Şimdi Ara

2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı.. (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
356
Cevap
6
Favori
14.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Koyu rengin azizliği..Kış şartlarında aracın yeni olduğunu dışardan anlamanız mümkün değil..Bu da beni trafikte ve benzincide az rahatlatmıyor ama..:)
     2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı..




     2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 17 Ocak 2013; 23:37:59 >




  • Tüketim rakamı; Sabah işe gidiş..Aynı yolu daha sıcak hava koşullarında Jazz 5.3 ile bitirmişti. Sayfanın başındaki Jazz'a ait video'da start verilmeden önce silinen 5.3..

     2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı..
  • sn terapist70;

    oncelikle aracinizi saglikli gunlerde kullanin.. resimleriniz, yorumlariniz icin tesekkur ederim kendi adima..

    aracin rengini ogrenmek icin gecmis mesajlara baktim, ancak goremedim.. zaten cikan tartismalar da icimi daraltti, artik bunlari kafam goturmuyor.. o yuzden yazildiysa bile dikkat etmemis olabilirim..

    eger araciniz metalik lacivert ise bu kombinasyonun 18" jantli hali gercekten cok iyi duracaktir.. eger derin siyah bana işik oyunu yaptiysa, kafama yatan golf7 kombinasyonu henuz ortada yok demektir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teşekkür ederim..İmzamda yazdığı gibi, gece mavisi. Gün ışığında ve temiz ise oldukça güzel duruyor bence..
  • Aracınız hayırlı olsun , kazasız az tüketimli sürüşler dilerim. seviyeli düzgün üslup ve detaylı anlatım için de çok teşekkürler, hekimsiniz heralde :)? bkz: bursit, artroz vs. :) adli tıptayım ben de , aklımdaki bi kaç seçenekten birisi 1.2 dsg golf, hız sabitleyici var mı bu donanım seviyesinde ? şayet yoksa servis takabiliyor mu sonradan ? son bir soru: uzun yolda 100-110 km hızla ort ne yakar bir öngörünüz var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alalı tam 2 hafta olan aracımı artık daha iyi tanıyorum diyebilirim..Burdan yola çıkarsak;

    1. Kol dayama daha yukarda ve içi CD'leri kapaklarıyla beraber alabilecek kadar geniş olsaydı ( SD kart yüzlerce parça alıyor ama gene de orjinal CD taşımak isterdim),
    2. Direksiyonda kullanılan deri, delikli ve dokunma hissi daha iyi olsaydı ( sürtünme hissi biraz rahatsız edici )
    3. Start-stop bir kaç sn daha geç devreye girebilseydi ( park ederken direksiyonu düzeltmeye fırsat olmadan araç stop ediveriyor)

    4. Bagaj kapağında içerden tutmaya yarayan tutamak olsaydı ( kirden korunmak için)
    5. Bagajı aydınlatan ışık karşılıklı 2 tane olsaydı ( sağdaki ışık tek başına yetmeyebiliyor)
    6. 1400 devirin altı daha keyfli olsaydı ( 2. viteste iseniz ve turbo devrede değilse aracın ağırlığını hissetmeye başlıyorsunuz ( Jazz'ı aradığım 1. nokta burası)
    7. Orjinal park sensörü standart olsaydı ( Jazz'ı aradığım 2. nokta kolay parkedilebilirlik)
    8. Süspansiyonlar birazcık daha konfor ağırlıklı olsaydı;
    Mükemmel olurdu..

    Anladım ki;
    1. Bir aracın ses izolasyonu aynı zamanda onun ısı izolasyonuymuş,
    2. Bir aracın gerçek yol tutuş kabiliyeti, virajda sizi sağa sola yıkmamasıymış,
    3. Turbolu bir motorun keyfi, ara hızlanmalardaymış.


    Ne, nedir;
    Honda= Sürüş kolaylığı
    VW = Sürüş güvenliği

    İdeal şanzıman;
    DS(g)+(c)VT..1. kısım şehirlerarası yolda iyi giderdi, 2. kısım şehiriçinde..: )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 11 Şubat 2013; 23:33:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    teşekkür ederim..İmzamda yazdığı gibi, gece mavisi. Gün ışığında ve temiz ise oldukça güzel duruyor bence..

    mobil oldugum icin goremedim.. tesekkurler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sxn4

    Aracınız hayırlı olsun , kazasız az tüketimli sürüşler dilerim. seviyeli düzgün üslup ve detaylı anlatım için de çok teşekkürler, hekimsiniz heralde :)? bkz: bursit, artroz vs. :) adli tıptayım ben de , aklımdaki bi kaç seçenekten birisi 1.2 dsg golf, hız sabitleyici var mı bu donanım seviyesinde ? şayet yoksa servis takabiliyor mu sonradan ? son bir soru: uzun yolda 100-110 km hızla ort ne yakar bir öngörünüz var mı?

    Eveti hekimim..Ben teşekkür ederim, nazik üslubunuz için..Hız sabitleyici standart olarak Comfortta yok ama opsiyonlu olarak alabilirsiniz..yani özel sipariş ile Comfort'a ön/ arka görsel park sensörü ile beraber adaptif cruse control ekletebiliyorsunuz..Bir de bi-xenon ekletirseniz bence oldukça keyfli bir araç olur..Bunun için bayi ile baştan konuşmanız lazım, sonradan ekletilmiyor..

    Henüz "hangi hızda ne kadar yakar" testlerini yapamadım..Çünkü hem düz bir yol hem de uygun bir trafik gerekiyor..Ama şunu söyleyebilirim ki 90 km sabit hızda çok büyük bir ihtimalle 4.5'in altında yakıyor..Ayrıca 60 km hızda 7. viteste 5.5'i anlık tüketimde görüyorum ..Araç çok net olarak söylüyorum ki az yakıyor..Eski aracınız C sınıfı bir kompact ise ondan en az 1.5 lt az yakar..Adli tıpta başarılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 18 Ocak 2013; 0:23:39 >




  • teşekkür ederim hocam,son kasa opel astraları beğeniyorum ama 1.4 T otomatikleri şehiriçi ortalama trafikte yaklaşık 9.5 - 10 litre yakıyor. iki dr arkadaşımda var ikisi de yakıttan muzdarip, golf gayet iyi değerlere sahip anlaşılan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sxn4

    teşekkür ederim hocam,son kasa opel astraları beğeniyorum ama 1.4 T otomatikleri şehiriçi ortalama trafikte yaklaşık 9.5 - 10 litre yakıyor. iki dr arkadaşımda var ikisi de yakıttan muzdarip, golf gayet iyi değerlere sahip anlaşılan

    Astra'ların 1.4 tam otomatikleri ile olan fark çok daha fazla olur..Şüpheniz olmasın..Sadece insanların hata yaptığı nokta şu: fabrika verisi olarak şehiriçini 5.6 verince aynı rakamı tutturmayı umuyorlar..Oysa İstanbul için söylersek koşullar testlerdeki parametrelerin çok üstüne çıktı..Bu nedenle benim önerim eski aracınızda yüzde kaç aşıyorsanız fabrika verisini Golf'e de aynı farkı ekleyin..Çünkü araçtan başka onu sürenin tarzı ve onun sürenin trafik koşulları var..
  • Honda-Toyota/ VW-Opel .vs. tartışmalarında konunun en can alıcı noktası çoğunlukla sorunsuzluk/ sorunluluk üzerinde düğümlenir. Ve genelde de alman araç savunucularının en zayıf noktası da burası olur. Hatırlayacağınız üzere ben de Golf'ü aldığım ilk günlerde , araç beklentimin üzerine o kadar çıkmıştı ki "yılda bir, çözülebilir bir sorunu tölere edebilirim" demiştim. Bu sözün altına atılan imza ,bir sorun olduğunda burada paylaşmayı da gerektirir..Evet, aracım daha 1000 km'yi geçmeden 4 gün içinde tam 3 kez "auto-hold" ve "elektronik park freni arızası" uyarısı verdi..Bu uyarıyla birlikte auto-hold devreden çıkıyor ama frenle ilgili bir sorun yaşamıyordum. İlkinde 4 gün önce yolda uyarı verdi. Bir saat kadar sonra servise gittiğimde uyarı kaybolmuştu. Bilgisayara bağlandı ve herhangi bir sorun gözükmediği söylendi..2. ve 3.'sü bu akşam bir saat arayla oldu ve ben de fotolarını çektim..yarın fırsat bulursam servisteyim..Umarım servis elemanlarıyla "kanka" olmam..: )


     2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı..


     2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 23 Ocak 2013; 0:02:22 >




  •  2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    hayatımda kullanırken tedirgin olduğum nadir araçlardandır...

    Tekrar başa dönüyoruz galiba electrocum.

    Bunları yazdığım için öncelikle senden, konu sahibi arkadaşımdan, ve konuyu takip eden diğer arkadaşlardan peşinen özür dilerim.

    Ama başka bir seçenek bırakmıyorsun.


    Alıntı yaptığım ifadeler sana aittir ve hemen altlarında vermiş olduğum linklerden alınmıştır:

    1.
    quote:

    ...şanzımanın türünü biliyim bilmiyim ben ''otomatik jazz'' kullandım.burada otomatik jazz denince sadece cvt mi akla geliyor.kullandığım araç her bakımdan rezaletti orası ayrı.sadece şanzımanına laf ettik üstümüze söylenmeyen kalmadı.kullanmasam durup dururken jazz ın şanzımanına rezalet demem...


    http://forum.donanimhaber.com/m_54508305/mpage_2/tm.htm


    2.
    quote:

    ...kullandığım araç ilk kasa jazz bunu belirttim.üzerindeki şanzıman i-shift midir cvt midir bimiyorum ama otomatik ve REZALET.başka bir şey söylemiyorum.

    http://forum.donanimhaber.com/m_54508305/mpage_2/tm.htm

    3.
    quote:

    ...yaşım 25 ve 10 yıldır araç kullanıyorum...

    http://forum.donanimhaber.com/m_54508305/mpage_2/tm.htm


    4.
    quote:

    japon araçlarını sevmiyorum sevmek zorunda da değilim

    http://forum.donanimhaber.com/m_54508305/mpage_3/key_/tm.htm


    Şimdi Jazzı kullanırken tedirgin olmuş olmanın muhtemel gerekçelerini yazıyorum:

    Bakalım doğru cevap hangisi:

    a) Araç senin olmadığından (ablana ait olduğu söylemiştin) kullanırken tedirgin olmuşsundur.

    b) Aracı kullandığın zaman ehliyetin olmadığı için ya acemi olduğundan ya da polise yakalanma endişesiyle tedirgin olmuşsundur.

    c) Japon araçlarını sevmediğin için kullanırken tedirgin olmuşsundur.

    d) Forumda bunca konu açan, dışarıdan bakıldığında ya da yazdığın yorumlara bakarak araçlara süper hakim birisi izlenimi sunan birisi olarak kullandığını söylediğin (ve 2002-2009 arasında sadece CVT ile üretilmiş) Jazz'da ne tür bir şanzıman olduğunu bile bilmiyorsun daha, ki bu durumda aslında bu aracı kullanmadığın ortaya çıkıyor. CVT şanzımana rezalet dediğin için bu aracı kullanmadığın ihtimali güçleniyor bir de.

    Sonuç: Kullanmadığın bir aracı kullanmışım demek bünyede bir tedirginlik yaratır tabii.

    e) Hepsi





    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    Honda-Toyota/ VW-Opel .vs. tartışmalarında konunun en can alıcı noktası çoğunlukla sorunsuzluk/ sorunluluk üzerinde düğümlenir. Ve genelde de alman araç savunucularının en zayıf noktası da burası olur. Hatırlayacağınız üzere ben de Golf'ü aldığım ilk günlerde , araç beklentimin üzerine o kadar çıkmıştı ki "yılda bir, çözülebilir bir sorunu tölere edebilirim" demiştim. Bu sözün altına atılan imza ,bir sorun olduğunda burada paylaşmayı da gerektirir..Evet, aracım daha 1000 km'yi geçmeden 4 gün içinde tam 3 kez "auto-hold" ve "elektronik park freni arızası" uyarısı verdi..Bu uyarıyla birlikte auto-hold devreden çıkıyor ama frenle ilgili bir sorun yaşamıyordum. İlkinde 4 gün önce yolda uyarı verdi. Bir saat kadar sonra servise gittiğimde uyarı kaybolmuştu. Bilgisayara bağlandı ve herhangi bir sorun gözükmediği söylendi..2. ve 3.'sü bu akşam bir saat arayla oldu ve ben de fotolarını çektim..yarın fırsat bulursam servisteyim..Umarım servis elemanlarıyla "kanka" olmam..: )


     2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı..


     2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı..


    İnşallah ciddi birşey çıkmaz.

    Daha 888 km yapmış araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    İnşallah ciddi birşey çıkmaz.

    Daha 888 km yapmış araç.

    Bakalım Haluk bey..Endişem elektronik park freninin sürüş anında bir delilik yapması..Bu yüzden içim rahat değil..Bu arada sizde de iyi göz varmış, o bozuk resimden km'yi nasıl da gördünüz..: )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70
    Sadece insanların hata yaptığı nokta şu: fabrika verisi olarak şehiriçini 5.6 verince aynı rakamı tutturmayı umuyorlar..Oysa İstanbul için söylersek koşullar testlerdeki parametrelerin çok üstüne çıktı..Bu nedenle benim önerim eski aracınızda yüzde kaç aşıyorsanız fabrika verisini Golf'e de aynı farkı ekleyin..Çünkü araçtan başka onu sürenin tarzı ve onun sürenin trafik koşulları var..

    Hocam bunu söylüyorsunuz da fabrika verilerinden az sapan marka var, çok sapan marka var.

    Eski jazz'ın şehiriçi yakıt tüketimi 7.0 iken bu arabanın 5.6.

    Şimdi bu arabayla jazz'dan %25 az yaktığınızı söyleyebilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Hocam bunu söylüyorsunuz da fabrika verilerinden az sapan marka var, çok sapan marka var.

    Eski jazz'ın şehiriçi yakıt tüketimi 7.0 iken bu arabanın 5.6.

    Şimdi bu arabayla jazz'dan %25 az yaktığınızı söyleyebilir misiniz?

    Şimdi bu mesele aslında biraz karışık..Eğer yeni aracıma torpil yaptığımı düşünmezseniz iki araç arasında ve Golf'ün reel tüketimi hakkında bir kaç madde sıralamak istiyorum;

    1. Jazz'ımın genel ortalaması son depo hariç 6.3-6.4 civarıydı. Havaların soğumasıyla son depoyu gene aynı kullanımla 6.9 olarak kapattım..Aynı hava şartlarında Golf'ün şu ana kadar ki ortalaması 6.4..

    2. Jazz'daki yol bilgisayarı hatası, bir çok kez yaptığım karşılaştırma ile -0.2 ile -0.4 arası çıkıyordu. Golf'ü bu yönden henüz test etmedim ( çünkü ilk dolum yarım depoydu, sonraki fullendi )..Golf kullanıcıları sonucun birebir aynı olduğunu söylüyor ( Yol bilgisayar verisi ile pompa sonucu)..

    3. Golf'ün motoru daha çok yeni..Sizin de bilebileceğiniz gibi 10 bin km'lerden sonra %10'a varan extra düşüşler olacaktır ( Jazz'da olmuştu)..

    4. Golf'ü motor çekişinin daha iyi olması nedeniyle daha performanslı kullanıyorum..Jazz'ı Golf'ün peşine taksanız çok daha fazla yakacaktır..

    5. Fabrika verilerinde benim dikkate aldığım rakam ortalama tüketimdir. Bana göre karşılaştırılması gereken rakam 4.8 ile 5.8' (%18)dir..Niçinini sorarsanız ayrıca açıklarım..

    6. Bu sayfanın başlangıç bölümündeki videoda ki yol ve iklim koşullarında Golf'ü de test edip, videoya alarak buraya aktaracağım..Çok büyük bir olasılıkla 6.3'ün oldukça altında bir sonuç çıkacak ( Jazz 6.3 çıkmıştı)..

    Tüm bunların ışığında, fabrika verisinden çok büyük bir sapma var demek haksızlık olur..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 23 Ocak 2013; 17:33:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    A

    Honda(jazz)= Sürüş kolaylığı
    VW(golf) = Sürüş güvenliği

    için yazmışsınız ancak, mantık olarak civic ile golf kıyasında(olması gereken) aynı eşitliklerden bahs edilmeyebilir. yani belki civic dede jazz ın sürüş kolaylığını bulamazdınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 23 Ocak 2013; 17:48:45 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    A

    Honda(jazz)= Sürüş kolaylığı
    VW(golf) = Sürüş güvenliği

    için yazmışsınız ancak, mantık olarak civic ile golf kıyasında(olması gereken) aynı eşitliklerden bahs edilmeyebilir. yani belki civic dede jazz ın sürüş kolaylığını bulamazdınız.

    Civic'in yeni kasasını kullanma şansı bulamadım..Ama bir önceki kasayı bir kaç kez test etmiştim. Ondaki sürüş kolaylığı diyelim Jazz'a oldukça yakındı. Bahsetiğim şey sadece aracın ebatlarıyla ilgili bir durum değil..Alt devirlerde canlılık ve devamlılık..belki kasalarının görece daha hafif olması manevra kolaylığı da sağlıyor olabilir..Bu özellikle şehiriçinde çok daha kolay bir sürüş imkanı sağlıyor..Honda'nın buna özel olarak önem veridiğini de bir kaç yerden okumuştum..

    Not: Bu söylediklerimin otomatik araçları kapsadığını ekmeleyi unuttum..Manuellerde durum nasıldır bilmiyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 23 Ocak 2013; 21:46:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    Honda-Toyota/ VW-Opel .vs. tartışmalarında konunun en can alıcı noktası çoğunlukla sorunsuzluk/ sorunluluk üzerinde düğümlenir. Ve genelde de alman araç savunucularının en zayıf noktası da burası olur. Hatırlayacağınız üzere ben de Golf'ü aldığım ilk günlerde , araç beklentimin üzerine o kadar çıkmıştı ki "yılda bir, çözülebilir bir sorunu tölere edebilirim" demiştim. Bu sözün altına atılan imza ,bir sorun olduğunda burada paylaşmayı da gerektirir..Evet, aracım daha 1000 km'yi geçmeden 4 gün içinde tam 3 kez "auto-hold" ve "elektronik park freni arızası" uyarısı verdi..Bu uyarıyla birlikte auto-hold devreden çıkıyor ama frenle ilgili bir sorun yaşamıyordum. İlkinde 4 gün önce yolda uyarı verdi. Bir saat kadar sonra servise gittiğimde uyarı kaybolmuştu. Bilgisayara bağlandı ve herhangi bir sorun gözükmediği söylendi..2. ve 3.'sü bu akşam bir saat arayla oldu ve ben de fotolarını çektim..yarın fırsat bulursam servisteyim..Umarım servis elemanlarıyla "kanka" olmam..: )


     2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı..


     2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı..


    Sorun çözüldü mü?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.