İyi Akşamlar herkese. 2006 model Fiat Albea 1.3 multijet aracım var. iki gündür bir arıza ile uğraşmaktayım. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Aracımda bir süredir 1 ve 2. viteslerde gaza bastığımda, 2000 devir üzerinde motorda kesiklik ve çatırtı sesleri duyulurdu. Sanki motorda birkaç parça kırılıyor gibi ses geliyordu. Özellikle yokuşlarda, araç tekleyerek ilerliyordu. Gaza yavaş basarsam ses ve tekleme oluşmuyordu. Tekleme başladığında, şayet araca gaz vermeye devam edersem arıza lambası yanıp "motor arızası" uyarısını veriyordu. Gazdan ayağımı çektikten bir süre sonra lamba sönerdi. İşin ilginç yanı arıza 3,4 ve 5. viteslerde hiçbir devirde ve gazda oluşmuyordu. Hatta 150km hızlarda bile ses oluşmazdı. Sadece 1 ve 2. viteslerde yokuş yukarı kalkışlarda oluşan bir ses idi.
Bunun üzerine, aracı servise gösterdiğimde enjektör arızası denildi. Pek aklıma yatmadığı için onarımı kabul etmedim. Müsait bir zaman içinde, aracın akış metresini, egzantrik mili sensörünü söküp temizledim. Sadece manifold sesnsörünü sökemedim (elimde uygun allen anahtarı olmadığından)
Temizlik sonrası ilginç olan, araçtaki çatırtı sesi ve tekleme tamamen kesildi. Hangi viteste olursa olsun araç kesinlikle teklemiyordu. Ancak aracın çekişi çok ciddi oranda düşmüştü. Sanki turbosu yokmuş gibi gidiyordu. Tüketim değerleri normal olup, araçta duman yoktu. Ancak ciddi çekiş düşüklüğü vardı. Hatta yokuşlarda sıkıntı yaratacak kadardı.
İki gün önce aracın sensörlerini tekrar daha detaylı temizledim. Bu sefer manifold sensörünü de temizledim.
Ancak bu işlem sonrasında aracın motor arıza lambası sürekli yanmaya, ve araç tekleyerek çalışmaya başladı. Aracı denemek için yola çıktım. aracın çekişi düşüktü ve araç 2500 devre kadar vuruntulu ve teklemeli çalışıyor. 2500 den sonra motor sesi düzene biliyor. Yaptığım işlem sadece sensör temizlemek oldu. Olası çıkan bir soket olabilir diye tüm soket ve kabloları kontrol ettim. Ancak sorun bulamadım.
Aracın egzantirik sensörünü değiştirdim. Sorun düzelmedi. Aracı bilgisayara bağlattığımda "1. enjektör iletişim hatası" gibi bir hata veriyor. Pompacıya gittim ve enjektörlerin sökülmesi gerek dediler.
İlginç olan, araçla bu durumda yokuş inerken gaza basmaz iseniz motor arıza lambasının sönmesidir. örneğin 5. viteste 100km hızla giderken ayağımı gazdan çekersem 2-3 saniye sonra motor lambası sönüyor. Ne zamanki gaza basarsam yada araç rölantiye düşerse lamba tekrar yanıyor.
Sorun hakkında fikir paylaşımında bulunan arkadaşlar olursa çok sevinirim. Pompacılardan ağzım çok yandı. O yüzden iyice emin olmadan pompa enjektör işine girişmek istemiyorum. Uuzun oldu kusura bakmayın. Tüm detayları belirtmek istedim. Teşekkür ederim.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme