Şimdi Ara

12 v dc motor sarımı hak.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
4.703
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Saygıdeğer arkadaşlar bugün pcb delmek için 12v şarjlı süpürge motoru aldım elektronikçiden çıkma olarak. eleman dükkanda denedi ve çalıştı. eve getirdim psu dan denedim 12 volt ile ama nafile güç kaynağı kapanıyor kısa devre var gibi. bende açtım içini içinden verdim yine aynı şekilde kısa devre oluyor ve kapanıyor psu. başka bir 12 v adaptör ile denedim tık tık çalışıp duruyor ondada.
    eve gelene kadar nasıl bozulur anlamadım . acaba ac motor mu diye düşünmedim değil bu nasıl anlaşılır? üzerinde bilgi yok

    Çok üzüldüm çok heveslenmiştim güzel bir matkap yapacağım diye.Aklımda herşeyini kutusunu falan filan ayarlamıştım .

    8 liraya aldığım motor için yeniden 5 lira verip sıcakta çarşıya gitmek istemiyorum en azından yarın gitmek istemiyorum ki sonra götürsem böyle böyle desem inanmaz orası ayrı dava.


    Sanırım bobinleri yanmış. bayaa kalın bir bobini var. bunu yeniden nasıl sararım söksem yerine başka bir bobin sarsam aynı kalınlıkta olmasa da biraz yakınını sarsam çalışır mı sizce?


    Sargısı 3 tane nasıl sarıldığını bilmiyorum internetten araştırdım ama 3 sargı nasıl sarılır bulamadım.

    hiç yoktan boşta kalmasın büyük güzel güçlü bir motor. sargılarını nasıl sarabilirim sizce?

    sarım tekniğini bulsam bobini bir yerden bılurum.

    yada bobin yerine başka bir tel kullanabilir miyim ? telefon telleri mesela onun kalınlığında gibi bobinler.

    sonuçta bobinin dısıda yalıtılmış telefon telininde.







  • şarjlı süpürge motorları genelde 3,6 v'ta çalışır. 12 v gerilim vermen sargıları yakmıştır. dönen parça olan endüvideki sargıları tekrar sarmak için, herhangi bir sarım şemasına gerek yok. sargıların spir sayısını saymak ve tel çapını mikrometre ile ölçüp, hangi sargını ucu, nereye lehimlendiğini tespit etmek yeterlidir. zor olan şey ise, endüvinin balans ayarını doğru yapmak. endüviyi sardıktan sonra, herhangi bir kenarında ağırlık artmışsa, merkez kaç kuveeti oraya baskı uygular. bir endüvide, ağırlığı eşit olarak dağıtmak, hassas ayarlamalar gerekir. o yüzden kendine yeni bir motor edinmen daha kolay olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dergul

    şarjlı süpürge motorları genelde 3,6 v'ta çalışır. 12 v gerilim vermen sargıları yakmıştır. dönen parça olan endüvideki sargıları tekrar sarmak için, herhangi bir sarım şemasına gerek yok. sargıların spir sayısını saymak ve tel çapını mikrometre ile ölçüp, hangi sargını ucu, nereye lehimlendiğini tespit etmek yeterlidir. zor olan şey ise, endüvinin balans ayarını doğru yapmak. endüviyi sardıktan sonra, herhangi bir kenarında ağırlık artmışsa, merkez kaç kuveeti oraya baskı uygular. bir endüvide, ağırlığı eşit olarak dağıtmak, hassas ayarlamalar gerekir. o yüzden kendine yeni bir motor edinmen daha kolay olur.

    bana 12 v dc motor diye verdi ve elimdeki 3.6 v --- 6 v motorun neredeyse 2 katı büyüklüğünde. şarjlı süpürge mi bilmiyorum tam olarak süpürge motoru deyince dedim sarjlı süpürgedir herhalde.


    sarım olarak biraz araştırdım saat yönüne doğru sarılıyor. benim merak ettiğim 3 sarımı parçalamadan tek tel ile mi yapacağım yoksa 3 eşit parça tel ile mi saracağım . bağlantılarına dikkat ettim.

    mesela sol tarafa lehimlemiş ve bitince üstte kalan ucu sağ tarafa lehimlemiş. bakınca lehim noktalarına bir sargı bitiyor diğeri başlıyor çapraz görünüyor.

    hiç yoktan denemek isterim .




  • O motor 3.6 v civarı oluyor. 220VAC versen de birden yanmaz. Ve duran motorn kalkınırken çok akım çektiği için psu kapanır zaten. 3.3 ve 5 volt çıkışları ile deneyebilirsin. Psu nun çıkışına büyük bir kond. Koymak işe yarayabilir. Olmazsa trafolu adaptör gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani boyutu büyük olsada sargılar kalın olsada 3.6 volt olabilir diyorsunuz. Yarın yanan sargı bir taneye sokup sarıçam . Yoksa gider derim böyle böyle oldu sıkıntı nedir diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sakın sökme o motorlar dönmek için voltajdan ziyade çok yüksek ampere ihtiyaç duyar o yüzden çalıştıramamışın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tr-ex

    sakın sökme o motorlar dönmek için voltajdan ziyade çok yüksek ampere ihtiyaç duyar o yüzden çalıştıramamışın

    Bildiğim kadarıyla psu 12 volt olarak 10 ampere kadar veriyor. Dönmese bile kısa devre olup psu yu kapatması bobin sargılarının yandığı nin belirtisi değil midir sizce. 12 volt başka bir adaptör ile denedim onda da yarim saniye aralıklarla çok az dönüp duruyor sürekli. Dön dur dön dur şeklinde. Bilmiyorum dediğim gibi 8 liraya aldığım.motor için 5 lira yol.parası verip sıcakta uğraşmak istemiyorum yeniden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • no problem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tr-ex -- 10 Temmuz 2015; 16:14:43 >
  • yolcu27 Y kullanıcısına yanıt
    Abi haklı olabilirsin lakin, El süpürgelerinde ya 3,7 volt toplama sahip seri bağlı şarj edilebilir 3 adet orta boy pil ya da ışıldak bataryalarından batarya ile çalışan 6,0 volt 4 amp dc motor bulunur. Budurumda eğer amperi tutuyor voltaj 6 volt aşıyorsa ( 12 v > 6 v ) Sonik hızda döner ve deli ısınır. Yok motor 3,7 volt dc ise ve sen 12 v verdiysen dönmeye bile fırsat bulamadan yanmıştır. Her ikiside olmuyor ve sadece değin gibi elle ilk hareketi verip kaldırıyorsan motoru ve azıcık dönüp duruyor yada titriyorsa maalesef rotor sargı grubundaki bir komitatöre bağlı sargı grubu yanmıştır ve bu senden önce olmuştur. ama yinede bu durum mortorun 12 volt olduğunu ve senden önce başkabirinin motoru yaktığıı gösterir.
  • Gittim aldığım yere çalıştırdılar . Ben psu ile çalıştırmaya çalışıyorum dedim. Ozaman kısa devre koruması vardır bu motorlar kısa devre yaparak çalışır dedi. Daha önce 3v ve 6 v motor calistiriyirdum psu kpanmiyirdu . Anlaşılan motor sıkıntısız sıkıntı beslemede. Nasıl bir çözüm yolu önerirsiniz bu aleti çalıştırabilmek icin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolcu27 -- 10 Temmuz 2015; 16:49:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hmm şimdi şerit led trafonunsa denedim onunda kısa devre koruması var sanırım kapanıp açılıyordu ledi yarim saniye arayla döndürüyor motoru.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yolcu27 Y kullanıcısına yanıt
    Motor kalkışta anlık yüksek akım çekiyor, bu yüzden de psu kendini kapatıyor. Motora seri direnç bağla. Kalkışta enerjiyi direnç üzerinden ver, bu sayede motorun kalkışta çekeceği akım sınırlanmış olur. Dirence paralel bağlayacağın bir anahtarla, motor çalışmaya başlayınca direncin uçlarını kısa devre ederek direnci devreden çıkarırsın. Bu şekilde sorun aşılır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • motoru 10 wattlık bir 1.1 ses sisteminden söltüğüm adaptör ile besliorum. voltajı hakkında bilgim yok delme işlemini başarıyla gerçekleştiriyorum fakat adaptör ve köprü diyot ısınıyor biraz. hatta köprü diyota soğutucu alaminyumlardan bağladım 2 kat küçük parçalar vardı elimde.

    sanırım bu adaptör de yeterli gelmiyor bu motora. kör sayılabilecek 1mm lik uçla bir deliği 2 seferde deliyorum tek seferde çıkarmıyor duruyor motor. bende anahtarsız buton yaptım motor sıkıstığı anda kesiyorum beslemeyi.

    aslında yavaş delmesi sorun değil benim için. 20 25 tane delik deldikten sonra duruyorum dinlensin biraz hobi amacımız seri üretim değil sonuçta. .


    ama bir ara güçlü bir trafo ile deneyeceğim 10 -12 volt ile. duracak mı acaba yine yük binince motora merak etmiyor değilim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AdmGdk

    Motor kalkışta anlık yüksek akım çekiyor, bu yüzden de psu kendini kapatıyor. Motora seri direnç bağla. Kalkışta enerjiyi direnç üzerinden ver, bu sayede motorun kalkışta çekeceği akım sınırlanmış olur. Dirence paralel bağlayacağın bir anahtarla, motor çalışmaya başlayınca direncin uçlarını kısa devre ederek direnci devreden çıkarırsın. Bu şekilde sorun aşılır.

    ya gerçekten bilgi ve zeka başka birşey . çok güzel anlatmışsınız. şimdilik bir küçük trafo ile kullandım. ama yarın deneyeceğim bahsettiğiniz gibi direnç ile başlatıp sonrasında direnci anahtarla iptal etmeyi. ver akımı ver akımı .

    elimde denediğim trafo bayaa küçük geliyor motora farkediyorum adamların çalıştırdığı andaki ses ile benim trafo ile çalışırken ki ses sinek gibi kalıyor.



    PEKi motora seri bağlayacağım direncin değeri ve wattı kaç olmalı fikir olarak söyler misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolcu27 -- 10 Temmuz 2015; 20:17:16 >




  • yolcu27 Y kullanıcısına yanıt
    Motorun kalkış yapmasına yetecek kadar bir akım çekmesine izin verecek oranda olmalı.
    3,3 ohm ya da 5,6 ohm direnç olabilir, dirençler taş direnç olursa sorun olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ipli jeton -- 10 Temmuz 2015; 21:57:02 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.