Şimdi Ara

16 yıl önce foruma attığım ilk mesaj. İbretlik. Ss li

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Gülmek isteyen buraya diye bir konu ve benim ibretlik paylasimim

    16 yıl önce foruma attığım ilk mesaj. İbretlik. Ss li



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi F1SECO -- 13 Ağustos 2024; 3:53:36 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



  • 16 yıl önce foruma attığım ilk mesaj. İbretlik. Ss li


    Ben 2005 yılında araba forumuna Mini Cooper S'in performans bilgilerini yazmışım. Maksimum hız ile ilgili bir konuydu. Gittim aldım sonra o arabayı. 222 yalan, 210 civarı devir bitiyor 16 yıl önce foruma attığım ilk mesaj. İbretlik. Ss li 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Real RocknRolla -- 13 Ağustos 2024; 9:52:31 >
  • Kaliteli

  • Real RocknRolla R kullanıcısına yanıt
    Hocam kaç modeldi sizin s. Bir kız arkadaşımda vardı 2016 model falandı heralde. 240 rahat yapiyodu

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • F1SECO kullanıcısına yanıt

    2006.


    Hızı limitleyen güç değil, vites oranları. Vitesler çok kısa ve birbirine çok yakın. 40-45kmh civarı altıncı vitese geçebiliyorum mesela.

  • Real RocknRolla R kullanıcısına yanıt
    Hocam o hızla 6. Vitese geçiyor olmanız vites oranının az olduğu anlamına gelmez onunla alakası yok. Güçlü ve torku yüksek araçlarda olabilen bir şey bu.
    Sizinkinin yıllarında ciğeri o kadar yetiyormuş demek sonradan geliştirmişler hocam 240 falan yapiyodu rahat. Hocam kaç senedir kullanıyorsunuz arac sizde sanırım hala

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • F1SECO kullanıcısına yanıt

    Alakası yok mu? Tekrar düşün. Birinci viteste 150 yapamıyor olmanın sebebi motorun güçsüz olması mı yoksa vites oranları mı?


    Edit: Mesela aynı vites oranlarına sahip JCW versiyonu 210 beygir. +40 beygire sahip olmasına rağmen teorik maksimum hızı, 170 beygir olan Cooper S modeli ile aynı, 222km/h.


    Bu arada, 210 (GPS) sonrasını denemedim hiç. Hem çevremde bunu yapabileceğim güvenli bir otoyol yok, hem de arabayı o kadar zorlamak üzüyor beni 16 yıl önce foruma attığım ilk mesaj. İbretlik. Ss li 


    Arabayı 6 sene önce aldım ben, geçen sene 2024 JCW alacaktım, test sürüşünden sonra vaz geçtim, mutluyuz benimkiyle. Aynı hazzı vermedi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Real RocknRolla -- 5 Ekim 2024; 13:28:39 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Real RocknRolla R kullanıcısına yanıt
    Cevap vermek için yazmışsınız benim ne dediğimi anlamamışsınız.

    50 ile giderken 6. Vitese atabilmek ile vites uzunluğu başka bir şey. Farklı pencereler.

    50 ile giderken 6. Vitese atabilmek aracın gücü ve torku ile alakalı. Güçlü ve torku yüksekse 6 ya da atarsın 8e de. Kurtarır.

    Son hızdaki ya da herhangi bir vitesteki, Vites uzunluk oranı ise farklı bir konu.. evet o oranı ayarlayabiliyorlar ben sadece ikisi alakasız ve oradan onu cikartamazsiniz dedim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İbretlik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • the__executioner__ kullanıcısına yanıt

    Sat diskavri al


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • F1SECO kullanıcısına yanıt

    Cumartesi sabahı canın sıkıldı, troll'lük yapıyorsun zannediyorum. Bu kadar saçma konuşman garip.


    Vites oranı uzunsa atamazsın, motor o kadar alt deviri çeviremez, boğulur. Doğru hıza gelene kadar debriyajla motor devrini kontrol etmen gerekir. Çünkü vites oranı, nasıl maksimum hızı limitliyorsa, o viteste aracın gidebileceği minimum hızı da etkiler. Motorun sağlıklı olarak çevirebileceği devir aralığı sabit çünkü. 800 devir ile 6950 devir arasında yaklaşık benim arabamda.


    İstersen arabayı altıncı viteste da kaldırırsın. Fakat doğru hıza gelene kadar bunu debriyajla dengelemen gerekir.


    Ayrıca, supercharger'lı motor, alt devirlerde ne gücü var, ne torku var...


    Dipnot: Mühendisim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Real RocknRolla -- 5 Ekim 2024; 13:47:38 >
  • Real RocknRolla R kullanıcısına yanıt
    Mühendis olman bir şey ifade etmez sen böyle düşünmeye devam et hocam :)

    Ben tekrar diyorum.
    Ayrıca bu troll yapılacak bir konu mu

    Araci 50 ile giderken 6. Vitese atıyorsan ve araba gidiyorsa bu arabanın torku ile alakalıdır gücü ile alakalıdır. Tolere edebiliyor demektir.

    Neyse klasik konu dışı üyesinin hocam ben de oturmuş mantikli cevap yazıyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • F1SECO kullanıcısına yanıt

    Bu kadar basit bir konuyu nasıl anlayamıyorsunuz çok garip.


    Araç hızı = Motor devri * Vites oranı * Lastik çapı


    Motorun çevirebileceği devir aralığı sabit, yukarıda yazdım. 800 ile 6950 arasında. Lastik çapı sabit. Bu durumda aracın gidebileceği minimum hızı ne belirliyor, vites oranı.


    Kusura bakmayın ama bunun üzerine size söyleyebileceğim başka bir şey yok. Mühendis olmayana mekanik anlatmak çok zor. İyi günler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Real RocknRolla -- 5 Ekim 2024; 14:17:55 >
  • ibret alalım diye geldik kavga cikmis

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Real RocknRolla R kullanıcısına yanıt
    Vitesin yapacağı max. Hız için iddiaya girsen haklisin fakat min için iddiaya giriyorsun. Zaten viteslerin min sinirli değil maksimumu sınırlı olabilir. Her araci 50 ile giderken son vitesine atabilirsin fakat 50 ile hızlanmaya sorunsuz devam edebilmesi için yüksek torklu ve güçlü olmalıdır. Hem olayım ne olduğunu anlamıyorsun hem de gereksiz ego yapiyorsun saçma sapan bir şey için.
    Kaldı ki senin çıkış noktan şu. Diyorsun ki 50 ile giderken 6. Vitese atabiliyorum ondan son hızı 210 geçmiyor gibi saçma sapan bir şey diyorsun ne alakası var? Bunun limiti mi var 50 ile giderken 6 ya atabiliyorsun diye 210 geçemez misin? Vites senkromenc, dişli o bu şu bir sürü parçası var madem mühendissin sınırın 50 ile giderken 6bya atilmasi ile alakasi olmadigini bilirsin
    Konu başkaydı sen başka yerlere çektin koru körüne bir şeyleri savunuyorsun. Çıkış konusunda alakasız konulara geldin bizim konuştuğumuz konu başkaydı.

    Her neyse bu saçmalık için daha fazla kendimi yoramayacagim bence gereksiz savunmak yerine ilk yazdığın mesajdan itibaren oku hem kendi söylemek ostsdiginin yanlış olduğunu anla hem de benim sana dediğimden alakasız şeyler savunduğunu.

    Senin yazdığın 50 ile giderken 6 ya atıyorum ondan 210 geçemiyorum buraya geliyor. Her neyse sorun yok

    Vakit kaybı.

    Hayırlı günler sevgili dostum:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi F1SECO -- 5 Ekim 2024; 16:14:26 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 01001101 kullanıcısına yanıt
    Yok ya ne kavga edicem kavga etsem böyle davranmam boş beleş muhabbetler, klasik dh muhendisi:) olsun sorun yok, herkes mutlu olsun

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • F1SECO kullanıcısına yanıt

    Bak yine dayanamadım. Konunun yarısında anlaştık, tamam, devamı da var.


    Vites oranının aracın maksimum hızını etkileyeceğini anladınız. Ben diyorum ki, nasıl birinci viteste 150 yapamıyorsak, motor devri bitiyorsa, altıncı viteste de 240 yapamıyoruz bu arabayla, motor devri bitiyor. Motor devri neden bitiyor, çünkü vites oranları kısa. Vites oranlarının ne kadar kısa olduğuna da altıncı viteste aracın ne kadar düşük hızlarda hareket edebileceği ile örnek verdim.


    Şimdi yukarıdaki paragrafa göre, aracın maksimum hızını belirleyenin vites oranı ve motor devri olduğunu anladınız. Sürtünmeler hariç tabii ki ama bu araçta zaten sorun sürtünme değil zaten, burada da hemfikiriz, çünkü bundan 40 beygir daha güçlü JCW versiyonunun da son hızı aynı.


    Peki aracın motorunun çevirebileceği minimum bir devir yok mu? Rolanti de diyoruz buna. Benim aracımda bu 800 devir. 800 devir altında motor sağlıklı çalışmıyor, titriyor, sallanıyor, zorlanırsa stop ediyor.


    Size diyorum ki, altıncı vites o kadar kısa ki, aracımın motoru 800 devir çevirirken, ve altıncı viteste giderken hız 45 kilometre civarı oluyor. Çoğu modern arabada bu 80km civarı, bazı dizellerde 100km üstü.


    Eğer benim 800 devirde ve altıncı viteste gidebildiğim minimum hız, 45 değilde 60 olsaydı, bu aracın altıncı vitesinin daha uzun olduğu anlamına gelecekti, bu veri de aracın son hızına da yansıyacaktı. Şimdi anlatabildim mi acaba?


    Alıntı

    metni:
    Diyorsun ki 50 ile giderken 6. Vitese atabiliyorum ondan son hızı 210 geçmiyor gibi saçma sapan bir şey diyorsun ne alakası var? Bunun limiti mi var 50 ile giderken 6 ya atabiliyorsun diye 210 geçemez misin?

    Bu soruya geri dönersek eğer, hayır geçemem. Çünkü 50'yle giderken 800 olan motor devri, 210'la giderken 7000 oluyor. Motorun çevirebileceği bütün devir aralığını kullanmış oluyorum. Başka vitesim yok. Motorum daha hızlı çalışamıyor. Daha yavaş da gidemiyorum, çünkü motorum daha yavaş da çalışmıyor.


    Alıntı

    metni:
    Vites senkromenc, dişli o bu şu bir sürü parçası var madem mühendissin sınırın 50 ile giderken 6bya atilmasi ile alakasi olmadigini bilirsin

    İstediği kadar parçası olsun, oranlar sabit. Araç hızlanınca dişlilerin çapı değişmiyor, vites oranı ne olursa olsun sabit kalıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Real RocknRolla -- 5 Ekim 2024; 18:24:59 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.