Şimdi Ara

2012 Alfa Romeo MiTo 1.3 JTD Incelemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
2.807
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    Oncelikle belirtmek isterim ki bu inceleme sonucunda araca ait herhangi bir fotograf yayinlayamayacagim, fotograflarla desteklenmis incelemeleri hepimiz daha doyurucu bulsak dahi malesef su an itibariyle bu imkana sahip degilim.

    Incelemeye ve yorumlamaya aracin dis gorusunden baslamak isterim, MiTo urun gamina yakin zamanda eklenen 1.3 multijet II motorlu ve city donanimina sahip modelin dis gorunusu baz model olmasina ragmen sahsi fikrime gore kusursuz olarak degerlendirilebilir. Ozellikle kirmizi renkli bir MiTo, buyuk ve sik aluminyum alasim jantlari, iddiali far tasarimi, kapi kollari ve arka stop lambalarindaki krom gorunumlu detaylar, abarti olmayan marspiyeler ve ters ucgenle desteklenmis harika on tasarimiyla yolda kendini fazlasiyla belli eden, hatta surucusunu aracini gordugu anda anlamsiz sekilde mutlu eden bir gorunume sahip,

    Bu kadar sik ve iddiali gorunen bir arac kullanmanin esprisi de, sagda solda surekli yarisa girmeye yeltenen diger arac suruculeriyle cebellesmek oluyor, daha once hep cok satan araclardan kullanmis bir surucu olarak bu tavri ilk kez yasadigimi soyleyebilirim, ama ne yalan soyleyeyim hosuma gitmedi de diyemem

    Aracin ic tasarimina gecersek, disaridaki iddianin iceriye cok fazla yansitilmadigini soyleyebilirim. Direksiyon bence bu boyuttaki bir arac icin fazla buyuk ancak tasarimindan ote olarak islevsellik anlaminda oldukca net ve kararli yapida oldugunu soylemeden gecemeyecegim. Kabinin ust kismi ve kapilarin ic tarafi karbon fiber gorunumlu plastikle kapli ve ister istemez sportif hissi destekliyorlardi ancak arac henuz 3.000 kilometre civarinda olmasina ragmen, kapi icindeki plastikler ve tavan kaplamasinin yekparelikten uzak oldugunu soylemek zorundayim, saga sola donen vites topuzu ile birlikte en cok canimi sikan iscilik kusurlari bunlardi. Ses sistemi direksiyondan kumanda edilebilen basit bir duzendi ve ses berrakligi anlaminda beklentimin altinda kaldigini soyleyebilirim. Diger taraftan 1,86 metre boyumla aracin kabininde rahat ve guvende hissettigimi belirteyim ancak koltuklarin sert olmasina ragmen konforlu dolgusu ve ayarlanabilir sirt desteginin bu hissiyatim uzerindeki etkisi buyuktur.

    Gelelim aracin motor ve surus ozelliklerine, aracta cokca bilinen 1248 cc hacmindeki multijet unitenin degisken geometrili turboyla desteklenmis 95 beygir ve 200 nm lik bir versiyonu var. Kalkislarda ve sakin suruste fazla agir olmayan araci tasimakta zorlanmayan motor, 140-150 km/saat seviyesinden sonra hizlanmak icin uzun duzluklere ihtiyac duyuyor ki, bu yorumu ayni gun icinde 400 km otoban tecrubesi yapmis biri olarak soyluyorum, her seye ragmen yine de hakkini vermek gerek fazlaca zorlamama ve arac henuz rodaj asamasinda olmasina ragmen tuketimi 7 litreyi gecmedi. Yuksek suratlerde verdigi guven hissi iyi olsa da, direksiz kapilarini govdeyle birlestiren camlarin arasindan giren ruzgar gurultusu biraz tedirgin edici olabiliyor. Deginmem gereken onemli hususlardan biri de aracin karakterini degistirdigi iddia edilen D.N.A. sistemi, bu sistemde vites kolunun hemen onunde yer alan bir switch sayesinde direksyonun ve motorun tepkilerini ayarlayabiliyorsunuz, normal modda oldukca yumusak bir karaktere sahip direksyon ile birlikte vites degistirme uyarisi size yardimci olurken, D yani dynamic moda gectiginizde aracin direksiyonu belirgin sekilde agirlasirken motorun torku normal moda oranla 20nm artiyor hatta duz bir yolda soz gelimi 90 km/saat sabit hizla ilerlerken Dynamic moduna gectiginizde arac ciddi ciddi hizlanmaya basliyor , sahsi fikrim araci D modunda kullanmak surucunun hissiyati uzerinde azimsanmayacak kadar fark yaratiyor ve tatminini arttiriyor.

    Yol tutus ve konfor anlaminda standart ustu bir surucunun beklentilerinin ustunde kalacagini dusundugum aracin su anki fiyati 47.000 tl seviyesinde ancak gun itibariyle ilgili sitede sadece ve sadece 22 adet ikinci el ilani bulunan bir araca bu kadar para baglamak, araclarla ilgili daha once agzindan tek kelime cikmamis kiz arkadasinizin bu araca bayildigini sikilmadan tekrar tekrar soylemedigi durumlar icin mantiksiz olabilir,

    Aklimda kalanlari yazdim, foto haricindeki istek ve sorularinizi beklerim,

    Iyi gunler.







  • güzel bir paylaşım...

    yol tutuş ve süspansiyon konforuna da değinebilirseniz...

    italyada 6 şehir gezdim,orada bile az satılmıştı mito.(sadece gözlem) .italyanların küçük araç sevdalısı olmasına rağmen...
  • Bana çok samimi bir araç gibi geliyor o yüzden konunun tamamını okudum. Gayet güzel olmuş teşekkür ederim.
  • Merhaba,

    Yol tutuş anlamında aracı başarılı bulduğumu söyleyebilirim, tam emin olmamakla birlikte aynı platformda olduklarını düşündüğüm Corsa D ve Grande Punto ile de azımsanmayacak kadar yol yaptım ancak MiTo yol üstündeyken sürücüye verdiği güven hissi bakımından sanki bir miktar daha iyi gibi geldi, ben ki hız yapmayı seven biri değilimdir ama otobanda basabildiğim kadar bastım ve gerekçesinin aracın bana verdiği güven olduğunu düşünüyorum.

    Diğer taraftan yol konforu anlamında biraz sert olduğu söylenebilir fakat bu sertlik konforu yok etmekten ziyade sportif ruhu destekleyen bir özellik olarak bence gerekli ve kararında kullanılmış denilebilir.

    @Erol Tevfik, beğendiğinize sevindim. Selamlar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.