Şimdi Ara

1.4 TDI Fabia’yı 1.9 TDI Swaplamak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.632
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhabalar;


    Uzun zamandır merak ettiğim bir konu aslında sanayi ile iç içeyim tamirci akrabaların arasında ve bir o kadar da arkadaşların içindeyim..


    PD75 yani 1.4 TDI Skoda fabia aracımı PD130 olarak bilinen 130 luk 1.9 TDI motor ile swaplamak istiyorum. Corsa 1.7 DTI kullandım bir süre fakat alt devirler cansız ve araç tek kapı bu yüzden 4 kapılı tatlı yürüyen bir makine istiyorum, orijinalden 1.9 TDI fabialar mevcut ama piyasa da maalesef çok az ve genel olarak kazalılar ayrıca hak etmedikleri paraları istiyorlar benim aracım boyasız değişensiz olduğu için ömürlük yapmak istiyorum, fazla uzatmadan soruları yöneltiyim..


    1.9 TDI motoru bu aracın üzerine atınca hangi parçalar eksik kalacak nelerin değişmesi gerekiyor ve bunun için araç motor numarasını değiştirmeye gerek var mı?

    Vizeden bu şekilde geçer mi?


    motor takoz kulak aynı olur mu yoksa işlem görmesi gerekiyor mu?


    bilgili ve tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursa çok memnun olurum..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Proje çizdirmeniz gerekiyor makina mühendisleri odasından birisine ve o projeciyede ayrı para sıkmanız gerekiyor. Sonra ruhsata işletmeler vs. Motor koduda değişicek ruhsatta. Motora faturada kestirmeniz gerekiyor çıkmacıdan alırken

    Şase numarası vererek motorla ilgili hiçbir parça alamazsınız o saatten sonra. 1.9 tdi fabia olan başka bi aracın şase numarasını vermeniz gerekir.

    Doğan kabağın bmw 420iyi m4 e komple çevirmiş bi kişinin videosunu çekmişti adam orda detaylıca anlatıyordu

    Kısacası astarı yüzünden pahalıya gelir. 1.9 tdi olanı varsa satıp onu alın o parayla 1.9 hazır olanı adam edin. Yani projeyle 50 bin lira harcayacaksanız 1.9 tdi olanını alıp 25 bin liraya motoru adam edersiniz
  • Proje çizdirmeniz gerekiyor makina mühendisleri odasından birisine ve o projeciyede ayrı para sıkmanız gerekiyor. Sonra ruhsata işletmeler vs. Motor koduda değişicek ruhsatta. Motora faturada kestirmeniz gerekiyor çıkmacıdan alırken

    Şase numarası vererek motorla ilgili hiçbir parça alamazsınız o saatten sonra. 1.9 tdi fabia olan başka bi aracın şase numarasını vermeniz gerekir.

    Doğan kabağın bmw 420iyi m4 e komple çevirmiş bi kişinin videosunu çekmişti adam orda detaylıca anlatıyordu

    Kısacası astarı yüzünden pahalıya gelir. 1.9 tdi olanı varsa satıp onu alın o parayla 1.9 hazır olanı adam edin. Yani projeyle 50 bin lira harcayacaksanız 1.9 tdi olanını alıp 25 bin liraya motoru adam edersiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 tdi a yazılım ile işi biraz çözersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    aslında artık eskisi gibi vizede bakmıyorlarmış motor numarası felan işletmeden yapabilirsin diyeni de duydum, peki bu ruhsat ve vize dışında aracı swaplarken motor harici ne kadar bir masraf çıkabilir? yani 20.000₺ civarını geçer mi? yoksa sadece sandık motor alıp ufak tefek parçalar 6-7 bin₺ civarına halledilir mi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SHIHAD kullanıcısına yanıt

    evet haklısınız, yazılım bi aracın kaderini orijinalden 3-4 boy kadar etkiliyor fakat 3 silindir olan bu motor 1.9 tdi motorun bir silindirinin alınmış hali hani 4 silindir hazzına big setup yapmadan yetişemem bende direk stok 1.9 tdi atıp yazılım+egzoz+dp vs ufak oynamalar ile 170-180 hp civarı elde etsem çok tatminkar olur.

    açıkcası yazılım ile 15-25 arası hp bana ve bu araca az gelir gibi hissediyorum ki öyle olacak hep daha fazlasını isteyeceğimden hibrit yada big turbo enjektör cooler düz boru dp sonra bakmışsın 40-50 hp için 8-10 bin ₺ gitmiş bile (tahmini rakamlar üstü bile çıkabilir)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınız dizel motor swaplama limitini geçiyor hem beygir gücü hemde hacim büyüklüğü açısından. bunun için makine mühendisine proje çizdirmeniz gerekmektedir. Bunla uğraşacağınıza arabanızı satıp daha güçlüsünü alın. Eğer benim gibi arabalar ile oynamayı seven biri iseniz e34 yada e36 kasa M50 motora sahip bir bmw alın. can güvenliği ve lükse düşkün iseniz e39 alın. içinde m52 alüminyum blok olacaktır. yine oynanır fakat gömlek genişletme turbolama işine pek gelmez blok çatlatabilir. zaten 1.4 dizelden sonra 2.500cc ve üstü olan bahsettiğim araçlardan alırsanız (e36-328i E34-525İ e39-528i) ferrari gibi gelecektir. ancak şunu unutmayın ki sanayide çok arkadaş edinecekseniz tavsiyeme uyarsanız. ;) örneğin ben bu pazar motor ustalarımla mangala gidiyorum :D

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Proje çizdirmeniz gerekiyor makina mühendisleri odasından birisine ve o projeciyede ayrı para sıkmanız gerekiyor. Sonra ruhsata işletmeler vs. Motor koduda değişicek ruhsatta. Motora faturada kestirmeniz gerekiyor çıkmacıdan alırken

    Şase numarası vererek motorla ilgili hiçbir parça alamazsınız o saatten sonra. 1.9 tdi fabia olan başka bi aracın şase numarasını vermeniz gerekir.

    Doğan kabağın bmw 420iyi m4 e komple çevirmiş bi kişinin videosunu çekmişti adam orda detaylıca anlatıyordu

    Kısacası astarı yüzünden pahalıya gelir. 1.9 tdi olanı varsa satıp onu alın o parayla 1.9 hazır olanı adam edin. Yani projeyle 50 bin lira harcayacaksanız 1.9 tdi olanını alıp 25 bin liraya motoru adam edersiniz

    Projeyi artık makine mühendisleri odası yapmıyor.


    Araç proje büroları hazırlıyor. Daha sonra TSE kontrol ediyor.

    Sistem değiştimi bilmiyorum ancak TSE motor değişim projelerinde bire bir aynı motor olmadığı sürece onay vermiyor.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    golf 5 1.6 fsi?
    8 yıl önce açıldı
    Clio 4 1.5 DCI vs Fiesta 1.5 TDCI
    10 yıl önce açıldı
    1.3 tcE / 1.5 dCi megane4
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • bamuniba kullanıcısına yanıt

    bmw daha önceden kullandım evet çok farklı bir araç özellikle arkadan itiş olması o tatlı yanlamalar gerçekten paha biçilemez fakat parça fiyatları ve ustalığın bittiği bu dönem de çok fazla sanayi yüzü görmek istemiyorum biraz da sleeper dursun istiyorum ve aracımdan memnunum (gücü dışında) 20.000₺ civarı bütçem var eğer hani mümkünse yapmak istedim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PatlıcanMusakka kullanıcısına yanıt

    anlaşılan mümkün değil  


    hacim aslında %50 miydi neydi aşmaması durumunda oluyor diye biliyorum zaten aynı araçta bu motor kullanılıyor bende aynı motordan kullanacam o yüzden şansım var mı merak etmiştim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Temiz Dolu Blok Üstüne Ortalama 30.000 TL Ekle,

    Motor Şanzıman Kulaklarını Custom Yapmak Yerine Kazalı Bir aracın Ön Mekaniğini Geçirisininiz,

    (Travers Kulaklar Akslar Rot Vs. )

    Kendi Tesisatı İçin Orjinal Beyin Bulup Revize Ettireceksiniz Yada Daha Kolayı Bir Ecumaster Tarzı Beyin Alıp Sıfırdan Çalışacaksınız. İkisinin de Birbirine Göre Avantaj ve Dezavantajları var.


    Maalesef BMW Yapmaya Benzemiyor VAG Grubu Genel Olarak.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: duffyduck1

    evet haklısınız, yazılım bi aracın kaderini orijinalden 3-4 boy kadar etkiliyor fakat 3 silindir olan bu motor 1.9 tdi motorun bir silindirinin alınmış hali hani 4 silindir hazzına big setup yapmadan yetişemem bende direk stok 1.9 tdi atıp yazılım+egzoz+dp vs ufak oynamalar ile 170-180 hp civarı elde etsem çok tatminkar olur.

    açıkcası yazılım ile 15-25 arası hp bana ve bu araca az gelir gibi hissediyorum ki öyle olacak hep daha fazlasını isteyeceğimden hibrit yada big turbo enjektör cooler düz boru dp sonra bakmışsın 40-50 hp için 8-10 bin ₺ gitmiş bile (tahmini rakamlar üstü bile çıkabilir)

    Araba hali hazırda varmı? Yoksa alınacak mı? Eğer alacaksan 1.5 Crdi bir accent benzeri bir araç alırdım. Kâğıt kürek işlerini ile uğraşmayı pek sevmediğim için kendim yüklerdim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • debroglienindalgaboyu D kullanıcısına yanıt

    fazlasıyla teferruatlı bu vag grubu pd 130 motor ve şanzıman komple direk atılsa mükemmel olacak kalan parçalar elbette halledilir sadece beyin yazılım ve motorun oturacağı kısım diğer parçalar olacak mı orası meçhul😄


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SHIHAD kullanıcısına yanıt

    japon, kore, italyan araçları ilgimi çekmiyor (Skyline-supra-evo-gtr-350z- rx7 ve rx8 tarz araçlar dışında) alman araçları daha çok hoşuma gidiyor özellikle vag grubu aslında bmw mercedes daha kalitede öncü fakat fiyatları yüzünden yanaşamıyoruz zaten alsam bile ne parçası ne bakımına derman yetmez, aracım hali hazırda mevcut zaten daha fazla olmazsa zorlarsa bi 1,6tdi polo için uğraşma vakti gelmiş demektir bu kadar teferruata girmeyi göze alamayacam 😄




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi duffyduck1 -- 21 Ağustos 2021; 18:34:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.9 Golf 4'ler iyi yükleniyor diye biliyorum. Youtube'ta epey video görmüştüm haklarında.

    Eğer Fiat grubunu seviyorsanız Fiat Bravo 20v Hgt modellerine bakabilirsiniz. Muhtemelen aracınız fiyatına denk bir tane bulursunuz. Yüklemeye müsait bir motor. Kolayca 200 HP alabilirsiniz. 5 silindir sesi de yanınıza kar kalır :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • bi benzer soru da ben sorabilirmiyim izniniz olursa.. bi arkadaşımda 1,9 kango var. bu araca 1,5 dizel motor takmak istiyor. takabilir mi? 1,9 lar malum. büyük sıkıntı. arkadaşın aracı da motor istiyor. bitik yani motor..

  • Profes124 kullanıcısına yanıt

    golflerde 1.9 olanlarda pd130 motor yok diye biliyorum varsa da hiç denk gelmedim 105lik var o motordansa pd130 sağlamlığı baya iyi 😌


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.9 lar turbosuz 1.5 ler turbolu bende benzer bir soru sordum fakat projesi çizimi kayıdı küreği ayrıca işlemleri ve düzenlenmesi o motor için yapılacak bir ton şey kendi masrafını geçiyor diye yorumluyor herkes 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: duffyduck1

    1.9 lar turbosuz 1.5 ler turbolu bende benzer bir soru sordum fakat projesi çizimi kayıdı küreği ayrıca işlemleri ve düzenlenmesi o motor için yapılacak bir ton şey kendi masrafını geçiyor diye yorumluyor herkes 

    hocam zaten muayenede motor no okunamıyor diye hafif kusur veriliyor. çıkma bir motor sallayıp denemek lazım aslında. ruhsat 1,9 kalsa nolur? sanki muayene istasyondakiler motordan çok mu anlıyor..  

  • Bence motora o kadar para harcamadan önce bir yazılım deneyin


    istediğiniz gibi olmazsa motor swap işine girersiniz

  • ABCdiküçgeni kullanıcısına yanıt

    teşekkürler tavsiye için araç bugün satıldı farklı proje farklı planlar ve tekrar görüşmek üzere ☺️


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.