Şimdi Ara

17 aydır geliştirdiğim çok oyunculu rekabetçi fps oyunu -Nokta

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
406
Cevap
30
Favori
30.671
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
783 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.


    Bugün solo geliştirici olarak yapmakta olduğum online rekabetçi fps oyunumu sizlere sunmak istiyorum. Oyunu 17 aydır yapmaktayım. 3 4. ayında pandeminin girmesi ile geliştirmede bayağı hız kazandım 

    full remote olarak evden çalışmaya başladığımız için :)


    Oyunun 6 dakikalık Playtest videosunu şuradan paylaşıyorum:





    Gelelim genel özelliklere


    Oyun 6v6 olarak bayrak dikme özelliğine dayalı round kazanma sisteminden oluşuyor. 



    17 aydır geliştirdiğim çok oyunculu rekabetçi fps oyunu -Nokta



    Yani bomba kur savun mantığı bu oyunda ana mod olarak bulunmamakta. Bayrak dikme özelliğinin hücum ve savunucu taraflar için belli başlı kuralları var. Bu kuralları detaylı bir şekilde ileriki zamanlarda 

    değineceğim.



    Genel Oyun Mekanikleri


    Silah Geri tepme sistemi(Recoil)


    17 aydır geliştirdiğim çok oyunculu rekabetçi fps oyunu -Nokta



    Silah recoil kontrol örneği



    17 aydır geliştirdiğim çok oyunculu rekabetçi fps oyunu -Nokta



    Recoile çok önem veren birisiyim. Benim açımdan gerçekten vuruş hissiyatını önemli ölçüde zenginleştiren en büyük etken.

    Pubg'nin recoil sistemine hayranım. Her zaman o tarz bir silah mekaniklerini kendi oyunuma entegre etmek istemişimdir.

    Ancak Pubg'nin movement sistemine uyguladığı input smoothing den nefret ediyorum. Hareket etmek gerçekten sinir bozucu bir şekilde ağırlaşıyor

    tabi bu kendi kararları olsa gerek.


    Silah mekanikleri Pubg + Cs go karışımı gibi diyebilirim.

    Extra olarak Nişan alma(ADS) da mevcut ancak; bu özellik recoili düşürmeyi çok az etkilemekte. Yapmak istediğim şey, Cs go'daki gibi nişan almak ana bir özellik olmaması.


    Son olarak ana mekanikler için düşüncem, vuruş hissiyatını tamamen etkileyen unsurun sırf silah mekanikleri olduğunu düşünmüyorum. Bence düşürdüğünüz oyuncunun nasıl bir reaksiyon sonucu

    el dışı bıraktığınız da çok önemli. Bu özellik ile beraber gerçekten iyi bir oyun mekaniklerin temellerini atmış oluruz diye düşünmekteyim.


    Kurşunun gücüne ve yönüne bağlı olarak düşman oyuncunun ölüm reaksiyonu:


    17 aydır geliştirdiğim çok oyunculu rekabetçi fps oyunu -Nokta




    Gelelim Ana sorulara:


    Neden bu oyunu oynayayım?


    Bu oyunu yapmamdaki sebeplerden bir tanesi Türkiye'de özgün bir fps oyunu yoktu. İçerik Tamamen türkçe olacak bir şekilde ilerleyen süreçlerde ülke adına elle tutulur bir shooter oyunu çıkarmak istemekteyim.

    Şu an tamamen solo geliştirici olarak çalışmaya devam ediyorum ancak son aylarda full time başka bir yerde çalıştığım için oyuna harcadığım süre büyük bir oranla düştü.

    Ancak ana özellikler bitti. Artık Menulerin, Oyuncu bulma server entegrasyonlarının tamamlanması; haritaların, animasyonların, silah ve diğer modellerin son rötüşların yapılıp çıkışa hazır olması kaldı.



    Oyun Ne zaman Çıkacak?


    Yakın zamanda steam sayfasını açıp Eylül gibi oyunun ilk Early Access'ini yayınlamak ana hedefim. En kötü ihtimalle de bu sene bitmeden yayınlarım.



    Konuyu öne çıkartırsanız sevinirim arkadaşlar.


    17 aydır geliştirdiğim çok oyunculu rekabetçi fps oyunu -Nokta



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Humble -- 3 Eylül 2024; 17:31:20 >



    denizcanoguz bu mesajı paylaştı




  • öncelikle açıklama biraz eksik geldi !


    hangi oyun motorunu kullanıyorsunuz bunu yazmamışsınız !

    en önemli unsur oyunun tarzı realist mi yoksa arcade mi olduğu çok önemli !


    realist yaparsanız oyun konsol kolunda insanlar oyunu oynayamaz

    arcade yaparsanız klavye farede verimli olmaz


    tüm olay insanın oyun oynarken eylenmesi üzerine olmalı !

    bu açıdan tek tıkla bir anda yere düşen yeni bir oyuncu bu oyunda fazla onama süresi olmayacağı için oyunu bırakıp gitme % si yükselecektir.


    işte burada freeplay anlamıyla bile oyunu dağıtsanız müşteri kaybetmeniz yüksek ihtimal.


    dünya sizden kusursuz bir gerçeklik oyunu istemiyor.

    dünya sizden eğlence unsurunun olduğu daha fazla olduğu bir oyun istiyor.


    binlerce saat CS oynayıpta CS ile yatıp CS ile kalkarsanız

    CS de olmasını istediğiniz özellikleri yeni bir oyuna eklersiniz.


    tek başına bir oyun yapmanın en kötü tarafı meslek körlüğü denilen bazı şeylerin farkına varamamak ( çünkü içeride iç benlik ben yaptım, ben yaptım, mükkemel yaptım, diye söylenir durur ) bu durumda hataların düzeltilmesi için yapılan önerilerin hak ettiği şekilde değerlendirilmesini engeller.


    bu yorumlar aslında bir birinin kopyası aynı oyun türleri üreten herkes için yapılan genel eleştiri çünkü piyasada orjinal fikirler ürete bilen yok !


    oyunları hep aksiyon yönlerine ağırlık veriyorsunuz


    köklü firmaların daha fazla taktik ağırlıklı daha yavaş tempolu ve

    aynı şekilde faha yüksek adrinalinli takım oyunlarına yüklendiğini görmüyormusunuz.


    bu hızlı oyunlar oyuncuların toyluk döneminde deli fişek modunda hızlı oyun anlayışı.


    bir süre sonra oyuncunun oyunu daha hissis bir şekilde oynamasına dönüşüyor.


    haliylede oyun zaman içinde iyice bayıyor.

    ve tarih çöplüğündeki başarısız yapımlar arasında yerini alıyor.

  • Grafikler, arayüz ve oynanış çok hoş olmuş.

  • öncelikle açıklama biraz eksik geldi !


    hangi oyun motorunu kullanıyorsunuz bunu yazmamışsınız !

    en önemli unsur oyunun tarzı realist mi yoksa arcade mi olduğu çok önemli !


    realist yaparsanız oyun konsol kolunda insanlar oyunu oynayamaz

    arcade yaparsanız klavye farede verimli olmaz


    tüm olay insanın oyun oynarken eylenmesi üzerine olmalı !

    bu açıdan tek tıkla bir anda yere düşen yeni bir oyuncu bu oyunda fazla onama süresi olmayacağı için oyunu bırakıp gitme % si yükselecektir.


    işte burada freeplay anlamıyla bile oyunu dağıtsanız müşteri kaybetmeniz yüksek ihtimal.


    dünya sizden kusursuz bir gerçeklik oyunu istemiyor.

    dünya sizden eğlence unsurunun olduğu daha fazla olduğu bir oyun istiyor.


    binlerce saat CS oynayıpta CS ile yatıp CS ile kalkarsanız

    CS de olmasını istediğiniz özellikleri yeni bir oyuna eklersiniz.


    tek başına bir oyun yapmanın en kötü tarafı meslek körlüğü denilen bazı şeylerin farkına varamamak ( çünkü içeride iç benlik ben yaptım, ben yaptım, mükkemel yaptım, diye söylenir durur ) bu durumda hataların düzeltilmesi için yapılan önerilerin hak ettiği şekilde değerlendirilmesini engeller.


    bu yorumlar aslında bir birinin kopyası aynı oyun türleri üreten herkes için yapılan genel eleştiri çünkü piyasada orjinal fikirler ürete bilen yok !


    oyunları hep aksiyon yönlerine ağırlık veriyorsunuz


    köklü firmaların daha fazla taktik ağırlıklı daha yavaş tempolu ve

    aynı şekilde faha yüksek adrinalinli takım oyunlarına yüklendiğini görmüyormusunuz.


    bu hızlı oyunlar oyuncuların toyluk döneminde deli fişek modunda hızlı oyun anlayışı.


    bir süre sonra oyuncunun oyunu daha hissis bir şekilde oynamasına dönüşüyor.


    haliylede oyun zaman içinde iyice bayıyor.

    ve tarih çöplüğündeki başarısız yapımlar arasında yerini alıyor.





  • Silah recoil kontrol örneği ; bakınız quake2 :)

    hahahha :D bu o günden bu güne pek tutmuyor sanırım

  • önlerden yerimizi alalım.

    bu arada illaki oyuna laf söyleyenler olacaktır. Binlerce çalışanı Tencent firmasının PUBG si ile karşılaştırıp çöp diyen de olacaktır ama onlar konuşur siz işinize bakın. bu tip yapımları destekleyelim ki daha iyileri gelsin.

    başarılar diliyorum

  • Ne keyif alır insan şu tür oyunları oynamaktan hiç anlam veremiyorum. Yine de başarılı örnekler çıkarıyoruz. Dünya çapında tanınır ve müşterisi olur umarım. Yazılım ve oyun sektörü ciddi döviz getiriyor ülkemize, devlet tarafından destek görmeli..

  • Emeğinize sağlık güzel çalışma olmuş, Beta tester ararsanız seve seve yardımcı olurum

  • @Bradley Cooper , @theVerge @PixCave yorumlarınız için saolun arkadaşlar


    Oyun Motoru olarak Unity HDRP kullanmaktayım.

  • AnadoluEfes kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler. :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Humble -- 23 Mayıs 2021; 12:38:6 >
  • Tek kişi geliştirilen bir oyun için çok iyi iş elinize sağlık. Yalnız, unity hdrp bu oyun için biraz fazla değil mi? Standart render pipeline ile de aynı görüntü kalitesinin yakalanabileceğini düşünüyorum, grafik olarak çok bir gelişmişlik göremedim çünkü hocam. Yanlış anlamayın kötülemiyorum kesinlikle.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marshall-Bruce -- 23 Mayıs 2021; 12:52:52 >
  • Oyun oldukça güzel görünüyor. Yazılım vs. teknik detaylardan anlamam ama benim gördüğüm güzel bir oyun. İyi çalışmalar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: theVerge

    Ne keyif alır insan şu tür oyunları oynamaktan hiç anlam veremiyorum. Yine de başarılı örnekler çıkarıyoruz. Dünya çapında tanınır ve müşterisi olur umarım. Yazılım ve oyun sektörü ciddi döviz getiriyor ülkemize, devlet tarafından destek görmeli..

    Oyu harika gözüküyor. Satın alma ekranına birkaç animasyon eklenirse, tek kişilik geliştirici ekibine göre bitmiş bir oyun gibi duruyor. Elinize sağlık, başarılarınızın devamını dilerim. Yalnız tam dolu zırh alınca 100'e kadar değil, 80'e kadar doldu zırh çubuğu, bunun nedeni kask dahil olmaması mı? Kask dahil değilse neden full armor yazıyor?


    @theVerge Siz oyun oynuyor musunuz? Oynuyorsanız sevdiğiniz tarz nedir? Genel olarak oyun tarihine bakarsak birçok oyun türü tarihin tozlu raflarına karıştı ancak FPS'in popülerliği hiçbir şekilde düşürülemiyor. Muhtemelen genelde küçük haritalar ve karmaşık grafikler olmayıp, yüksek donanım istememesinden kaynaklanıyor bu popülerlik.





  • Marshall-Bruce kullanıcısına yanıt

    Yorumunuz için saolun hocam, Hdrp konusuna gelirsek Standard'ı zorlayıp Hdrp ye yakın görüntü elde edebiliriz dediğiniz gibi ancak lighting her zaman fark ettiriyor kendisini HDRP de. Videoda Pipline'ın default özellikleri ile çok oynanmadı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Humble -- 23 Mayıs 2021; 13:58:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AREryilmaz

    Bu mesaj silindi.

    Saolun hocam teşekkür ederim.17 aydır geliştirdiğim çok oyunculu rekabetçi fps oyunu -Nokta 

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biyturs_OnSr

    Oyu harika gözüküyor. Satın alma ekranına birkaç animasyon eklenirse, tek kişilik geliştirici ekibine göre bitmiş bir oyun gibi duruyor. Elinize sağlık, başarılarınızın devamını dilerim. Yalnız tam dolu zırh alınca 100'e kadar değil, 80'e kadar doldu zırh çubuğu, bunun nedeni kask dahil olmaması mı? Kask dahil değilse neden full armor yazıyor?


    @theVerge Siz oyun oynuyor musunuz? Oynuyorsanız sevdiğiniz tarz nedir? Genel olarak oyun tarihine bakarsak birçok oyun türü tarihin tozlu raflarına karıştı ancak FPS'in popülerliği hiçbir şekilde düşürülemiyor. Muhtemelen genelde küçük haritalar ve karmaşık grafikler olmayıp, yüksek donanım istememesinden kaynaklanıyor bu popülerlik.



    Alıntıları Göster

    Orası UI Bar da 80 full olarak göstermesi lazımdı. Sürekli düzeltcem düzeltcem diyip kalmış oyle. Kesinlikle orası düzeltilecektir. Kask olayı yok. Aslında hala armor kısmına farklı özellik ekleyebilir miyim diye düşünüyordum. Şuan bu hali ile basit çünkü. Sadece hp'ye extra can ekler gibi duruyor Valorant'taki gibi.

    Armor almadığı zaman Aim Punch özelliği olabilir vurulduğunda. Bilmiyorum siz ne düşünüyorsunuz?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Humble -- 23 Mayıs 2021; 13:39:8 >




  • Adam tek başına oyun geliştirmiş, emeğe saygı gösterip teşekkür etmek yerine eleştirmişsiniz resmen. Bu kadar çok fikriniz var ise fikirlerinizi bir oyun firmasıyla paylaşıp gerçekleştirin bizde eYlenelim :)

  • Gayet güzel olmuş hocam elinize sağlık

  • lewizsthank1 kullanıcısına yanıt

    Arkadaşı anlayamadım ciddi miydi yoksa troll niyetine mi mesaj atmış. Eleştiri Her zaman yapılır tabi ki ama 2. yorumunda gülmesini ciddiyetsiz olarak anladım.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.