Şimdi Ara

15 Gündür Devam Eden Biri ADSL Tarife Değişikliği Macerası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
1.127
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık 3 yıldır Biri ADSL abonesiyim. Bu 3 yıllık süre zarfında ufak tefek problemler dışında sorun yaşamadan, gayet memnun bir şekilde internet hizmeti aldım. Ta ki 2 hafta önce 16 Mbit'e kadar limitsiz tarifeye geçmeye karar verinceye dek. 20 Nisan günü 4 Mbit limitsiz olan tarifemi 16Mbit'e kadar limitsiz tarifeyle değiştirmek için başvuruda bulundum. Müşteri hizmetleri hattımın desteklemesi durumunda bunu yapabileceklerini söyleyerek; hattımın desteklediği hızı öğrenmem için teknik yardım birimine aktardı beni. Yapılan kısa bir incelemeden sonra hattımın 18Mbit'e kadar hızı desteklediği ve bu tarifeden sorunsuz bir şekilde faydalanabileceğimi belirttiler. Zaten modemimin arayüzünde "Ulaşılabilir Hız" olarak gördüğüm bir değerdi bu. Bunun üzerine gerekli değişiklerin yapılması için onay verdim. Müşteri hizmeleri tarafından sürecin 48 saat içinde tamamlanacağı bilgisi tarafıma iletildi. 2 gün geçtiği halde bir değişiklik olmaması üzerine müşteri hizmetleriyle tekrar irtibata geçtim ve "eski abone olduğum için bu hızdan faydalanamayacağım ve bu yüzden bir değişiklik yapılamadığı" söylendi. Eğer mevcut aboneliğimi sonlandırıp yeniden bir abonelik başlatırsam bu "kampanyadan" faydalanabileceğim, bu durumda da internetimin 2-3 gün kesileceği belirtildi. Hiçbir kampanyadan yararlanmak istemediğimi, sadece tarife değişikliği yapmak istediğimi belirtmeme rağmen; 16 Mbit'e kadar limitsiz tarifenin sadece yeni kampanyalarında mevcut olduğu, mevcut aboneliğimle dilersem 8 Mbit'e kadar limitsiz tarifeden yararlanabileceğimi söylediler. Bu tarife bana uygun olmadığı için reddettim. Sitelerinde yayınlanan kampanya şartlarında bu kampanyadan sadece yeni abonelerin yararlanabileceğine dair bir madde mevcut değildi. Buna rağmen toplam 6-7 saat süren telefon görüşmelerinden sonra bağlantım kesilmeden eski aboneliğimin iptal edililerek, yeni bir abonelik başlatılmasını sağlayabildim. Ancak hızımda herhangi bir değişiklik meydana gelmedi. Birkaç gün süren telefon görüşmelerinden sonra bana yapılan açıklama Türk Telekom'un sistemlerindeki bir hatadan dolayı hattıma 16 Mbit hız atayamadıkları, o an için en fazla 8 Mbit verebilecekleri; ancak bu sorun giderildikten sonra 16 Mbit hız atayabilecekleri yönünde oldu. Dilersem 8 Mbit'e kadar olan tarifeye geçebileceğim belirtildi yine. 8 Mbit'e kadar olan tarifede Adil Kullanım Noktası 25GB, benim aylık kullanım ortalamam yaklaşık 50 GB dolayında olduğu için reddettim bu öneriyi.

    Türk Telekom'un sistemlerindeki mevcut hatanın giderilip giderilmediği öğrenmek üzere bir kaç kez daha müşteri hizmetleriyle görüşmek durumunda kaldım. Bu görüşmelerin birinde bağlı olduğum santralin en fazla 8 Mbit hız desteklediği için hattıma 16 Mbit ataması yapılamayacağı söylendi. Bunun üzerine itirazda bulundum haliyle, müşteri hizmetlerinin hattımın 18 Mbit'e kadar desteklediğini söylediğini ilettim. Bu arada bağlı olduğum ilin Telekom Müdürlüğündeki "Network Operasyon Birimiyle" letişime geçerek hattımın desteklediği maksimum hızın 16 Mbit olduğunu öğrendim. Türk Telekom tarafından bana; Biri ADSL tarafında bana verilen bilginin asılsız olduğu, dilersem test için hattıma 16 Mbit hız verilebileceği söylendi. Ve test için hattıma tanımlanan 16 Mbit hızı sorunsuz bir şekilde kullandım çok kısa bir süre için. Tüm bunlar olurken Biri ADSL ısrarla bağlı olduğum santralin 8 Mbit'ten fazla bir hızı desteklemediğini söyleyip durdu. Doğal olarak şu soruyu sordum "Türk Telekom tarafından hattıma 16 Mbit hız aynı santralden sorunsuz bir şekilde tanımlanabilirken neden Biri ADSL tarafından tanımlanamıyor". Verdikleri cevap gerçekten çok komikti. "Santraliniz en fazla 8 Mbit hızı destekliyor". Bu cevaptan sonra kısır döngüye girdi tabi ki mevzu. Ben aynı soruyu sordum, onlar aynı cevabı verdiler. Daha sonra müşteri hizmetleriyle görüşürken Türk Telekom'dan tekrar rica ederek hızımı yarım saatliğine tekrar 16 Mbit'e çektirdim. Müşteri hizmetleri takım lideri olan hanımefendi, bağlantı değerlerime ulaştığında "Evet hızınız 16 Mbit olarak görünüyor ancak santraliniz 8 Mbit'ten daha yüksek bir hızı desteklemediği için biz size bu hızı atayamıyoruz" şeklinde saçmasapan bir cümle kurdu. Ben daha önce sorduğum soruyu aynı şekilde sordum ve yine aynı cevabı aldım; "Santraliniz 8 Mbit'ten daha yüksek bir hızı desteklemiyor".

    Türk Telekom yetkilileri bulunduğum bölgede santrallerin 2 ay önce yenilendiğini, bu bölgeye 32 Mbit'e kadar bir hız sunabileceklerini; benim hattımaysa 16 Mbit'i sorunsuz bir şekilde verebileceklerini, eğer sorun yaşarsam en kötü ihtimalle 14 Mbit alabileceğimi söylediler. Türk Telekom bunu söylerken Biri ADSL hala bağlı olduğum santralin 8 Mbit'ten fazla bir hız sunamayacağı konusunda ısrarcı tavrından vazgeçmedi. Gözleri önünde hızımı 16 Mbit'e çektirmiş olmama rağmen, bunu bir türlü kabullenmek istemediler. Ayrıca bu 2 haftalık süreçte Türk Telekom nezninde sayısız arıza kaydı açıldı adıma, ancak Türk Telekom'la yaptığım görüşmelerde adıma açılmış bir arıza kaydının mevcut olmadığını öğrendim. Biri ADSL'e bu durumu bildirmemden sonra lütfettiler de adıma bir arıza kaydı açmayı başarabildiler.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: mstolunay

    Yaklaşık 3 yıldır Biri ADSL abonesiyim. Bu 3 yıllık süre zarfında ufak tefek problemler dışında sorun yaşamadan, gayet memnun bir şekilde internet hizmeti aldım. Ta ki 2 hafta önce 16 Mbit'e kadar limitsiz tarifeye geçmeye karar verinceye dek. 20 Nisan günü 4 Mbit limitsiz olan tarifemi 16Mbit'e kadar limitsiz tarifeyle değiştirmek için başvuruda bulundum. Müşteri hizmetleri hattımın desteklemesi durumunda bunu yapabileceklerini söyleyerek; hattımın desteklediği hızı öğrenmem için teknik yardım birimine aktardı beni. Yapılan kısa bir incelemeden sonra hattımın 18Mbit'e kadar hızı desteklediği ve bu tarifeden sorunsuz bir şekilde faydalanabileceğimi belirttiler. Zaten modemimin arayüzünde "Ulaşılabilir Hız" olarak gördüğüm bir değerdi bu. Bunun üzerine gerekli değişiklerin yapılması için onay verdim. Müşteri hizmeleri tarafından sürecin 48 saat içinde tamamlanacağı bilgisi tarafıma iletildi. 2 gün geçtiği halde bir değişiklik olmaması üzerine müşteri hizmetleriyle tekrar irtibata geçtim ve "eski abone olduğum için bu hızdan faydalanamayacağım ve bu yüzden bir değişiklik yapılamadığı" söylendi. Eğer mevcut aboneliğimi sonlandırıp yeniden bir abonelik başlatırsam bu "kampanyadan" faydalanabileceğim, bu durumda da internetimin 2-3 gün kesileceği belirtildi. Hiçbir kampanyadan yararlanmak istemediğimi, sadece tarife değişikliği yapmak istediğimi belirtmeme rağmen; 16 Mbit'e kadar limitsiz tarifenin sadece yeni kampanyalarında mevcut olduğu, mevcut aboneliğimle dilersem 8 Mbit'e kadar limitsiz tarifeden yararlanabileceğimi söylediler. Bu tarife bana uygun olmadığı için reddettim. Sitelerinde yayınlanan kampanya şartlarında bu kampanyadan sadece yeni abonelerin yararlanabileceğine dair bir madde mevcut değildi. Buna rağmen toplam 6-7 saat süren telefon görüşmelerinden sonra bağlantım kesilmeden eski aboneliğimin iptal edililerek, yeni bir abonelik başlatılmasını sağlayabildim. Ancak hızımda herhangi bir değişiklik meydana gelmedi. Birkaç gün süren telefon görüşmelerinden sonra bana yapılan açıklama Türk Telekom'un sistemlerindeki bir hatadan dolayı hattıma 16 Mbit hız atayamadıkları, o an için en fazla 8 Mbit verebilecekleri; ancak bu sorun giderildikten sonra 16 Mbit hız atayabilecekleri yönünde oldu. Dilersem 8 Mbit'e kadar olan tarifeye geçebileceğim belirtildi yine. 8 Mbit'e kadar olan tarifede Adil Kullanım Noktası 25GB, benim aylık kullanım ortalamam yaklaşık 50 GB dolayında olduğu için reddettim bu öneriyi.

    Türk Telekom'un sistemlerindeki mevcut hatanın giderilip giderilmediği öğrenmek üzere bir kaç kez daha müşteri hizmetleriyle görüşmek durumunda kaldım. Bu görüşmelerin birinde bağlı olduğum santralin en fazla 8 Mbit hız desteklediği için hattıma 16 Mbit ataması yapılamayacağı söylendi. Bunun üzerine itirazda bulundum haliyle, müşteri hizmetlerinin hattımın 18 Mbit'e kadar desteklediğini söylediğini ilettim. Bu arada bağlı olduğum ilin Telekom Müdürlüğündeki "Network Operasyon Birimiyle" letişime geçerek hattımın desteklediği maksimum hızın 16 Mbit olduğunu öğrendim. Türk Telekom tarafından bana; Biri ADSL tarafında bana verilen bilginin asılsız olduğu, dilersem test için hattıma 16 Mbit hız verilebileceği söylendi. Ve test için hattıma tanımlanan 16 Mbit hızı sorunsuz bir şekilde kullandım çok kısa bir süre için. Tüm bunlar olurken Biri ADSL ısrarla bağlı olduğum santralin 8 Mbit'ten fazla bir hızı desteklemediğini söyleyip durdu. Doğal olarak şu soruyu sordum "Türk Telekom tarafından hattıma 16 Mbit hız aynı santralden sorunsuz bir şekilde tanımlanabilirken neden Biri ADSL tarafından tanımlanamıyor". Verdikleri cevap gerçekten çok komikti. "Santraliniz en fazla 8 Mbit hızı destekliyor". Bu cevaptan sonra kısır döngüye girdi tabi ki mevzu. Ben aynı soruyu sordum, onlar aynı cevabı verdiler. Daha sonra müşteri hizmetleriyle görüşürken Türk Telekom'dan tekrar rica ederek hızımı yarım saatliğine tekrar 16 Mbit'e çektirdim. Müşteri hizmetleri takım lideri olan hanımefendi, bağlantı değerlerime ulaştığında "Evet hızınız 16 Mbit olarak görünüyor ancak santraliniz 8 Mbit'ten daha yüksek bir hızı desteklemediği için biz size bu hızı atayamıyoruz" şeklinde saçmasapan bir cümle kurdu. Ben daha önce sorduğum soruyu aynı şekilde sordum ve yine aynı cevabı aldım; "Santraliniz 8 Mbit'ten daha yüksek bir hızı desteklemiyor".

    Türk Telekom yetkilileri bulunduğum bölgede santrallerin 2 ay önce yenilendiğini, bu bölgeye 32 Mbit'e kadar bir hız sunabileceklerini; benim hattımaysa 16 Mbit'i sorunsuz bir şekilde verebileceklerini, eğer sorun yaşarsam en kötü ihtimalle 14 Mbit alabileceğimi söylediler. Türk Telekom bunu söylerken Biri ADSL hala bağlı olduğum santralin 8 Mbit'ten fazla bir hız sunamayacağı konusunda ısrarcı tavrından vazgeçmedi. Gözleri önünde hızımı 16 Mbit'e çektirmiş olmama rağmen, bunu bir türlü kabullenmek istemediler. Ayrıca bu 2 haftalık süreçte Türk Telekom nezninde sayısız arıza kaydı açıldı adıma, ancak Türk Telekom'la yaptığım görüşmelerde adıma açılmış bir arıza kaydının mevcut olmadığını öğrendim. Biri ADSL'e bu durumu bildirmemden sonra lütfettiler de adıma bir arıza kaydı açmayı başarabildiler.

    Ben de Aralık ayında 16Mbit Liitsize e geçmek istedim 124.90 TL olandan...
    http://www.biri.com.tr/biri-standart-adsl.html

    Fakat 3-4 sonra talenime cevap geldi. 1& Mbit sadece kampanya dahilinde olduğunu 2 Yıl lık sözleşme ile verilebileceğini belirtti. Ben tahadüt vermek istemedim. Onlarda 16 Mbit interneti vermediler. Belirttiğiniz gibi sitede bu şekilde kampanya reklamı vs.. yok 1-2 ay kullanayım diye istiyordum.. Şimdilik 8 Sınırsız kullanıyorum. Normalde Firmadan her hangi bir şikayetim yok (Sorun yaşamadığımdan kaynaklansa gerek) Santrale uzaklık 1 km civarı mesafem olsada modemden max alacağım hız 17-18 Mbit civarlarında görünüyor. Belkide kabul edim 16Mbitli kampanyaya geçse idim sizin başınıza gelenler benimde başıma gelecekti...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.