Şimdi Ara

1800 wat Elektrikli Scooter 30 km gidiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
1.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,http://urun.n11.com/elektrikli-motosiklet/elektrikli-vega-1800walt-sinifin-da-en-guclusu-P33092302 bu aldığım elektrikli Scooter 120 kiloyum ve 30 km gidiyor satan adam açılır 50 km rahat yaparsın dedi 300 km de şuan? birde hız kilidi olayı nasıl kalkıyo azami hız 50 bayır aşağı inerken 50 yi geçmiyo ,bırakırsam garanti dışı kalırmı



  • hocam bunu ben kullandım,şekli hoş bence şık ama süspansyon çok sert. bide 50 de bile sallıyo,o yönden beğenmedim. benimki 45 i geçmiyodu. ama 2 kişi yine 45 i görüyodu sıkıntı yok. bence verdiğin parayı haketmeyen bi cihaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkanus123

    Merhaba,http://urun.n11.com/elektrikli-motosiklet/elektrikli-vega-1800walt-sinifin-da-en-guclusu-P33092302 bu aldığım elektrikli Scooter 120 kiloyum ve 30 km gidiyor satan adam açılır 50 km rahat yaparsın dedi 300 km de şuan? birde hız kilidi olayı nasıl kalkıyo azami hız 50 bayır aşağı inerken 50 yi geçmiyo ,bırakırsam garanti dışı kalırmı

    Bu araçların aküleri, imalattan sonra hiç kullanılmasa bile belli bir süre bekledikten sonra eskir ve akü içinde "geçici sülfatlanma" başlar. Bu süre yaklaşık 5-6 aydır. Bu süreçte aracı kullanırsanız ilk birkaç seferde bu sülfatlanma nedeniyle bir şarj ile gideceği mesafe 3-4 km daha az olur. Bir kaç kez şarj edildikten sonra bu "geçici sülfatlanma" kaybolur ve araç ilk şarj edildiğinde gittiği mesafeye kıyasla 3-5 km daha fazla gitmeye başlar, ancak çoğu zaman artış az olduğundan kullanıcı bunu fark etmeyebilir bile.
    Ancak; bahsettiğimiz üretimden sonraki bekleme, daha uzun sürelerde olur ve bu süreçte aküler hiç şarj edilmezse (ki bekleyen akünün şarj edildiğini elektrikli moped sektöründe hiç duymadım) artık KALICI SÜLFATLANMA başlar. Bu durumda şarj - deşarj etme ile de kaybedilmiş olan kapasite geri kazanılamaz. Sizde de maalesef bu durum olduğunu tahmin ediyorum.
    Çünkü 120 kilo da olsanız tek kişi kullanımla çok seri bile kulansanız yaklaşık 40 km gitmeniz gerekir. Eğer sakin kullanırsanız bu mesafe 50-55 km olmalı. Sizde mesafe 30 km olduğuna göre aküler uzun süre beklemekten dolayı sülfatlanma nedeni ile kapasitesini kaybetmeye başlamış . Bu durum bir kere başladı mı zaten hızlı ilerler. 300 km ye geldiğinize göre 10 kere şarj etmişsiniz tahmini 50. şarj sonrası kapasite daha da azalacaktır. Yani bir şarjla gidilen mesafe 20-25 kmye düşecektir.
    Bu mopedlerde veya akülerinde az önce bahsettiğim ilk birkaç şarj sonrası olabilecek 3-5 km mesafe artışı dışında AÇILMA DİYE BİR ŞEY YOKTUR SİZE SATAN SATICI YALAN SÖYLÜYOR YA DA ÇOK CAHİL. İlanına aracın modelini yazmış ama markasını bile yazmamış watt yerine WALT yazacak kadar en iyi ihtimalle cahil.
    Benzer bir durum daha önce "elektrikli bisiklet merak edilenler" sayfasında yaşandı. Evkurdan moped alan bir arkadaşın da başına aynı şey geldi. Genelde servise yönlendiriyorlar. Servisler garanti kapsamında sizden bir ücret talep etmeyecekleri için bırak git 1 hafta deneyelim felan filan muhabbeti yapıyor. Orası burası derken bir sonuç da çıkmıyor.
    Benim size tavsiyem öncelikle çok engebeli olmayan alanlarda 30-35 km ortalama hızla (yani dip gaz son hız da yapın ama sürekli değil) bir deneme yapın 40 km üzeri gidip gitmediğini kontrol edin.
    Bu şartlarda sürüşle dahi 40 km gidemezseniz direk yetkili servisine gidin yanınızda fotoğraf makinesi de olsun. Çok basit bir işlemle koltuk sökülerek akülere ulaşılıyor her akünün üstünde ay ve yıl olarak imalat tarihi olacak bu tarihi görün ve fotoğraflayın. Büyük ihtimalle eski tarihlidir.
    Sonra da yetkili servisten "AKÜLERİ YÜK ALTINDA ÖLÇME" talebinde bulunun. Üzerinde voltmetre ekranı olan ve aküye bağlanması için timsah ağzı şeklinde maşalı bir alet oluyor her aküye bağlanıp, tek tek aküden bir kaç saniyeliğine 60-100 amper gibi yük çekiyor ve bu esnada voltmetre ekrandaki voltaj düşmesine göre akünün tarihi bir yana yeni de olsa arızalı olup olmadığına karar veriliyor. Bu işlem için şarjınız doluya yakın en az %80 olsun. Normalde sağlam aküler tam dolu iken 13.2 volt yük altında en az 11 volt olmalı. Yük altında 11 in altında düşen akü varsa arızalıdır.
    Daha sonra yetkili servisten imzalı kaşeli şekilde "... şu tarihte tam dolu şarjlı vaziyette her bir aküye uygulanan yük testi sonucu akülerin şu durumda olduğuna karar verilmiştir ..." şeklinde imzalı kaşeli bir kağıt alın. Yapılan işlemleri fotoğraflayın.
    Bundan sonraki aşama satIcı ile irtibata geçip durumu kendisine izah edin ve "yeni tarihli sağlam akü veya akü bedeli ya da motorun iadesi veya tamamen değişimi" ne istiyorsanız talep edin. Aksi taktirde durumu yetkili servis tarafından belgelettiğinizi ve tüketici hakem heyetine başvuracağınızı söyleyin.
    Bu şekilde elektrikli motorda bir hak kazanan duymadım ama bu işin bu şekilde yapılacağını bilen de yok genelde maalesef insanlar satın aldığı bayi ile yetkili servis arasında git gel yapmaktan yoruluyor ve sonunda ya o haliyle motoru yarı fiyatından aşağı satıyor ya da 600 lira civarı verip yeni 5 akü alıyor. Ama uğraşılırsa başka ürünlerde olduğu gibi elektrikli mopedlerde de tüketici hakem heyetleri aracılığıyla bir şeyler elde edilebileceğini sanıyorum.
    Hız konusuna gelince 5 akülü 60 volt gerilime sahip bir moped şarjı tam doluyken en yüksek hız olarak düzde 45 km/s civarı yapar, markadan markaya değişebilecek özelliklere göre bu 50 ye de çıkabilir. Şarj azaldıkça bu hız da azalır. Bu durumdan anlaşılan sizin araçta hız kilidi veya çocuk kilidi denen soket zaten devre dışı, yani bu konuda bir sorun yok ve daha da hızlanmaz. Ancak beyinde modifiye vs,, işlemler ile hız artışı mümkün olur ki şu an bu aşama konumuz dışında. Hız kilidinin devre dışı bırakılarak mopedin hızlandırılması garanti şartlarını etkilemez. Hız ve elektrikli mopedin bir şarjla gidebildiği mesafe aracın motorunun kaç watt olduğu ile doğrudan alakalı değil. Motor gücü yani watt temelde o aracın torku çekiş gücünü yansıtır, ki bunu da denetleyen bağımsız bir kurum veya yasal bir yer olmadığından 1800 watt - 3500 watt tamamen firmaların keyfine göre yazdıkları değerler. Bir markanın 2000 watt ürünü diğer markanın 3000 watt ürününden hız, tork vs.. gibi her yönden üstün de olabilir. Hız olayı motorun voltajı - gerilimi yani akü sayısıyla alakalı. Yaklaşık her bir akü 9-10 km hız yaptırır. Siz<in moped 5 akülü yani 60 volt dolayısıyla hız kilidi de açık vaziyette 45-50 km hız gayet normal. Başka bir marka 1500 watt ama 6 akülü bir moped 55-60 km hız yapabilir bu normaldir ama motor gücü düşük olduğundan rampada veya iki kişi kullanımda tork yönünden zayıf olduğundan sizin 1800 watt aracınız daha iyi tırmanır. Bir şarjla gidilen mesafe ise akülerin amper değeri ile alakalı. Yazının başında belirtmiştim 20 amperlik aküler yaklaşık bir şarjla 50 km civarı yol gider. Daha uzun yol için akülerin daha fazla amper değerinde olması lazım. İçinizin rahat etmesi açısından bahsettiğimiz soket beyinin yanında ve tek kablolu olan sokettir, diğerlerinde 2 veya 3 kablo varken bu tek kabloludur bu soketin takılı olmaması lazım. Kendiniz koltuğu sökemezseniz akü kontrolü için söktürdüğünüzde onu da kontrol ederler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 31 Ekim 2015; 15:08:53 >




  • hocam elinize emeğinize sağlık+rep çok yetersiz kalır karşılık olarak, teknik servise götürme konusunda sıkıntı yaşıyorum yani eko scooter la gitmez o kadar mesafeyi 40 km kadar uzaklıkta servis gelip alsa maliyeti ne olur bilginiz varmı ?,
  • "Açılır" nedir ya? İçten yanmalı motor mu bu? Geri gönder bence.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.