Şimdi Ara

80 km ile giderken stop etme nedeni nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.854
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracı çalıştırıp 2-3 dk. motoru ısıttıktan sonra hareket ettim ve yaklaşık 4-5 dk.sonra yaklaşık 80 km\sa hız ile giderken fren ihtiyacı duydum ve frene bastığımda araç durmadı.Aracın stop ettiğini farkettim.Elfreniyle hızımı azalttıktan sonra tekrar marş yaptım ve giderken çalıştırdım.1-2 dk. sonra aynı olay tekrar oldu.

    Ayrıca 1-2 gündür ilk çalıştırmalarda da sorun oluyor.Zor çalışıyor,1-2 gündür.

    Bu durum neden kaynaklanabilir?

    Yıllar önce birkez daha olmuştu ancak o zaman belirtileri olmuştu.

    Araca yaklaşık 2 hafta önce mikserli LPG takıldı.Ancak takıldığının ilk günleri hiç de bu şekilde bir sorun yoktu.

    Araç 1992 model Spring.

    Benzer başlık açıldıysa daha önce,kusura bakmayın.Aradım,bulamadım.

    Cevap veren forum üyelerine teşekkür ederim.







  • ister benzinli ister lpg ister dizel olsun aracın belli bir hızla giderken stop etmesi yakıt sistemi ve ateşleme sistemi ile ilgili bir konudur..lpg sistemleri konusunda fazla bilgim yok ama aynı olay benzinli herhangi bir motorda olsaydı sırasıyla yakıt sistemi,rölanti düzenekleri,bujiler,(araç spring olduğundan distürbitor kapağı ve kabloları) gibi bir çok sistemin kontrol edilmesi gerekir..
  • Aman diyim sorunu çözmeden yola çıkma geçen sene kiraladığım bir focusla antepe giderken 120 km hızda araç stop etti frenler kitlendi araba olduğu yerde döndü stopları gördüm resmen.. Zor kurtardım tretuarlara girmekten aracı.. Hiç olmadık yerde başına gelirse çok zor duruma düşersin.Olayı çözmeden yola çıkma
  • Aman kardeş,bir an önce göster onu biyere,başlığı okuyunca bir garip oldum.
  • motorun stop ettiğini anladıımız an kontağı çevirsek direksiyon ve frenler düzelmez mi tekrar, yani motorun çalışması mı gerek, direksiyon kilidinin açılması lazım, bnm başıma hiç gelmedi ama çoğunlukla kelek arabalar kullanırom böle bişiy olursa ne yapmam gerektiğini öğreniim
  • belli bir hızda giderken motor stop ediyorsa ki bu gösterge panelinden anlaşılır ..bir tomar kırmızı ışık yanar..debriyaja sonuna kadar basın...arabayı o anki süratine uygun bir vitese takın..80 ile gidiyorduysanız 4 veya 5. vites...debriyajdan ayağınızı çekin..arabanın çalışması lazım..çalışmıyorsa en yakın servise nasıl giderim diye düşünün
  • Araç stop ettiğinde son kademeden bir önceki kademeye gerilediği için kontak anahtarı,zaten bende direksiyon kilitlenmedi.
    Freni tam hatırlayamıyorum.Ancak sanıyorum kontağı çevirmeye başladığımda gelmişti.Emin değilim.Bilgisi kesin olan arkadaşlardan cevap gelir umarım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • DİSTRİBÜTÖR KAPAĞINDA UFACIK BİR ÇİZİK BİLE ATEŞLEME SORUNU OLUŞTURUYOR,BENİMDE BAŞIMA GELMİŞTİ MUHTEMELEN ELEKTRİK-ATEŞLEME PROBLEMİ.BENDE OLDUĞUNDA,USTA ŞÖYLE DEMİŞTİ:DİSTRİBÜTÖR KAPAĞI ŞELALE YAPMIŞ .
    BULUNDUĞU VİTESDEYKEN AYAĞINI DEBRİYAJDAN ÇEKERSEN ÇALIŞMASI LAZIM--VURDURMA TABİRİ
  • eğer vitesi boştaysa aracın stop etmesi normaldir gereğinden fazla hava almış ve fakirleşen karışım rölantiyi iyice düşürerek stop etmeye neden olmuş olabilir. bu olay daha çok lpg li araçlarda oluyor çünkü lpg havaya daha hassas aracınızın hava girişini kısıtlamanız lazım.
  • bogaz kelebeğini temizlettir, istop ettiğin de uygun vitese tak çalışması lazım yani vurdurma olayı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    belli bir hızda giderken motor stop ediyorsa ki bu gösterge panelinden anlaşılır ..bir tomar kırmızı ışık yanar..debriyaja sonuna kadar basın...arabayı o anki süratine uygun bir vitese takın..80 ile gidiyorduysanız 4 veya 5. vites...debriyajdan ayağınızı çekin..arabanın çalışması lazım..çalışmıyorsa en yakın servise nasıl giderim diye düşünün


    halk arasında bu olaya vurdurma deniliyo galiba demi
  • araba stop ettıgı anda vıteste degılmıydı
    eger vıteste ıse zaten tekrar calısması gerekmıyor mu
    ve yıne vıtesdeyse frenlerın calısması gerekır

    ? debrıyajamı basmıstın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: RSS_02

    araba stop ettıgı anda vıteste degılmıydı
    eger vıteste ıse zaten tekrar calısması gerekmıyor mu
    ve yıne vıtesdeyse frenlerın calısması gerekır

    ? debrıyajamı basmıstın


    Arabayı boşa almamaya gayret ederim.Tam nerede stop etti bilmiyorum.Sadece frenin tutmadığında anladım,baktım ki stop etmiş.Bu sebeple vitesteyken mi,boştayken mi yoksa vites değiştiriken mi olduğuna kesin cevap veremiyorum.
    "...vıtesdeyse frenlerın calısması gerekır..."demişsiniz.Pek sanmıyorum.Emin misiniz?

    Debriyaja vites değişimi için basmış olabilirim.Bunun stop etme üzerine ne gibi etkileri olabilir?
  • Bu arada birkaç saat bekledikten sonra araç marş yapmakta çok zorlanıyor.Hatta çalışmıyor.Bununla,giderken stop etmesi aynı nedenden mi kaynaklanıyor acaba?
  • Bir ihtimalde benzin filtresinin tıkanmış olması. Yeterli benzin gitmeyince yolda motor stop ediyor.
  • Araç hareket halinde ve viteste olduğu sürece westinghouse devrede olduğu için fren basıncı sağlanır ve fren tutar.
    Yolda hareket halinde stop etme VW grubu benzinli araçların özellikle 1,6 8V (SR) motorların bir hastalığıdır. Onlarda problem genelde endiksiyon bobininden kaynaklanır. R9 da duymamıştım açıkçası. Bobini kontrol etmek için yokuş yukarı düşük bir hızda aracı 3 e takın ve gaza basın eğer silkeliyorsa arıza bobinden kaynaklanıyordur. Yine de ölümcül bir sollama pozisyonuna düşmemek için tüm ateşleme sistemini elden geçirtmenizi öneririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi özkoçak -- 1 Haziran 2006; 20:50:23 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: özkoçak

    Araç hareket halinde ve viteste olduğu sürece westinghouse devrede olduğu için fren basıncı sağlanır ve fren tutar.
    Yolda hareket halinde stop etme VW grubu benzinli araçların özellikle 1,6 8V (SR) motorların bir hastalığıdır. Onlarda problem genelde endiksiyon bobininden kaynaklanır. R9 da duymamıştım açıkçası. Bobini kontrol etmek için yokuş yukarı düşük bir hızda aracı 3 e takın ve gaza basın eğer silkeliyorsa arıza bobinden kaynaklanıyordur. Yine de ölümcül bir sollama pozisyonuna düşmemek için tüm ateşleme sistemini elden geçirtmenizi öneririm.



    Yokuş yukarı çıkarken değil 3'te,2'de bile oluyordu bu silkeleme yanılmıyorsam.Ancak,endiksiyon bobinini yaklaşık 15000 km önce değiştirmiştim.

    Şu anda araç marş yapmıyor.Azıcık dönüyor galiba marş motoru.




  • Ateşleme sorunu olabilir.
    Benim başıma gelmişti.

    Şarj dinamosu kaçak yaptığı için akü boşalmıştı ve araba 80 le giderken homurdayarak stop etti. Marş basmadı bi daha.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.