Şimdi Ara

1.6 TDCi 109 HP v 115 HP

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
930
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar dostlar. Başta Ford olmak üzere birçok markada gördüğümüz bu motorun iki farklı versiyonunu tartışmak istiyorum. Kronik sorunları, tüketim ve performans açısından kıyaslayabilecek tecrübedeki dostları konuya bekliyorum.

    Volvo S40 araştırıyorum orada fark ettim, 109 beygir olan modeller 5 ileri, 115 olanlar 6 ileri vites. Megane kullanıcısı olarak 6 vitesi arıyordum, araç gitmek istiyor fakat 5 ileri olduğundan daha fazla yürüyemiyordu. Ayrıca 2000 devirde 90 ile gitmek de yorucu oluyordu. Volvo'da da aynı sorun var mı acaba?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Focus 109hp 2000 devirde 5. viteste 100km/s hız yapıyor. 115hp 6 ileri olan 2000 devirde yaklaşık 115 km/s yapıyor.

    Performans olarak aralarında çok bariz fark yok ama şunu söyleyebilirim 115hp'de turbo boşluğu daha az ve kullanımı 109hp'ye göre daha keyifli ve rahat.
  • Aynı motorları PSA grubunda uzun süre deneyimledim. 110 hdi (~310.000 km kadar kullandım) ve 115 ehdi (101.500 km'de sattım).

    Yukarıda yazıldığı gibi 109 hp motor 5.vites 2000 devirde 100km/h hız yapıyor. Yalnız 6 ileri manuel T9 308 115 hp motorla 6.vites 2000 devirde 130 civarı hız yapıyordu.

    Karakter olarak 115'lik versiyon 8 valfli olması nedeniyle 140+ hızlarda tutuk ama düşük devir sürüşte ve şehiriçi kullanımda daha esnek. 109 hp 16 valfli motor üst hızlarda bir miktar daha iyi ama yukarıda yazıldığı gibi turbo boşluğu da bir nebze daha fazla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 16 Nisan 2020; 14:35:41 >
  • Ford C-Max TDCI 115 hp kullanıyorum. Motora gelecek olursak düz yolda 210 km hızı görebiliyorum, iyi bir eğimde 230-235 görmüşlüğüm var. Uzun yolda sakin kullanımda 4.0 -4.5 L. Arasında değişim var. İstanbulda şehir içinde yoğun dur kalk ve yokuşlu güzergahta 6.5 litre yakıyordu. Corona virüs sebebi ile yolların boş olması ve sakin kullanımda 4.8L. Düşmüş durumda aslında her şey trafiğe bağlı. Sorun yaşamadım 6 yıldır kullanıyorum sağlam bir motor yağ eksiltme vs.’de yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EmreGLC -- 16 Nisan 2020; 14:39:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ikiside kronik sorunlu cabuk bozulan tipik psa motoru benim gozumde 5 para etmez gun gelir enjektore turboya egr ye dpf ye odedigin para motor yaptirma maliyetini gecer gercek volvo motoruna alisan birine bu arizalar zulum gibi gelir
    Kabaca kronik sorunlari
    Turbo
    Dpf
    Egr
    Klasik cifr kutleli volan ve baski balata problemi
    115 likte siemens enjektor 70 binde bir bakim tamir takimi istiyor 109 luk gorece daha iyi bu konuda
    Egzantrik zinciri sesi
    Turbo hortumlari delinmesi
    Krank kasnagi
    Enjektor pullarinin zamanla islevini yitirmesi
    Titresimli calisma
    Yag kacaklari

    S40 in bir avantaji diger psa motoru kullanan modellere motorun dokumunu vb birkac parcayi kendi goteburgdaki tesislerinde uretmesi focus mondeo ya gorede bazi ufak farkliliklar bulunmasi hava girisi turbo hortumlari yazilim vb volvodaki 1.6 dizel unite 4500 devirde psa ya gore 5 kw daha fazla guc uretiyor bunun gibi bazi farklar var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 16 Nisan 2020; 14:49:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S40 mk2 alinacaksa d4 d5 t5 2.4 i 1.8 i vb orjinal volvo motoru olanlar tercih edilmeli mk1 deki 1.6 bile 100 hp lik mk2 de kullanilan ford motorundan cok daha dayanikli iyi bir motordur buraya birazdan pejo fanboylari damlayip yok soyle iyi yok boyle iyi motorlardir diyecekler bu 1.6 dizel unitelere onlar gelmeden soyliyeyim azicik internette arastirin pejo uretimi motorlarin ne kadar sorunlu oldugunun farkina varirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Ikiside kronik sorunlu cabuk bozulan tipik psa motoru benim gozumde 5 para etmez gun gelir enjektore turboya egr ye dpf ye odedigin para motor yaptirma maliyetini gecer gercek volvo motoruna alisan birine bu arizalar zulum gibi gelir
    Kabaca kronik sorunlari
    Turbo
    Dpf
    Egr
    Klasik cifr kutleli volan ve baski balata problemi
    115 likte siemens enjektor 70 binde bir bakim tamir takimi istiyor 109 luk gorece daha iyi bu konuda
    Egzantrik zinciri sesi
    Turbo hortumlari delinmesi
    Krank kasnagi
    Enjektor pullarinin zamanla islevini yitirmesi
    Titresimli calisma
    Yag kacaklari

    S40 in bir avantaji diger psa motoru kullanan modellere motorun dokumunu vb birkac parcayi kendi goteburgdaki tesislerinde uretmesi focus mondeo ya gorede bazi ufak farkliliklar bulunmasi hava girisi turbo hortumlari yazilim vb volvodaki 1.6 dizel unite 4500 devirde psa ya gore 5 kw daha fazla guc uretiyor bunun gibi bazi farklar var
    Arkadaşımda 109luk Focus var. 290 bin km.de.

    Sarf malzemeler harici masraf çıkarmadı.

    Turbo, enjektör, pompa, motor, şanzıman v.s orijinal ve tamirat bile görmedi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2.0 TDI 177 hp motor hakkında
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Arkadaşımda 109luk Focus var. 290 bin km.de.

    Sarf malzemeler harici masraf çıkarmadı.

    Turbo, enjektör, pompa, motor, şanzıman v.s orijinal ve tamirat bile görmedi.

    Alıntıları Göster
    Dedemin kardesinde eski kasa dogan var rahat 500 bin km var sadece bir defa contasi degisti dag bayir demeden yillarca kasa kasa seftali cekti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Bir araca 100.000 kilometre kadar biniyorum. 1.5 dCi motorlu Megane 2'ye 85bin kilometre sorunsuz binip toplamda 210bin kilometreye geldiğinde de aracı sattık. Tek yaptığımız 9binde bir bakımlarını en kaliteli parçalar ile yapmaktı. Bu motorlar sizin bahsettiğiniz kadar sorunluysa kafayı yerim herhalde.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • rst78 kullanıcısına yanıt
    8 valfe düşmesinin sebebi emisyon normları sanırım. 6. vites oranı mükemmelmiş gerçekten. 308 1.6 e hdi allure da bakıyorum fakat istediğim donanım/fiyat aralığında ilan göremedim. Ailem soğuk bakıyor hatchback arabaya, bu sebeple S40, Focus, Astra arasında gidip geliyorum.

    115 lik motor hem 308 lerde hem focuslarda hem de S40'larda var. Acaba hepsi aynı şanzımanı ve aynı oranları mı kullanıyor merak ettim doğrusu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    8 valfe düşmesinin sebebi emisyon normları sanırım. 6. vites oranı mükemmelmiş gerçekten. 308 1.6 e hdi allure da bakıyorum fakat istediğim donanım/fiyat aralığında ilan göremedim. Ailem soğuk bakıyor hatchback arabaya, bu sebeple S40, Focus, Astra arasında gidip geliyorum.

    115 lik motor hem 308 lerde hem focuslarda hem de S40'larda var. Acaba hepsi aynı şanzımanı ve aynı oranları mı kullanıyor merak ettim doğrusu.
    Büyük ihtimalle şanzıman oranları farklıdır, kullanıcılarına sormak lazım. Markanın kendi içinde bile değişiyor, mesela EAT6 120hp Bluehdi 308'de 6.vites daha kısaydı 115 manuelden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 16 Nisan 2020; 15:6:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    Bir araca 100.000 kilometre kadar biniyorum. 1.5 dCi motorlu Megane 2'ye 85bin kilometre sorunsuz binip toplamda 210bin kilometreye geldiğinde de aracı sattık. Tek yaptığımız 9binde bir bakımlarını en kaliteli parçalar ile yapmaktı. Bu motorlar sizin bahsettiğiniz kadar sorunluysa kafayı yerim herhalde.
    Arkadaş maaşallah motorun üzerinde aklına gelen her parçayı yazmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    8 valfe düşmesinin sebebi emisyon normları sanırım. 6. vites oranı mükemmelmiş gerçekten. 308 1.6 e hdi allure da bakıyorum fakat istediğim donanım/fiyat aralığında ilan göremedim. Ailem soğuk bakıyor hatchback arabaya, bu sebeple S40, Focus, Astra arasında gidip geliyorum.

    115 lik motor hem 308 lerde hem focuslarda hem de S40'larda var. Acaba hepsi aynı şanzımanı ve aynı oranları mı kullanıyor merak ettim doğrusu.
    S40 ile bu saydiginbaraclar kiyaslanamaz konfor kalite yalitim yoltutus olarak tasarim ve guvenlik konusundada bir ust noktada ama s40 in hakkini volvo motorlu modeller verir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.