın. -periyodik bakımlarını kesinlikle yaptırın.
şimdi özellikle sormak istediğim 2 şey var 1)aracı çeyrek depo ve altında sürekli kullanımlarda yakıt pompasına zarar verdiği söyleniyor (doğru mu ? ) 2)aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin.(doğru mu ?)
bunun dışında yapılması gerekenleri eklemenizi rica ederim.
Öncelikle aracınız hayırlı ugurlu olsun.. Allah kaza bela gostermesin.
1- Aracınız daha motor soğuk iken kesınlıkle gaz basmayınız.. Ve motoru yormayınız.. Turbo Dizel araclar ne dusuk devırı nede asırı yuksek devırı severler.. Tam karırında devır vermenız gerekır.. 2000 devirde vites gecıslerı daha mantıklı olucaktır..
2- Aracınızı calıstırırken km gostergesının uzerınde kızdırma bujılerının isaretı yanar.. Genellıkle yay seklıkde ısıtıcı anlamına gelen bır sekıldır.. Bu ısıklar tamamıyle sondugunde aracınıza marş basınız.. Gereklı olan bırseydır.. Cogu kısı bunun yazın işe yaramadıgınız dusunur ve dırek marşa basar ama ilerde arıza verme olasılıgı yuksektır.. Sız bekleyın..
3- Aracı stop etmeden once ozellıkleuzun yolda 200 km gıbı uzun yolculuklar yaptıgınızda aracınızı dınlendırın.. Yanı 2-3 dk. kadar rolantıde arac calıssın.. Bunu yapmak hem motorun sogumasına hemde turbonun sogumasına ve turbo tribünlerinin yaglama yapmasına yarar.. Ayrıca turbo omrunu arttırır..
4- Genellıkle kullandıgınız ıyı mazot satan bır yerden EURODİZEL kullanınız.. Yakıtın temız olduguna emın olunuz..
5- Periyodık bakımlarını km dolmamıssa yılda bır sefer yaptırınız.. Ayrıca her 5000 km de bır hava fılıtresını degıstırırsenız sızın ıcın ıyı olur.. Bu hava fılıtresı tabı ekstra eger yapmak ıstersenız sız bılırısnız.. Fazla pahalı degıl 10-15 tl bırsey olması lazım..
Bunlara dıkkat edersenız aracınız cok ıyı durumda kalıcaktır her zaman.. Hayırlı olsun tekrardan..
Her cevabınıza katılıyorum fakat 1. cevaba katılamıyorum.
Benim fikrim 2.000 devirde değiştirilen vites düz yoldaki bir üst vitesteki devir karşılığı 1.250 gibi bir rakamdır. Bu devirden de aracı hızlandırmak oldukça zordur. Genelde maksimum tork'un 500 devir üstü bana göre vites geçişi için daha iyidir. Ben şahsen Peugeot 207 1.4 HDI aracımda 1. viteste nadiren 2000 devirde, diğer viteslerde 2500 devirde tabi düz yolda değiştiriyorum. Bunun bir üst viteste karşılığı 1500 civarıdır. 1500 devir de aracın hızlanması için yeterli bir devirdir ve mazot pompasını zorlamaz.
Naçizane fikrim bu yöndedir. İyi günler.
quote:
Orijinalden alıntı: brkprlk35
quote:
Orijinalden alıntı: Mitoqondri
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
arkadaşlar dün aracı teslim aldık. ancak bundan önce sadece benzinli araç kullandık. dizel araç hakkında hiç bir bilgimiz yok.biz bu aracı yalnızca şehir içi ve kısa mesafelerde aile aracı olarak kullanacağız. araştırmalarım sonucu bulduklarım ;
-Kesinlikle 2500-3000 devir üzerine çıkmayın. -aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin. -sağlam bir istasyondan eurodizel yakıt kullanın. -periyodik bakımlarını kesinlikle yaptırın.
şimdi özellikle sormak istediğim 2 şey var 1)aracı çeyrek depo ve altında sürekli kullanımlarda yakıt pompasına zarar verdiği söyleniyor (doğru mu ? ) 2)aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin.(doğru mu ?)
bunun dışında yapılması gerekenleri eklemenizi rica ederim.
Öncelikle aracınız hayırlı ugurlu olsun.. Allah kaza bela gostermesin.
1- Aracınız daha motor soğuk iken kesınlıkle gaz basmayınız.. Ve motoru yormayınız.. Turbo Dizel araclar ne dusuk devırı nede asırı yuksek devırı severler.. Tam karırında devır vermenız gerekır.. 2000 devirde vites gecıslerı daha mantıklı olucaktır..
2- Aracınızı calıstırırken km gostergesının uzerınde kızdırma bujılerının isaretı yanar.. Genellıkle yay seklıkde ısıtıcı anlamına gelen bır sekıldır.. Bu ısıklar tamamıyle sondugunde aracınıza marş basınız.. Gereklı olan bırseydır.. Cogu kısı bunun yazın işe yaramadıgınız dusunur ve dırek marşa basar ama ilerde arıza verme olasılıgı yuksektır.. Sız bekleyın..
3- Aracı stop etmeden once ozellıkleuzun yolda 200 km gıbı uzun yolculuklar yaptıgınızda aracınızı dınlendırın.. Yanı 2-3 dk. kadar rolantıde arac calıssın.. Bunu yapmak hem motorun sogumasına hemde turbonun sogumasına ve turbo tribünlerinin yaglama yapmasına yarar.. Ayrıca turbo omrunu arttırır..
4- Genellıkle kullandıgınız ıyı mazot satan bır yerden EURODİZEL kullanınız.. Yakıtın temız olduguna emın olunuz..
5- Periyodık bakımlarını km dolmamıssa yılda bır sefer yaptırınız.. Ayrıca her 5000 km de bır hava fılıtresını degıstırırsenız sızın ıcın ıyı olur.. Bu hava fılıtresı tabı ekstra eger yapmak ıstersenız sız bılırısnız.. Fazla pahalı degıl 10-15 tl bırsey olması lazım..
Bunlara dıkkat edersenız aracınız cok ıyı durumda kalıcaktır her zaman.. Hayırlı olsun tekrardan..
Her cevabınıza katılıyorum fakat 1. cevaba katılamıyorum.
Benim fikrim 2.000 devirde değiştirilen vites düz yoldaki bir üst vitesteki devir karşılığı 1.250 gibi bir rakamdır. Bu devirden de aracı hızlandırmak oldukça zordur. Genelde maksimum tork'un 500 devir üstü bana göre vites geçişi için daha iyidir. Ben şahsen Peugeot 207 1.4 HDI aracımda 1. viteste nadiren 2000 devirde, diğer viteslerde 2500 devirde tabi düz yolda değiştiriyorum. Bunun bir üst viteste karşılığı 1500 civarıdır. 1500 devir de aracın hızlanması için yeterli bir devirdir ve mazot pompasını zorlamaz.
Naçizane fikrim bu yöndedir. İyi günler.
Alıntıları Göster
bilgilendirmeleriniz için teşekkürler.. yalnızca ; aracı çeyrek depo ve altında sürekli kullanımlarda yakıt pompasına zarar verdiği söyleniyor (doğru mu ? ) bunun hakkında bilginiz var mı?
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
bilgilendirmeleriniz için teşekkürler.. yalnızca ; aracı çeyrek depo ve altında sürekli kullanımlarda yakıt pompasına zarar verdiği söyleniyor (doğru mu ? ) bunun hakkında bilginiz var mı?
Alıntıları Göster
yorum yok mu?
quote:
Orijinalden alıntı: brkprlk35
quote:
Orijinalden alıntı: Mitoqondri
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
arkadaşlar dün aracı teslim aldık. ancak bundan önce sadece benzinli araç kullandık. dizel araç hakkında hiç bir bilgimiz yok.biz bu aracı yalnızca şehir içi ve kısa mesafelerde aile aracı olarak kullanacağız. araştırmalarım sonucu bulduklarım ;
-Kesinlikle 2500-3000 devir üzerine çıkmayın. -aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin. -sağlam bir istasyondan eurodizel yakıt kullanın. -periyodik bakımlarını kesinlikle yaptırın.
şimdi özellikle sormak istediğim 2 şey var 1)aracı çeyrek depo ve altında sürekli kullanımlarda yakıt pompasına zarar verdiği söyleniyor (doğru mu ? ) 2)aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin.(doğru mu ?)
bunun dışında yapılması gerekenleri eklemenizi rica ederim.
Öncelikle aracınız hayırlı ugurlu olsun.. Allah kaza bela gostermesin.
1- Aracınız daha motor soğuk iken kesınlıkle gaz basmayınız.. Ve motoru yormayınız.. Turbo Dizel araclar ne dusuk devırı nede asırı yuksek devırı severler.. Tam karırında devır vermenız gerekır.. 2000 devirde vites gecıslerı daha mantıklı olucaktır..
2- Aracınızı calıstırırken km gostergesının uzerınde kızdırma bujılerının isaretı yanar.. Genellıkle yay seklıkde ısıtıcı anlamına gelen bır sekıldır.. Bu ısıklar tamamıyle sondugunde aracınıza marş basınız.. Gereklı olan bırseydır.. Cogu kısı bunun yazın işe yaramadıgınız dusunur ve dırek marşa basar ama ilerde arıza verme olasılıgı yuksektır.. Sız bekleyın..
3- Aracı stop etmeden once ozellıkleuzun yolda 200 km gıbı uzun yolculuklar yaptıgınızda aracınızı dınlendırın.. Yanı 2-3 dk. kadar rolantıde arac calıssın.. Bunu yapmak hem motorun sogumasına hemde turbonun sogumasına ve turbo tribünlerinin yaglama yapmasına yarar.. Ayrıca turbo omrunu arttırır..
4- Genellıkle kullandıgınız ıyı mazot satan bır yerden EURODİZEL kullanınız.. Yakıtın temız olduguna emın olunuz..
5- Periyodık bakımlarını km dolmamıssa yılda bır sefer yaptırınız.. Ayrıca her 5000 km de bır hava fılıtresını degıstırırsenız sızın ıcın ıyı olur.. Bu hava fılıtresı tabı ekstra eger yapmak ıstersenız sız bılırısnız.. Fazla pahalı degıl 10-15 tl bırsey olması lazım..
Bunlara dıkkat edersenız aracınız cok ıyı durumda kalıcaktır her zaman.. Hayırlı olsun tekrardan..
Her cevabınıza katılıyorum fakat 1. cevaba katılamıyorum.
Benim fikrim 2.000 devirde değiştirilen vites düz yoldaki bir üst vitesteki devir karşılığı 1.250 gibi bir rakamdır. Bu devirden de aracı hızlandırmak oldukça zordur. Genelde maksimum tork'un 500 devir üstü bana göre vites geçişi için daha iyidir. Ben şahsen Peugeot 207 1.4 HDI aracımda 1. viteste nadiren 2000 devirde, diğer viteslerde 2500 devirde tabi düz yolda değiştiriyorum. Bunun bir üst viteste karşılığı 1500 civarıdır. 1500 devir de aracın hızlanması için yeterli bir devirdir ve mazot pompasını zorlamaz.
Naçizane fikrim bu yöndedir. İyi günler.
arkadaşlar birde bu araçta partikül filtresi var mı? çok sıkıntılı bir konu diyorlar olmaması daha iyiymiş gibi okudum
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
quote:
Orijinalden alıntı: brkprlk35
quote:
Orijinalden alıntı: Mitoqondri
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
arkadaşlar dün aracı teslim aldık. ancak bundan önce sadece benzinli araç kullandık. dizel araç hakkında hiç bir bilgimiz yok.biz bu aracı yalnızca şehir içi ve kısa mesafelerde aile aracı olarak kullanacağız. araştırmalarım sonucu bulduklarım ;
-Kesinlikle 2500-3000 devir üzerine çıkmayın. -aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin. -sağlam bir istasyondan eurodizel yakıt kullanın. -periyodik bakımlarını kesinlikle yaptırın.
şimdi özellikle sormak istediğim 2 şey var 1)aracı çeyrek depo ve altında sürekli kullanımlarda yakıt pompasına zarar verdiği söyleniyor (doğru mu ? ) 2)aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin.(doğru mu ?)
bunun dışında yapılması gerekenleri eklemenizi rica ederim.
Öncelikle aracınız hayırlı ugurlu olsun.. Allah kaza bela gostermesin.
1- Aracınız daha motor soğuk iken kesınlıkle gaz basmayınız.. Ve motoru yormayınız.. Turbo Dizel araclar ne dusuk devırı nede asırı yuksek devırı severler.. Tam karırında devır vermenız gerekır.. 2000 devirde vites gecıslerı daha mantıklı olucaktır..
2- Aracınızı calıstırırken km gostergesının uzerınde kızdırma bujılerının isaretı yanar.. Genellıkle yay seklıkde ısıtıcı anlamına gelen bır sekıldır.. Bu ısıklar tamamıyle sondugunde aracınıza marş basınız.. Gereklı olan bırseydır.. Cogu kısı bunun yazın işe yaramadıgınız dusunur ve dırek marşa basar ama ilerde arıza verme olasılıgı yuksektır.. Sız bekleyın..
3- Aracı stop etmeden once ozellıkleuzun yolda 200 km gıbı uzun yolculuklar yaptıgınızda aracınızı dınlendırın.. Yanı 2-3 dk. kadar rolantıde arac calıssın.. Bunu yapmak hem motorun sogumasına hemde turbonun sogumasına ve turbo tribünlerinin yaglama yapmasına yarar.. Ayrıca turbo omrunu arttırır..
4- Genellıkle kullandıgınız ıyı mazot satan bır yerden EURODİZEL kullanınız.. Yakıtın temız olduguna emın olunuz..
5- Periyodık bakımlarını km dolmamıssa yılda bır sefer yaptırınız.. Ayrıca her 5000 km de bır hava fılıtresını degıstırırsenız sızın ıcın ıyı olur.. Bu hava fılıtresı tabı ekstra eger yapmak ıstersenız sız bılırısnız.. Fazla pahalı degıl 10-15 tl bırsey olması lazım..
Bunlara dıkkat edersenız aracınız cok ıyı durumda kalıcaktır her zaman.. Hayırlı olsun tekrardan..
Her cevabınıza katılıyorum fakat 1. cevaba katılamıyorum.
Benim fikrim 2.000 devirde değiştirilen vites düz yoldaki bir üst vitesteki devir karşılığı 1.250 gibi bir rakamdır. Bu devirden de aracı hızlandırmak oldukça zordur. Genelde maksimum tork'un 500 devir üstü bana göre vites geçişi için daha iyidir. Ben şahsen Peugeot 207 1.4 HDI aracımda 1. viteste nadiren 2000 devirde, diğer viteslerde 2500 devirde tabi düz yolda değiştiriyorum. Bunun bir üst viteste karşılığı 1500 civarıdır. 1500 devir de aracın hızlanması için yeterli bir devirdir ve mazot pompasını zorlamaz.
Naçizane fikrim bu yöndedir. İyi günler.
arkadaşlar birde bu araçta partikül filtresi var mı? çok sıkıntılı bir konu diyorlar olmaması daha iyiymiş gibi okudum
Çeyrek depo olayında bir fikrim yok ama tahminim olmayacağı yönünde.
Partikül filtresi yok doğrudur. Olmaması cebimiz için iyi doğa için kötü Belirli kilometreden sonra filtre olsaydı, temizletmek yada değiştirmek zorunda kalacaktık ve bu maddi olarak sorun yaratacaktı
quote:
Orijinalden alıntı: brkprlk35
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
quote:
Orijinalden alıntı: brkprlk35
quote:
Orijinalden alıntı: Mitoqondri
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
arkadaşlar dün aracı teslim aldık. ancak bundan önce sadece benzinli araç kullandık. dizel araç hakkında hiç bir bilgimiz yok.biz bu aracı yalnızca şehir içi ve kısa mesafelerde aile aracı olarak kullanacağız. araştırmalarım sonucu bulduklarım ;
-Kesinlikle 2500-3000 devir üzerine çıkmayın. -aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin. -sağlam bir istasyondan eurodizel yakıt kullanın. -periyodik bakımlarını kesinlikle yaptırın.
şimdi özellikle sormak istediğim 2 şey var 1)aracı çeyrek depo ve altında sürekli kullanımlarda yakıt pompasına zarar verdiği söyleniyor (doğru mu ? ) 2)aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin.(doğru mu ?)
bunun dışında yapılması gerekenleri eklemenizi rica ederim.
Öncelikle aracınız hayırlı ugurlu olsun.. Allah kaza bela gostermesin.
1- Aracınız daha motor soğuk iken kesınlıkle gaz basmayınız.. Ve motoru yormayınız.. Turbo Dizel araclar ne dusuk devırı nede asırı yuksek devırı severler.. Tam karırında devır vermenız gerekır.. 2000 devirde vites gecıslerı daha mantıklı olucaktır..
2- Aracınızı calıstırırken km gostergesının uzerınde kızdırma bujılerının isaretı yanar.. Genellıkle yay seklıkde ısıtıcı anlamına gelen bır sekıldır.. Bu ısıklar tamamıyle sondugunde aracınıza marş basınız.. Gereklı olan bırseydır.. Cogu kısı bunun yazın işe yaramadıgınız dusunur ve dırek marşa basar ama ilerde arıza verme olasılıgı yuksektır.. Sız bekleyın..
3- Aracı stop etmeden once ozellıkleuzun yolda 200 km gıbı uzun yolculuklar yaptıgınızda aracınızı dınlendırın.. Yanı 2-3 dk. kadar rolantıde arac calıssın.. Bunu yapmak hem motorun sogumasına hemde turbonun sogumasına ve turbo tribünlerinin yaglama yapmasına yarar.. Ayrıca turbo omrunu arttırır..
4- Genellıkle kullandıgınız ıyı mazot satan bır yerden EURODİZEL kullanınız.. Yakıtın temız olduguna emın olunuz..
5- Periyodık bakımlarını km dolmamıssa yılda bır sefer yaptırınız.. Ayrıca her 5000 km de bır hava fılıtresını degıstırırsenız sızın ıcın ıyı olur.. Bu hava fılıtresı tabı ekstra eger yapmak ıstersenız sız bılırısnız.. Fazla pahalı degıl 10-15 tl bırsey olması lazım..
Bunlara dıkkat edersenız aracınız cok ıyı durumda kalıcaktır her zaman.. Hayırlı olsun tekrardan..
Her cevabınıza katılıyorum fakat 1. cevaba katılamıyorum.
Benim fikrim 2.000 devirde değiştirilen vites düz yoldaki bir üst vitesteki devir karşılığı 1.250 gibi bir rakamdır. Bu devirden de aracı hızlandırmak oldukça zordur. Genelde maksimum tork'un 500 devir üstü bana göre vites geçişi için daha iyidir. Ben şahsen Peugeot 207 1.4 HDI aracımda 1. viteste nadiren 2000 devirde, diğer viteslerde 2500 devirde tabi düz yolda değiştiriyorum. Bunun bir üst viteste karşılığı 1500 civarıdır. 1500 devir de aracın hızlanması için yeterli bir devirdir ve mazot pompasını zorlamaz.
Naçizane fikrim bu yöndedir. İyi günler.
arkadaşlar birde bu araçta partikül filtresi var mı? çok sıkıntılı bir konu diyorlar olmaması daha iyiymiş gibi okudum
Çeyrek depo olayında bir fikrim yok ama tahminim olmayacağı yönünde.
Partikül filtresi yok doğrudur. Olmaması cebimiz için iyi doğa için kötü Belirli kilometreden sonra filtre olsaydı, temizletmek yada değiştirmek zorunda kalacaktık ve bu maddi olarak sorun yaratacaktı
anladım güzel haber bu :)
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
arkadaşlar dün aracı teslim aldık. ancak bundan önce sadece benzinli araç kullandık. dizel araç hakkında hiç bir bilgimiz yok.biz bu aracı yalnızca şehir içi ve kısa mesafelerde aile aracı olarak kullanacağız. araştırmalarım sonucu bulduklarım ;
-Kesinlikle 2500-3000 devir üzerine çıkmayın. -aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin. -sağlam bir istasyondan eurodizel yakıt kullanın. -periyodik bakımlarını kesinlikle yaptırın.
şimdi özellikle sormak istediğim 2 şey var 1)aracı çeyrek depo ve altında sürekli kullanımlarda yakıt pompasına zarar verdiği söyleniyor (doğru mu ? ) 2)aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin.(doğru mu ?)
bunun dışında yapılması gerekenleri eklemenizi rica ederim.
comfort plus mı aldın hocam? kaça aldın bir de?
quote:
Orijinalden alıntı: kicgine
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
arkadaşlar dün aracı teslim aldık. ancak bundan önce sadece benzinli araç kullandık. dizel araç hakkında hiç bir bilgimiz yok.biz bu aracı yalnızca şehir içi ve kısa mesafelerde aile aracı olarak kullanacağız. araştırmalarım sonucu bulduklarım ;
-Kesinlikle 2500-3000 devir üzerine çıkmayın. -aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin. -sağlam bir istasyondan eurodizel yakıt kullanın. -periyodik bakımlarını kesinlikle yaptırın.
şimdi özellikle sormak istediğim 2 şey var 1)aracı çeyrek depo ve altında sürekli kullanımlarda yakıt pompasına zarar verdiği söyleniyor (doğru mu ? ) 2)aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin.(doğru mu ?)
bunun dışında yapılması gerekenleri eklemenizi rica ederim.
comfort plus mı aldın hocam? kaça aldın bir de?
evet hocam comfort plus aldık rakam 30.000tl
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
quote:
Orijinalden alıntı: kicgine
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
arkadaşlar dün aracı teslim aldık. ancak bundan önce sadece benzinli araç kullandık. dizel araç hakkında hiç bir bilgimiz yok.biz bu aracı yalnızca şehir içi ve kısa mesafelerde aile aracı olarak kullanacağız. araştırmalarım sonucu bulduklarım ;
-Kesinlikle 2500-3000 devir üzerine çıkmayın. -aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin. -sağlam bir istasyondan eurodizel yakıt kullanın. -periyodik bakımlarını kesinlikle yaptırın.
şimdi özellikle sormak istediğim 2 şey var 1)aracı çeyrek depo ve altında sürekli kullanımlarda yakıt pompasına zarar verdiği söyleniyor (doğru mu ? ) 2)aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin.(doğru mu ?)
bunun dışında yapılması gerekenleri eklemenizi rica ederim.
comfort plus mı aldın hocam? kaça aldın bir de?
evet hocam comfort plus aldık rakam 30.000tl
peki memnun musun hocam araçtan? ben de almayı düşünüyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: kicgine
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
quote:
Orijinalden alıntı: kicgine
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
arkadaşlar dün aracı teslim aldık. ancak bundan önce sadece benzinli araç kullandık. dizel araç hakkında hiç bir bilgimiz yok.biz bu aracı yalnızca şehir içi ve kısa mesafelerde aile aracı olarak kullanacağız. araştırmalarım sonucu bulduklarım ;
-Kesinlikle 2500-3000 devir üzerine çıkmayın. -aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin. -sağlam bir istasyondan eurodizel yakıt kullanın. -periyodik bakımlarını kesinlikle yaptırın.
şimdi özellikle sormak istediğim 2 şey var 1)aracı çeyrek depo ve altında sürekli kullanımlarda yakıt pompasına zarar verdiği söyleniyor (doğru mu ? ) 2)aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin.(doğru mu ?)
bunun dışında yapılması gerekenleri eklemenizi rica ederim.
comfort plus mı aldın hocam? kaça aldın bir de?
evet hocam comfort plus aldık rakam 30.000tl
peki memnun musun hocam araçtan? ben de almayı düşünüyorum.
hocam biz henüz aracı teslim almadık ama fiorino vs. bu sınıftaki kullananan arkadaşlarımın tavsiyesiyle ve 2 aylık araştırmalarım sonucu karar verip aldım. bu rakamlarda özellikle dizel ve yakıt ekonomisi bakımından+geniş ailecek kullanılabilecek bir araç umarım bizi yanıltmaz. siz daha önce dizel kullandınız mı tavsiyeniz var mı konuyla ilgili?
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
quote:
Orijinalden alıntı: kicgine
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
quote:
Orijinalden alıntı: kicgine
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
arkadaşlar dün aracı teslim aldık. ancak bundan önce sadece benzinli araç kullandık. dizel araç hakkında hiç bir bilgimiz yok.biz bu aracı yalnızca şehir içi ve kısa mesafelerde aile aracı olarak kullanacağız. araştırmalarım sonucu bulduklarım ;
-Kesinlikle 2500-3000 devir üzerine çıkmayın. -aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin. -sağlam bir istasyondan eurodizel yakıt kullanın. -periyodik bakımlarını kesinlikle yaptırın.
şimdi özellikle sormak istediğim 2 şey var 1)aracı çeyrek depo ve altında sürekli kullanımlarda yakıt pompasına zarar verdiği söyleniyor (doğru mu ? ) 2)aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin.(doğru mu ?)
bunun dışında yapılması gerekenleri eklemenizi rica ederim.
comfort plus mı aldın hocam? kaça aldın bir de?
evet hocam comfort plus aldık rakam 30.000tl
peki memnun musun hocam araçtan? ben de almayı düşünüyorum.
hocam biz henüz aracı teslim almadık ama fiorino vs. bu sınıftaki kullananan arkadaşlarımın tavsiyesiyle ve 2 aylık araştırmalarım sonucu karar verip aldım. bu rakamlarda özellikle dizel ve yakıt ekonomisi bakımından+geniş ailecek kullanılabilecek bir araç umarım bizi yanıltmaz. siz daha önce dizel kullandınız mı tavsiyeniz var mı konuyla ilgili?
Benim araçla ilgili herhangi bir tecrübem yok hocam fakat intenette Bipper ile ilgili genelde olsumsuz yorumlar yapılmış. Ben İLKSAN'IN kampanyasıyla comfort plus modelini 25.900' e alacağım eğer karar verirsem.
quote:
Orijinalden alıntı: kicgine
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
quote:
Orijinalden alıntı: kicgine
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
quote:
Orijinalden alıntı: kicgine
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
arkadaşlar dün aracı teslim aldık. ancak bundan önce sadece benzinli araç kullandık. dizel araç hakkında hiç bir bilgimiz yok.biz bu aracı yalnızca şehir içi ve kısa mesafelerde aile aracı olarak kullanacağız. araştırmalarım sonucu bulduklarım ;
-Kesinlikle 2500-3000 devir üzerine çıkmayın. -aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin. -sağlam bir istasyondan eurodizel yakıt kullanın. -periyodik bakımlarını kesinlikle yaptırın.
şimdi özellikle sormak istediğim 2 şey var 1)aracı çeyrek depo ve altında sürekli kullanımlarda yakıt pompasına zarar verdiği söyleniyor (doğru mu ? ) 2)aracınızı çalıştırırken bir kaç dk ısınmasını bekleyin-stop etmeden önce bir kaç dk rolantide bekletin.(doğru mu ?)
bunun dışında yapılması gerekenleri eklemenizi rica ederim.
comfort plus mı aldın hocam? kaça aldın bir de?
evet hocam comfort plus aldık rakam 30.000tl
peki memnun musun hocam araçtan? ben de almayı düşünüyorum.
hocam biz henüz aracı teslim almadık ama fiorino vs. bu sınıftaki kullananan arkadaşlarımın tavsiyesiyle ve 2 aylık araştırmalarım sonucu karar verip aldım. bu rakamlarda özellikle dizel ve yakıt ekonomisi bakımından+geniş ailecek kullanılabilecek bir araç umarım bizi yanıltmaz. siz daha önce dizel kullandınız mı tavsiyeniz var mı konuyla ilgili?
Benim araçla ilgili herhangi bir tecrübem yok hocam fakat intenette Bipper ile ilgili genelde olsumsuz yorumlar yapılmış. Ben İLKSAN'IN kampanyasıyla comfort plus modelini 25.900' e alacağım eğer karar verirsem.
anladım hocam rakam çok çok iyi.. birebir kullanıcı yorumları olmadıktan sonra diğer yorumlara çok kulak asmamanı öneririm. zira bir çok yorumcu konu aracı test dahi etmemiştir. genel yargı şu : fiat al-parça ucuz-servis ucuz ama başka artısı yok.mesela fiat araç bakımı 10bin kmde yapılıyor, bipper 15binde bir yapılıyor.kesinlikle ve kesinlikle aracı test edip öyle karar verin hangisinin iyi olduğuna öyle karar verin.. bende yorumları çok okudum ama kronik bir soruna hiç rastlamadım , hep kullanıcıyla ilgili sorunlar okudum. karar sizin tabi..
quote:
Orijinalden alıntı: brkprlk35 Her cevabınıza katılıyorum fakat 1. cevaba katılamıyorum.
Benim fikrim 2.000 devirde değiştirilen vites düz yoldaki bir üst vitesteki devir karşılığı 1.250 gibi bir rakamdır. Bu devirden de aracı hızlandırmak oldukça zordur. Genelde maksimum tork'un 500 devir üstü bana göre vites geçişi için daha iyidir. Ben şahsen Peugeot 207 1.4 HDI aracımda 1. viteste nadiren 2000 devirde, diğer viteslerde 2500 devirde tabi düz yolda değiştiriyorum. Bunun bir üst viteste karşılığı 1500 civarıdır. 1500 devir de aracın hızlanması için yeterli bir devirdir ve mazot pompasını zorlamaz.
Naçizane fikrim bu yöndedir. İyi günler.
Farkındaysanız benzinli atmosferik bi aractan bahsetmıyoruz.. Turbo Dizel bi aractan bahsediyoruz.. 2000 devir karsılıgında alınan tork oldukca yuksektır.. Benım aracım Partner Tepee maksimum tork'u 1750 devirde veriyor.. Hesabı sız yapın..
Ayrıca dizellerde aşırı yuksek devir ve aşırı dusuk devir aracı yorar.. Ortasını bulmanız gerekır.. Demem o ki.. 2000 devir yeterlidir.. Dahası hem turboya hemde motora zarardır..
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
bilgilendirmeleriniz için teşekkürler.. yalnızca ; aracı çeyrek depo ve altında sürekli kullanımlarda yakıt pompasına zarar verdiği söyleniyor (doğru mu ? ) bunun hakkında bilginiz var mı?
Benim duyduyum ve bıldıgım bilgilere dayanarak soyluyorum.. Araclarda ceyrek depo altı kullanımlarda araca sadece hava yapar denilmiş olması..
Yanı eskılerden gelen kulaktan bılgıler bunlar.. Net bi bilgim yok teknik olarak bi arastırma yapıp ogrenmek lazım..
quote:
Orijinalden alıntı: Mitoqondri
quote:
Orijinalden alıntı: brkprlk35 Her cevabınıza katılıyorum fakat 1. cevaba katılamıyorum.
Benim fikrim 2.000 devirde değiştirilen vites düz yoldaki bir üst vitesteki devir karşılığı 1.250 gibi bir rakamdır. Bu devirden de aracı hızlandırmak oldukça zordur. Genelde maksimum tork'un 500 devir üstü bana göre vites geçişi için daha iyidir. Ben şahsen Peugeot 207 1.4 HDI aracımda 1. viteste nadiren 2000 devirde, diğer viteslerde 2500 devirde tabi düz yolda değiştiriyorum. Bunun bir üst viteste karşılığı 1500 civarıdır. 1500 devir de aracın hızlanması için yeterli bir devirdir ve mazot pompasını zorlamaz.
Naçizane fikrim bu yöndedir. İyi günler.
Farkındaysanız benzinli atmosferik bi aractan bahsetmıyoruz.. Turbo Dizel bi aractan bahsediyoruz.. 2000 devir karsılıgında alınan tork oldukca yuksektır.. Benım aracım Partner Tepee maksimum tork'u 1750 devirde veriyor.. Hesabı sız yapın..
Ayrıca dizellerde aşırı yuksek devir ve aşırı dusuk devir aracı yorar.. Ortasını bulmanız gerekır.. Demem o ki.. 2000 devir yeterlidir.. Dahası hem turboya hemde motora zarardır..
Ben bir üst vitesteki devirden bahsediyorum. Benim aracım 1250 devir altı silkeleniyor ve bu pompa için zararlı bu yüzden 2250-2500 bandında değiştiriyorum ki zaten 1.4 HDI 70bg motorum 2000 devirde maksimum torku veriyor. Aracı iyi tanımakla ilgili sizin aracınız öyledir diyelim o zaman
quote:
Orijinalden alıntı: Mitoqondri
quote:
Orijinalden alıntı: bilmemk_i
bilgilendirmeleriniz için teşekkürler.. yalnızca ; aracı çeyrek depo ve altında sürekli kullanımlarda yakıt pompasına zarar verdiği söyleniyor (doğru mu ? ) bunun hakkında bilginiz var mı?
Benim duyduyum ve bıldıgım bilgilere dayanarak soyluyorum.. Araclarda ceyrek depo altı kullanımlarda araca sadece hava yapar denilmiş olması..
Yanı eskılerden gelen kulaktan bılgıler bunlar.. Net bi bilgim yok teknik olarak bi arastırma yapıp ogrenmek lazım..
teşekkürler hocam yorumlar için..
quote:
Orijinalden alıntı: brkprlk35
quote:
Orijinalden alıntı: Mitoqondri
quote:
Orijinalden alıntı: brkprlk35 Her cevabınıza katılıyorum fakat 1. cevaba katılamıyorum.
Benim fikrim 2.000 devirde değiştirilen vites düz yoldaki bir üst vitesteki devir karşılığı 1.250 gibi bir rakamdır. Bu devirden de aracı hızlandırmak oldukça zordur. Genelde maksimum tork'un 500 devir üstü bana göre vites geçişi için daha iyidir. Ben şahsen Peugeot 207 1.4 HDI aracımda 1. viteste nadiren 2000 devirde, diğer viteslerde 2500 devirde tabi düz yolda değiştiriyorum. Bunun bir üst viteste karşılığı 1500 civarıdır. 1500 devir de aracın hızlanması için yeterli bir devirdir ve mazot pompasını zorlamaz.
Naçizane fikrim bu yöndedir. İyi günler.
Farkındaysanız benzinli atmosferik bi aractan bahsetmıyoruz.. Turbo Dizel bi aractan bahsediyoruz.. 2000 devir karsılıgında alınan tork oldukca yuksektır.. Benım aracım Partner Tepee maksimum tork'u 1750 devirde veriyor.. Hesabı sız yapın..
Ayrıca dizellerde aşırı yuksek devir ve aşırı dusuk devir aracı yorar.. Ortasını bulmanız gerekır.. Demem o ki.. 2000 devir yeterlidir.. Dahası hem turboya hemde motora zarardır..
Ben bir üst vitesteki devirden bahsediyorum. Benim aracım 1250 devir altı silkeleniyor ve bu pompa için zararlı bu yüzden 2250-2500 bandında değiştiriyorum ki zaten 1.4 HDI 70bg motorum 2000 devirde maksimum torku veriyor. Aracı iyi tanımakla ilgili sizin aracınız öyledir diyelim o zaman
hocam kronik bir problem duydunuz mu bipper ya da partner ile ilgili ?