Şimdi Ara

2 Yıldır Garajda Duran Araç

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
1
Favori
3.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Başka bir araç kullanmamdan dolayı yaklaşık 2 yıldır garajda duran 2004 model bir megane 2 - 1.4 authentic aracımız var; yaklaşık 20000 km.de henüz Önümüzdeki hafta tekrar trafiğe çıkaracağım nasipse. Akü başlığını da sökmüştüm akü bitmesin diye. Ama tabii akü yine de bitik şu anda Kutup başlarını söktüğümden dolayı elektronik program da sıfırlanmış durumda. Otomobil bilgimin dahilinde aracı çalıştırmadan önce aşağıdakileri yaptırmam gerekiyor diye düşünüyorum:

    - Aküyü değiştirdikten sonra servisi garaja çağırırarak program yükleteceğim,
    - Motor yağını, yağ filtresini değiştirteceğim (yağ olarak mobil 10w-40 düşünüyorum),
    - Sonra, büyük bir ihtimalle lastikleri değiştireceğim (michelin energy saver düşünüyorum).

    Bunlar dışında, uzun süre hareketsiz bekleyen bir otomobil için değiştirilmesi gereken herhangi parça var mıdır? Örneğin hava filtresi, polen filtresi veya bujiler, benzin otomatiği, benzin filtresi, vb. parçalar da değiştirilmeli midir? Veya ilk çalıştırma sonrasında belli bir km. boyunca sürüşte dikkat edilmesi gereken noktalar var mıdır (belli bir devri geçmeme, aracı fazla zorlamama gibi..) ? Dediğim gibi araç daha 20000 km. de, hala orjinal kokusu bile duruyor, uzun süre beklemiş olmasından kaynaklı herhangi bir problem veya dezavantaj kalsın istemiyorum üzerinde..

    Yardımcı olan herkese şimdiden çook teşekkür ederim..







  • iki sene beklemiş bir araçta ilk olarak motor yağı ve filtresi değişmelidir.eğer imkan varsa aracı çalıştırmadan yağ değişimini yapın çünkü 2 yıl bekleyen bir aracın içindeki motor yağı artık balçık kıvamına gelmiş olabilir.eğer durum bu ise bu motor yağ kanallarını tıkayabilir. aracı çalıştırdıktan sonra eğer hidrolik subap iticileri ses yaparsa ses kesilene kadar aracı 3000 dd yi geçmeden sürün.


    lastik değişimi bence gerekli olmayabilir.elbette bu aracınızın üzerindeki lastiklerin toplamda kaç senelik olduğuna bağlı şayet lastikler 5 seneyi doldurdu ise değişebilirsiniz ama doldurmadı ise sadece size masraf olur. akünü şarj ettirip tekrar kullanabilirsin ya da yenisini alabilirsin.. eğer akü şarj tutmazsa yenisini takmak daha doğru olur.


    benim aklıma gelenler bunlar..
  • Cevabınız için teşekkürler. Araç 2004 model, Ağustos trafiğe çıkışlı. Bu Ağustos'ta 5 yıl oluyor yani. Ama bunun 2 yılı garajda yattı. 2 yıl boyunca lastiklerin aynı yüzeyi yere temas ettiği ve ağırlığa tek yönde maruz kaldığı için kılcallarında deformasyon oluştuğunu gözle veya kullanırken herhangibir şey hissedilmese bile değiştirilmesi gerektiğini duymuştum. Ama eğer kullanırken herhangibir yalpalama, vs. farketmezsen değiştirilmeyebilir diyorsanız değiştirmeyebilirim.

    Motor yağ kanallarının tıkanıp takanmadığını servis, yağı ve filtreyi değiştirirken anlayabilir mi acaba? Siz öyle deyince aklıma bir şüphe düştü çünkü 2 yıl içinde 2-3 defa aracı garajda çalıştırmıştım hareket etmeden. Bu esnada belki de biraz tıkanmıştır. eğer tıkalıysa garantiye almak ve yeni eklenecek yağı da bozmamak için bunu baştan temizlemenin bir yolu var mıdır?
  • tekrar selam,


    motor yağları araç 6 ay veya daha fazla hareketsiz kalırsa deforme olur.aynı şekilde içinde benzinle beklerse o benzin de yanıcılığını ve özelliğini yitirir. İngilizce'de "oil sludge" türkçede ise yağ balçıklaşması diyeceğimiz bir olaydır.motor içerisinde çok sayıda irili ufaklı yağ pasajları bulunur.iri olanları temizlemek nispeten kolay olsa da motorun belli bölgelerindeki yağ pasajlarına ulaşmak hemen hemen imkansızdır. burada sorun yaratacak yerler zaten küçük ve zor yerlerde olan pasajlardır.örnek olarak krank milinin olduğu bölümler.eğer durum bu hale gelmişse motoru tamamen parçalamadan temizlik hemen hemen olanaksızdır. bu yüzden size tavsiyem yağ ve filtrenizi en kısa sürede değiştirmenizdir. gözünüz sürekli devir saati ve hararette olsun. özellikle hararet normalden daha fazla artarsa bu yağlamanın düzgün olmadığının da göstergesidir.çünkü motor yağının bir görevi de motor parçaları üzerindeki ısıyı da almaktır.yağ uyarı lambası yanacak mı dikkat edin.


    eğer ki yağ lambası yanar ve hararet normalden fazla artarsa aracı sürmeyi derhal bırakıp servise çektirin. eğer herhangi bir sorun olmaz ve lamba yanmaz ise 5000 km sonra yağ ve filtreyi tekrar değiştirin. 5000 km sonra tekrar.. ondan sonra 10,000 de bir olabilir.bu arada unutmadan araca koyacağınız yağ eskiden beri konan yağ ne ise aynı olsun.sakın ola farklı kalınlık ve özellikte yağ ile değiştirmeyin.


    lastik konusuna gelince aslında bu biraz da para meselesi malum olarak yani kriz ortamındayız eğer ki parasal durumunuz iyi ise lastikleri yenileyin.yok eğer değil ise bence bu lastikleri 1 sene daha kullanın ve sonra değiştirin.lastiklerin diş derinliği iyi durumda ise en az 1 sene daha kullanabilirsiniz bence.




  • Önceki yağ castrol magnatec 10w 40 idi. Mobil1 'i düşünüyordum ama verdiğiniz bilgilerden sonra aynısını koyacağım. Lastiklerin dişleri iyi, arabayı çalışır duruma getirdikten sonra uzun yol yapacağım; o yüzden değiştireyim garanti olsun diye düşünmüştüm ama dediğiniz gibi kullanıp problem hissedersem değiştirebilirim. Bu yağ işi moralimi de baya bozdu, çünkü dediğim gibi 2 yıl içinde 3-4 kere aracı boşta çalıştırdım. Hatta siz yazınca hatırladım; bir keresinde yağ ikaz lambası da yanmıştı. Ben, işte bilgisizlikten, "içindeki yağ daha km. sini doldurmadı" falan diye lambaya aldırmadan boşta çalıştırmaya da devam etmiştim...
    İlk 5000 değişiminden den veya belki ikinci 5000 değişiminden sonra daha ince bir yağ olan (ki sanırım temizleme işini de daha iyi yapan) mobil1 0w 40'a geçmemin bir faydası olur mu?
    Yazdığınız benzin konusu da hiç aklıma gelmemişti. Çalıştırmadan önce depoyu full boşaltayım mı, yoksa benzin istasyonuna dek idare eder mi zarar vermeden (istasyon eve 2 km. falan uzakta). verdiğiniz değerli bilgiler için tekrar çok çok teşekkürler..




  • tekrar selam,


    sana 5000 de bir yağ değiştir dememin sebebi motorun içinin iyice temizlenmesi içindi zaten... araç 20,000 km de demişsin bu kmde tam sentetik kullanman mümkün(5-30 veya 5-40) ama dikkat edilecek bazı konular var.örnek olarak tam sentetik yağlar özellikle kışın motorun ilk çalışmasında kolaylık sağlar bunun sebebi bu yağlar ince oldukları için soğuktan az etkilenir ve akıcılıklarını korur. ama eğer yaşadığın yerde sıcaklık kışın eksi 5 derece altına inmiyorsa tam sentetik yağ da gereksizdir. aynı şekilde yazın özellikle Mayıs ayından itibaren araç daha kalın yağa ihtiyaç duyar. 10-40 yarı sentetik veya 15-40 yarı sentetik gibi bunun sebebi de yazın sıcakta motoru sıcakta kalın yağın koruyabilmesidir.



    uzun lafın kısası eğer yaşadığın yerde hava sıcaklığı kışın en düşük -5 yazın ortalama 40 civarı ise yıl boyu 10-40 yarı sentetik öneririm.ama kışları hava -5 veya daha soğuk olursa Ekim ayında 5-30 veya 5-40 yağ kullanman faydalıdır.

    castrol magnatec 10-40 çok güzel bir yağdır.


    çok fazla üzülmeyin sonuçta herkes herşeyi bilemez.. eğer aracı sürerken yağ lambası tekrar yanar veya hararet yükselirse motorun açılması gerekebilir.

    kolay gelsin..




  • mobil1 0w 40 tam sentetike geçeyim mi diye sormamın sebebi, "araca koyacağınız yağ eskiden beri konan yağ ne ise aynı olsun.sakın ola farklı kalınlık ve özellikte yağ ile değiştirmeyin." sözünüzden ötürüydü. Yani ben de buna istinaden çivi çiviyi söker hesabından aynı yağın zamanla kendi balçığını sökmesi daha kolay oluyor herhalde diye düşünmüştüm. Ama bildiğim kadarı ile tam sentetiklerin castrol magnatec gibi yarı sentetiklere göre deterjan içerikleri daha fazla; dolayısı ile temizleme özellikleri daha etkin oluyor.

    Yani sonuç olarak, ilk çalıştırmadan önce, balçık yapmış olma ihtimali olan yarı sentetik castrol magnatec mi doldurmam daha iyi (eğer kendi balçığını daha etkin çözebilecekse); yoksa daha etkin temizleme özelliği olan tam sentetik bir yağ mı kullanmam gerekir?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Golf 10 metre geride duruyor!!!!
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ya arkadaslar benim amcam 30 sene samanlikta yatmis arabanin(chevrolet) yagini lastigini akusunu degistirdi , benzini koydu basti marsa calistirdi.
    yagini suyunu filtresini akusunu degistirin basin marsa kokleyin gitsin.
    bisi olmaz merak etmeyin.bu kadar pimpirikli olmayin :)
    olmadi kayislara bi baktirin devir daim kayislari acikta oldugundan belki gevreme yapmis olabilir.
  • selim arkadaşım,


    benim sana önerilerim yaşadığım tecrüblere dayanır.gördüğüm kadarı ile bu konu polemiğe dönüşecek son yorum yazan arkadaşımız bas gitsin demiş ama bu ne yazık ki doğru değildir.uzun vadede arabaya zarar verir.


    aracın 20,000 km de olduğu için tam sentetik koyabilirsin... eğer aracın 100,000 km veya üstü bir kmye sahip olsa o zaman bu önerilmezdi. ama normal şartlarda İstanbul,İzmir,Antalya gibi kışı sert olmayan yerlerde 10-40 yağ yaz kış kullanmaya uygundur.aslında tam sentetik yağ kışın sıcaklığın sıfırın altında 5 derece veya daha düşük olduğu yerlerde faydalı ve gereklidir. yaz aylarında kullanılacak yağ daha kalın olmalı ve akıcılığı daha az olmalı, motora iyice yapışmalı..


    uzun lafın kısası aracına 5w-30 yağ koy ve bu şekilde 5000 sonra yağ değişimi sonra bir 5000 daha git ve daha sonra 10-40 a geç.ama altını çizmem gerek yaşadığın il neresi? bu önemlidir.

    ayrıca tam sentetik yağın yapısı gereği 1000 kmde 400g kadar eksitlme yapabileceği de hesaba katılmalıdır.




  • Yaşadığım il Eskişehir. Eskişehirli 26bbz26 kardeşim de fikrini söylemiş, çok teşekkürler. benim de 30 yıllık chevrolet im olsaydı, veya çok zengin olsaydım bi 10 yıl daha sonrasını düşünmeyip kontağı çevirir giderdim. Bir de arabayı sıfır alınca, sonrasında da 2 yıl bekletip 2 yıl sonra tekrar bıraktığın gibi görmek isteyince biraz pimpiriklik oluyor ister istemez. Tabii fazla da abartmamak gerek bu pimpirikliği hemşehrimin dediği gibi..

    Meteg kardeşe özellikle teşekkürler, sağol varol. Anladığım kadarı ile aynı yağdan devam etmenin, motordaki muhtemel balçık kalıntılarının yeni yağ içinde daha iyi çözünmesi bakımından fazla bir avantajı yok. Bu durumda hem daha ince hem de temizleme özelliği daha iyi olan mobil1 0w 40 düşünüyorum. İnceliğinden dar yerlere ve ilk start esnasında nüfuzu daha iyi olacak. Eksiltme yaparsa da eklerim, veya zaten 5000 de tekrar değiştireceğim.

    "Oil sludge" olayını da biraz araştırdım nette. Anladığım kadarı ile açık satılan ucuz yağlarda risk daha fazla oluyor. Ve özellikle motor yüksek ısılara çıktığında, soğutma sisteminden sızan veya motor içinde yoğuşan suyla yoğrulan bu açıkta satılan yağlar daha kolay balçıklaşıyor. servis gelince ben yine de en azından valf kapağına falan baktıracağım yine de..




  • Frenler de mutlaka kontrol edilmeli. Fren silindirlerinde kaynamalar olması büyük ihtimal. Değiştirilmeleri gerekebilir.
  • arkadaşlar güzel önerilerde bulunmuş.hatta bas gitsin diyen arkadaşta biraz doğruyu söylemişiki sene garajda yatırılan(yeni)araç için söylenebilirde.
    benim söyleyeceklerim:2 yıl çalıştırılmadıysa sorunsuz kullanmak için silindir kapağını açtırmak.usta bilir özellikle kompresyonda klmış piston segmanı iz bırakabiliyor bazen.çalışmazdan müdahele edilirse sorun olmaz.
    ana merkez teker merkezleri-lastikleri.rakorlar.fren sıvısı.diferansiyel(arkadan itişli ise yağı değişimi hatta şanzıman yağı.
    triggerli ise mutlaka kayış değişimi.
    hatta deponun(yakıt)indirilip temizlenmesi
    bütün hortumlar:radyatör varsa turbo-varsa kalorifer
    disk kaliperlerini bile ben elden geçirirdim.
    lastikleri arkadaşlar belitmiş zaten.kolay gelsin.
    arkadaşın dediği gibi bakım yapılmazsa uzun vadede sorun yaratma ihtimali yüksek




  • Hocam cevabın için teşekkürler; lakin önce "bas gaza git diyena arkadaş doüğu sölemiş " deyip sonra dünyanın masafını sıralamışsın ??
  • konuyu hortlatıyorum ama kışın aracı 2haftada bir kullanıyoruz 2hafta durması bir zararı olur mu araca lastik falan amortisör
  • garaj arabasının vücut bulmuş hali
  • böyle hort mu olur vicdansız
    bende diyorum 2004 model araba daha 20.000 km'de 2 senedir nasıl garajda kalır nasıl bir eziyettir bu.
    2009'un konusuymuş, kandırıldık ey halkım unutmaz bizi.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.