Şimdi Ara

2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü (22. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10.283
Cevap
68
Favori
714.073
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Puntojet

    Ghosttailor selam dostum,
    Far ampülü ile birlikte beyin diye tabir ettikleri şey aslında balast dedikleri bi sigara paketinden daha küçük bi parça her iki fara da kendi ara bağlantısı ile birlikte taklılıyor sanırım bir tür dönüştürücü gibi bişey xenon farlar 25000 volt gibi yüksek bir değerle çalışıyor sanırım bunun için gerekli bir parça yani tüm xenonlarda mevcut. Benim aracım da yol bilgisayarlı ve hiçbir Far arızası uyarısı vermedi ve birçok tanıdık arkadaşım da xenon taktılar onlarda da problem olmadı. Ama eğer xenonlarla uyumlu olsun parklar da beyaz yansın diyosan işte oraya takılan beyaz led lambalar veya diğer marka lambalar arıza ışığı yaktırıyormuş ama bu sadece parklarla ilgili bir problem xenonlarda sorun yok güvenle taktırabilirsin merak etme hiçbişeycik olmaz sen bana güven yeterki işini doğru yapan bi ustaya taktır. Ben xenonları da Fiat yetkili servisinden aldım ve montajını da orada yaptırdım. (Arabaya önden baktığında sol taraftaki farı kolayca taktı ama sağ taraftaki far için baya bi uğraşmıştı adamın elinin girebileceği bi boşluk bırakmamışlar bu yüzden arabayı tanıyan biri yapsın -hatta bulabilirsen servisten bir ustaya taktır.) Ayrıca Xenonlarla birlikte bahsettiğim o sigara paketinden küçük balastları da farın altına doğru biryere sıkıştırmıştı benim arabanın xenon montajını yapan usta, yani biraz titiz olduğumdan delme falan istemedim zaten gerek de yok dediğim gibi balastları farın altına doğru sıkıştırsın onda da hiçbir problem yaşamazsın ben nerdeyse 2 sene olacak hiçbir sorun yaşamadım
    Not: Xenonlara geçince ayrıca far ayarı yaptırmanı tavsiye ederim çünki xenonları takarken çok hafif bile olsa ayar bozulabiliyor gece farkediyorsun bunu... dediğim gibi en sağlıklısı sonunda bir far ayarı sora keyfine doyum olmaz

    Selam dostum önerilerin ve uyarıların için teşekkür ederim..Yakın zamanda taktırmayı düşünüyorum.Klasik H4 farlara göre Xenon hem görsellik hemde yol görüş açısından daha iyi ve emniyetli..Yalnız servislerde bu işin maliyeti biraz tuzlu olur diye düşünüyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cauchyhua

    günaydın puntocular...
    dün klima sorunu için sanayideydim.. klimanın gazı bitmiş..gaz basarken anladılar ki kaçak var..sag olsun ustam bu kaçagın radyatörün girişinde oldugunu anladı ve Alüminyum kaynakcı ustaya götürüp kaynak yaptırdı..(bu kaynakcıdan sanayide sadece 2 tane varmış)ayrıca ISITMA BUJİSİNİN lambası yanıyordu,değiştirdik..
    SONUÇ OLARAK;
    TAMPON VE RADYATÖR SÖKÜLDÜ=20 TL
    RADYATÖR KAYNAGI=30 TL
    (FORD SERVİSİNDE BASILDI)KLİMA GAZI=50 TL
    4 ISITMA BUJİSİ(BOCSH)+ USTALIK=80 TL

    TOPLAM=180 TL TUTTU..BİRAZ FAZLA GİBİ GELDİ AMA BENCE SERVİSTE 2 KATI OLURDU..

    Dostum yaz geliyor..Klimanın bakımını yaptırman iyi olmuş..Düşünüyorum da şu klima gerçekten mucizevi bir alet yahu Artık araba için lüx olmaktan çıktı bir ihtiyaç haline geldi diyebilirim.Eskiden klimasız arabaları yazın nasıl kullanmışız valla hayret ediyorum
    Söylediğin çok doğru..Yazdığın işlemleri serviste yaptırmaya kalksan ödediğin paranın kat be kat fazlasını ödyecektin..Adamlar arka stop lambası değişimine 7 tl silecek değişimine 20 tl işçilik yazıyorlar Daha öncede yazmıştım.60 bin bakımına istedikleri fiyat 600 tl iken ben işimi 135+62(yağ):197 yuvarlak hesapla 200 tl ye hallettim.Aradaki 400 tl farkla 3 depo mazot alıp tüm yaz gezerim en basit mantıkla..E devir ekonomi devri
    Bu arada Punto'n çok temiz ve diri bir araba..Güle güle kazasız belasız iyi günlerde kullanmanı dilerim..




  • Arkadaşlar bizim arabalarda klima gücünü motordan mı alıyor yoksa farklı bir parçadan mı? Eski aracım Ford Fiesta'da klimayı açınca çekiş hissedilir derecede düşüyordu..Punto'da öyle birşey hissetmedim.Klima açık 3 kişi artı bagaj rampa yukarı 5. vitesle çok rahat çıktı..Maşalah ya Belki inanması zor gelebilir ama aynı yokuşta (Bursa-Gemlik arası Dürdane rampası diye geçer) Fiesta ile klima açıkken aynı yükte 4.vitese atmak zorunda kalıyordum.Ve eski Fiesta'm 1.6 16 V benzinliydi..Yaktığı benzine hiç girmiyorum..
  • @Puntojet teşekkürler..puntoyu hanıma dogum hediyesi diye aldık ama (6 gün sonra baba olcam insallah..) hanım su an kullanamayacagından,biraz ben kullanayım dedim,simdide bırakamıyorum..sehir içi kullanım rahatlığı(sedan arabayla kıyaslayınca...) ve ekonomisi sayesinde vazgeçilmez olacak..
    Yazıyı erken taktık ama hayırlısıyla bir hafta icinde oglanı kucagımıza alınca,bebek var yazısı gecerlı olacak
  • @ghosttailor bencede servisde kat kat fazla öderdim..ben artık servise kolay kolay gitmiyorum..megenında 60 bin agır bakımını sanayide ustama yaptırmıştım...
    yanlız silecek degisimine 20 ytl ye demek istiyorum..sanayide o paraya adam torpidoyu ve radyatörü söküp taktı..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ghosttailor

    Arkadaşlar bizim arabalarda klima gücünü motordan mı alıyor yoksa farklı bir parçadan mı? Eski aracım Ford Fiesta'da klimayı açınca çekiş hissedilir derecede düşüyordu..Punto'da öyle birşey hissetmedim.Klima açık 3 kişi artı bagaj rampa yukarı 5. vitesle çok rahat çıktı..Maşalah ya Belki inanması zor gelebilir ama aynı yokuşta (Bursa-Gemlik arası Dürdane rampası diye geçer) Fiesta ile klima açıkken aynı yükte 4.vitese atmak zorunda kalıyordum.Ve eski Fiesta'm 1.6 16 V benzinliydi..Yaktığı benzine hiç girmiyorum..



    bence klima gücünü aküden alıyordur..1.2 reno clio ve 1.6 toyotlarda corollada öyleydi..insallah bizdede öyledir..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cauchyhua


    @Puntojet teşekkürler..puntoyu hanıma dogum hediyesi diye aldık ama (6 gün sonra baba olcam insallah..) hanım su an kullanamayacagından,biraz ben kullanayım dedim,simdide bırakamıyorum..sehir içi kullanım rahatlığı(sedan arabayla kıyaslayınca...) ve ekonomisi sayesinde vazgeçilmez olacak..
    Yazıyı erken taktık ama hayırlısıyla bir hafta icinde oglanı kucagımıza alınca,bebek var yazısı gecerlı olacak

    Dostum senin adına çok sevindim..Allah uzun ömürler versin,analı babalı büyütsün inşallah..




  • Beyler;benim merak ettiğim grande punto ile punto arasındaki fark;grande punto, punto nun yeni modeli mi; yoksa spor performans modeli mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ghosttailor


    quote:

    Orjinalden alıntı: cauchyhua


    @Puntojet teşekkürler..puntoyu hanıma dogum hediyesi diye aldık ama (6 gün sonra baba olcam insallah..) hanım su an kullanamayacagından,biraz ben kullanayım dedim,simdide bırakamıyorum..sehir içi kullanım rahatlığı(sedan arabayla kıyaslayınca...) ve ekonomisi sayesinde vazgeçilmez olacak..
    Yazıyı erken taktık ama hayırlısıyla bir hafta icinde oglanı kucagımıza alınca,bebek var yazısı gecerlı olacak

    Dostum senin adına çok sevindim..Allah uzun ömürler versin,analı babalı büyütsün inşallah..



    İNŞALLAH DOSTUM..KUCAGIMIZA ALMAK,ANNESİYLE PUNTODA GEZMEKDE NASİP OLUR...




  • Merhaba Hamza..Aramıza hoşgeldin dostum..Punto'larla ilgili düşüncelerine katılmamak elde değil..Cd çalar konusunda bizim Punto'larda ses sistemi (Kaestçalar veya CD çalar) ön konsola entegre olduğu için sonradan Cd çalar uygulaması zor olur diye düşünüyorum.Onun yerine alternatif olarak orjinal Blaupunkt 5'li Cd Changer taktırabilirsin.Ön konsolda takmak için yeri mevcut Burada Birmot'ta görmüştüm..Fiyatı ise 700-750 tl kadar olması lazım yanılmıyorsam..
    Keyifli forumlar dilerim..



    Changeri torpidayamı koymamız gerekiyor, arkadan teypemi bağlanıyor ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bigen

    Beyler;benim merak ettiğim grande punto ile punto arasındaki fark;grande punto, punto nun yeni modeli mi; yoksa spor performans modeli mi?


    Merhaba bigen..Aslında bu sorunun 2 cevabı var..Şöyle izah edeyim.Her ne kadar Grande Punto bizim bizim Punto'ların yeni kasası gibi görünsede aslında öyle değil.Çünkü kasası yenilenen bir otomobilin eski versiyonunun üretimisona erer.Ama Bizim kasa Punto'ların üretimi halihazırda İtalya'da Grande Punto ile birlikte devam etmekte.Sadece Türkiye'ye ithalatı yapılmıyor.Yani tamamen üretimden kaldırılmış bir model değil.Türkiye'ye olan ithalatı 2006 yılında sona erdi.Punto'ların Avrupa'da 1.2 litre 60 HP, 1.8 litre 131 HP benzinli ve 1.9litre 100 HP, 1.9 litre 80 HP dizel motor seçenekleri de bulunuyor.
    Ayrıca Grande Punto'nun başındaki 'Grande' ibaresine aldanmamak lazım.Lakin iç mekan genişliği bizim Punto'larla hemen hemen aynıdır.Hatta bizim Puntoların bagaj hacmi 297 lt iken Grande Punto'ların bagaj hacmi 275 lt

    Performans konuunda en ufak bir şüphen olmasın..Daha öncede yazmıştım eski aracım 1.6 16 V Fiesta ile klima açık 3kişi + full bagaj 4. viteste çıktığım rampayı imzamda yazan aracımla klima açık yine 3 kişi +full bagaj 5. viteste rahatça çıkıyorum.
    Fiesta 1.6 16 V 100 hp 145 nm tork,Punto 1.3 16 V Multijet ise 70 hp 180 nm tork..Umarım Performans konusunda kafanda bir şeyler şekillenmiştir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghosttailor -- 14 Haziran 2009; 16:58:50 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hamzakaya1


    Merhaba Hamza..Aramıza hoşgeldin dostum..Punto'larla ilgili düşüncelerine katılmamak elde değil..Cd çalar konusunda bizim Punto'larda ses sistemi (Kaestçalar veya CD çalar) ön konsola entegre olduğu için sonradan Cd çalar uygulaması zor olur diye düşünüyorum.Onun yerine alternatif olarak orjinal Blaupunkt 5'li Cd Changer taktırabilirsin.Ön konsolda takmak için yeri mevcut Burada Birmot'ta görmüştüm..Fiyatı ise 700-750 tl kadar olması lazım yanılmıyorsam..
    Keyifli forumlar dilerim..



    Changeri torpidayamı koymamız gerekiyor, arkadan teypemi bağlanıyor ?


    Dostum benim serviste gördüğüm Blaupunkt 5'li CD Changer resimdekinin aynısıydı.Takılan yer ise konsolda görmüş olduğun yer..İsteğine ve uygunluk durumuna göre farklı bir yerede montajını yapabileceklerini düşünüyorum..
     2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cauchyhua


    quote:

    Orjinalden alıntı: ghosttailor


    quote:

    Orjinalden alıntı: cauchyhua


    @Puntojet teşekkürler..puntoyu hanıma dogum hediyesi diye aldık ama (6 gün sonra baba olcam insallah..) hanım su an kullanamayacagından,biraz ben kullanayım dedim,simdide bırakamıyorum..sehir içi kullanım rahatlığı(sedan arabayla kıyaslayınca...) ve ekonomisi sayesinde vazgeçilmez olacak..
    Yazıyı erken taktık ama hayırlısıyla bir hafta icinde oglanı kucagımıza alınca,bebek var yazısı gecerlı olacak

    Dostum senin adına çok sevindim..Allah uzun ömürler versin,analı babalı büyütsün inşallah..



    İNŞALLAH DOSTUM..KUCAGIMIZA ALMAK,ANNESİYLE PUNTODA GEZMEKDE NASİP OLUR...


    İnşallah dostum..Ne diyelim..Darısı başıma ..Bebeğinizin ismi belli mi?




  • merhaba ;
    dostum maşallah diyelim arabana nazar değmesin, gerçekten çok güzelmiş. benim arabamda klima dijital değil changer olduğu yerde ise kül tablası var bu yünden heralde ya bagaja yada torpido gözüne monta edilir değilmi ?
  • FİAT PUNTO İKİNCİ EL DEĞERLENDİRMESİ...

    Fiat Punto: Alan Memnun Satan Memnun

    1993 yılında Fiat Uno’nun devamı olarak üretilen Fiat Punto kalitesiyle, iç mekan genişliği ve şık tasarımıyla 2’inci el piyasasının gözde otomobilleri arasında yer almaya devam ediyor.
    1993 yılından günümüze kadar bir çok değişikliğe uğrayan Punto, B segmentindeki rakiplerine göre oldukça avantajlı donanım ve özelliklere sahip. Konfor donanımı ve sürüş özelliklerinin yanı sıra aktif ve pasif güvenlik donanımında da olumlu gelişmeler söz konusu. Buna göre 1999 yılında yapılan Euro-NCAP testlerine göre oldukça başarılı bir performans sergiliyor. Yapılan çarpışma testlerinde yolcu kafesi, çarpışma sonrasında yüksek direnç gösteriyor ve stabilizesini koruyor. Punto’nun kapıları çarpışma ardından sonra bile açılıp kapanabiliyor. Punto’nun dış tasarımına bakıldığında zarif çizgilere hakim olduğunu görmek mümkün. Punto’nun iç mekanı Uno’ya göre daha geniş ve konforlu. Özellikle sürücü ve yolcu için diz ve baş mesafesi uzun boyluların bile rahat etmesini sağlıyor. Ayrıca ön cam ile sürücü ve yolcu arasındaki mesafe çok iyi tutulmuş. Arka yolcular için diz ve baş mesafesi neredeyse kompak sınıf ölçülerine sahip. Bunların yanı sıra bagaj hacmi (275 litre) açısından sınıfındaki rakiplerine göre bir adım önde olduğu kesin. İkinci jenerasyon Punto’lar 1999 yılında piyasaya sürüldü. Punto II’lerde bir öncekine göre yol tutuşu süspansiyon sertliğiyle giderilmiş görünüyor. Punto II’de bagaj hacmi 297 litreye kadar artırılmış. 60 HP’lik motorun ortalama yakıt tüketimi 7.4’den 6.2’ye düşürülmüş. 2’inci elde Punto tercih etmek isteyen alıcılar için elbette Punto I yerine Punto II’yi tavsiye ederim.
    Değerlendirme:
    Artı: İç Mekan Genişliği, Süspansiyon Sistemi, Sürüş Özellikleri
    Eksi: Fren Sistemi
    Motor Seçenekleri:
    Benzinli: 1.1 (55 HP), 1.2 (59, 60, 74, 80, 85 HP), 1.4 (131, 133 HP), 1.6 (88, 90 HP). 1.8 (131 HP).
    Dizel: 1.7 TD (63, 70 HP), 1.9 JTD (80, 85 HP), 1.3 Multijet (70 HP).
    Model Bilgileri:
    1993: Punto I piyasaya sürüldü.
    1999: Punto II piyasaya sürüldü.
    2000: Cabrio üretimi durduruldu.
    2001: Baş hava yastığı seri üretime dahil edildi.
    2003: Makyajlandı. Multijet motor versiyonu piyasaya sunuldu.
    Arıza İstatistiği:
    Motor ve şanzıman yağının azalması.
    Fren sisteminin arızalanması, ve balataların çabuk aşınması.
    El freni tertibatının arızalanması.
    Egzost sisteminde yer yer paslanma.
    Özet:
    2000 modeline kadar olan Punto’larda motor ve şanzıman yağının eksilmesi, fren sisteminin sık sık arızalanması ve buna bağlı olarak fren balatalarının çabuk aşınması, el freni tertibatında yaşanan gerginlik problemi ve buna bağlı tutunma problemleri ve egzost sisteminde yer yer paslanmaya rastlanmış olması Punto’nun zayıf yanları olarak görülebilir. Bu gibi arızaların yaşanmaması için 2000 yılından sonra üretilen Punto’ların satın alınmasını doğru bir tercih olacaktır.

    Kaynak:fussilet.com




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hamzakaya1

    merhaba ;
    dostum maşallah diyelim arabana nazar değmesin, gerçekten çok güzelmiş. benim arabamda klima dijital değil changer olduğu yerde ise kül tablası var bu yünden heralde ya bagaja yada torpido gözüne monta edilir değilmi ?

    Teşekkür ederim hamza kardeşim..Allah hepimize araçlarımızı kazasız belasız sürmeyi nasip etsin..CD Changerin olduğu yerde küllük varsa muhtemelen bagaj yada torpido veya torido altında bir yerlere montajını yapabilirler..Servisteki yetkililer fikir verir sana..
  • Acaba MP3 çalan orjinal cd çalarını bulabilirmiyim. yada CD chagerın MP3 çalarını bulabilirmiyim?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hamzakaya1

    Acaba MP3 çalan orjinal cd çalarını bulabilirmiyim. yada CD chagerın MP3 çalarını bulabilirmiyim?

    Bildiğim kadarı ile Punto Shine modellerinde Mp3 çalar var.Serviste onuda araştırmanı önerebilirim.İlla orjinal olmasın dersen farklı bir markanın mp3 çalan cd changerini alabilirsin.Nasıl olsa ön göğüs bölümüne montaj olmayacak.Yİne torpido ,torpido altı veya bagaja montaj olacağı için sıkıntı olmaz bence..
  • Teşekkür ederim. Gelişmelerden haber ederim. bye
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hamzakaya1

    Teşekkür ederim. Gelişmelerden haber ederim. bye

    ok dostum..Fotolarıda bekliyoruz
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.