Şimdi Ara

17 aydır geliştirdiğim çok oyunculu rekabetçi fps oyunu -Nokta (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
406
Cevap
30
Favori
30.746
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
784 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Astrian

    Hocam bence oyunun şu halinin üstüne oyunu farklı ve daha eğlenceli kılacak bir şeyler eklemelisin, ben de hobi olarak solo geliştiricilik yapıyorum (2D kendi halimde ama birkaç sene içinde iyi bir şeyler çıkartmak istiyorum, şu anda aktif değilim) ve bu işlerin ne kadar zor olduğunu biliyorum. Ama esas zor olan kısmı zaten yapmaşsın. Bundan sonra belki de şu ana kadar olanın 1/10-1/20'si gibi bir eforla oyunun etkisini ve satış/oynanma miktarını birkaç kata çıkarabilirsin. Sadece eğlenceyi arttıracak birkaç temel mekaniği ve diğer mekaniklerde (bu ekstra mekaniklerle uyumlu olması için) birkaç değer değişikliğine ihtiyacın olur. Sadece bir tavsiye. Onun dışında bir solo geliştirici için gerçekten muazzam bir iş başarmışsın gerçekten. Bütün assetler sana mı ait? Çünkü 2D'de asset hazırlamak kolay ama 3D'de bu kadarı zorlar gibime geliyor. Onlar da sana aitse bir kere daha tebrik ederim.

    Böyle kalmamalı hocam haklısınız. Konuda daha çok genel oyun görünümü, silah mekanikleri gibi bilgilerden başka bişey yok açıkçası. Yorumunuz ve tavsiyeleriniz için çok saolun. 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Humble -- 24 Mayıs 2021; 17:11:6 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Humble

    Böyle kalmamalı hocam haklısınız. Konuda daha çok genel oyun görünümü, silah mekanikleri gibi bilgilerden başka bişey yok açıkçası. Yorumunuz ve tavsiyeleriniz için çok saolun. 



    Alıntıları Göster

    Enis Cherryson'dan izlemek isteriz, var mı böyle bir girişim :)

  • Oyun güzel ortada emek var emeğine sağlık ama bu tarz oyunlar çok fazla ekstra bir şey üretimi şart 2-3 sene içinde farklı tarz oyunlara eğilim başlayacaktır

  • neden ingilizce ? bir türk tarafından oyun geliştirildi diye övünüp ingilizce ile başlamak saçma gelmiyor mu? "yurt dışınada bilmem ne" demeyin, zaten yurt dışında tonlarca oyun var, bi kendi ülkenizde popüler olun sonra yurt dışına açılırsınız!

  • Başarılarının devamını dilerim, umarım daha da geliştirirsin oyununu.


    Bu forumda her yazısının sonuna (!) koyan insanları dert etme, henüz ! işaretini bile nasıl veya nerede kullanacağını bilemeyecek bir kişi sana akıl verememeli :)


    Tekrar bol şans.

  • Çok güzel görünüyor. Saçma sapan yorumlara takılmayın. Başarılar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • MetalWave kullanıcısına yanıt
    Türkiye'deki oyun fiyatları çok düşük ve toplam kar çok az oluyor. Örneğin ben kendi oyunumu zaten İngilizce yapacağım, acaba Türkçe'ye çevirmekle uğraşmaya gerek var mı diye düşünüyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Öncelikle tebrik ederim. Ben de yeni yeni pyun sektörüne giriyorum. Şuan Unity öğrenmeye çalışıyorum. Aklımda bir tane mobile bir tane de pc olmak üzere iki tane oyun fikri var. Bilgisayar olan için baya uzun çalışmam lazım. Yakında fikri tam oluşturduğumda bu fikrin telifini almaya çalışacağım. Soruya grlecek olursak oyun geliştirme sürecinde nelere dikkat etmeliyim? Bu yolda önerebileceğiniz şeyler neler? Cevap verirseniz sevinirim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tebrikler...

  • Ellerine, kollarına, emeğine sağlık hocam. Tüm gün bilgisayar başında, bir taraflarını yaya yaya oturan vatandaşların yorumlarına kulak asmayın, moralinizi bozmayın. 👍 Belirtmemişsiniz, soran da olmamış sanırım. Mobil platformlara çıkış olacak mı acaba? 😊

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Elinize sağlık, çok beğendim. Başarılar hocam.

  • Ben çok beğendim, ilk izlenim için grafik olarak gayet tatmin edici düşünceler doğurdu bende.

    Hatta dediğiniz şekilde, önceliği pay to win yerine kalite ve oynanabilirlik üzerinden yapıp büyük kitlelere sevdirirseniz sonra zaten istemeseniz de kazanırsınız. Kazanç ikinci planda olmalı eğer piyasaya yeni giriyorsa birisi. Iyi bir reklamla ve oynanabilirlik ile güzel iş yapar diye umuyorum. 👍 Reklam\pazarlama çok önemli Ahmet Atalay örneği gibi. Iyi yetenekler var ama sesini duyuramiyorlar pek bizim ülkede.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • valla tebrikler.burda atıp tutanları çıkarsak "mobil tavla" bile kendileri yapamazlar.çok başarılı bir çalışma olmuş.umarım sahiplenilir ve geniş kitlelere hitap eder.


    oyunun son halinde kapalı grup birkaç kişiye oynatın.büyük firmalar oyuncu gözüyle göze batan pürüzleri bu beta testlerle traşlıyorlar.faydası olacaktır.


    crytek firmasıyla iletişime geçmenizi de öneririm.projenizden haberleri olsun.en fikir veya yatırım anlamında destek olabilirler.sonuçta amatör oyun geliştiriciliğinden iflas da geçirip hayata tekrar dönen bir firma.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MetalWave

    neden ingilizce ? bir türk tarafından oyun geliştirildi diye övünüp ingilizce ile başlamak saçma gelmiyor mu? "yurt dışınada bilmem ne" demeyin, zaten yurt dışında tonlarca oyun var, bi kendi ülkenizde popüler olun sonra yurt dışına açılırsınız!

    Merhaba, Yanlış anlaşılmış olabilirim. Oyun tamamen türkçe çıkacak hatta seslendirme için ses aktör görüşmelerim devam etmekte. Yurt dışı şuan ana planda değil. Benim yurt dışında oyunu tanıtacak ne bütçem var ne ekibim ve ayrıca yurtdışında yarışacak yeteri kadar içerik yok şuanlık oyunda.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: omaTR

    Enis Cherryson'dan izlemek isteriz, var mı böyle bir girişim :)



    Alıntıları Göster

    Bilmiyorum hocam oyle bir girişimim olmadı 

  • Güzel.


    Ama neler güzel: cs yi andıran animasyonlar ikonlar basit hissederek anlatan düzen


    neler kötü?

    Vuruş hissiyatı ve crosshairin açılıp kapanması ve duruşu. Bunu Battlefield veya COD Warzone stili alırsan daha çok oyuncu çekersin. Oyuncu vurduğunu hissederse FPS'ye kendini verir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: aycibin

    valla tebrikler.burda atıp tutanları çıkarsak "mobil tavla" bile kendileri yapamazlar.çok başarılı bir çalışma olmuş.umarım sahiplenilir ve geniş kitlelere hitap eder.


    oyunun son halinde kapalı grup birkaç kişiye oynatın.büyük firmalar oyuncu gözüyle göze batan pürüzleri bu beta testlerle traşlıyorlar.faydası olacaktır.


    crytek firmasıyla iletişime geçmenizi de öneririm.projenizden haberleri olsun.en fikir veya yatırım anlamında destek olabilirler.sonuçta amatör oyun geliştiriciliğinden iflas da geçirip hayata tekrar dönen bir firma.

    Çok saolun hocam yorumunuz için. Kapalı gruplar hakkında, arkaşlarım ile oynayıp geri bildirim alıyordur bir ara. Çok yapmadık gerçi. Yatırım hakkında düşüncem daha oyun çıkmadan nasıl olur o durum çok bilgim yok. Genede yorumunuz için teşekkür ederim.





  • Elinize sağlık umarım emeğinizin karşılığını alırsınız, takipteyim  

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zero Degrees

    Öncelikle tebrik ederim. Ben de yeni yeni pyun sektörüne giriyorum. Şuan Unity öğrenmeye çalışıyorum. Aklımda bir tane mobile bir tane de pc olmak üzere iki tane oyun fikri var. Bilgisayar olan için baya uzun çalışmam lazım. Yakında fikri tam oluşturduğumda bu fikrin telifini almaya çalışacağım. Soruya grlecek olursak oyun geliştirme sürecinde nelere dikkat etmeliyim? Bu yolda önerebileceğiniz şeyler neler? Cevap verirseniz sevinirim.

    Merhabalar,

    Oyununuzun büyüklüğünü bilmiyorum ama her ciddi proje küçük başlayıp büyüyor. Performans tarafına dikkat etmenizi kesinlikle öneriyorum. Buraya oyunda kullandığım birkaç tool ve tekniklerden bahsetmek istiyorum.


    Object Pooling: Çok önemli konulardan bir tanesidir. Kısa özeti ise, Oyun motorunda bir obje yaratmak ve sonra ram'den boşaltmak için yok etmek, Özellikle oyununuz çok fazla Instantiate fonksiyonu çalıştırıyor ise CPU açışından maliyetli bir işlemdir. Bu sorun hakkında çözüm için bu konuyu gözden geçirmenizi tavsiye ederim.

    https://learn.unity.com/tutorial/introduction-to-object-pooling


    Profiler: Gene önemli konulardan bir tanesi. Oyununuzdaki tüm akivitelerin log'unu gösterir. Nerde ve hangi fonksiyonda ne kadar garbage collector çalışmıs kaydını yazar. Önemlidir.

    https://docs.unity3d.com/Manual/Profiler.html


    Memory Profiler: Bu da bir diğeri. Oyun projenizde yazdığınız kodların memory leak sıkıntısı çıkarmamasından emin olmalısınız. Bu tool ise 2 ayrı oyun state'inden snapshot alarak bellek kullanımı hakkında çok detaylı bilgi vermekte.

    https://docs.unity3d.com/Packages/com.unity.memoryprofiler@0.2/manual/index.html




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Humble -- 24 Mayıs 2021; 18:56:5 >




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.