Şimdi Ara

1800-1900 devir arası gelen garip tırtır sesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
30.587
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selamlar,
    benim araç Renault scenic 1.9 dti 2003 model. 165.000'de
    geçenlerde kalkış esnasında yüksek sarsıntıdan dolayı baskı balata ile ilgili sorun var diye düşünüp servise götürdüm. baskı balata değişti. sonrasında birkaç gün geçtikten sonra bir ses dikkatimi çekmeye başladı. her zaman gelmiyordu.
    sonraları sesin 1800-1900 devirler arası tüm viteslerde ve hatta boşta bile geldiğini fark ettim. iki metalin birbirine çarpması sonucu çıkan bir sese benziyor. tirrrrr gibi ama yüksek frekanslı bir ses. özellikle yüksek viteslerde motor devri hızlı değişmediği için çok fark ediliyor. bu tip bir ses nerden gelebilir.
    ben bir anlam veremedim.
    şimdiden teşekkürler.



  • sonunda servise gidebildim. test sürüşü yaptık. ses net bir şekilde duyuldu. ama sesin kaynağını bulamadık. arabayı kaldırdık. ben içerde 5. viteste iken deviri 1900 civarında tutmaya çalıştım. ve sesi içerde defalarca duydum ama aracın altındaki arkadaşlar duyamadı. en son egsozun motora bağlanırken kıvrıldığı bir yer var. (buna sanırım bi arkadaşım deve boynu demişti.) %99 buradan geliyor bi egsozcuya uğrayın dediler. şimdilik sesle idare ediyorum. orayı değştirip de ses kesilmezse diye korkum var.
  • benım aracımdada 2800 devır cıvarında bır ses gelıyordu uzun bı sure beynımı kemırdı bu ses en sonunda elıme bı sopa alıp motorun cesıtlerı yerlerıne sopa ıle dokundum egzoz manıfolduna dokunduğum o sesı ayrıca tıtresım olarak da hıssettım daha sonra aracı egzozcuya goturdum ve alt tarafta bağlantı noktalarından bırısı kopmus yada kırılmıs ısde adam tamır ettı ve ses kesıldı
  • merhaba,
    araba rölantide çalışırken mi dokundun acaba, yoksa biri 2800 devire getirdi de ondan sonra mı dokundun.

    benim araçta ses yolda giderken net duyuluyor. ama arabayı havaya kaldırdık ben de içindeyim aracın mümkün olduğu kadar deviri 1900'de tutmaya çalıştım. ama içerde sesi duymama rağmen araç dışındaki ustalar duyamadı. ustalar da sesin egsoz'un motora doğru kıvrıldığı yerden geldiğini söylediler. sanırım kısa surede egsoz cuya yolumuz düşecek. ses baya bi beni gıcık etmeye başladı.
  • Aynı ses benim sıfır focusumdada var..1000 km'den sonra başladı...Tam 1750 devirde vites bosta yada vitesteyken ancak araç soğukken konsolun önünden ses geliyor..Tıırrrr diye bir ses ve sanki arabanın altında düşük devirli bir matkap çalışıyor...Ses motor ısınınca kesiyor...egzoz yada monifold diye gittim servise...

    İki kere serviste egzoz civatalarından dediler hallettik dediler ikisindede düzelmedi ses azaldı ama kesmedi..En son yine aynı şikayetle gittim bu sefer hem kendim başında durdum dnlettim hemde lifte çıktım gaz verip kontrol ettirdim.İki usta birden arabanın sağını solunu elledi en sonuda ses bir yerde kesildi..katalizatör civataları gevşekmiş soğukken fazla titrediğinden sesi o yüzden yapıyormuş..1 hafta kadar hiç yapmadı ancak bi kaç gündür hava çok soğuk yine az biraz duyuyorum sesi zaten ustada motor ve yoldaki titreşimden tekrarlayabilir dmeişti şimdi çok gelmesede dikkat edersem duyuyorum yine




  • öğlen gittim servis'in yönlendirdiği bi egzoz'cuya. adama sesi anlattım. bir de yönlendirmeli gittigim için direk olarak, katalitik korvertör le manifold arasında bir boru var. (ucu körüklü gibi birşey) ondan şüphelendiler. birkaç defa elleriyle darbe yaptılar. kesin budur dediler. dolaşalım bi dinleyin dedim. gerek yok dediler. neyse bu boru/körük adı neyse değişti 100Tl toka ettim. ben de çok ikna olmuştum aslında sesin bundan geldigine. ama hiçbir değişiklik olmadı. ses aynen 1900 devirde camın titreşmesi gibi bir şekilde gelmeye devam etti. bugünlük sanayi maceram burada bitti. bir sonrakinde neyi değiştireceğiz bakalım.
  • basit bir sesin. üstelik sadece birkaç saniyeliğine geliyor. araba kullanma alışkanlığımı etkilemesine çok şaşırdım. artık arabada gürültülü müzik dinliyorum. sesi duymamak için motor devri vites değiştirdiğimde 2000 devirin üstüne gelecek şekilde performans sürüşü yapıyorum. haliyle biraz da agresifleştim. offf
  • bugün gene sanayiye yolum düştü. tırtır sesine başka bir ustaya baktırdım. arabanın içinden duyulmasına rağmen dışından duyulmuyor. büyük ihtimal motor kısmından geliyor ama bulamadılar. egzoz kısmından olmadığına kanaat getirildi.
  • selamlar,
    yaklaşik 2 ay 1900 devirdeki tirrrrrrrrrrr sesisni çektikten sonra sebebini bulup yok ettik.
    o kadar farklı ustaya gösterdim. iş arkadaşlarımı arabaya bindirip tahmin istedim. vs. bu kadar gayret sonunda en son yine gittim. ve motor kulağı, şansıman kulağı, ekzoz altındaki bilumum saçları söktük, değiştirdik. ses banamısın demedi. en son arka koltuğa bir elektrikçi binmişti önde bizim usta ve ben. sesi dinliyorduk. bi ara elektrikçi koltuğun altına yattı. az sonra ses kesildi. meğerse sürücü koltuğunun altında kocaman bir yay varmış ve o ses yapıyormuş. ses öyle bir yankılanıyordu ki öndeki arkada arkadaki önde, sağdaki solda vs. herkes değişik bir yerden geldiğini iddia ediyordu sesin. 1900 devir olayı ve bu yay. bir yaşıma daha girdim. Elektrikçiden Allah razı olsun.

    işin esas kopartıcı yönü ise şu, ses baskı balata değişiminden sonra başlamıştı. gerçekten öyle başlamış. şöyle ki, ben koltuğu en üst pozisyonda kullanırım.servisteki arkadaşlar da koltuğu alçaltmışlar, ben de sonrasında fark etmedim alçak olduğunu öyle binmeye devam ettim. eğer koltuğu tekrar üst pozisyona alsaymışım ses kesilecekmiş.... offf off.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SERKISOF

    selamlar,
    yaklaşik 2 ay 1900 devirdeki tirrrrrrrrrrr sesisni çektikten sonra sebebini bulup yok ettik.
    o kadar farklı ustaya gösterdim. iş arkadaşlarımı arabaya bindirip tahmin istedim. vs. bu kadar gayret sonunda en son yine gittim. ve motor kulağı, şansıman kulağı, ekzoz altındaki bilumum saçları söktük, değiştirdik. ses banamısın demedi. en son arka koltuğa bir elektrikçi binmişti önde bizim usta ve ben. sesi dinliyorduk. bi ara elektrikçi koltuğun altına yattı. az sonra ses kesildi. meğerse sürücü koltuğunun altında kocaman bir yay varmış ve o ses yapıyormuş. ses öyle bir yankılanıyordu ki öndeki arkada arkadaki önde, sağdaki solda vs. herkes değişik bir yerden geldiğini iddia ediyordu sesin. 1900 devir olayı ve bu yay. bir yaşıma daha girdim. Elektrikçiden Allah razı olsun.

    işin esas kopartıcı yönü ise şu, ses baskı balata değişiminden sonra başlamıştı. gerçekten öyle başlamış. şöyle ki, ben koltuğu en üst pozisyonda kullanırım.servisteki arkadaşlar da koltuğu alçaltmışlar, ben de sonrasında fark etmedim alçak olduğunu öyle binmeye devam ettim. eğer koltuğu tekrar üst pozisyona alsaymışım ses kesilecekmiş.... offf off.





    Geçmiş olsun. Şimdi kendinize gülsem mi, ağlasam mı diye soruyorsunuzdur.




  • @SERKISOF senin anlattıklarına göre benim de ilk aklıma gelen eksoz manifoldunun olduğu bölümden ses geldiği yönündeydi.. çünkü benim arabada da bir civata çıkması sonucu 1800-2000devir arası ciyyyyk diye bir ses geliyordu. Kaynarcadaki Rensan anında çözmüştü olayı.. Neyse geçmiş olsun..bir sürü parçayı değiştirmişsin gereksiz yere..şans işte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SERKISOF

    selamlar,
    yaklaşik 2 ay 1900 devirdeki tirrrrrrrrrrr sesisni çektikten sonra sebebini bulup yok ettik.
    o kadar farklı ustaya gösterdim. iş arkadaşlarımı arabaya bindirip tahmin istedim. vs. bu kadar gayret sonunda en son yine gittim. ve motor kulağı, şansıman kulağı, ekzoz altındaki bilumum saçları söktük, değiştirdik. ses banamısın demedi. en son arka koltuğa bir elektrikçi binmişti önde bizim usta ve ben. sesi dinliyorduk. bi ara elektrikçi koltuğun altına yattı. az sonra ses kesildi. meğerse sürücü koltuğunun altında kocaman bir yay varmış ve o ses yapıyormuş. ses öyle bir yankılanıyordu ki öndeki arkada arkadaki önde, sağdaki solda vs. herkes değişik bir yerden geldiğini iddia ediyordu sesin. 1900 devir olayı ve bu yay. bir yaşıma daha girdim. Elektrikçiden Allah razı olsun.

    işin esas kopartıcı yönü ise şu, ses baskı balata değişiminden sonra başlamıştı. gerçekten öyle başlamış. şöyle ki, ben koltuğu en üst pozisyonda kullanırım.servisteki arkadaşlar da koltuğu alçaltmışlar, ben de sonrasında fark etmedim alçak olduğunu öyle binmeye devam ettim. eğer koltuğu tekrar üst pozisyona alsaymışım ses kesilecekmiş.... offf off.




    Hocam şaka gibi ama aracımın baskı balata değişiminden sonra tam 1900-2000 devirlerde metal sürtmesi gibi bir ses geliyor..aracımı bugün ustaya bıraktım yarın akşama hallederiz dedi ama yazınızı okuyunca ilk işim yarın sabahtan ustaya gidip koltuk yükseklik ayarını değiştirerek aracı test etmek olacak..yalnız bnm bir farklı durumum var,ses sadece 5.vites 1900-2000 devirde yapıyor:/

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • memurdan kullanıcısına yanıt
    Hocam neredeymiş sorun ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende de ayni ses var titresimden kaynakli bir ses vibrasyon sonucu geliyor ama anlamadim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor kulağına baktır ama kulak genelde rölantide titreme yapar .Kaucuk zamanla eskidiğinden titremeye sebep oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tiridine -- 1 Nisan 2016; 19:23:56 >
  • Selam seat Ibiza var 2010 model arac devir kaybettiginde titresim sesi gibi ses geliyor girrr diye yani 3 de yokus çıkarken 10 devire dustugunde duyuyorum ikiye attigimda ses kesiliyor nedendir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende 5000 devirde var 2gündür, sorun nedir nerden geliyor bu lanet ses..

    Çözüldü, motorun altındaki bir parçayı saf ustalar tek yerden takmışlar, tam 5bin devirde titreşimden parça motora çarpıp duruyor.. Acayip metal sürtme sesi çıkartıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .i. -- 29 Temmuz 2018; 15:26:17 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.