Şimdi Ara

1.5 dci çekiş düşüklüğü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
17.267
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2003 clio 1.5 dci 65 hp aracımda bugün bir tuhaflık vardı. Araç ile normalde 150-160 km hızlara çok rahat çıkabilirken araç bugün 120ye zor geldi. Otobanda 5. Viteste 3600 dev/dk da 120 km hıza anca geldi. Sorun ne olabilir. Aracın periyodik bakımına daha 5bin km var. Yakıtımıda değiştirmedim en son fullemiştim hala aynı mazot var depoda.

    Edit 1:

    Cevap veren herkesten Allah razı olsun. Gün geçtikçe soğuyorum arabadan sabah işe gelirken araba eski performansındaydı. Ara hızlanmalar, 0-100, top speed vs herşey olması gerektiği gibiydi. Ama dün bu araca ne oldu anlamış değilim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Material-Engineer -- 28 Mart 2019; 9:15:52 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1.5 dCi Çekiş Düşüklüğü

    1.5 dCi motorlu araçlarda zaman zaman çekiş düşüklüğü gibi sorunlar yaşanabilmektedir. Bu sorun, özellikle Renault Megane 2 ve Nissan Qashqai gibi araçlarda yaygındır.

    Çekiş düşüklüğü, aracın istenen hızlanmayı sağlayamaması veya yokuşlarda zorlanması olarak kendini gösterir. Sorunun nedenleri çeşitli olabilir:

    • Turbo Arızası: Turboşarj, motora daha fazla hava basarak güç sağlayan bir sistemdir. Arızalı bir turbo, çekiş gücünde düşüşe neden olabilir.
    • Debimetre Arızası: Debimetre, motora giren hava miktarını ölçer. Arızalı bir debimetre, motorun yakıt-hava karışımını doğru şekilde ayarlayamamasına neden olarak çekiş gücü kaybına neden olabilir.
    • EGR Valfi Arızası: EGR valfi, egzoz gazlarını motora geri göndererek emisyonları azaltmaya yardımcı olur. Arızalı bir EGR valfi, egzoz gazlarının birikmesine neden olarak çekiş gücünde düşüşe yol açabilir.
    • Yakıt Sistemi Sorunları: Yakıt pompasındaki bir sorun veya tıkalı yakıt filtresi, motora yeterli yakıt gitmemesine neden olarak çekiş gücünde düşüşe neden olabilir.

    1.5 dCi çekiş düşüklüğü sorununu gidermek için aşağıdaki adımlar atılabilir:

    • Arıza Kodlarını Kontrol Et: Arıza kodları, sorunun kaynağına işaret edebilir.
    • Turboşarjı İnceleyin: Turboşarjı fiziksel olarak inceleyin ve hasar veya aşınma olup olmadığını kontrol edin.
    • Debimetreyi Test Edin: Debimetre, aracınızın özel teşhis aracına bağlanarak test edilebilir.
    • EGR Valfini Kontrol Edin: EGR valfini çıkarın ve kurum veya kir olup olmadığını kontrol edin.
    • Yakıt Sistemini İnceleyin: Yakıt pompası ve yakıt filtresini inceleyin ve herhangi bir sorun olup olmadığını kontrol edin.

    Çekiş düşüklüğü sorunu devam ediyorsa, aracınızı yetkili bir servise götürmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 5. viteste 3600 devirle 120 kmh yaptıysa baskı balata gitmiş,değiştirmek gerekir.Birde aracınız 65 beygir zaten,normalde de max 150-160 lara çıkar.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Hocam mazot filtresi ve hava filtresi 5-6 bin km önce değişti. Benimde aklıma turbo geldi çünkü hiç sesini duymadım sanki yolda.
  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    Fazla bir beklentim yok hocam zaten dediğiniz gibi 150 160 bana yetiyordu. Ama bugün 120yi bile göremedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Material-Engineer

    Fazla bir beklentim yok hocam zaten dediğiniz gibi 150 160 bana yetiyordu. Ama bugün 120yi bile göremedim
    5. viteste mi 3600 devir 120 gördünüz ? Eğer öyleyse bunun mümkünatı yok,baskı balata kaçırıyordur,bu yüzden araba hem çok yakıyor hem de hızlanamıyordur.
  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle hocam manisadan Adnan Menderes hava alanına gittim. Çevre yolunda biraz basayım dedim araç yığıldı kaldı gaza yükleniyorum evet belli bir ivmelenme var ama can cekişir gibi bağırıp 120-130 anca gördü.

    1 depoyla yaklaşık 900 km yapıyordum bugün 700kmde yandı ışık hocam.
  • turbo hortumunda da kaçak olabilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    VW T4 2.4 Yakıt Problemi
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Genelde bundan dolayı da yapar.Turbo selenoid valfinden olabilir, kendinde değiştirebilirsin yenisi alırsan.
    1.5 dci çekiş düşüklüğü
  • Debriyaj kaçırıyor gibi geldi anlattığınıza göre.
  • turbodan hocam. turboya baktırın...
  • Kisa sure içerisinde bir anda olduysa zamanla ömrünü tamamlayan parcalarla alakasi yok demek ki.
    Bir şey bir anda patlamış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Material-Engineer

    Aynen öyle hocam manisadan Adnan Menderes hava alanına gittim. Çevre yolunda biraz basayım dedim araç yığıldı kaldı gaza yükleniyorum evet belli bir ivmelenme var ama can cekişir gibi bağırıp 120-130 anca gördü.

    1 depoyla yaklaşık 900 km yapıyordum bugün 700kmde yandı ışık hocam.
    hocam gidip baskı balatınızı değiştirin,sorunun çözüldüğünü göreceksiniz
  • Sorun yüzde 99 baskı balata.
    Büyük ihtimal debriyaj en üstten kavrıyordur ve nispeten serttir.
  • Baskı balatadan hocam. Mesela ağır yük altındayken araç devir yükselir ama hızlanmaz, yani örnek diyelim 2000 devirde sabit gidiyorsunuz, gaza aşıldığınızda, gözünüz devire bakar ve vaybeee dersiniz 3500-4000 e gelir ama hızınız 100 den 110-120 ye gelmistir

    Not: Bir gün de bir bakarsınız, vitesi 4 den 5 e atarsiniz ama boş a atmış olursunuz. O yüzden değiştirmek en iyisi ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 28 Mart 2019; 2:51:40 >
  • Zaten en fazla 4500 yapabilecek araçta 120’de 3600 yapıyorsa baskı balata bitmiş yada yağlanmıştır.

    Kendi aracım 120’yi 2000 devir bandından görüyor olması lazım. Tam hatırlayamadım ama.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr20mouse -- 28 Mart 2019; 4:16:20 >
  • turbo hortumu olabilir
  • turbo olsa o hizlari da goremezdiniz araba neredeyse hic yurumez hale gelirdi baski balata olabilir
  • Material-Engineer kullanıcısına yanıt
    3960 devirde 160 yapiyor. Bizzat denedim. Ayrica 65 hp motorda turbo selenoid valfi yoktur. Turbo hortumundan ince bir hortumla turbo valfine bağlı vakum gücüyle çalışır. Turbo hortum contalarında kaçak yapabilir. Birde gaz pedalına bağlı olan potansiyometre de sorun olabilir. Yetkili serviste bilgisayara bağlatıp hata kodu varsa baktır. Yoksa mekanik olarak müdahele edersin. Önce turbo hortum ve kelepçeleri.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.