100 oktan kullanan arkadaşlar yorumlarınız nelerdir memlunmusunuz
Selamlar
Shell 100 oktan kullanıyorum.
Oncelıkle soyle soyleyım Sadece ust devırlerde fark oluyor. ve normalınden yaklasık 30 km kadar once tukenıyor.
Motorsiklet kullanan arkadaslarım cok farkettıgını soyluyorlar.
ben de serhat abiye katıliyirım
aracımda hiç kullanmadım, hatta olsa 50 oktan alıcam, ne gerek var 100e
ama benim de race kullanan arkadaşlarım belirgin fark olduğunu söylüyorlar, ya 100 oktanı duyunca gaza geliyo bunlar ya da gerçekten race tarzı motorsikletlere doping etkisi yapıyo bu meret...
hocam pardon da aracına 100 oktan koyup da napıcaksın?
aracımda 98 altı benzin kullanmamam gerekiyor ama Türkiyede 98 oktan olmadığı mecburen bende 100 oktan alıyorum yoksa arıza gösteriyor
benim arkadaşım aynı aracı kullanıyor ve aldığından beri (2 senedir) 95 oktandan başka benzin kulandığını görmedim...
ilginç...
quote:
Orjinalden alıntı: vwgolf5
aracımda 98 altı benzin kullanmamam gerekiyor ama Türkiyede 98 oktan olmadığı mecburen bende 100 oktan alıyorum yoksa arıza gösteriyor
Otomatik avans ayarı var artık bır cok arabada
95 oktanla vuruntu yapıyorsa arıza ısıgı yakıyorsa vay haline
Acınası durum..
Şimdi sen kaçdefa aracında aldıgın benzınden dolayı ışık yandıgını gordun de arıza verdıgını yazıyorsun ??
bugun TR de Ferrari sahibi de 95 alıyor Şahin sahibide..
aracımda 98 altı benzin kullanmamam gerekiyor ama Türkiyede 98 oktan olmadığı mecburen bende 100 oktan alıyorum yoksa arıza gösteriyor
bende bi ara bu oktan meselesine kafayı taktım bir sürü kişiye sordum heside sağlam ustalar servis ve arabadan anlayan arkadaşlar v.s. araç 2000 motordan az ise 95 oktan kullan demişlerdi 97-98 100 ler aracını yıpratır fazla ısınmaya neden olur, ki bende hadee diyip gidip full depo 97 almışdım ve sabahları araç çalışırken resmen ağlıyordu. 95 oktan alıyom gayette performaslı bir arac kullanıyorum, arkamda ne meganlar ne range-roverlar ne astralar v.s. ler bırakdım bilemezsin benim araçda senin araç gibi 1.6
bende bi ara bu oktan meselesine kafayı taktım bir sürü kişiye sordum heside sağlam ustalar servis ve arabadan anlayan arkadaşlar v.s. araç 2000 motordan az ise 95 oktan kullan demişlerdi 97-98 100 ler aracını yıpratır fazla ısınmaya neden olur, ki bende hadee diyip gidip full depo 97 almışdım ve sabahları araç çalışırken resmen ağlıyordu. 95 oktan alıyom gayette performaslı bir arac kullanıyorum, arkamda ne meganlar ne range-roverlar ne astralar v.s. ler bırakdım bilemezsin benim araçda senin araç gibi 1.6
Oktan gereksinimi ile motor hacminin pek bir ilgisi yok aslında. Olay motor tasarımı ile ilgili. 1,4 litre bir motor 100 oktan isteyebilir, aynı şekilde 6 litre bir canavar 95 hatta daha düşük oktanlı bir benzin ile mutlu mutlu çalışabilir. Oktan ihtiyacı motorun sıkıştırma oranı, yanma odası tasarımı, sübap açıları, buji seçimi, avans, yakıt enjeksiyon haritası vs vs bir çok farklı kritere bağlıdır.
skıştırma oranı yükdepo kapağında ve kitapçığında minimum 98 oktan yazıyo
istanbulda 98 oktan satan bir yer varmı
quote:
Orjinalden alıntı: vwgolf5
aracımda 98 altı benzin kullanmamam gerekiyor ama Türkiyede 98 oktan olmadığı mecburen bende 100 oktan alıyorum yoksa arıza gösteriyor
golf mü arıza gösteriyor
motosikletlerle ilgili bi konuda oktan konuşulurken 100 oktanda 300e rahatlıkla çıkarken 95 oktanda zorlanıp çıkamadığını söylemişlerdi..
evet 95 aldığım zaman performans ı düşüyor yakıt tüketimi artıyor motor ugultusu oluyor servis de 98 önerdi
geçen gün arkadaşım almıştı. gerçekten farketti artık hep 100 oktan alacağım diyordu. araba 2007 opel corsa 1.4
2001 hyundai accent aracımı 3 yıldır mümkün mertebe 97 oktan benzin kullanıyorum, araç 1.5gls ve 102hp. Daha bugüne kadar 97 oktan (total-shell) kullandığım için hiçbir sıkıntım olmadı, tam tersi araç 97 oktan benzinle az da olsa hissettirecek kadar daha atak ve rahat çalıştı, 95 oktanla gittiğim mesafeyi 97 oktanla da gittim, bazen azaldı, bazen arttı, kullanıma bağlı olarak.. 97 oktan için 95+katkı dense de ben 30lt.de sadece 2 ytl farkedeceği için varsın katkılı ve temiz olsun hesabı 97 alıyorum.. bende bir sorun yok..
konuşulan konu tamamen sıştırma oranı ile ilgili 2005 toyota corolla 1.8Ts kullanan babam aracına shell 100 oktan alıyor 3 senedir ve aracın kitapçığında önerilen min.98 şeklinde araçta 12.1 sıkıştırma söz konusu...Motosiklet içinde aynı şey geçerli günümüz Race SS motorları 12.1 13.1 14.0 gibi sıkıştırmaları söz konusu 100 oktan benzinde üst devirlerde motosiklet güç üretimini tam anlamı ile sağlayarak kusursuz bir performans sergiliyor...
Normal kullandığınız araçlarda 9.1 10.1 sıkıştırma oranı bulunan araçlarda boşuna 97-98 ya da 100 oktan kullanmayın boşa para vermiş olup motorunuza zarar verirsiniz...
Motorunuza uygun yakıy almaya özen gösterin...
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme