Şimdi Ara

2 bin yıl ata binen Türkler motosiklette dünya sonuncusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
717
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Son 10 yılda dünyada motosiklet satışı iki kat artarken Türkiye en az motosiklet satılan ülke oldu. Tayvan'da 1000 kişiye 530, İtalya'da 171, Türkiye'de ise 22 motosiklet düşüyor.

    Dünyada motosiklet kullanım ve üretimi son 10 yıl içinde ikiye katlanırken Türkiye yüksek vergiler nedeniyle motosikletin en az kullanıldığı ülke oldu.

    2002 yılında 13 bin motosiklet satılan Türkiye Uzakdoğu'dan gelen ucuz skuter'larla 2004'te 130 bin, 2005'te ise 390 binlik satışa ulaştı. Ancak satışlar patlayınca Maliye Bakanlığı ÖTV'yi 250 cc'den küçük motora sahip motosikletlerde yüzde 8'den yüzde 22'ye, 250 cc'den büyük motorlu araçlarınkini ise yüzde 8'den yüzde 37'ye çıkardı. Türk motosiklet pazarını değerlendiren Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED ) Başkanı Ferruh Tanay satışların geçen yıl 195 bine düştüğünü söyledi.

    Tayvan'da iki kişiden birinde var
    Dünyada en çok motosiklet kullanılan ülke olan Tayvan'da 1000 kişiye 530 motosiklet düşüyor. Tanay, 58 milyon nüfuslu İtalya'da 10 milyonu aşkın motosiklet bulunduğuna dikkat çekerken, 11 milyon nüfuslu Yunanistan'da bile 800 bini aşkın motosikletin trafiğe kayıtlı olduğu açıkladı. İtalya'da 1000 kişiye 171 adet, İspanya'da 95 adet, Almanya'da ise 68 adet motosiklet düşüyor. Ferruh Tanay, "70 milyonluk Türkiye, 1.6 milyon adetlik motosiklet parkına sahip. Ülkemizde ise 1000 kişiye 22 adet motosiklet düşüyor. İki bin yılı aşkındır at binen Türk milleti, motosiklete soru işaretiyle bakıyor" dedi.
    İki yıl önce gelen vergilerin satışları çok olumsuz etkilediğini anlatan Tanay, "Trafik sorunu için çok önemli olan motosiklet pazarının gelişimi durdu. İnsanların keyifle işe gelmeleri avantajı yok edildi. Tüm kalite sorununa rağmen Çin malı motosikletlerin gelişiyle sektör gelişmişti" dedi.

    Yarısına yakını vergi
    Vergi arttığı için satışların da düşeceği uyarısında bulunduklarını hatırlatan Tanay, "Daha az vergi toplanacağını anlattık ve öyle de oldu. Bu yıl belkide satışlar 500 bine çıkacaktı. ÖTV'nin tamamen kaldırılmasını istemiyoruz. Ancak yüzde 15 seviyesine inebilir" diye konuştu. Tanay'ın verdiği bilgiye göre 1000 YTL'lik bir skuter'in vergisi KDV ve ÖTV ile 450 YTL'ye kadar ulaşıyor. Tanay, dünyada en az motosiklet kazasının da Türkiye'de olduğunu söylüyor.

    'Üretim üssü olabiliriz'
    Türkiye'de Harley Davidson, Peugeot ve Keeway'in temsilcisi olan Ferruh Tanay, büyük motosiklet firmalarının üretim yapmak istediğini ancak iç pazar gelişmediği için gelmediklerini söylüyor. Tanay, "Üretim için iç pazarda en az 15-20 bin adetlik satış yapmak istiyorlar. Peugeot, Piaggio, Keeway, Honda ve Yamaha üretim yapmak istediklerini söylüyor" diyor.

    Türkiye'nin üretimde otomotivden gelen tecrübesinin kullanılabileceğini anlatan Tanay şöyle konuşuyor: "Şu an üretim 50 binlere ulaştı. Avrupa'da motosiklet üretim üssü olabiliriz. İtalya, Fransa ve Almanya en büyük üreticiler. Ancak bu üreticiler üretim için Çin'e gidiyor. Gerekli teşvikler sağlanırsa yakın olan Türkiye'ye gelebilirler."

    İki milyon motor 150 bin ehliyet var
    MOTED Başkanı Ferruh Tanay, Türkiye'de 1.6 milyonu kayıtlı yaklaşık 2 milyon adet motosiklet olduğu söyledi. Tanay, "Ancak ehliyetli sürücü sayısı ise 150 bin kişi" dedi. Ferruh Tanay, Trafik Kanunu'nun motosikleti kapsamadığını, AB uyum yasalarına göre bu kanunun değişmesi gerektiğini savundu. Yasanın üç yıldır mecliste olduğunu anlatan Tanay şöyle konuştu: "Kağnı, at arabası ve motosiklet aynı sayılıyor. Otoyol hız limitleri de çok düşük. Türkiye'de trafikte en riskli araç motosiklet ancak yine en az zarar veren taşıt da bu. Türkiye'de motosikletin önceliği yok. Avrupa'da trafikte öncelik sırasında birincidir."

    'Aynaya iki kez bak'
    İtalya'da motosiklet konusunda kanunların 35 yıl önce konulduğunu ifade eden Tanay, Avrupa ülkelerinde en yüksek cezanın motosiklete çarpıldığında verildiğini söyledi.
    Tanay, "Avrupalılar çok hassas.
    Ehliyet verilirken öğretilen ilk konu motosiklet için aynaya iki kez bakmaktır" diye konuştu.

    Kaynak: Zaman - İLKER PEHLİVAN

    motosiklet.net







  • Türkiye gibi memlekette motor sürülemeyeceğini biliyozda ondan. Ne yolları yol. Ne insanı insan. Scooterla giderken önüme kıran-sıkıştıran hayvanların haddi hesabı yok. Hele bide arkanda kız arkadaşın varsa gezmeye değil ölüme gidersin motorla..
  • Kendimizde 2 tane motosiklet var.Rahat ve pratik oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fetih -- 9 Nisan 2008; 1:10:07 >
  • motosiklet icad oldu mertlik bozuldu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BFCYBORG

    Türkiye gibi memlekette motor sürülemeyeceğini biliyozda ondan. Ne yolları yol. Ne insanı insan. Scooterla giderken önüme kıran-sıkıştıran hayvanların haddi hesabı yok. Hele bide arkanda kız arkadaşın varsa gezmeye değil ölüme gidersin motorla..

    +1000
  • türkiyede motosiklet kullanmak ölüme biraz daha yakın olmak demek
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.