arkadaşlar sormak istediğim bir konu var bu 12 inc jantlar hakkında. benim aracım suzuki ve orjinal jantları 12 inc miş. ancak önceki sahibi 13 yapmış. bende tekrar 12 yapmak istiyorum ama 12 jant olduğunda tekerleklerin daha kolay patlayacağı gibi bir şey duydum. Doğruluğu var mıdır?
13 janttan 12 janta geçmek istememin esas nedeni arkaya iki kişi bindiğinde arka tekerlekler şasiye veya çamurluğa sürtünüyor. Fikirlerinizi ve düşüncelerinizi bekliyorum.
araç tam olarak ne? maruti falan mı yoksa super carry panelvan mı?
quote:
Orijinalden alıntı: bouncy
arkadaşlar sormak istediğim bir konu var bu 12 inc jantlar hakkında. benim aracım suzuki ve orjinal jantları 12 inc miş. ancak önceki sahibi 13 yapmış. bende tekrar 12 yapmak istiyorum ama 12 jant olduğunda tekerleklerin daha kolay patlayacağı gibi bir şey duydum. Doğruluğu var mıdır?
13 janttan 12 janta geçmek istememin esas nedeni arkaya iki kişi bindiğinde arka tekerlekler şasiye veya çamurluğa sürtünüyor. Fikirlerinizi ve düşüncelerinizi bekliyorum.
Sürtme işini bilemem ama inc ne kadar artarsa görünüş o kadar iyi olur bence tabii kişiden kişiye değişir yorumlar
araç suzuki swift otomatik
ve görünüş meraklısı değilim sağolun sadece araç daha iyi gitsin kafi :)
quote:
Orijinalden alıntı: bouncy
ama 12 jant olduğunda tekerleklerin daha kolay patlayacağı gibi bir şey duydum. Doğruluğu var mıdır?
13 janttan 12 janta geçmek istememin esas nedeni arkaya iki kişi bindiğinde arka tekerlekler şasiye veya çamurluğa sürtünüyor. Fikirlerinizi ve düşüncelerinizi bekliyorum.
La havle kim söyledi bunu?
Niye patlasın lastikler? Tam tersi jant büyüyünce yanak mesafesi daralır buna bağlı olarak lastikler daha kolay balon yapar jant daha kolay zarar görür vs...
13'' jant takan kişi muhtemelen lastiğin çapının sabit kalması gerektiği gibi bir şeyi düşünmemiş, bodozlama bir lastik takmıştır, 12'' ten 13'' e geçerken lastiğin çapını ciddi olarak arttırmıştır muhtemelen. Dolayısıyla çap artışı size sürtme sesleri olarak geri dönmüştür.
Eğer orjinal lastiğin ölçüsünü ve şu anda üzerindeki lastiğin ölçüsünü verirseniz daha iyi yorum yapabiliriz.
Ya jantı değiştirmeden daha dar yanaklı lastikle olayı halledebilir, yada orjinale tamamen set halinde dönebilrisiniz.
Lastik ebatları ile patlamanın bir bağlantısı yok. Aracınızı tasarlayan mühendisler zaten en uygun ölçüye karar verip ona göre orjinal ölçü belirlemişler.
12" ile 15" arasında lastik patlamasına etki edecek bir bağlantı yok.
şu anda önceki jant ve tekerlek hakkında bilgi veremem ama yakında şu an üzerinde olan tekerlek hakkında bilgi verebilirim. aslında tekerlek yanak kalınlığının azalmasını janta zarar gelme ihtimaline karşı istemiyorum. uygun olursa set halinde jantlar ve tekerlekler ile birlikte değiştirmeyi düşünüyorum.