Şimdi Ara

2010 volkswagen polo vs opel astra hb classic (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
0
Favori
9.836
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Pardon O zaman Cok Cok ozur dılerım :) Artık H kasalar Classıcmı oldu ? Bide Opel Nie 2değişik kasalı Astra Cıkarıyor yanı nıye 1oncekını devam ettiriyor fiyatı dahamı makul
  • Bence şu an Astra Classic almak son derece mantıklı, gittik inceledik. 36 bin liraya gerekli bütün donanımlara sahip dizel bir Astra alabiliyorsunuz.
    Polo her ne kadar marka prestiji olarak muhteşem bir araç olsa da pahalı, o kadar karizmayı bünye kaldırmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fıraty

    Pardon O zaman Cok Cok ozur dılerım :) Artık H kasalar Classıcmı oldu ? Bide Opel Nie 2değişik kasalı Astra Cıkarıyor yanı nıye 1oncekını devam ettiriyor fiyatı dahamı makul

    Opel'in özelliği bu. Astra F'ler piyasadayken G kasa çıktı F kasalar Classic oldu. Bir kaç yıl sonra üretimi durdu. Astra H 2004'te çıktı 2009 yılına kadar G kasalar Classic olarak devam etti. Şimdi J kasa çıktı H kasayı Classic yaptılar muhtemelen Astra J makyajlanana kadar H kasa üretimde kalır. Sanırm bazı ülkelerde aldığı para sonucu devam ettirdi üretimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 26 Şubat 2010; 23:47:46 >
  • Şuan için Polo alınmaz bence , çok boş ancak bence en fazla 1 sene içerisinde donanımlarda artış yapar Doğuş oto, çünkü şuan Polo'yu sırf görüntüsüyle satıyorlar, önümüzdeki senelerde fiyat ve donanım olarak da rakipleriyle rekabet etmek zorunda olduğundan kesinlikle beklemekte fayda var. Ben eim için düşünüyorum ve aşağıdaki konfigürasyonu kafamda şimdiden kurdum yaklaşık fiyat bile çıkardım:

    Vw Polo 2011 model 1.2 TSI 105 hp : Almanya fiyatlarıyla kıyasladığımda şuanda kullanılan 1.4 85hp motorla 1.2 TSI arasında 2.500 TL fiyat farkı var. Türkiye'ye getirdiklerinde de çok da fazla fark isteyemeyeceklerdir. Veya en azından şuanda sunulmayan donanımlar opsiyon olarak sunulacaktır 2011 model yılında. Yani hesabım şöyle :

    1.4 85hp polo : 30.600 TL ise; 1.2 TSI : 33.000 TL olacaktır.
    Extra olarak;

    Deri direksiyon simidi için 150 TL
    Alaşım Jant için yaklaşık 1.000 TL
    Arka Park sensörü için 250 TL
    Hız sabitleyici için 300 TL

    fark verilir ve 2010 yılında 2011 model Polo 1.2 TSI 105 hp + yukarıdaki opsiyonlar ile 34.700 TL 'ye rahatlıkla alınır. Yukarıdaki opsiyonlar araca eklenince benim gibi ortalama bir kullanıcı için araç;
    - yeterince donanımlı,
    - sunduğu performansa göre çok az yakıt tüketen,
    - 2.el değeri yüksek
    - satılabilirliği kolay ve hızlı
    - tasarımı güzel
    ... bir araç olarak alınır ve keyifle binilir. Bana kalırsa da bu haliyle Polo 34.700 TL parayı son kuruşuna kadar hakeder.

    Şuan Astra f/p olarak çok mantıklı duruyor, performans aramıyorsanız işinizi görür. Polo şuan alınmaz ama en fazla 1 sene beklenip ondan sonra alınır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: quiet_dead


    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk





    Tabi ki Astra alanların da kendilerine göre mantıklı sebepleri vardır.Polo alanların da vardır.Sonuçta bunlar aynı para aşağı yukarı,tercih listesine ikisi de konulabilir.Arada Polo'yu görüyorum,eğer bir gün otoparkta karşılaşırsam sahibine sorayım bari niye Polo aldınız diye.

    Söylemeden geçmeyeceğim,Polo bu fiyatla hakettiği yerde değil.Gözlemlediğim kadarıyla en iyi B segmenti arabası.


    Bu biraz iddialı bir söz olmuş. Hangi yönüyle en iyisi?

    En uygun fiyat mı?
    En ekonomik motor mu?
    En zengin donanım mı?

    Nedir yani poloyu diğer rakiplerinden üstün kılan? Açıklarsanız sevinirim.




    Zaten ben kesin bir yargıda bulunmadım.Genel olarak.Sınıfına göre kalite hissi+teknoloji falan işte.Uygun fiyatla alakası yok tabi ki.




  • Ben sana soyle tavsiyede bulunayim araci surekli sehir icinde kalabalik bolgelerde kullanacaksan ve ogrenciysen B sinifi yani polo sinifi dizel al derim. Ama bne arabayi az kullanicam diyorsan kesinlikle Astra derim.

    Eger karsilastirmayi yaprigin araclarin ikiside benzinli ise Astra deim konfor ve icine oturdugunda sana verecegi haz daha fazladir.

    Bende ayni durumda kalmistim Clio 3 1.5dci tercih etmistim simdide bu tercihim ogrenci oldugum icin halen mantikli geliyor sonucda her ay cebimde fazladan para kaliyor yinede sen bilirsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@lken

    Ben sana soyle tavsiyede bulunayim araci surekli sehir icinde kalabalik bolgelerde kullanacaksan ve ogrenciysen B sinifi yani polo sinifi dizel al derim. Ama bne arabayi az kullanicam diyorsan kesinlikle Astra derim.

    Eger karsilastirmayi yaprigin araclarin ikiside benzinli ise Astra deim konfor ve icine oturdugunda sana verecegi haz daha fazladir.

    Bende ayni durumda kalmistim Clio 3 1.5dci tercih etmistim simdide bu tercihim ogrenci oldugum icin halen mantikli geliyor sonucda her ay cebimde fazladan para kaliyor yinede sen bilirsin...



    bilkent üniversitesinde öğrenciyim daha çok kampüs içerisinde ve alkol almayı düşünmediğim zamanlarda şehire gidip gelirken kullanırım muhtemelen :) benzinli alcam mutlaka. bir de şunu merak ediyorum satış sonrası servisleri nasıl? yedek parça fiyatları vs hakkında fikriniz var mı?

    not: kampüsümüz çok büyüktür gören bilir şuna bak kampüste dolaşmak için araba alcak demeyin :p




  • Bilkent'i biliyorum. Oranın trafiğine Jandarma bakıyor. Bildiğin küçük şehir gibi içerisi. İçerde ehliyet geçmez ehliyeti misafirsen kapıya bırakıyorsun arabaya bir numara veriyorlar. O numarayla işlem yapıyorlar.
  • Bırakın Astra ile kıyaslamayı ; Polo bence B sınıfında dahi en-lerin arabası değilki...

    Jazz - Corsa - Fiesta , Polo'dan daha heybetli ve parasının hakkını veren araçlar..

    Gördüğüm 3 Polo da dümdüz araçlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: physics_dyk


    quote:

    Orijinalden alıntı: K@lken

    Ben sana soyle tavsiyede bulunayim araci surekli sehir icinde kalabalik bolgelerde kullanacaksan ve ogrenciysen B sinifi yani polo sinifi dizel al derim. Ama bne arabayi az kullanicam diyorsan kesinlikle Astra derim.

    Eger karsilastirmayi yaprigin araclarin ikiside benzinli ise Astra deim konfor ve icine oturdugunda sana verecegi haz daha fazladir.

    Bende ayni durumda kalmistim Clio 3 1.5dci tercih etmistim simdide bu tercihim ogrenci oldugum icin halen mantikli geliyor sonucda her ay cebimde fazladan para kaliyor yinede sen bilirsin...



    bilkent üniversitesinde öğrenciyim daha çok kampüs içerisinde ve alkol almayı düşünmediğim zamanlarda şehire gidip gelirken kullanırım muhtemelen :) benzinli alcam mutlaka. bir de şunu merak ediyorum satış sonrası servisleri nasıl? yedek parça fiyatları vs hakkında fikriniz var mı?

    not: kampüsümüz çok büyüktür gören bilir şuna bak kampüste dolaşmak için araba alcak demeyin :p



    Bilkentin kampusu biliyorum biliyorum evlat acisi lise zamani gezmistim.

    Benim tahminim ayda 1000km yi gecmezsin buda benzinli poloyla astrada cok buyuk tuketim farki yaratmaz.

    Yedek parca bakim maliyetlerine gelince opelde VW de garip parcalara sacma fiyatlar istiyor ama artik butun ureticiler boyle alacagin arabada nasil olsa 2 yil garanti olacak sen rutin bakimlari yaptirirsin bir arzi oldugunda garantiden degistirmeye zorlarsin. O yuzden en azindan 2 yil icin parca konusunda kafan rahat.

    Bence senin icin bayileri gezme zamani gelmis test surusu yap derim iki araclada ama muhtemelen Astra agir basacak.




  • otomatik vites olrak b sınıfında hangisi alınmalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@lken


    quote:

    Orijinalden alıntı: physics_dyk


    quote:

    Orijinalden alıntı: K@lken

    Ben sana soyle tavsiyede bulunayim araci surekli sehir icinde kalabalik bolgelerde kullanacaksan ve ogrenciysen B sinifi yani polo sinifi dizel al derim. Ama bne arabayi az kullanicam diyorsan kesinlikle Astra derim.

    Eger karsilastirmayi yaprigin araclarin ikiside benzinli ise Astra deim konfor ve icine oturdugunda sana verecegi haz daha fazladir.

    Bende ayni durumda kalmistim Clio 3 1.5dci tercih etmistim simdide bu tercihim ogrenci oldugum icin halen mantikli geliyor sonucda her ay cebimde fazladan para kaliyor yinede sen bilirsin...



    bilkent üniversitesinde öğrenciyim daha çok kampüs içerisinde ve alkol almayı düşünmediğim zamanlarda şehire gidip gelirken kullanırım muhtemelen :) benzinli alcam mutlaka. bir de şunu merak ediyorum satış sonrası servisleri nasıl? yedek parça fiyatları vs hakkında fikriniz var mı?

    not: kampüsümüz çok büyüktür gören bilir şuna bak kampüste dolaşmak için araba alcak demeyin :p



    Bilkentin kampusu biliyorum biliyorum evlat acisi lise zamani gezmistim.

    Benim tahminim ayda 1000km yi gecmezsin buda benzinli poloyla astrada cok buyuk tuketim farki yaratmaz.

    Yedek parca bakim maliyetlerine gelince opelde VW de garip parcalara sacma fiyatlar istiyor ama artik butun ureticiler boyle alacagin arabada nasil olsa 2 yil garanti olacak sen rutin bakimlari yaptirirsin bir arzi oldugunda garantiden degistirmeye zorlarsin. O yuzden en azindan 2 yil icin parca konusunda kafan rahat.

    Bence senin icin bayileri gezme zamani gelmis test surusu yap derim iki araclada ama muhtemelen Astra agir basacak.



    aynen öyle valla kesinlikle haklısın. zaten şu durumda da ağır basan astra. ailem istanbulda en yakın tatilde gidip halledicem şu işi. ve eğer vw imana gelip bana baya kıyak bişeyler yapmazsa da astra olcak gibi duruyor :)




  • Ikisiyle de test sürüşü yapsan, birinden biri mutlaka içine siner diye düşünüyorum çünkü tarzları ve hitap ettikleri yerler biraz farklı, ben mesela Polo alırdım-niye?

    - Araba aldım mı uzun yıllar boyunca binmek istiyorum (en az 4-5 sene) Her ne kadar geneliyle çok başarılı bir kasa da olsa artık eski bir kasa Astra H, bunun yanında Polo çok yeni çıktı ve makyaj görse bile ufak tefek çaplı oluyor (VW'nin genel avantajlarından biri)

    -Polo, iç mekan genişliği ve dış boyut olarak ideal bir çizgide bence, ortalama boylarda 4 kişi rahatlıkla sığabiliyor, yalıtım iyi, direksiyon tepkileri güzel, yol tutuş yeterli, aracın verdiği his son derece tok (astrayla kıyaslama değil), yakıt tüketimi hem benzinlide hem dizelde çok makul, DSG gibi inanılmaz bir teknoloji opsiyonlar arasında ve açıkçası şehiriçinde öğrenci adam Poloyla da takılır, Astrayla'da yani B segmenti alınmaz o paraya bilmemne diyenlere şaşırıyorum.. Ford Fiesta Titanium parasına trend focus alınabiliyor-e bu kadar adam şimdi yanlış tercih mi yaptı?

    -Donanım olaraksa evet, malesef çok boş, çok yetersiz özellikle fiyata göre fena, yol bilgisayarı-yan ve perde havayastıkları-ön sis farları-direksiyondan teyp kontrolü-deri direksiyon simidi-cruise control gibi donanımları olsa tadından yenmez olcak ama fiyat da coşcak, yine de ben Polo'yu alınabilir bir araba olarak düşünüyorum, özellikle de Golf'e çok benziyor ve B segmentinde en ciddi ve ağır duran araç nerden bakılırsa baksın




  • astranın daha sorunsuz olacağını düşünüyorum
  • Dizaynını çok beğendiğimden yeni Polo diyorum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı:Janjan
    Donanım olaraksa evet, malesef çok boş, çok yetersiz özellikle fiyata göre fena, yol bilgisayarı-yan ve perde havayastıkları-ön sis farları-direksiyondan teyp kontrolü-deri direksiyon simidi-cruise control gibi donanımları olsa tadından yenmez olcak ama fiyat da coşcak, yine de ben Polo'yu alınabilir bir araba olarak düşünüyorum, özellikle de Golf'e çok benziyor ve B segmentinde en ciddi ve ağır duran araç nerden bakılırsa baksın


    Arkadaşım benim aracım 2004 model Focus 1 HB Collection ve benim aracım da da ABS ve 2 havayastığı var.
    Abimin 98 Astrasını geçen ay sattık onda da ABS ve 2 havayastığı vardı.

    Bu VW Polo donanım listesi:
    http://binekarac.vw.com.tr/#/binek/model/polo/hangi
    Bu da VW Polo fiyat listesi:
    http://binekarac.vw.com.tr/#/binek/model/polo/hangi

    Görüleceği üzere ülkemizde satılmakta olan yeni Polo neredeyse 10 yıl geriden gelen bir donanım listesini gayet coşmuş fiyatlarla sunuyor 2010 yılında. Alternatif olarak bir başka aracın donanım ve fiyat listesini ekliyorum:

    Honda Jazz teknik ve donanımı:
    http://www.honda.com.tr/otomobil/content/modeller/jazz/Jazz_teknik_ozellikler.pdf
    Bu da Honda Jazz fiyatlar:
    http://www.honda.com.tr/otomobil/prices.htm

    Honda Jazz da cam tavan, direksiyondan kumandalı ses sistemi ve cruise control, güvenlikten 5 yıldız, VSA (ESP), acaip geniş iç hacim ve de 399 litre bagaj hacmi (Polo 280lt), 6 yıl -150.000km garanti. Hondanın tek eksiği dizel motoru olmaması ama zaten benzinli araçlar içinde en az yakanlardan biri. Sorunsuzluk olarak zaten başı çeken firmalardan. Dizelden yapacağınız ekonominin bir kısmı zaten bir süre sonra turbo ve enjektör arızalarına harcayacağınız parayla elinizden çıkacak (tabii bu biraz da çok bilinçli kullanıma ve de şans faktörüne bağlı. Bakınız Turboşarjlı araçları doğru kullanmanın yolları:http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm)

    Kısaca diyeceğim odur ki, Avrupa da yılın otomobili olmuş VW Polo da bulunan komfor ve güvenlik donanımlarının neredeyse tamamını atıp güvenlik adına iki hava yastığı ve ABS, ve de komfor olarak ta cant kapağı gibi donanımlar sunan bir aracı gayet coşmuş fiyatlarla ülkemizde satan bir zihniyetten araba alınmaması gerektiğine inanıyorum.

    Konuyu açan arkadaşa önerim,
    1. İlle de dizel olacaksa bir üst sınıf ve de daha da donanımlı olması açısından Astra,
    2. Benzinli olacaksa Astra ya da dıştan B sınıfı, içten C sınıfı, donanım olarak ta D sınıfı özellikleri barındıran Honda Jazz.

    Amacım çok fanatik iki grubu birbirine düşürmek değil, zira mümkün olduğu kadar belgelendirmeye çalıştım yazdıklarımı, sonuçta kim hangi aracı alırsa alsın, araç alındıktan sonra diğerlerine "hayırlı olsun" demek düşer.

    Araç seçmek zor iş. Kolay gelsin.

    Haluk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    Bence şu an Astra Classic almak son derece mantıklı, gittik inceledik. 36 bin liraya gerekli bütün donanımlara sahip dizel bir Astra alabiliyorsunuz.
    Polo her ne kadar marka prestiji olarak muhteşem bir araç olsa da pahalı, o kadar karizmayı bünye kaldırmaz.


    dizel astra diyorsunuz ben benzinli istiyorum o ne kadara olur tahmini? sitesindeki fiyatları toplayınca 32.350 yapıyor ama bayide indirim yaparlar mı dersiniz?

    @haluk 23
    benzinli bi araç düşünüyorum ve yazdıklarınız üzere honda jazz'ı inceledim gerçekten de mantıklı bir seçim olurdu honda'yı bende isterim açıkcası ama 33bin tl'den başlıyor fiyatlar ailemin onu kabul edebilceğini sanmıyorum en fazla 30 diyorlar zaten bende üzerine 1-2 falan ekleyebilirim ama daha fazlası pek mümkün gözükmüyor..




  • Arkadaşım ben de aynı ikilemi yaşıyordum ve nihayet bugün sonlandırdım. Konfor paketli 1.4 90hp olan astra hb aldım. Donanım özellikleri olarak bu fiyata kusursuz bence. Fİyat 31.500... Polo donanım olarak çok boş hakikaten...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meriva75

    Arkadaşım ben de aynı ikilemi yaşıyordum ve nihayet bugün sonlandırdım. Konfor paketli 1.4 90hp olan astra hb aldım. Donanım özellikleri olarak bu fiyata kusursuz bence. Fİyat 31.500... Polo donanım olarak çok boş hakikaten...


    bak işte bu beni çok mutlu etti :) toplayınca 32.350 yapıyordu da bizimkilere 31.500e düşerler heralde demiştim sanmıyoruz demişlerdi :) eyvallah kardeş iyi geldi bu.
  • Merhaba,
    Astrsa Classic ııı HB komfor paketli 1.4 almayı düşünüyorum. Ancak 90 beygir motor Astra kasasında nasıl performans verir? Sollamalarda sorun yaşarmıyım diye düşünüp 1.6 sını da düşünüyorum. 1.4 alanlar tecrübelerini paylaşırsa çok sevinirim. Teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.