Şimdi Ara

2005 Corsa Tıkırdama Sesi Problemi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
7.774
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2005 mayıs trafiğe çıkışlı 1.2 enjoy+s.p corsa sahibiyim. aracı yeni aldım , 7000 km'de. tek kusuru; düşük km'de olmasına rağmen bozuk yollarda ön tarafdan tok bir tıkırdama sesi gelmesi. sanki bir yerde boşluk varmış da kasisde titriyormuş gibi. biraz araştırdım, 2006 modellere kadar direksiyon kutusu problemi yaşayan corsa sahipleri bayağı çok. tarif ettikleri şikayet benimkine çok benziyor.
    bu imalat hatasını kabul edip, ücretsiz müdahale eden servis var mı, ya da garanti süresi dolmuş araçlar için bu hataya özel bir süre uzatma durumu oluyor mu, yoksa opel Türkiye imalat hatasını kabul etmeyip, müşteriyi sürüm sürüm süründürmek için elinden geleni yapıyor mu?



  • Garanti süresi dolduysa yetkili servislerin yardımcı olacağını düşünmüyorum.Direksiyon kutusunun yenisi 2000 ytl civarı olması lazım.Sana tavsiyem tamir yoluna gitmen... bildiğim kadarıyla problem direksiyon kutusunda ki bir burçtan kaynaklanan ses yapıyor ama tamiri mümkün 300 ytl civarına işçilik dahil hellediyorlar.
  • Corsaların kronik sorunu. Garanti kapsamında olanlar bile karşılanmadı ki senin arabanınki asla karşılanmaz. Tamirin de çözüm olmayacağını garanti veririm. Tek çare yeni kutu taktırman. Fakat yeniledikten sonra sorun yaşamazsın. Eski bir kullanıcıdan selamlar.
  • Hocam servisle felan uğraşma sen sanayide Opel den iyi anlayan bi usta ya yaptır servisten 10 kat daha iyi yapıyorlar
  • arkadasım o kadar para da vermene gerek yok
    belkı gecıcı bı cozum ama direksiyon kutusunun altındaki mafsallı bı ustaya deyım yerındeyse gerdır
    gecıcı bı surede olsa kullanmana baglı en az 1 sene rahat edersın ben oyle yaptım
    hemde sadece 5 ytl
  • en sonunda sanayide yeni burç yaptırıp taktırarak tıkırtıdan kurtuldum. 145 YTL'ye patladı. direksiyon kutusunun sökülüp takılmasına, tornada yeni burç işlenip onun montajına kadar bütün tamir aşamalarını bizzat izledim. çıkan orjinal burcu görünce 7000 km yine iyi dayanmış diye düşündüm. çok dandik duruyordu.

    yeni burcun içine vida kanalı açılıyor ve içine ara sıra yağ basılması için yağdanlık monte ediliyor. vida kanalı çok önemli. aksi halde mile sürtünerek kuruyan burç yine aşınıyor ve yine tıkırtı başlıyor. kutuyu toplarken usta içini ağzına kadar selülozik gres yağı ile doldurdu ve körükleri kapattıktan sonra kutununhavasını aldı. orjinalinde milin ve kramayer dişlinin üzerinde çok az yağ vardı. içi yağ dolunca tam sağ ve tam sol dönüşlerde burcun yağlanması maximum oluyor. 2 sene garanti verdiler. ondan sonra tekrar olursa işçiliği almayacaklarını söylediler. bakalım ne kadar dayanacak. işçiliklerini ve titiz çalışmalarını beğendim. zaten usta da en az 25 senelik ustaydı (Almanya opel fabrikasından emekliymiş).




  • servise kendini sallatamamışsın anlaşılan. paşa gibi değiştirmişlerdi benim eski corsamın direksiyon kutusunu garantiden.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mehmetba

    Corsaların kronik sorunu. Garanti kapsamında olanlar bile karşılanmadı ki senin arabanınki asla karşılanmaz. Tamirin de çözüm olmayacağını garanti veririm. Tek çare yeni kutu taktırman. Fakat yeniledikten sonra sorun yaşamazsın. Eski bir kullanıcıdan selamlar.
  • merhabalar
    bende 2004 corsa cdti kullanıcısıyım aracım 105 bin km de ve bahsettiğiniz tıkırtı bende de duyuluyor
    sanki bir lıkırtı gibi yani bir vida plastik bir neseneye çarpınca gelen ses tarzında yada karton bir bardağa metal bir parçaya sallayınca
    gelen ses tarzında..ilk başlarda hiç dikkatimi çekmiyordu sonra sizin yazılarınızı filan okuyunca kulak verdim bahsedilen direksiyon tıkırtısı bu olsa gerek dedim
    fakat sizde de aynı şeymi oluyor bilmiyorum ben nedense o sesi kontağı çevirdiğim süreden itibaren 5-10 dk ya kadar duyuyorum daha sonra eğer o ses geliyorsa da
    belki yol sesinden belki radyo yada müzikten duyamaz oluyorum..acaba sizde de oylemi oluyor yani 5-10 dk sonra kaybolan bir ses mi bu yoksa sizden daha farklı bir durum mu var araçta.ama nedense sizin tanımlamarınıza çok uyuyor..birde araba kasislerde filan çok gıcırdıyor direksiyondan bağımsız olarak zangır zangır sesler duyuroum acaba bir yerde vidalarımı mı gevşedi filan diye düşünüyorum yoksa o da yine bu direksiyona endekli bir problem midir?




  • tıkırtı neredeyse her arabada var dostum kafata takman gereksiz
  • dostum nerede yaptırdın hangi ustaya??
    Bende de var o tıkırtı 2004 corsa cdti
    Bana birisi kutu dedi, başka birsi kutu değil vida gibi bişey söyledi tam hatırlamıyorum ayrıca boşluğunu alırsak sesi keser demişti pedalların oraya eğildi ellerini soktu ve bu sonuca vardı, öle kaldı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wizy

    tıkırtı neredeyse her arabada var dostum kafata takman gereksiz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wizy

    tıkırtı neredeyse her arabada var dostum kafata takman gereksiz





    Arkadaşımın 2000 model golf IV ünde çukurlarda sadece tok bir ses gelirken benim Corsa nın dansöz gibi her yerinden ses geliyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: __salash__

    en sonunda sanayide yeni burç yaptırıp taktırarak tıkırtıdan kurtuldum. 145 YTL'ye patladı. direksiyon kutusunun sökülüp takılmasına, tornada yeni burç işlenip onun montajına kadar bütün tamir aşamalarını bizzat izledim. çıkan orjinal burcu görünce 7000 km yine iyi dayanmış diye düşündüm. çok dandik duruyordu.

    yeni burcun içine vida kanalı açılıyor ve içine ara sıra yağ basılması için yağdanlık monte ediliyor. vida kanalı çok önemli. aksi halde mile sürtünerek kuruyan burç yine aşınıyor ve yine tıkırtı başlıyor. kutuyu toplarken usta içini ağzına kadar selülozik gres yağı ile doldurdu ve körükleri kapattıktan sonra kutununhavasını aldı. orjinalinde milin ve kramayer dişlinin üzerinde çok az yağ vardı. içi yağ dolunca tam sağ ve tam sol dönüşlerde burcun yağlanması maximum oluyor. 2 sene garanti verdiler. ondan sonra tekrar olursa işçiliği almayacaklarını söylediler. bakalım ne kadar dayanacak. işçiliklerini ve titiz çalışmalarını beğendim. zaten usta da en az 25 senelik ustaydı (Almanya opel fabrikasından emekliymiş).


    Ustanın iletişim bilgilerini alabilir miyiz?

    Bu sorun bende de başladı.Merak ettiğim yaptırmasak ne oluyor? Ses harici bir probleme sebep oluyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 27 Haziran 2009; 0:28:09 >




  • bu ses benim eski aracımda da vardı 2005 corsa, benden önceki sahibi 15.000 ilk bakımızda aracın bu şikayetini dile getirmiş kadıncağızı bu ses normal diye yanıltmış servis yetkilileri(servis formunda şikayet yazıyor) ve araç bana 62.000 km de gelen kadar bu sesle kullnmışlar aracı ben Opel in başını çok ağrıttım bu konuda şikayetimvar.com a defalarca şikayette bulundum ordan da okuyabilirsiniz, klasik sallama cevaplar aldım en sonunda aracı sattım tabiki bu sebepten dolayı değil :),

    arabayı alan arkadaş aldığı günün akşamında beni aradı "abi bu arabanın altından tıkır tıkır ses geliyor" diye, ben de o ses 15.000'inci km den beri geliyormuş alırken ustana gösterdin sorun olmaz demişti sana dedim :) hakikaten de ustası öyle dedi adama, fren telinden geliyor dedi ustası, sonra başkasına sormuş rot kolları değişecek bu ses ordan geliyor demiş komediye bakın, rot koluyla alakası yok burç un işlem görmesi gerekiyor 150-200 liralık işlem ama ses harici zararının olmadığını söylediler bana dedim "yok abi usta 25 yıldır Opel ustası rot kollarını değiştirecek dedi" sen bilirsin arkadaşım dedim, rot kolları değiştireceklerdi, ne yaptılar bilmiyorum..

    bu hikayeyi corsa c 2004-2005 alacak arkadaşlara bilgi olsun diye anlattım mutlaka direksiyon kutusunu kontrol ettirin aracın, burçlarda boşluktan kaynaklı ses olabiliyor

    keyifli ve sorunsuz sürüşler....




  • sanırım bu ustanın iletişim bilgilerini alamayacağız. arkadaş bir daha bu konuya uğramamış.


    quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    quote:

    Orjinalden alıntı: __salash__

    en sonunda sanayide yeni burç yaptırıp taktırarak tıkırtıdan kurtuldum. 145 YTL'ye patladı. direksiyon kutusunun sökülüp takılmasına, tornada yeni burç işlenip onun montajına kadar bütün tamir aşamalarını bizzat izledim. çıkan orjinal burcu görünce 7000 km yine iyi dayanmış diye düşündüm. çok dandik duruyordu.

    yeni burcun içine vida kanalı açılıyor ve içine ara sıra yağ basılması için yağdanlık monte ediliyor. vida kanalı çok önemli. aksi halde mile sürtünerek kuruyan burç yine aşınıyor ve yine tıkırtı başlıyor. kutuyu toplarken usta içini ağzına kadar selülozik gres yağı ile doldurdu ve körükleri kapattıktan sonra kutununhavasını aldı. orjinalinde milin ve kramayer dişlinin üzerinde çok az yağ vardı. içi yağ dolunca tam sağ ve tam sol dönüşlerde burcun yağlanması maximum oluyor. 2 sene garanti verdiler. ondan sonra tekrar olursa işçiliği almayacaklarını söylediler. bakalım ne kadar dayanacak. işçiliklerini ve titiz çalışmalarını beğendim. zaten usta da en az 25 senelik ustaydı (Almanya opel fabrikasından emekliymiş).


    Ustanın iletişim bilgilerini alabilir miyiz?

    Bu sorun bende de başladı.Merak ettiğim yaptırmasak ne oluyor? Ses harici bir probleme sebep oluyor mu?




  • Merhaba,

    Foruma uzun zamandır giremedim. çok gecikmiş bir cevap da olsa hiç olmamasından iyidir diye düşünerek usta'nın bilgilerini veriyorum; İstanbul ya da Ankara dışı olduğundan ne kadar işinize yarar bilemem;

    Lüleburgaz yeni sanayide
    özel opel servisi "ÇAKMAK OTO"
    İNTERNET ADRESLERİ:http://www.cakmakoto.com/
    usta'nın adını yazardım ama unuttum :)

    BENİM ARAÇDA YAPTIRALI NEREDEYSE 2 SENEYE OLACAK. ALLAH'A ŞÜKÜR HALA BİR PROBLEM YOK. HER BAKIMDA BİRAZ GRES BASTIRIYORUM O KADAR.

    bir corsa'cının daha bu sorundan kurtulmasına yardım edebilirsem ne mutlu :)




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.