Şimdi Ara

2010 Ford Focus 1.6 Ti-Vct Titanium 5000 km İzlenimleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
17.614
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu aralar forumda bir çok konuda görüyom ki focus sınıfına göre düşük sıfır km fiyatlarıyla tercih ve tavsiye sebebi oluyor.. Bende almak isteyen veya merak eden arkadaşlar için böyle bir konu açtım.. Bazı konularda meraklarını giderebilirmek adına aracımla 5000 km yol boyunca yaşadıklarımı kısa olarak buraya aktaracağım...

    İlk önce motordan başlamak istiyorum.. Aracın üstündeki motor yaklaşık 5 senedir focusda kullanılan değişken subap zamanlamalı 115 hp gücünde benzinli motor... Performans olarak motor yeterli yaklaşık 1300 kg ağırlığındaki aracı çekmekte zorlanmıyor ancak çok çok atak da değil. Alt devirleri biraz cansız yalnız 4000 devirden sonra çok güzel gidiyor(hondalardaki vtec açma benzeri bi olay var 4000 devirde).Yakıt tüketimi olarak şehir içinde çok kısa mesafelerde kullanıyorum 11 lt / 100 km gibi bir yakıt tüketimi var. Şehir dışında 90-100 km süratlarde 5.9 lt , 120-140 km süratlarde ise 7.7 lt yakıt tüketiyor.. Ş.içi-dışı ortalama 8.5 lt / 100 km gibi bir değer ortaya çıkıyor...

    İç mekan kalitesi yine sınıf ortalamasında ne çok kaliteli nede kalitesiz ... Sağından solundan ufak tefek tıkırtılar geliyor daha yerlerini kestiremedim ama... Koltuklar gayet rahat uzun yolda yorma gibi bir hadisesi yok. Karbon görünümlü orta konsol gece submarine light ile birleşince çok güzel görünüyor...

    Donanım olarak ESP dışında gözüme çarpan bir eksiği yok.. Yağmur far sensörleri , hız sabitleyici , çift bölgeli klima , arka cam perdeleri , soğutmalı torpido gözü vs vs aracın standart donanımı..

    Araç yolda gayet stabil yol tutuş olarak bana hiç bir zorluk çıkarmadı ki zaten bu araçdan öncede focus kullanıyodum tepkilerini çok iyi biliyorum.. Yalnız titaniumda gelen 205-55-16 lastiklerin yol tutuşu arttırdığı bir gerçek trende göre...

    Aracın gelelim en sıkıntı duyduğum sorununa '' SES YALITIMI '' ... Mıcırlı asfaltta aracın içinde inanılmaz bir uğultu var eski grande puntom bile bu kadar sesli değildi bu tip yollarda... Uzun süre mıcırlı yolda gidilse baş ağrıtacak cinsten yani... Ve 120 km/s hızdan sonrada motor sesi rahatsız etmeye başlıyor... Fordun ses yalıtımı konusunda ciddi problemleri var bence.. İnşallah seneye gelicek Focus 3 ile bunu düzeltirler...

    Ve en son fiyat konusuna gelirsek ben aracı ağustos sonunda 35.500 TL'ye aldım... Şu an 37.170 liste fiyatı var ama gene 1000 lira falan bir pazarlık payları var sanıyorum.. Rakiplerinin fiyatlarına bakıldığında çoğundan 5000-10000 arası daha ucuz fiyata satılıyor... Fiyat/performans oranı çok yüksek bir araç...

    Son olarak ben bu aracın daha önce dizelini kullanıyordum ve dizel benzinli arasında kalanlar fiyat farkını karşılayabiliyolar ise kesinlikle dizel motorlu olanını tercih etmelerini öneriyorum...

    Herkese iyi forumlar...


    ekleme: Bu arada aracın en çok beğendim yönünü yazmayı unutmuşum... ''SONY MÜZİK SİSTEMİ''.. Gerçekten harika bir ses çıkışı var sesler duru ve berrak geliyor bugüne kadar gördüğüm en iyi ses sistemi diyebilirim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi herby -- 12 Aralık 2009; 1:36:27 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: herby


    Son olarak ben bu aracın daha önce dizelini kullanıyordum ve dizel benzinli arasında kalanlar fiyat farkını karşılayabiliyolar ise kesinlikle dizel motorlu olanını tercih etmelerini öneriyorum...



    Focus cidden uygun fiyatlarda şu an rakiplerine göre.

    Benzinli dizel seçiminde focus için bence de dizel ancak otosan makası çok açtı ve 5500 liralık bir fark var şu an.

    Benzinliyi ön plana çıkardı Otosan,duyduğuma göre dizelin ithalatı da azalmış durumda şu an,bu fark biraz da ondan kaynaklanıyormuş.
  • arkadşlar bende focus kullanıyorum... yalıtım için DH deki arkadaşlar şöyle bir yöntem geliştirmişlerdi...

    bildiğiniz üzre 4 kapının da iç lastiklerinin içleri boş, işte bu kısımlara çanak antenden receiverlara gelen beyaz renk koaksiyel kablolardan döşemişlerdi..

    sonuç hgayet tatmin edici idi... büyük ölçüde sorun çözüldüydü...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    arkadşlar bende focus kullanıyorum... yalıtım için DH deki arkadaşlar şöyle bir yöntem geliştirmişlerdi...

    bildiğiniz üzre 4 kapının da iç lastiklerinin içleri boş, işte bu kısımlara çanak antenden receiverlara gelen beyaz renk koaksiyel kablolardan döşemişlerdi..

    sonuç hgayet tatmin edici idi... büyük ölçüde sorun çözüldüydü...


    Koca Ford arabalarına koyacak 10 metre çanak anten kablosu bulamamış mı?

    yanlış anlamayın eleştirim size değil ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kemal Fırat


    quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    arkadşlar bende focus kullanıyorum... yalıtım için DH deki arkadaşlar şöyle bir yöntem geliştirmişlerdi...

    bildiğiniz üzre 4 kapının da iç lastiklerinin içleri boş, işte bu kısımlara çanak antenden receiverlara gelen beyaz renk koaksiyel kablolardan döşemişlerdi..

    sonuç hgayet tatmin edici idi... büyük ölçüde sorun çözüldüydü...


    Koca Ford arabalarına koyacak 10 metre çanak anten kablosu bulamamış mı?

    yanlış anlamayın eleştirim size değil ..




    Sorun o değil ki.

    Sorun kapı fitillerinin fazla basamaması.

    Kablo koymanın amacı fitilin daha rahat basmasını sağlayıp ses girişini azaltmak ki işe de yarıyormuş,çok fazla deneyen var ford bölümünde.

    Gerçi ben hala deneyemedim




  • serum lastiği de olur,ciddiyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    serum lastiği de olur,ciddiyim



    Olur evet ama anten kablosunu uygun görmüş deneyen arkadaşlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq


    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    serum lastiği de olur,ciddiyim



    Olur evet ama anten kablosunu uygun görmüş deneyen arkadaşlar

    DH'yi seviyorum.
  • @herby

    Elinize saglik, ihtiyaci olanlara iyi bir kaynak olur.


    Su lastigi ben Astra'da da deneyeyim... Goodyear Eagle Nct2 lastikler tek baslarina orkestra gibiler cok sukur.Hic bir arabada ben sesten rahatsiz olmamistim, kafami patlatiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 11 Aralık 2009; 21:02:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nike


    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq


    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    serum lastiği de olur,ciddiyim



    Olur evet ama anten kablosunu uygun görmüş deneyen arkadaşlar

    DH'yi seviyorum.


    DH de sizleri seviyor efem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq


    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    serum lastiği de olur,ciddiyim



    Olur evet ama anten kablosunu uygun görmüş deneyen arkadaşlar

    uygun görmüş derken,
    isviçreli bilim adamlarıyla ortak yapılan onca hesap,kitap,test,deneyden sonra sanırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kemal Fırat


    quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    arkadşlar bende focus kullanıyorum... yalıtım için DH deki arkadaşlar şöyle bir yöntem geliştirmişlerdi...

    bildiğiniz üzre 4 kapının da iç lastiklerinin içleri boş, işte bu kısımlara çanak antenden receiverlara gelen beyaz renk koaksiyel kablolardan döşemişlerdi..

    sonuç hgayet tatmin edici idi... büyük ölçüde sorun çözüldüydü...


    Koca Ford arabalarına koyacak 10 metre çanak anten kablosu bulamamış mı?

    yanlış anlamayın eleştirim size değil ..




    Sorun o değil ki.

    Sorun kapı fitillerinin fazla basamaması.

    Kablo koymanın amacı fitilin daha rahat basmasını sağlayıp ses girişini azaltmak ki işe de yarıyormuş,çok fazla deneyen var ford bölümünde.

    Gerçi ben hala deneyemedim



    Sorunun o olmadığını biliyorum,sorun olan kapı filitrelerinin yeterince basmaması gibi komik bir hatayı nasıl yapabilir yolların lordu

    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual


    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq


    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    serum lastiği de olur,ciddiyim



    Olur evet ama anten kablosunu uygun görmüş deneyen arkadaşlar

    uygun görmüş derken,
    isviçreli bilim adamlarıyla ortak yapılan onca hesap,kitap,test,deneyden sonra sanırım



    İsviçrelilere gerek bile kalmamış,kendileri halletmişler

    @Kemal Fırat

    Yolların lordu yapıyor işte böyle hatalar

    Daha doğrusu bunlar maliyet azaltıcı olaylar, Focusun böyle eksiklerinin nedeni arka bağımsız süspansiyonlarının maliyetidir. Hata değil yani.

    Her tarafı mükemmel olsa zaten C sınıfı araçlar olmazdı bunlar. Golf 5-jetta ikilisi de bu konuda çok iyi değiller ancak Golf 6 yalıtım konusunda sınıfındaki rakiplerinden önde bana göre de.




  • Nasıl uyguluyacağız bu çanak anten kablosunu kapı lastiklerinin içine peki ?

    edit: Konuyu buldum diğer focus kullanıcıları resimlerle paylaşmış yarın deneyeceğim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi herby -- 11 Aralık 2009; 23:22:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: herby

    Nasıl uyguluyacağız bu çanak anten kablosunu kapı lastiklerinin içine peki ?


    Ford bölümünden esmerce nickli arkadaşımıza danışabilirsiniz, yardımcı olacaktır
  • herby iyi günlerde kullan aracını, nice 5000 km.lere:) Corsa B-Grande Punto-Focus Trend derken Titanium Focus'a geçmişsin hızlısın

    Yakıt tüketimi bana fazla geldi, üç gündür İstanbul'da yoğun trafiğe yakalandım ortalamam 5.7 lt.ye yükseldi diye üzülüyordum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiyba

    herby iyi günlerde kullan aracını, nice 5000 km.lere:) Corsa B-Grande Punto-Focus Trend derken Titanium Focus'a geçmişsin hızlısın

    Yakıt tüketimi bana fazla geldi, üç gündür İstanbul'da yoğun trafiğe yakalandım ortalamam 5.7 lt.ye yükseldi diye üzülüyordum



    Atiyba dostum çok sağolasın evet biraz hızlı araç değişimi yaşıyoruz sanıyorum haziran gibi yine başka bir araç tavsiyesi için konu açarım :) ŞEhir içi tüketimim gerçekten yüksek ancak kullanım güzergahı bunda çok etklili diye düşünüyorum.. Aracı kapının önünde çalıştırdıktan sonra kontağı kapattığım mesafe maksimum 5 km oluyor bu yüzden yolun tamamını soğuk motor ve trafik ışıkları yüzünde bol dur kalklı geçiyorum.. İstanbul E-5 trafiğinde sabah açık trafik akşam dur kalklı kullandığımda 9 litrelerde geziyor... Sen üzülme bence 5.7 lt oldu diye tadını çıkarmaya devam et dizelin :)




  • HERBY,
    YENİ FOCUSUNUZ HAYIRLI OLSUN... KAZASIZ BELASIZ KULLANMANIZI DİLERİM.
    BU SES OLAYI DEMEK Kİ FOCUSUN HASTALIĞI. ÖZELLİKLE PÜTÜRLÜ ASFALTTA LASTİKLERDEN GELEN UĞULTU ŞEKLİNDEKİ SES ÇOK RAHATSIZ EDİCİ. BENİM ESKİ 98 MODEL 306 DA BİLE BU KADAR SES OLMUYORDU... ŞU KABLO OLAYINI DENERSEN BURDAN SONUCUNU AÇIKLARSAN BEN DE DENERİM... BABANA DA SELAMLAR...


    HANGİ ARAÇLA İST ŞEHİRİÇİ YOĞUN TRAFİKTE 5,7 ?
    quote:

    Orijinalden alıntı: atiyba

    herby iyi günlerde kullan aracını, nice 5000 km.lere:) Corsa B-Grande Punto-Focus Trend derken Titanium Focus'a geçmişsin hızlısın

    Yakıt tüketimi bana fazla geldi, üç gündür İstanbul'da yoğun trafiğe yakalandım ortalamam 5.7 lt.ye yükseldi diye üzülüyordum





  • Fitile kablo işi ancak rüzgar yüksek hızlardaki sesini keser. Zamanla kapı ayarını bozar. Ayrıca fitiller daha hızlı yıpranır.

    Yol ve lastik sesi için izolasyon yaptırmak şart. 500tl civarına aracın tabanını komple kaliteli bir şekilde yalıtım yapıyorlar. Orjinalinde yalıtım falan yok. Çıplak sac var sadece...

    Yalıtım örnek uygulama;
    http://forum.donanimhaber.com/m_33098480/mpage_1/fromTicket_/key_//tm.htm#33099035



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 12 Aralık 2009; 1:27:37 >
  • @roverci teşekkürler iletirim selamınızı havalar düzeldiği gibi kablo olayını deneyeceğim sık seyahat ediyorum bu ara bu ses gerçekten çok canımı sıkıyor... Gerçi bu seste eminim bridgestone lastiklerin de etkisi var sert hamurlu çünkü...

    Bu arada ''atiyba'' arkadaşımızın megane dci 80 hp aracı var yanlış hatırlamıyorsam... DCİ motor TDCİ'dan şehir içi yarım litre civarı az yakıyor en yakın arkadaşımda var ordan biliyorum...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.