Şimdi Ara

2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü (23. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10.283
Cevap
68
Favori
715.672
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @ghosttailor bebişin ismini FURKAN YİĞİT düşünüyoruz..hayırlısı..ALLAH SİZLERDE NASİP ETSİN DOSTUM...
  • arkadaşlar merhabalar.2004 punto 1.4 fire dynamic 65000 km de lpgli araç almayı düşünüyorum.fiyat olarak 14000 lira istiyor.araç kazasız boyasız ancak daha önce direksiyon arıza lambası arıza işareti vermiş,direksiyon sistemini orjinaliyle değiştirmiş.bu önemli bir arıza mıdır neden oluşur tekrarlar mı? bu fiyat sizce iyi mi?puntonun olumlu olumsuz özellikleri hakkında beni bilgilendirseniz sevinirim.teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aozan

    arkadaşlar merhabalar.2004 punto 1.4 fire dynamic 65000 km de lpgli araç almayı düşünüyorum.fiyat olarak 14000 lira istiyor.araç kazasız boyasız ancak daha önce direksiyon arıza lambası arıza işareti vermiş,direksiyon sistemini orjinaliyle değiştirmiş.bu önemli bir arıza mıdır neden oluşur tekrarlar mı? bu fiyat sizce iyi mi?puntonun olumlu olumsuz özellikleri hakkında beni bilgilendirseniz sevinirim.teşekkürler.


    Merhaba aozan..Direksiyon sisteminde elektrik motoru var bizim arabalarda..Aşırı kullanımlarda motor kendini koruma amaçlı devreden çıkıyor ve göstergede gördüğün ikaz lambası yanıyor.Kontağı kapatıp açınca herşey normale dönüyor..Hatta kullanma kılavuzunda da yazıyor bu dediğim olay.
    Ben şahsen city modunu sadece park ederken ve çok manevra yapmam gereken durumlarda kullanıyorum.Normalde kapalı duruyor.Direksiyon sistemi komple değişti ise bi sorun yaşayacağını sanmıyorum.
    Aracın fiyatı gayet makul.Eğer alırsan Punto'dan memnun kalacaksın.Her yönden seni tatmin edebilecek nitelikte bir araçtır.Aracınla ilgili her konuda bana ve forumdaki diğer arkadaşlara danışabilirsin..

    FİAT PUNTO İKİNCİ EL DEĞERLENDİRMESİ...

    Fiat Punto: Alan Memnun Satan Memnun

    1993 yılında Fiat Uno’nun devamı olarak üretilen Fiat Punto kalitesiyle, iç mekan genişliği ve şık tasarımıyla 2’inci el piyasasının gözde otomobilleri arasında yer almaya devam ediyor.
    1993 yılından günümüze kadar bir çok değişikliğe uğrayan Punto, B segmentindeki rakiplerine göre oldukça avantajlı donanım ve özelliklere sahip. Konfor donanımı ve sürüş özelliklerinin yanı sıra aktif ve pasif güvenlik donanımında da olumlu gelişmeler söz konusu. Buna göre 1999 yılında yapılan Euro-NCAP testlerine göre oldukça başarılı bir performans sergiliyor. Yapılan çarpışma testlerinde yolcu kafesi, çarpışma sonrasında yüksek direnç gösteriyor ve stabilizesini koruyor. Punto’nun kapıları çarpışma ardından sonra bile açılıp kapanabiliyor. Punto’nun dış tasarımına bakıldığında zarif çizgilere hakim olduğunu görmek mümkün. Punto’nun iç mekanı Uno’ya göre daha geniş ve konforlu. Özellikle sürücü ve yolcu için diz ve baş mesafesi uzun boyluların bile rahat etmesini sağlıyor. Ayrıca ön cam ile sürücü ve yolcu arasındaki mesafe çok iyi tutulmuş. Arka yolcular için diz ve baş mesafesi neredeyse kompak sınıf ölçülerine sahip. Bunların yanı sıra bagaj hacmi (275 litre) açısından sınıfındaki rakiplerine göre bir adım önde olduğu kesin. İkinci jenerasyon Punto’lar 1999 yılında piyasaya sürüldü. Punto II’lerde bir öncekine göre yol tutuşu süspansiyon sertliğiyle giderilmiş görünüyor. Punto II’de bagaj hacmi 297 litreye kadar artırılmış. 60 HP’lik motorun ortalama yakıt tüketimi 7.4’den 6.2’ye düşürülmüş. 2’inci elde Punto tercih etmek isteyen alıcılar için elbette Punto I yerine Punto II’yi tavsiye ederim.
    Değerlendirme:
    Artı: İç Mekan Genişliği, Süspansiyon Sistemi, Sürüş Özellikleri
    Eksi: Fren Sistemi
    Motor Seçenekleri:
    Benzinli: 1.1 (55 HP), 1.2 (59, 60, 74, 80, 85 HP), 1.4 (131, 133 HP), 1.6 (88, 90 HP). 1.8 (131 HP).
    Dizel: 1.7 TD (63, 70 HP), 1.9 JTD (80, 85 HP), 1.3 Multijet (70 HP).
    Model Bilgileri:
    1993: Punto I piyasaya sürüldü.
    1999: Punto II piyasaya sürüldü.
    2000: Cabrio üretimi durduruldu.
    2001: Baş hava yastığı seri üretime dahil edildi.
    2003: Makyajlandı. Multijet motor versiyonu piyasaya sunuldu.
    Arıza İstatistiği:
    Motor ve şanzıman yağının azalması.
    Fren sisteminin arızalanması, ve balataların çabuk aşınması.
    El freni tertibatının arızalanması.
    Egzost sisteminde yer yer paslanma.
    Özet:
    2000 modeline kadar olan Punto’larda motor ve şanzıman yağının eksilmesi, fren sisteminin sık sık arızalanması ve buna bağlı olarak fren balatalarının çabuk aşınması, el freni tertibatında yaşanan gerginlik problemi ve buna bağlı tutunma problemleri ve egzost sisteminde yer yer paslanmaya rastlanmış olması Punto’nun zayıf yanları olarak görülebilir. Bu gibi arızaların yaşanmaması için 2000 yılından sonra üretilen Punto’ların satın alınmasını doğru bir tercih olacaktır.

    Kaynak:fussilet.com
    Burada ise arabam.com'un testi var..
    http://arabam.milliyet.com.tr/testDetay.aspx?id=84

    Kendi aracım diye söylemiyorum ama ben çok memnunum.Forumdaki diğer arkadaşlardan da Punto'sundan memnun olmayan yok..Eğer tercihini Punto'dan yana kullanırsan mantıklı bir tercih yapmış olursun..Sonuçta hayırlısı ne ise o olsun..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghosttailor -- 15 Haziran 2009; 0:01:35 >




  • cevabınız için teşekkürler.sanırım bende bu gidişle kabul ederseniz Fiat Punto Kulübü ailesinin bir ferdi oalcağım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aozan

    cevabınız için teşekkürler.sanırım bende bu gidişle kabul ederseniz Fiat Punto Kulübü ailesinin bir ferdi oalcağım

    kabul etmek ne demek..Başımızın üzerinde yerin var Aramıza hosşgeldin dostum..
  • )
    quote:

    Orjinalden alıntı: ghosttailor

    quote:

    Orjinalden alıntı: bigen

    Beyler;benim merak ettiğim grande punto ile punto arasındaki fark;grande punto, punto nun yeni modeli mi; yoksa spor performans modeli mi?


    Merhaba bigen..Aslında bu sorunun 2 cevabı var..Şöyle izah edeyim.Her ne kadar Grande Punto bizim bizim Punto'ların yeni kasası gibi görünsede aslında öyle değil.Çünkü kasası yenilenen bir otomobilin eski versiyonunun üretimisona erer.Ama Bizim kasa Punto'ların üretimi halihazırda İtalya'da Grande Punto ile birlikte devam etmekte.Sadece Türkiye'ye ithalatı yapılmıyor.Yani tamamen üretimden kaldırılmış bir model değil.Türkiye'ye olan ithalatı 2006 yılında sona erdi.Punto'ların Avrupa'da 1.2 litre 60 HP, 1.8 litre 131 HP benzinli ve 1.9litre 100 HP, 1.9 litre 80 HP dizel motor seçenekleri de bulunuyor.
    Ayrıca Grande Punto'nun başındaki 'Grande' ibaresine aldanmamak lazım.Lakin iç mekan genişliği bizim Punto'larla hemen hemen aynıdır.Hatta bizim Puntoların bagaj hacmi 297 lt iken Grande Punto'ların bagaj hacmi 275 lt

    Performans konuunda en ufak bir şüphen olmasın..Daha öncede yazmıştım eski aracım 1.6 16 V Fiesta ile klima açık 3kişi + full bagaj 4. viteste çıktığım rampayı imzamda yazan aracımla klima açık yine 3 kişi +full bagaj 5. viteste rahatça çıkıyorum.
    Fiesta 1.6 16 V 100 hp 145 nm tork,Punto 1.3 16 V Multijet ise 70 hp 180 nm tork..Umarım Performans konusunda kafanda bir şeyler şekillenmiştir..


    Teşekkürler verdiğiniz bilgilere Birde fiesta dediniz de; aklıma Fordçular(yanlış anlaşılmasın) ve toyotacıların bir efsanesi var, o geldi ama;anlatılacak yer burası değil...
    İyiy günler...




  • Ooo kalabalıklaşmışız iyice yeni katılımlar görmek ne güzel yaw daha çok paylaşım daha faydalı olacak hepimize.. Birkaç gündür yazamıyordum ben de birikmişleri yazayım dedim

    cauchyhua ilk önce bebeğinize sonra sizlere sağlık dolu, mutlu ve uzuuun bir yaşam dilerim, çok sevindim. Benim oğlum da 4 aylık oldu. Puntoyla bebek dolaştırmak ta ayrı bir keyif Allah başta ghosttailor dostuma sonra her isteyene nasip etsin diyorum.

    hamzakaya1 Benim araba puntonun shine modeli ve orjinal cd player aynı zamanda mp3 te çalıyor eğer konsol değişmesin orjinal haliyle kalsın diyorsan bu cd çaları servislerden edinebilirsin bir arkadaşım için sormuştuk biraz pahalı gelmişti nerede yaşıyorsun bilmiyorum ama belki çıkma da bulabilirsin.

    aozan dostum punto almayı düşünüyormuşsun direksiyon arıza lambası malesef sadece bizimkilerde değil grande puntolarda da sorun teşkil ediyor birçok arabada kronik bir sorun 2008 senesinde 200 araç servise çağrılmış ve kontrolleri yapılmış diye duydum benim arabada da var bu sorun ve malesef ne aküden kaynaklanıyor ne de yoğun kullanmaktan... arabayı sabah çalıştırıp on metre gidince arıza uyarı lambası yanıyor bazen ve bir süre sonra aniden direksiyon sertleşiyor elektrikli direksiyon sistemi (Eps) devre dışı kalıyor. sağa çekip kontağı kapatıp açınca düzeliyor ve sonra bazen lamba yanmasına rağmen bütün gün öyle dolaşıyorum tık yok sorunsuz çalışıyor bazen de lamba hiç yanmıyor. Ama kesinlikle yoğun kullanımla ilgisi yok en azından benim arabam için durum böyle çünki 3 gün kullanmıyayım arabayı daha otoparktan çıkarken direksiyonu çevirirken tık diye bi ses geliyor ve direksiyon sertleşiyor baya. (hatta dururken neredeyse hiç çevrilmiyor) Kullanma klavuzunda yoğun kullanımda lamba yanabilir diyor ama benimkinde ilk geçen sene yandı ve sonra 8 - 9 ay hiç bi uyarı vermedi sonra geçen ay yine yanmaya başladı 2 hafta sonra direksiyon sertleşmeye başladı yani sonuçta bir arıza var ve de bu arıza artarak devam ediyor ama bu gözünüzü korkutmasın bana bir hafta on gün kadar daha süre verin bazı yazışmalar yapıyorum şu işi sonuca bi bağlayım size "olumlu" gelişmeleri detaylı olarak yazacağım. Umarım sen de en kısa zamanda aramıza katılırsın dostum.




  • @puntojet güzel dileklerin için teşekkürler..
    bu arada meşhur kırmızı direksiyon lambası bugun bende de yandı...önce akudendir dedim..degiştirme zamanı gelmiştir elbet..
    Lakin dreksiyonda bir sertleşme falan da olmadı..kırmızı ısıkta kontagı kapatıp actım bir ara yanmadı,sonra tekrar yandı..sonra ne oldu bilmiyorum,öylece eve geldim..dilerim bir sorun çıkartmaz..
  • cauchyhua dostum umarım aküdendir sorun ve akü değişince hallolur.
  • Arkadaşlar formu girmeye pek fırsatım olmuyor konu açmasını başaramadım.
    Aracım 2005 Punto Multijet. 1 yıldır kullanıyorum. Elektrikli direksiyonda problem çıktı. servis 800-1000 arası masraf diyor. bu modellerin genelde elektrikli klima ve direksiyonlarında problem çıkabiliyormuş. çıkma parça takmak istiyorum ancak piyasada malum pek yok. bulmak zor. arkadaşlar yardımcı olabilirmisiniz. fikri olan paylaşırsa sevinirim. inanın puntomu çok seviyordum. takırtısına rağmen ama araçtan soğudum. şu işi ucuza halledebilirsem çok sevineceğim. şimdiden teşekkürler

    dogukancan@gmail.com iletişim için ayrıca mail atabilirsiniz.
  • selam arkadaşlar aranıza yeni kayıldım ama bayagı kalabalıkmışız aslında.yaklaşık 1 yıl açılmış bir konuyu yeni gördüm ve burdan cevap vermek istedim.punto nun klimasıyla ilgili soğutma sorunu.bilinceği gibi yeni nesil motorlarda klima sistemi krank tan güç almak yerine kendi elektrik motorundan güç almaktadır.araçların elektrik sistemlerinin beslenmesi göz önünde bulundurulduğunda en verimli beslemenin 2500-3000 devirler arasında olduğu aşikardır.bu nedenle klimadan performans almak isteyenler araçlarını bu devirler arasında kullandığında bir şikayetleri kalcağını sanmıyorum.ayrıca puntolarda mevcut olan polen filitresinin sık aralıklarla değiştirilmesi havalandırma sistemini olabildiğince rahatlatmaktadır.çünkü polen filitresi kirlendiğinde tıkalı olucağı için sistemin önünde bir engel teşkil etmektedir.torpido gözünün altında döşemenin plastik vidasını cıkararak bu temizliği sık periyotlarda kendinizde rahatlıkla yapabilirsiniz. 5 yıldır sorunsuz olarak bu aracı kullanmaktayım ve multijet motorlar hakkında her türlü paylaşımlarınızı beklerim saygılar.




  • cauchyhua dostum senin yaşadığın problemin aynısını ben havayastığı lambasında yaşıyorum.problem %90 oranında aküden kaynaklanıyor.puntonun aküsü 50 amper gibi düşük bi orana sahip ve akü yuvasının küçüklüğünden dolayı daha büyük bir aküyü takmak imkansız hale geliyor.eğer akünü kontrol ettirir ve aracınıda examiner a bağlatıp direksiyon arızasını sildirirsen sorunun büyük ihtimalle çözülür.
  • Merhabalar...

    Yaklaşık bir haftadır bu konuyu okudum daha önce hiç bu aracı farketmemişim baya bir araştırdıktan sonra araba ve motor hakkında herkesin olumlu yorumlarını öğrendim ve tercihimi bu arabadan yana kullandım:)

    Tecrübeli arkadaşlardan sormak istediğim şey şu ben yaklaşık senede 30.000 km kadar yol yapıyorum. Aracım 130.000 kmde acaba motor ömrü nedir yada beni bekleyen bir motor arızası var mıdır?

    Teşekkürler herkese kazasız belasız yolculuklar...
  • etna5555 öncelikle hayırlısı olsun kardeşim çok iyi bi tercih yapıp aramıza katılmışsın. aracım 130.000 km deyse ilk olarak 60-70 lira civarında fiat servislerinde aracına karbon temizliği yaptır ve eger vaktin varsa turbo sensörünü temizlettir.buna ilave olarak araç spor-sert amortisörlere sahip olduğundan güvenliğn için alt takımı(özellikle aks körüklerini) kontrol ettir ve sonra marşa basıp bi bu kadar daha yol yap. kazasız belasız kullanman dileğiyle...
  • Çok teşekkür ederim madleon en kısa zamanda dediklerine baktıracağım. Acaba motor bir sorun çıkartırmı diye düşünüyordum bir kaç taksiciyle de konuştum ve 599.000 km olan bir araca binince rahatladım:) Tekrar teşekkürler...
  • merhabalar...2004 punto sahibiyim. 1.3 multijet ya da jtd...her yıl yaz ayında muğla sıcağında,direksiyon lambam yanıyor.bazen ilk kontak çevriminde(genelde güneş altında durur.)bazen araç durmaya yakın hızda,manevra yaparken kırmızı direksiyon lambası yanıp,tamamen sertleşiyor...city konumu sürekli kapalı...akü şüphesiyle işe başladım ,ama yeni akü de sonuç getirmedi:( ...servisle yapılan telefon görüşmesinde 2bin 172 lira CIK...sıkıştığını öğrendim...elektrik motoru ya da pompa(mekaniki direksiyon hareketini yumuşatıp lastikleri yöneten,hidrolik olmayan) adı verilen elemanı değiştireceğiz dediler...2 yıldır her yaz bu lamba yanıyor...kışın herşey normal...birkez bile yanmadı...umarım bu işin adı koyulur...2 bin 172 lirasız yani...:)
  • yardım edebilirmisiniz: benim araqba punto 2004 16v 1.4 motorlu yeni aldım yol bilgisayarını hiç bilmmiyorum trip düğmesi ne işe yarar bilmiyorum birde direksiyon lambası arada yanı yor hareket halindeyken servise gittim bilgisayar ile hatayı sildiler ama arada gene yanmaya başladı ne yapmalıyım gitiğim servis fiat servisi değildi.........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi punto43 -- 20 Haziran 2009; 0:07:01 >
  • dogukancan aramıza hoşgeldin çıkma parça takmanı tavsiye etmem zira o da elinde kalabilir 2 ay sonra... bu modellerde kronik bir sorun direksiyon bu konu ile ilgili bazı yazışmalarım var olumlu sonuçlar alacağımı düşünüyorum sonuçtan sizi haberdar ederim.

    madleon bilgini ve tecrübeni bizlerle paylaştığın için teşekkürler aramıza hoşgeldin

    etna5555 aramıza hoşgeldin dostum senin de daha sonradan gördüğün gibi arabalarımızın motoru oldukça sağlam sen bakımlarını ihmal etme yakıtına dikkat et gerisini düşünme uzuuun bir süre sorun çıkartmayacağını garanti ederim

    metalciyusuf dostum aynı sorun benim arabada da mevcut daha önce yazdığım gibi bu olayın peşini bırakmayacağım yazışmalar ve bazı yerlerle görüşmeler yapıyorum olumlu sonuç alırsam sizlere detaylı olarak yazacağım bir süre daha idare edin derim bu arada aramıza hoşgeldin

    Punto43 dostum yol bilgisayarı kalan yakıt miktarı ile gidilebilecek mesafe, son sıfırlamadan itibaren gidilen mesafe ve bu mesafeyi ne kadar zamanda aldığın, toplam kilometre ortalama yakıt ve anlık yakıt harcaması gibi bilgiler verir ve çok kullanışlıdır bir an önce biraz kurcalayıp öğrenmeni tavsiye ederim çok işine yarayacağına emin olabilirsin. Araban benimkiyle aynı renk güle güle kullan çok güzel görünüyor

    Diğer yeni katılan arkadaşlar da varsa arabalarının fotoğraflarını eklerlerse forumumuz daha da renklenir hepinize iyi günler dilerim.

    Negüzel sayımız artıyor




  • punto43 tekrar selam dostum, direksiyon lambası akü gerilimi düştüğü için de yanabilir yani bir arızaya işaret etmiyor olabilir çünkü eps (elektrikli direksiyon sistemi) önemli miktarda akım çekiyor. en kısa zamanda akü gerilimini ölçtürmenizi ve gerekkli ise aküyü değiştirmenizi öneririm. Yetkili servislerde fiyatı 100TL ben 3 hafta önce değiştirdim 50 amperlik akü olması gerekiyor ve akü yuvası ufak olduğu için oraya uyacak 50 amperlik aküyü bir tek serviste bulabildim ama fiyatları dışarıda da çok ucuz değil o yüzden benden tavsiye ayetkili servise götürmeniz, direksiyon lambası sorunundan bahsetmeniz zaten onlar hemen bilgisayara bağlarlar ve sorun akden ise değiştirirler ama eğer sorun direksiyon sistemindeyse ozaman direksiyon sistemini yenisiyle değiştirmek gerekiyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperbCombi -- 20 Haziran 2009; 13:58:30 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Puntojet

    punto43 tekrar selam dostum, direksiyon lambası akü gerilimi düştüğü için de yanabilir yani bir arızaya işaret etmiyor olabilir çünkü eps (elektrikli direksiyon sistemi) önemli miktarda akım çekiyor. en kısa zamanda akü gerilimini ölçtürmenizi ve gerekkli ise aküyü değiştirmenizi öneririm. Yetkili servislerde fiyatı 100TL ben 3 hafta önce değiştirdim 50 amperlik akü olması gerekiyor ve akü yuvası ufak olduğu için oraya uyacak 50 amperlik aküyü bir tek serviste bulabildim ama fiyatları dışarıda da çok ucuz değil o yüzden benden tavsiye ayetkili servise götürmeniz, direksiyon lambası sorunundan bahsetmeniz zaten onlar hemen bilgisayara bağlarlar ve sorun akden ise değiştirirler ama eğer sorun direksiyon sistemindeyse ozaman direksiyon sistemini yenisiyle değiştirmek gerekiyor...

    teşekür ederim yardım için benim ki %90 aküden çünkü direksiyonda herhangi bir değiişiklik yoq zorlanma falan şimdi aküyümü değiştirm mi gerekir.???




  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.