Şimdi Ara

2004 model corsa 1.0 essentia 8,5 yıllık değerlendirmesi(11,5 yıl oldu) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
181
Cevap
2
Favori
11.047
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Astra'yı da, Corsa'nın eski sahibinden mi aldınız ? Onun da yaşı ve kilometresi düşükmüş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vakkas.

    Astra'yı da, Corsa'nın eski sahibinden mi aldınız ? Onun da yaşı ve kilometresi düşükmüş.

    aklımda arabayı değiştirme fikri hep vardı ama bir taraftanda elim gitmiyordu. pazar günü bulunduğum ildeki opel bayisinin ikinci ellerini incelemiştim (iş olsun diye yani araba almak falan için değil vakit geçsin manasında) 2010 model astra 10 bin kmde dikkatimi çekmişti ama öyle çokta ilgielnmedim yeni kasa bir astarayı bayağı inceleyip döndüm. bir arkadaşım pazartesi saat 1 de aradı (en samimi arkadaşımdır) senin arabayı sattım dedi şaka falan sandım önce sonra baktım çok ciddi kaça sattın dedim 16,500 dedi (kardeşi için konuşuyor) iyi tamam dedim. saat 2 de bulunduğum ildeki opel bayisine o arabaya bakmaya gittim ve el sıkıştık ne bir başka arabaya bakmak ne araştırmak vesaire hiç bir şey olmadı (zaten ikinci el piyasasına hakimimdir hemde ikinci el arabada 3 e 5 bakmam az km kazasız araba kesinlikle tek tercihimdir) zaten o araba olmasaydı bu seferde gitmişken sıfır bir aveo sedan alıp gelecektim. sonuçta sabah hiç böyle bir gündem yokken 1 saatte benim arabayı sattım ve yenisini aldım. sanırım tarihin en hızlı araba alım satım işi oldu.
    bundan sonrada araba alacak olursam(tahminen 5-6 yıl sonra) 2-3 yaşında en fazla 20.000 kmde bir araç alırım.
    1997 yılında sıfır km astra gls almıştık o zaman için araba oldukça donanımlıydı ( tam 33 bin marka almıştık aynı tarihte aynı fiyata ankara sincanda daire vardı. şimdi o daire 80.000 lira bizim araba (halen kapıdadır) 13-14 bin lira ediyor. o yüzden bir daha sıfır full ve zamanına göre pahalı araba almamaya kararlıyım.




  • Vay be, malum olmuş demek ki.

    Allah, kazasız, belasız sürüşler nasip etsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vakkas.

    Vay be, malum olmuş demek ki.

    Allah, kazasız, belasız sürüşler nasip etsin.

    saolun
  • Emeğine sağlık
  • corsanız için hangi lpg markasını tercih etmiştiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Boşyere harcanan yine bir ton emek ve vakit. Tabi bilgi paylaşırsan kimse okumaz.

    Güzel bir değerlendirme olmuş hocam ancak sadece gözüme birşey takıldı. Siz 8,5 yıla vurgu yapmışsınız, 8,5 yıldır hiç masraf açmadı şeklinde. Ancak o yılda yaptığınız kilometre heralde 60.000 ancak vardır, pek arabaya binmiyorsunuz sanırım. Dolayısıyla ilk 85.000km'de bakımları da düzenli olarak yapılmış bir aracın masraf açmaması gayet güzel aynı zamanda da normal olanı bence...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Boşyere harcanan yine bir ton emek ve vakit. Tabi bilgi paylaşırsan kimse okumaz.

    Güzel bir değerlendirme olmuş hocam ancak sadece gözüme birşey takıldı. Siz 8,5 yıla vurgu yapmışsınız, 8,5 yıldır hiç masraf açmadı şeklinde. Ancak o yılda yaptığınız kilometre heralde 60.000 ancak vardır, pek arabaya binmiyorsunuz sanırım. Dolayısıyla ilk 85.000km'de bakımları da düzenli olarak yapılmış bir aracın masraf açmaması gayet güzel aynı zamanda da normal olanı bence...

    hocam dikkat ederseniz aracın bende kaldığı süre 5 yıl ben ilk sahibinden aldığımda araç 3,5 yaşında ve 17 bin km deydi.
    ben yılda ortalama 10-15 bin km arası yol yapıyorum.
    iş yerim evime yürüyerek 5 dakika dolaysıyla sadece hafta sonu keyf için araba kullanan birisi için oldukça fazla yol yaptığım söylenebilir.
    amacım 8,5 yıl ve 83 bin km de yaşanan tüm şeyleri (silecek değişiminden far ampülüne bakım tutarlarından akü değişimine kadar) paylaşmaktı.
    yoksa sorunsuzluk iddiasıyla yazılmış bir yazı değil.
    ama bu süreç içinde hiç bir sorun yaşanmaması da yaşanan bir olay olduğundan onuda belirtmek gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Boşyere harcanan yine bir ton emek ve vakit. Tabi bilgi paylaşırsan kimse okumaz.

    Güzel bir değerlendirme olmuş hocam ancak sadece gözüme birşey takıldı. Siz 8,5 yıla vurgu yapmışsınız, 8,5 yıldır hiç masraf açmadı şeklinde. Ancak o yılda yaptığınız kilometre heralde 60.000 ancak vardır, pek arabaya binmiyorsunuz sanırım. Dolayısıyla ilk 85.000km'de bakımları da düzenli olarak yapılmış bir aracın masraf açmaması gayet güzel aynı zamanda da normal olanı bence...

    hocam dikkat ederseniz aracın bende kaldığı süre 5 yıl ben ilk sahibinden aldığımda araç 3,5 yaşında ve 17 bin km deydi.
    ben yılda ortalama 10-15 bin km arası yol yapıyorum.
    iş yerim evime yürüyerek 5 dakika dolaysıyla sadece hafta sonu keyf için araba kullanan birisi için oldukça fazla yol yaptığım söylenebilir.
    amacım 8,5 yıl ve 83 bin km de yaşanan tüm şeyleri (silecek değişiminden far ampülüne bakım tutarlarından akü değişimine kadar) paylaşmaktı.
    yoksa sorunsuzluk iddiasıyla yazılmış bir yazı değil.
    ama bu süreç içinde hiç bir sorun yaşanmaması da yaşanan bir olay olduğundan onuda belirtmek gerekir.



    Anladım hocam, teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MetuEs

    corsanız için hangi lpg markasını tercih etmiştiniz?
    mükerrer mesaj nedeniyle silindi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 29 Mart 2013; 10:01:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: MetuEs

    corsanız için hangi lpg markasını tercih etmiştiniz?

    brc nin yetkili disbiritörü 2a mühendislik o zamanlar atikerle yarışmak adına bir kısmı yerli bir kısmı ithal parçalardan oluşan bravo isimli bir kit geliştirmişti.
    forumdan faruk ustanın başaralı montajı sayesinde hiç sorunsuz kullanıldı. bir kez araç 2. marşta çalışmadı.
    şu anda üretiliyormu bilmiyorum ama eğer üretiliyorsa ben kesinlikle tavsiye etmiyorum çünkü ben sorun yaşamadım ama o zamanlar takip ettiğim kadarıyla sorun yaşayanlar olmuştu.
    lpg'nin bu araçta kullanılmasıda ilk aşamada herkese çok saçma gelmişti.
    yokuşta aracı sırtlarsınız falan diyenler bile olmuştu
    ama o arac lpg'li fındık motoru ile güney ve batı sahilinin bütün dağlarını defalarca aştı.
    yanlız yokuşlarda klimanında açık olduğu durumlarda gerçekten güç kaybı maksimum düzeye ulaşıyordu.(eğer yokuşu klimalı çıkmakta ısrar ederseniz arabada doluysa sürekli vites düşürmeniz gerekiyordu bu yüzden yokuşlarda klimayı kapatıp yokuş sonunda açıyordum) l
    bunuda şuna bağlayabiliriz araç 60 hp zaten bu güç ile klima açıkken yokuşlarda zorlanan bir araçtan lpg de 5 hp çalsa 55 hp ile klimanın çalıştığı bir yokuşta aracın aşırı zorlanması son derece normal.
    tabi bir motorsiklet kadar az yakmasının getirdiği keyfi anlatmaya bile gerek yoktur.





  • Emeğinize sağlık çok güzel inceleme olmuş. Küçük motor çok yakar önyargısı kesinlikle çok yanlış. 1.2 Fiesta ile şehirler arası yolda 5-5.5 litre benzin tüketimini rahatça yakalıyorum hiç az tükettircem diye kasmama bile gerek olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • satın alan kişiden yaptırdığı bakımın detaylarını öğrendim.
    sanayide yaptırmış (parçaların markalarını bilmiyor)
    rot başları, bujiler, hava filtresi, yağ filtresi ve yağ değiştirilmiş 200 tl ücret ödenmiş.
    araç şu anda 93500 km ye gelmiş.
    (ilk mesaja bu arkadaşın yaptıklarınıda ek yapıyorum ve kendisine ulaşabildiğim ölçüde ilk mesajı güncelleyeceğim.)
  • şimdi aracı alan kardeşimizle görüştüm. 2 gün önce aracı 98.000 de bakıma soktuğunu söyledi.
    ön fren disk ve balataları değişmiş 110 tl disk ve balata ücreti tutmuş, filtreler ve yağ için 100 tl ödemiş işlemleri yapan ustayada 50 tl vermiş.

    4 adet michelin lastik alınmış (500 tl)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 8 Haziran 2013; 16:16:14 >
  • aracın 100.000 km masraf dökümüdür.
    11 adet periyodik bakım artı 1 adet lpg bakımı için ödenen toplam ücret : 2340 tl (bu bakımların 5 tanesi yetkili servis)
    Akü+ lastik(2 takım)+ rot balans+ silecek+diğer şeyler için harcanan ücret: 1090 tl
    Değişen aks parçası :180 (işçilik dahil)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iakbay06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    2 adet "sıfır" Corsa ECO Easytronik aldım. 2+4 yıl kullandım.

    İkisinde de direksiyon kutusu problemi vardı. "Tıkır tıkır" diye kullandık. Bunun haricinde sadece bakıma girdi,
    başka hiiç bir sorun çıkartmadılar. Şehir içi kullanım için çok iyi bir arabaydı. Bir gün b sınıfı 2. el araç alacak olsam
    Temiz bir tane bulduğumda tereddüt etmeden alırım.

    ek...
    En son hatırladığım bakım fiyatı: Servis indirimi ile beraber 200tl, balata takımı 100tl ydi...


    hocam ara ara 1000 cc başlığında paylaşımda bulunuyordunuz ama corsaları daha önce hiç söylememişmiydiniz yoksa benmi unutmuşum


    Sanıyorum! daha önce, sadece corsa sahibi olduğumu söylemiştim...

    2003 CORSA ECO Tizian kırmızı 22.000km. 20.000tl ye almıştım.
    2004 CORSA ECO Şimşek Gri 55.000km Takasa verip, üzerine 4.000tl verdim. 22.000tl ye almıştım.

    2003 olan tek hava yastıklıydı. O yüzden biraz huzursuz oldum. 2004 olan makyajlı, 2 hava yastıklı ve +2bg(!) fark vardı

    Beni şehir içinde memnun eden bir araç oldu. 1-2 saatlik şehir dışı hariç, biraz sıkıntılıydı.

    2009 eylül ayında bayiye AstraH Sedan Easytronic almaya gidip, 35.000TL ye CRUZE NB LS AT/6 PLUS Gri alıp çıktım.
    2012 haziran ayında arabayı yenileyeceğim zaman, aklımdaki seçenekleri gözden geçirdim. Test ettim, inceledim, düşündüm, kaşındım...

    Fiyatı diğerlerine göre 7-8.000tl ucuz olan CRUZE 2012 HB WTCC AT/6 SR Beyaz araca 40.200TL verdim.

    Aldığım karardan memnunum....


    Haziran 2012 de 40.000 lira olan araç (cruze hb wtcc at) şu anda 36 bin liraya alınabiliyor sanırım makyajlı 2013 kasasının çıkması buna sebep oldu başka türlü böyle ful araçları bu fiyatlara vermezler keşke şu anda imkan olsaydıda bir tane cruze da ben alabilseydim şu anda alınabilecek en mantıklı araba chevrolet cruze bana göre.

    Altındaki Multijetten inip de Cruze'a binersen aradaki tüketim farkından mütevellit oturur ağlarsın, bilgin olsun. ;)




  • Hocam şu anda kullandığım aracı almadan önce chevrolet bayisinde cruzu test etme imkanı buldum performans fena değildi (kullandığım test aracı lpgli olmasına rağmen) araç ciddi manada yakışıklı dikkat çekici iç mekan güzel çok hoşuma gitmişti ama gelgelelim cruze kullanıcıları genelde araçlarından yakıtta ve performans konusunda şikayetçi performans konusu göreceli acı zulüm katlanırız belki ama benim için asıl önemli husus yakıt tüketimi cruze kullanıcıları hiçte iyi şeyler söylemiyorlar bu konuda araç şehir içi trafiğinde 100 kmde 10 litre benzin tüketiyor bu en büyük eksisi bana göre yoksa cruze parasına göre iyi araba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iakbay06

    Hocam şu anda kullandığım aracı almadan önce chevrolet bayisinde cruzu test etme imkanı buldum performans fena değildi (kullandığım test aracı lpgli olmasına rağmen) araç ciddi manada yakışıklı dikkat çekici iç mekan güzel çok hoşuma gitmişti ama gelgelelim cruze kullanıcıları genelde araçlarından yakıtta ve performans konusunda şikayetçi performans konusu göreceli acı zulüm katlanırız belki ama benim için asıl önemli husus yakıt tüketimi cruze kullanıcıları hiçte iyi şeyler söylemiyorlar bu konuda araç şehir içi trafiğinde 100 kmde 10 litre benzin tüketiyor bu en büyük eksisi bana göre yoksa cruze parasına göre iyi araba.

    Kesinlikle Cruze iyi araç. o konuda hem fikiriz zira ben de bir Chevrolet kullanıcısıyım. Chevrolet f/p paritesi en yüksek markalardan birisi. Söylemeye çalıştığım. dizel linea ile arasında inanılmaz yakıt farkı var. aylık yakıta verdiğin rakam iki katına çıkacak ona göre uyarayım dedim.




  • gerçekten güzel paylaşım olmuş teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77



    gerçekten güzel paylaşım olmuş teşekkürler..



    rica ederim aracı takip ediyorum yeni sahibi ile irtibatım devam ediyor.
    araç hakkındaki ileri yıllardaki bütün gelişmeleri paylaşacağım.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.