Şimdi Ara

2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
34.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhabalar, ben de VW'nin VW olduğu yıllarda ürettiği araçlardan birisi olan 6N2 Polo'yu inceleyeceğim. Araç muadillerinden bir tık daha kaliteli. İnceleyeceğimiz araç biraz sağıyla soluyla oynanmış bir araç ancak motoru çok iyi durumda özellikle.
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)


     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)
    Basitçe aracın teknik detaylarına değinecek olursak 1.4 16v motora sahip araç 5000 D/Dakikada 75 Bg güç üretirken 3800 devirde de 120 N/M tork veriyor. Aracın ağırlığı 959 Kilogram olup önden çekişli kısa bir şanzımana sahip.
    1. Viteste 45
    2. Viteste 80
    3. Viteste 132
    Değerlerini bizzat test ettim. Aracın 0-100 hızlanması bu şanzıman ve ağırlık sayesinde 12.4 saniye seviyesinde. Böylelikle bir sürü 100 Bg üstü araçla baş edebiliyor.

     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)
    Uzun yol performansına değinerek başlarsak
    Ancak araç daha çok şehir içi için tasarlandığından, 5. viteste 3000 devir/dakika ile 110 KM civarı bir hız yapıyor. Daha hızlı giderseniz yakıt tasarrufundan ve ses yalıtımından feragat edeceksiniz. Polo her ne kadar motor sesini yalıtmada başarıl olamasa da, rüzgâr sesini 130 KM/Saat hızlara kadar kesinlikle almıyor. İçerisi rahat ve sessiz kalabiliyor. Yol ve lastik sesini ise iyi yalıtıyor. Ancak mıcır üzerinde giderseniz bol bol yol sesi de duyarsınız. Ancak 110 KM/Saat ile seyrederseniz son derece rahat ve sessiz. Hızınızı otobandaki yasal hız sınırının %10'luk toleransının son hızı olan 132 KM/Saat'e kadar çıkarırsanız da seyahat edilir. Rahatsız edici olmaz. Her ne kadar konfor öğelerinden biraz feragat etseniz de, 150 KM/Saat ile giderken bu hızı pek hissettirmiyor. Yola güzel oturmasının yanı sıra, sanki 80-90 ile gidiyormuşsunuz gibi hissettiriyor. Hatta bazen kadrana bakmadan seyrederken, önümde giden bir aracın peşine takılıyorum. Kadrana baktığımda 130-140 gibi hızlar görüyorum. Yüksek hızlarda güven verip, 959 Kg ağırlığına rağmen savrulma yapmıyor. Koltukları ise doğru oturursanız, 8-10 saatlik yolculuklarda dahi sizi yormuyor. Bununla birlikte hızlanmak istediğinizde gücüne göre iyi tepki veriyor. 150 KM/S sür'ate ulaşması çok zor olmuyor. 172 KM/S son hızı da yapmakta zorlanmayacaktır.
    Kısaca toparlayacak olursak, bir B sınıfı için uzun yol performansı yeterli, hatta güzel denilebilir.
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)



     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)
    Aracın iç mekânına geçmek istiyorum.
    İç mekânda güzel bir malzeme kullanılmış. Araç 14 yaşında olmasına rağmen ne bir çatlak, ne bir gevşeme mevcut değil. Göğüs ve kapı içlerinde kullanılan malzeme kaliteli. Dediğim gibi çatlak ve yıpranma mevcut değil. Düğmelerin üzerinde soyulma veya yıpranma yok. Bütün düğmeler ilk günkü kıvamında. Ancak kapı iç tutamaçlarında yıpranma var. Giderelemeyecek şeyler değil ancak. Basit bir folyo kaplama bile iş görür. Bir de havalandırma çıkışları biraz narin. Çok kolay kırılabiliyorlar. Ancak o da ucuz fiyatlarla değiştirilebiliyor. Bununla birlikte gösterge siperliğinin sert plastik olmasından dolayı o tıkırtı yapabiliyor ancak basit bir karton sıkıştırma ile sorun çözülüyor. Bunların haricinde iç mekanda kötü bir şey yok. Torpido gözü güzel düşünülmüş, açıldığı zaman tepsi şeklinde de kullanılabiliyor ve sallanmıyor. Eşya konulabilecek gözlere de genellikle kumaş döşenmiş. Böylece içine koyduğunuz şeyler tıkırtı yapmıyor. Bu bağlamda sessiz ve güzel bir iç mekan var.
    Ön koltuklarda ise gayet geniş ve ferah bir ortam var. Rahat ve geniş. Arka koltuklar biraz dar ancak önde ve arkada baş mesafesi gayet yeterli.
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)

    İç mekândaki malzemelerin durumuna değinelim.
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)


    İç mekândaki ergonomik sıkıntılar:
    İç mekanda bazı ergonomik sıkıntılar var. Bunları da söylemek gerekir.
    Öncelikle cam açma düğmeleri elden biraz uzak kalıyor. Cam açma düğmelerine ulaşmak bazen karın ağrısı olabiliyor. Çok ciddi bir sorun olmasa da, bazen camı açmak için sağ elimle uzanmak daha kolay oluyor.
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)
    Bununla birlikte bir kol dayaması yok, takılabilecek pek bir yer de yok. Büyük bir eksiklik olmasa da insan yokluğunu hissediyor.
    Arka diz mesafesinin dar olması B sınıfı bir araçta sorun olmasa da, arka koltuklar ile kapının yerleşimi çok iyi değil. Bu yüzden binerken ve inerken ayaklarınızı sığdıramayabiliyorsunuz. Bayağı dar bırakılmış.
    Ayna görüş alanları biraz ufak. Özellikle sağ aynanın daha küçük olması handikap oluşturabiliyor. Aynayı iyi ayarlamalısınız.
    En az hareket eden ama en önemli gösterge olan hararet göstergesi, direksiyon göbeğinin tam altında kalıyor. Direksiyonu birazcık indirmek gerekiyor, aksi halde bu önemli gösterge yükselse bile ruhunuz duymayabilir.
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)

    Başka şu anlık aklıma ergonomik bir sıkıntı gelmedi. Olur da hatırlarsam eklerim.

    Donanımlara gelirsek, görece az donanımı olan araç, yine de yeterli donanım sunuyor.
    Hidrolik Direksiyon, Manuel Klima (Üst paketlerde Climatronic var), sis farı, elektrikli aynalar var. Ayrıca kaput altında keçe mevcut ve kaput amortisörü kullanılmış. Kaputu açın ve bırakın, dikme dikmekmiş, kapatırken dikmeyi yerine takmakmış uğraşmıyorsunuz.


    Biraz da aracın kullanımına, yol tutuşuna değinelim.
    Araç çapraz fren sistemi ile donatılmış. Frenleri güçlü ve güven veriyor. ABS yok ancak genelde ihtiyaç olmuyor. Ellerinizi bırakıp fren yaptığınızda çizgisini kaybetmeden durmayı temin edebiliyor. Ayrıca fren gücü güzel dengelenmiş. Yeterince güçlü ancak freni tekmelemezseniz kızaklama yapmadan durabiliyorsunuz.
    Yakıtı düşünmezseniz gaza basmaktan korkmayacağınız bir araba. 150 KM/Saat sür'ate eriştim, inanın ne bir savrulma ne bir yalpalama olmadı. Gerçi aracın ön yayları kesik, bunun da mutlaka sebebi vardır ama, direksiyon da titremiyor.
    Viraj kabiliyeti ise iyi. Limitlerinin üstüne zorlamadığınız sürece kayma yapmıyor. Ancak gaza sert basarsanız önden kayma eğilimine girebiliyor.

    Konfor ise, aracın ön yayları kesik olduğu için, çukur ve tümsekleri biraz hissettiriyor. Ancak araç yola oturduğu için genel anlamda sallamıyor. Virajlarda falan savurmuyor. İçeriye 130 KM/S hıza kadar rüzgâr sesi almıyor ancak motor sesini biraz alıyor. 110 KM'den sonra motor sesi iyice duyulmaya başlıyor ancak direk diplerine koyulan hoparlörler müzik açtığınız zaman çoğu sesi bastırabilmekte. Ses anlamında B sınıfı olarak üzmez. Kabin içerisindeki sessizlik ise şehir içinde ilaç gibi. Takırtı tukurtu olmayan sessiz bir mekânı var.

    Parça fiyatları ve yürütme maliyetlerine dokunayım.
    Motor parçaları görece ucuz. Daha doğrusu pahalı değil diyelim.
    Orijinal devirdaim pompası 90 TL, yan sanayisi 50 TL
    Buji kablosunun orijinali 50 TL, endüksiyon bobini 140 TL falan olması lazım.
    Tüm triger setinin değişimi, motor kulağına ve kasnak yuvalarına diş açılması, devirdaim pompası, işçilik 500 TL verdim özel serviste.

    Yürütme maliyeti olarak yıllık 132x2=264 TL MTV si var.
    Benzin tüketimi ise, şehir içi 7 Litre ile 11 litre arasında geziniyor (Kullanıma göre)
    Uzun yolda 120-130 bandında 6,5 Litre falan yakıyor. Yavaş giderseniz 5 litrelerde gezebilirsiniz.

    Genel olarak toparlayacak olursam 1.4 16v 75 Bg bir araç olup, B sınıfı için son derece yeterli ve hatta ötesinde iyi denilebilir.

    Dış görünüş resimleri ile, konuyu bitirelim yavaş yavaş.
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)
     2000 Model Volkswagen Polo (6N2) incelemesi (Bol foto)

    Umarım atladığım bir şey yoktur.







  • eline saglık guzel olmuş epey
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mgmslck

    eline saglık guzel olmuş epey
    Güzel paylaşım olmuş Ayrıca polonun en sevdiğim kasasıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Güzel paylaşım olmuş Ayrıca polonun en sevdiğim kasasıdır.

    Alıntıları Göster
    Güzel ve detaylı bir inceleme olmuş elinize sağlık.Bu tarz paylaşımların artarak devam etmesi güzel olur.
    Polonun bence de en güzel kasası,bir üstü,iki üst kasasına sahip oldum ancak bir bu kasa nasip olmadı

    Herkese iyi akşamlar dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jack_daniel's

    Güzel ve detaylı bir inceleme olmuş elinize sağlık.Bu tarz paylaşımların artarak devam etmesi güzel olur.
    Polonun bence de en güzel kasası,bir üstü,iki üst kasasına sahip oldum ancak bir bu kasa nasip olmadı

    Herkese iyi akşamlar dilerim.

    Hocam hosgeldin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Hocam hosgeldin.

    Hoşbulduk hocam,teşekkür ederim:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Güzel paylaşım olmuş Ayrıca polonun en sevdiğim kasasıdır.

    Alıntıları Göster
    Genel olarak iyi sayılır lakin eklemekte gerekli bazı bilgiler var..
    Aracınızın orijinal olduğunu varsayarak yazıyorum eksta bir modifiye olmadıkça belirtiğim konular denenmiş onanmış belirli konulardır. Yazın hatalarını maruz gorun ıngilizce klavyeden yazıyorum..

    Aracın kesinlikle ses yalıtımı kendi zamanına gore iyidir lakin şuan için vasat. Motor sesini 2000 devir üstünde çook rahat duyarsınız hissedersiniz. Benim gibi biri iseniz zaten motorun sesine aşık olacaksınızdır bildiğiniz kükrer...
    110-120 km sonra lastik seslerini ve yol sesini içeri alır.
    orijinal amortisörleri kullanıyorsanız ve yaylarınızda orojınal 185/55 r14 lastıklerınızde takılı ise araç savurma yapıyor. Her viraja dikkatli girmek lazım tabi belirtmek gerekir zamnaın şartlarına gore gene iyi sayılır..
    Muadillerine gore fazla yakar uzunda olsa şehir içide olsa aynı yıllara ait b sınıfı araçlara gore fazla yakar..
    hızlanaması iyidir ama ara hızlanmaları sizi geriye yapıştırmaz.
    On panjurunuz sonradan değiştirme değil ise aracınız comfortline ve araçta ABS frenler var. çapraz olayı fln yok lastikler kitlenmiyor ve frenleri kesinlikle sağlam.(4 frende disk hava soğutmalı).
    150 km hızla bi tırın yanından yada ufak bir köprüden geçin savurmayı gorursunuz...
    1.85 boy var bende arkaya adam zor oturur.. izmire gidip geldim koltukları rahat lakin sağ dizniniz konsola yaslanıyor ve bir süre sonra acıyor..:S
    Comfotline lafımı geri alıyorum aracınız trendline arka frenleriniz kampana...bilginiz olsun
    Kronik sorunları vardır lakin uzun süre ortaya çıkar... bknz boğaz kelebeği sorunu. kışın kapıların donması. vs
    Parçaları gene kendi muadillerine gore pahalı.. nede olsa alman arabası kullanıyoruz deılmı..:D
    Aklıma gelmeyen bir sürü daha mevuzusu var

    Lakin saydıklarımın katve kat fazlasıyla artıları var 6n2 makyajlı ara kasadır ve gerçekten hala güzel gözükmektedir. 1999-2002 arasında b sınıfı araç alacaksnaız tavisyemdir. Olaki temizini bulursanız highline donanımlısını alın klima otomatik. 100bg (kullanamsı zevkli sayılır) ve sunroof paketle birlikte gelenler...


    edit1: comfortline ve üstlerinde yağmur sensoru. far yükseklik ayarı ve sis farları standart gelmektedir.

    Edit2: yakın vakitte skoda citigo ve 2009 opel astra kullandım ve malzeme kalitesi yaşına gore bu iki araçtan iyi diyebiliriim. alacak arkadaşlar kendi bakımları ile arabayı kusurusz yapabilirler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustiki212 -- 19 Ocak 2014; 19:07:48 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jack_daniel's

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Hocam hosgeldin.

    Hoşbulduk hocam,teşekkür ederim:)

    Alıntıları Göster
    bu arabanın içinin bu kadar güzel olduğunu bilmiyordum çok hoşuma gitti inceleme için teşekkürler




  • İnceleme için teşekkürler. Aracınız çok hoşmuş iyi günlerde kullanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    Genel olarak iyi sayılır lakin eklemekte gerekli bazı bilgiler var..
    Aracınızın orijinal olduğunu varsayarak yazıyorum eksta bir modifiye olmadıkça belirtiğim konular denenmiş onanmış belirli konulardır. Yazın hatalarını maruz gorun ıngilizce klavyeden yazıyorum..

    Aracın kesinlikle ses yalıtımı kendi zamanına gore iyidir lakin şuan için vasat. Motor sesini 2000 devir üstünde çook rahat duyarsınız hissedersiniz. Benim gibi biri iseniz zaten motorun sesine aşık olacaksınızdır bildiğiniz kükrer...
    110-120 km sonra lastik seslerini ve yol sesini içeri alır.
    orijinal amortisörleri kullanıyorsanız ve yaylarınızda orojınal 185/55 r14 lastıklerınızde takılı ise araç savurma yapıyor. Her viraja dikkatli girmek lazım tabi belirtmek gerekir zamnaın şartlarına gore gene iyi sayılır..
    Muadillerine gore fazla yakar uzunda olsa şehir içide olsa aynı yıllara ait b sınıfı araçlara gore fazla yakar..
    hızlanaması iyidir ama ara hızlanmaları sizi geriye yapıştırmaz.
    On panjurunuz sonradan değiştirme değil ise aracınız comfortline ve araçta ABS frenler var. çapraz olayı fln yok lastikler kitlenmiyor ve frenleri kesinlikle sağlam.(4 frende disk hava soğutmalı).
    150 km hızla bi tırın yanından yada ufak bir köprüden geçin savurmayı gorursunuz...
    1.85 boy var bende arkaya adam zor oturur.. izmire gidip geldim koltukları rahat lakin sağ dizniniz konsola yaslanıyor ve bir süre sonra acıyor..:S
    Comfotline lafımı geri alıyorum aracınız trendline arka frenleriniz kampana...bilginiz olsun
    Kronik sorunları vardır lakin uzun süre ortaya çıkar... bknz boğaz kelebeği sorunu. kışın kapıların donması. vs
    Parçaları gene kendi muadillerine gore pahalı.. nede olsa alman arabası kullanıyoruz deılmı..:D
    Aklıma gelmeyen bir sürü daha mevuzusu var

    Lakin saydıklarımın katve kat fazlasıyla artıları var 6n2 makyajlı ara kasadır ve gerçekten hala güzel gözükmektedir. 1999-2002 arasında b sınıfı araç alacaksnaız tavisyemdir. Olaki temizini bulursanız highline donanımlısını alın klima otomatik. 100bg (kullanamsı zevkli sayılır) ve sunroof paketle birlikte gelenler...


    edit1: comfortline ve üstlerinde yağmur sensoru. far yükseklik ayarı ve sis farları standart gelmektedir.

    Edit2: yakın vakitte skoda citigo ve 2009 opel astra kullandım ve malzeme kalitesi yaşına gore bu iki araçtan iyi diyebiliriim. alacak arkadaşlar kendi bakımları ile arabayı kusurusz yapabilirler...


    Hocam şimdi aracım oynanmış olduğu için bazı durumlar farklı.
    110 KM'de gittiğiniz sürece pek sorun yok. Otobanda da zaten müzik açtığım için ben kaçırmış olabilirim. Ama motor sesi güzeldir Polo'nun. Çok güzel bir kükremesi var.
    Amortisörler önler basık, lastikler 175/65 r14 hocam. Hiç savurma yapmadığı gibi, virajları da çok rahat alıyorum.
    Hızlanması dediğiniz gibi güzel. 75 Bg haliyle 100 Bg'lik araçlarla yan yana yürüyebiliyor.
    Hocam benim ön yaylar basık olduğu için olsa gerek hiç savurmasından şikayet etmedim. Onu belirtmiştim diye hatırlıyorum.
    Ön panjurum sonradan değiştirme hocam. Arkalar kampana ve frenler eğer tekmelerseniz kilitleniyor aksi takdirde kilitlenmesine şahit olmadım.
    Arka koltuklardaki diz mesafesinden ben de yakınmıştım. Koltuklar rahat ama diz mesafesi ve kapı biraz sıkıntılı.
    Aracımın Trendline olduğunu biliyorum.
    Boğaz kelebeği kirleniyor, temizlenebiliyor. Bunu eklemeyi unutmuşum. Kapıların donması ise, aracımın merkezi kilidi elektrikliye çevrilmiş. Donma sorunu yaşamıyorum (Fitiller yapışmadıkça)
    Parçaları biraz pahalı olsa da, B sınıfı olduğu için sadece muadillerinden pahalı. Yoksa abartı bir pahalılığı yok bence.
    Ben de tam toparlayamadığım için bazı eksiklikler oldu. İlginize teşekkürler.




  • mavi yakisio bu araca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cmakx

    mavi yakisio bu araca

    Hocam mavi olsun 5 lira pahalı olsun be.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    aynen aynen :)

    hic unutamam yas 18 19 felan bu arabayla bi kapistik taaa nerden nereye kadar bende ki toros ne cektim bea
    yetisyom tammm geri cıvvv polo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok güzel inceleme olmuş hocam emeğine sağlık. Aracınız da güzel maşallah huzurla binin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: cmakx

    mavi yakisio bu araca

    Hocam mavi olsun 5 lira pahalı olsun be.

    Alıntıları Göster
    99 polo vardı bende 2 kere şanzıman değiştirdim.Kelebek bogazı 2 kere değiştirdim.Enjektörler çart çurt bir dünya masraf yaptık ama hala birsürü sıkıntısı vardı.Polosu olan arkadaşlara tek tavsiyem sat-kurtul. ( bu yaşlarda olanlar )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rasmus61

    99 polo vardı bende 2 kere şanzıman değiştirdim.Kelebek bogazı 2 kere değiştirdim.Enjektörler çart çurt bir dünya masraf yaptık ama hala birsürü sıkıntısı vardı.Polosu olan arkadaşlara tek tavsiyem sat-kurtul. ( bu yaşlarda olanlar )

    Alıntıları Göster
    Sizin dediğiniz 6N kasalar hakkında bilgim yok. Ancak 6N2'nin temizi üzmez hocam.
  • rasmus61 kullanıcısına yanıt
    yalnız bu araç dürbün kadranlı yani 2000 üstü olması lazım. bu kasalar sorunsuzdur bi alt kasaya göre.

    aracınız çok güzel güle güle kullanın aracı geniş çaplı bir temizleseniz çok güzel olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Energetic -- 19 Ocak 2014; 20:15:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic

    yalnız bu araç dürbün kadranlı yani 2000 üstü olması lazım. bu kasalar sorunsuzdur bi alt kasaya göre.

    aracınız çok güzel güle güle kullanın aracı geniş çaplı bir temizleseniz çok güzel olur

    Evet makyajlı kasa biliyorum ama teknoloji olarak bu kadar fark olacagını düşünmüyorum.
    O araç gideli epey oldu.Şimdi cam tavan roomster var bende canavar gibi :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic

    yalnız bu araç dürbün kadranlı yani 2000 üstü olması lazım. bu kasalar sorunsuzdur bi alt kasaya göre.

    aracınız çok güzel güle güle kullanın aracı geniş çaplı bir temizleseniz çok güzel olur

    Temizleyecem hocam temizleyecem de, şu aralar değil.
  • rasmus61 kullanıcısına yanıt
    bende de fabia var. aracın altyapısı tamamen poloyla aynı çok memnunum.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.