Şimdi Ara

120 KMH Hız ile su birikintisine girdim sorun olur mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.346
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sol şeritte seyir ederken uzaktan su birikintisini gördüm hemen kendimi orta şerite attım ama birikintiye girmekten kurtulamadım. Aracın hakimiyetini tamamen kaybettim. Direksiyon tepki vermedi Esp devreye girdi de kurtuldum. Motorada olduğu gibi su girdiğini düşünüyorum. Herhangi bir sorun yaşar mıyım? Anlık yaşamadım ama bilemiyorum.. araç dizel.


    Yağmurlu havada neden 120 ile gidiyorsun diyenler için yazayım.

    Arkadaşım iş kazası geçirdi , onun yanına gidiyordum.


    160-180 aşağı düşmedim genelde. 120 biraz iyimser.




  • İnsanlara kaza yaptırır bu yorum. Aquaplaning ne kadar hızlı gidiyorsan o kadar fazla tepki verir. Altıındaki formula 1 arabası değil. Ne o kadar yere basma kuvveti uygular ne de o kadar çabuk hızlanır. İnsanların canını tehlikeye atacak yanlış bilgiler vermeyin. Su birikintisine ne kadar hızlı girersen o kadar tehlikeli.

    Su birikintisine girerken direksiyonu sıkıca gideceğiniz yöne doğru kavrayacaksınız. Su birikintisine girince ani bir boşluk oluşur direksiyonun yönünü kaybederseniz tekerkek kuru yer bulunca arabayı aniden o yöne doğru çeker ve kaza yaparsınız. 120 kmh ile su birikintisine girmenin siz kaza yapmadığınız sürece bir sıkıntısı olmaz. İlla rahat edecekseniz arabayı baktırın ama dediğim gibi hiçbir sorun yoktur. Ben zaten Rize'de yaşadığım için alıştım artık su birikintisine, ani fırtınalara falan. Hatta bazen bilerek ben giriyorum suya keyifli oluyor :)

    Bu bilgiler pek doğru değil. Binek otomobiller hızlanınca yere daha çok yapışmazlar, aksine hafiflerler ve lastikler üzerindeki yük azalır. Hızlanınca yere daha çok basma önde ve arkada ters aerofil kullanan ve altı hava akışını bozmayacak şekilde dümdüz ve yere neredeyse yapışık olan yarış otomobillerinde olur. Ayrıca ani hızlanma veya yavaşlama araçta ağırlık transferine yol açarak stabiliteyi daha da bozabilir.


    Doğru olanı birikintiye mümkün olduğunca yavaş girmektir ancak yavaşlamak için geç kaldıysanız birikinti içinde frenlemeye devam etmek daha tehlikeli sonuçlara yol açabilir. Birikinti içine bir kez girildiğinde fren yapmamak muhtemelen daha doğru olacaktır çünkü tüm tekerlekler birikintiye aynı anda girmezler, önler daha önce, arkalar daha sonra girer veya sağlar girer sollar girmez vs. Frenleme esnasında önler yol tutuşunu kaybederken arkadakiler hala yol tutuyor olabilir. ESP burada durumu düzeltebilir ama hız ne kadar yüksekse ESP tepkisi o kadar yetersiz kalacaktır çünkü zaman aralığı çok daralıyor yüksek hızda.


    Yüksek hız tehlikelidir. Özellikle yağmurda çok daha tehlikelidir.

  • bir şey olmaz, motora su bile gelmemiştir.
  • Aracın tekerlek davlumbazlarının içine falan bakın. Davlumbazları dağıtmış olabilir. Onun dışında tahliye kanallarını güzel bir temizlemiştir.

    Motor bölmesinde ise alttan gelen sudan etkilenecek çok fazla bir şey yok. Şu anda araç sağ salim çalışıyorsa bir şey olmamıştır.

  • Arkadaşınızı hastaneye yetiştirmek için gitmiyorsanız eğer, olan olmuşken bir sıkıntıya daha sebep olabilecek şekilde hareket etmek neden Hocam..

  • Araç pert
  • alt yıkama yaptırmak kullanım kılavuzunda yazar

  • Aracın kontrolünü kaybedip kaza yapmadığınız sürece problem yok.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aynısının benzerini yaşamıştım. 80km/h ile girdim suya ve bi anda esp/asr ve hill holder devre dışı kaldı. Bir süre öyle sürdüm ama elim ayağım titredi resmen.
  • bende su birikintisine girmeyi çok seviyorum :D

  • Hocam yanlış bilmiyorsam dizel araçlarda pek problem olmuyor motor bölümüne su sıçraması. Benzinli araçların bujilerine su değme ihtimali yüksek oluyor o sıkıntı oluyordu sanırım.
  • birikmiş su birikintisine girerken hızınız yüksek ise yavaşlamak aracın kontrolden çıkmasına neden olabilir. Bu sebepten dolayı aracı yere daha fazla baskı uygulamak için yavaşlamak değil tam tersine hızlanmak gerekiyor. Çünkü su birikintileri hız sırasında eğer yavaşlama yaparsanız araç bir nebze yükselme yapabilir.Bu durumda ağırlık merkezini kaydırabileceği için su birikintisini hissettiğinizde yavaşlamayın biraz daha hızlanın aracı yola yapıştırın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi moonquad -- 22 Ocak 2022; 8:51:20 >
  • Bkz. Aquaplaning
  • Su birikintisine girerken direksiyonu sıkıca gideceğiniz yöne doğru kavrayacaksınız. Su birikintisine girince ani bir boşluk oluşur direksiyonun yönünü kaybederseniz tekerkek kuru yer bulunca arabayı aniden o yöne doğru çeker ve kaza yaparsınız. 120 kmh ile su birikintisine girmenin siz kaza yapmadığınız sürece bir sıkıntısı olmaz. İlla rahat edecekseniz arabayı baktırın ama dediğim gibi hiçbir sorun yoktur. Ben zaten Rize'de yaşadığım için alıştım artık su birikintisine, ani fırtınalara falan. Hatta bazen bilerek ben giriyorum suya keyifli oluyor :)
  • Cocuk ciddi bir soru sormus cevaplara bak hele
  • moonquad kullanıcısına yanıt

    İnsanlara kaza yaptırır bu yorum. Aquaplaning ne kadar hızlı gidiyorsan o kadar fazla tepki verir. Altıındaki formula 1 arabası değil. Ne o kadar yere basma kuvveti uygular ne de o kadar çabuk hızlanır. İnsanların canını tehlikeye atacak yanlış bilgiler vermeyin. Su birikintisine ne kadar hızlı girersen o kadar tehlikeli.

  • Tam 120 ise sorun olmaz. Bir kaç km oynadıysa sorun var.

  • moonquad kullanıcısına yanıt

    Sıvılar sıkıştırılamayacağı için bu yazdığınızın çok bir karşılığı yok.

    Lastik kanallarının büyüklüğü belli, içinden geçirebileceği su hacmi belli. Daha hızlı giderek artıracağınız debiye karşılık aracın su birikintisinde daha hızlı ilerlemesi sonucu lastiklerin tahliye etmesi gereken su miktarı çok daha fazla artar.

    Ayrıca suya girdiğiniz anda aracın altından geçen hava akımı bozulduğu için, aracın bütün aerodinamik yol tutuşu da bu durumdan etkilenir. Araç birden bire çok fazla yere basma kuvvetine maruz kalır ancak suyu sıkıştıramadığı ve tahliye edemediği için iki güçlü kuvvetin arasında kalır. Sonra birden bire bu kuvvetlerden en az birinden kurtulunca öngörülemez tepki verir. Bu yüzden su birikintisine aerodinamik etkilerin daha düşük olduğu daha düşük hızlarda girmek daha mantıklıdır.

  • Psyduck17 kullanıcısına yanıt

    O birikintiye 70-80 ile girsem bu kadar sorun olacağını sanmıyorum. Hız doğrudan kontrolümü etkiledi ters dönüyordum araç müdahale etmese. Yaşamadım daha önce böyle birşey

  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Böyle birikintilere girince aracımın kornası bozuluyordu hep Allah'tan o çalışıyor  sağolasın.

  • Kuş Kafası kullanıcısına yanıt

    10 dakika kendime gelemedim

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.