Şimdi Ara

2012 c180 komp. rölantide titreme sorunu - EDİT

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
1
Favori
16.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba. 2012 model makyajlı kasa 1.6 kompresör motor c180 aracımız var ve araçta prins lpg takılı. sorun şu ki araç kırmızı ışıkta vs rölantide beklerken aşırı bir titreme yaapıyor. resmen beşik gibi sallanıyor araç. bu sallanma 2--3 saniyede bir oluyor yani aralıksız sallanmıyor. ustamız ateşlemeden olabilir dedi ve bujileri değiştirdik ama değişen birşey olmadı. garip olan araç benzindeyken de sallanıyor ama lpg de ki kadar fazla olmuyor. lpg ustası lpgden kaynaklı herhangi bir problem olmadığını söylüyor. Ustamızın dediğine göre bobinlerden olabilir ya da motor kulağındaki lastiklerden bir tanesi parçalanmış sallantı yapabilir diyor ama biz eğer gerçek sebebi onlar değilse tekrar boş yere masraf etmek istemiyoruz. lpgden kaynaklı desek benzinde de o kadar şiddetli olmasa da sallanıyor araç. bu sallantının sebebi ne olabilir? konu hakkında bilgisi olan ya da tavsiyede bulunabilecek arkadaşların yardımlarını bekliyorum. şimdiden teşekkürler

    edit: lpgyi iptal edip aracı 5 gün benzinde sürdük ve benzine geçtiğimiz ilk gün ilk bir saat çok hafif titreme haricinde o zamandan beri asla en ufak titreme yapmadı araç. 5 gündür rölantide beklerken çok sessiz ve problemsiz. biz de lpgyi taktırdığımız mocan otogazı aradık ve benzinde problem olmadığını, lpgyi devreye alınca sallantının başladığını anlattık. sağ olsunlar garantiden bütün parçaları yenileyebileceklerini söylediler. haftasonu fırsat bulursam ankaraya gidip mocan da çözeceğim inşallah bı sorunu. son durumdan sizleri de haberdar ederim. teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kingsman01 -- 22 Kasım 2018; 15:26:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Geçmiş olsun, tam dizelden vazgeçip lpg ye geçeyim diyorum. Hatta tam olarak sizdeki araçtan almayı planlıyorum. Şu sorunları görünce soğuyorum. Sorundur olur, gereken yapılır düzelir ona sözüm yok ama sebebi bilinmeyen deneme yanılma ile çözüm üretilmeye calısınca hem maddi hemde manevi yıpranıyor insan. Bujiydi bobindi derken 5-6 aylık tasarrufu sanayide bırakıp gidiyor insan.
    Motor takozlarından ya da subap yataklarından olabilir diye düşünüyorum, ikisi arasından bir seçim yapacak olsam subap yatakları derdim, baktılar mı?

    Ayriyeten, 1.6 Kompressorler LPG ile tam uyumlu, ölümsüz motorlar diyorlardı, demek ki bir şekil sorun yaşanıyor. Ben de aynı kombinasyonu düşünüyordum ama iyisi mi 1.6 CGI bakayım
  • Geçmiş olsun, tam dizelden vazgeçip lpg ye geçeyim diyorum. Hatta tam olarak sizdeki araçtan almayı planlıyorum. Şu sorunları görünce soğuyorum. Sorundur olur, gereken yapılır düzelir ona sözüm yok ama sebebi bilinmeyen deneme yanılma ile çözüm üretilmeye calısınca hem maddi hemde manevi yıpranıyor insan. Bujiydi bobindi derken 5-6 aylık tasarrufu sanayide bırakıp gidiyor insan.
  • dangerousman kullanıcısına yanıt
    aynen öyle oluyor hocam. sebebini kesin bilsek te ona göre işlemi yapıp sorunu çözebilsek gene eyvallah ama şimdi ustanın birisi de boğaz kelebeğindendir diyor. ne yapalım yani biz bi lpg taktırdık diye buji, bobin, boğaz kelebeği, kulakçık vs komple yenileyelim mi aracımızı. nerede kaldı tasarrufumuz lpgden mi kaynaklı onu bile bilmiyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sallantı kısa süreli aralıklarla corolla 2011 model aracımda da var. Brc lpg takılı. Benzin ya da lpg farketmiyor ikisinde de yapıyor ama sizinki kadar yüksek bir sallantı olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aynı şeyler benzindeyken de oluyorsa lpg ile alakalı bişey yok ,

    kara gürültüye size parça değiştiren ustayla iletişimi kesin

    bujiyi değiştirelim iyi hoş demiş de buji kablolarına neden bakmadı ve boşa buji değiştiriyor ,

    boğaz kelebeğinin kontrolü kolay , usta adam olsun yeter ki , bobinde sorun olsa aynı şeyleri sürekli yapması gerekiyor araba yürürken de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kasık biti

    aynı şeyler benzindeyken de oluyorsa lpg ile alakalı bişey yok ,

    kara gürültüye size parça değiştiren ustayla iletişimi kesin

    bujiyi değiştirelim iyi hoş demiş de buji kablolarına neden bakmadı ve boşa buji değiştiriyor ,

    boğaz kelebeğinin kontrolü kolay , usta adam olsun yeter ki , bobinde sorun olsa aynı şeyleri sürekli yapması gerekiyor araba yürürken de
    hocam araç yürürken hiç titreme olmuyor ama yavaşlamaya yakın hafiften başlıyor titreme. durunca da aralıklarla 2-3 saniyede bir bir kaç saniyelik sallantı oluyor. bazı zamanlar hiç sallanmıyor ama çoğu zaman şiddetli sallantılar oluyor. sallantı esnasında da devir saati ve hız kadranında hafif hafif oynama oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzer bir sorun bizde de var. Işıkta beklerken sorun olmuyor ama bekleme süresi uzayınca devir yavaş yavaş düşüyor artık belli bir noktadan sonra araba titremeye başlıyor ve bir süre sonra stop ediyor. Her zamab olmuyor 3 4 ayda bir belki oluyor. Sanayiye gitsek kesin çıkamayız diye götürmedim hiç. Acaba neden olur? Ben rölanti ayarıyla ilgili bir şey olabilir diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.3 Egea motor titreme sorunu
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Motor takozlarından ya da subap yataklarından olabilir diye düşünüyorum, ikisi arasından bir seçim yapacak olsam subap yatakları derdim, baktılar mı?

    Ayriyeten, 1.6 Kompressorler LPG ile tam uyumlu, ölümsüz motorlar diyorlardı, demek ki bir şekil sorun yaşanıyor. Ben de aynı kombinasyonu düşünüyordum ama iyisi mi 1.6 CGI bakayım
  • Problemin gercek cozumunu yazan olmamis. Ben yazmadan once sunu sorayim; arac otomatik dimi? Ve bu dedigin vites D pozisyonunda ayak frende lambalarda beklerken oluyor sanirim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Angelica -- 15 Kasım 2018; 22:59:6 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sorun BRC takılı 2011 corolla aracimda da vardı. Maf sensörü temizliği ile sorun ortadan kalkmıştı. Bence maf sensörü temizletin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlattıklarınıza göre sorun ya enjektörlerde ya da enjektör hortumlarının çok uzun olmasında. Özellikle hortum uzunluğuna dikkat, hortumlar uzun olursa lpg zamanında motora iletilemiyor ve devir sabit kalamıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg ayarlarınızı bozuk olabilir. Afr ayarı yaptırabilirsiniz. Aracı bi süre benzinde kullanın yakıt haritası 100-150 km sonra sıfırlanacaktır. Bu süreden sonra benzinde aynı sıkıntıyı yapmıyorsa lpg aylarından kaynaklıdır. Lpg benzin haritasını da bozduğu için benzinde de aynı sıkıntılar görülüyor. Alternatif yöntem olarak obd portundan stft ltft ayarlarını kontrol edin büyük ihtimalle ltft niz 0 değerine uzak çıkacak. Araç arıza lambası yakmıyorsa ayarı zenginde bırakmışlardır yani - değerler göreceksiniz ltft göstergesinde. Bütün bunlar afr ayarı ile geçiyor. Benzer problemi 1.6 t insignia lpg ile yaşadım afr ayarı ile sorun çözüldü. Tabii lpg kaynaklı da olmayabilir. Bu kontrolleri yaparsanız lpg ayarından yoksa başka bir problemden mi olduğunu anlarsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oneyy1905 kullanıcısına yanıt
    hocam takozlarda problem yok sübap yataklarına baktılar mı bilmiyorum ancak dün bobinleri de değiştirdim ve gene sallantı devam ediyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica

    Problemin gercek cozumunu yazan olmamis. Ben yazmadan once sunu sorayim; arac otomatik dimi? Ve bu dedigin vites D pozisyonunda ayak frende lambalarda beklerken oluyor sanirim?
    otomatik vites araç. şanzuman yağı yeni değişti sayılır. şanzumandan yana bir problem yok yalnız. vites geçişleri vs sorunsuz. araç hareket halindeyken de sorunsuz gidiyor. tek problem frene basıp durunca araç d veya da r konumunda iken titreme oluyor. p konumunda titreme geçiyor. bu titreme değil aslında sallanma diyebiliriz çünkü lpgden kaynaklı titremelere benzemiyor. sanki ateşlemede problem varmış gibi görünüyor ama bulamadık sorunu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Furkan61~

    Lpg ayarlarınızı bozuk olabilir. Afr ayarı yaptırabilirsiniz. Aracı bi süre benzinde kullanın yakıt haritası 100-150 km sonra sıfırlanacaktır. Bu süreden sonra benzinde aynı sıkıntıyı yapmıyorsa lpg aylarından kaynaklıdır. Lpg benzin haritasını da bozduğu için benzinde de aynı sıkıntılar görülüyor. Alternatif yöntem olarak obd portundan stft ltft ayarlarını kontrol edin büyük ihtimalle ltft niz 0 değerine uzak çıkacak. Araç arıza lambası yakmıyorsa ayarı zenginde bırakmışlardır yani - değerler göreceksiniz ltft göstergesinde. Bütün bunlar afr ayarı ile geçiyor. Benzer problemi 1.6 t insignia lpg ile yaşadım afr ayarı ile sorun çözüldü. Tabii lpg kaynaklı da olmayabilir. Bu kontrolleri yaparsanız lpg ayarından yoksa başka bir problemden mi olduğunu anlarsınız.
    ustamız dün lpgyi iptal etti ve 3-4 gün aracı benzinde sürmemizi istedi. dünden beri benzinde sürüyoruz aracı. ilk başlarda lpg de ki kadar olmasa da benzinde de titreme yapıyordu ama bugün hiç titreme yapmıyor. sanırım sizin dediğiniz doğru

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kingsman01

    otomatik vites araç. şanzuman yağı yeni değişti sayılır. şanzumandan yana bir problem yok yalnız. vites geçişleri vs sorunsuz. araç hareket halindeyken de sorunsuz gidiyor. tek problem frene basıp durunca araç d veya da r konumunda iken titreme oluyor. p konumunda titreme geçiyor. bu titreme değil aslında sallanma diyebiliriz çünkü lpgden kaynaklı titremelere benzemiyor. sanki ateşlemede problem varmış gibi görünüyor ama bulamadık sorunu

    Alıntıları Göster
    Tam tahmin ettigim gibi. Düzensiz araliklarla gelen ve araci sarsan bir titreme.



    MAF ve MAP sensörlerini temizletin hocam. Bende basta olay sanziman sandim, hatta atesleme vs sizin gibi ama olayin asli bu bahsettigim sensorlerin sapitmasindan kaynakli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • yukarda zaten bir arkadaş gereken açıklamayı yapmış, ben küçük bir ekleme yapmak istiyorum.


    Ben 2011 model w204 makyajlı kasa 7 ileri kullandım.

    Araçta rölantide beklerken hafif titreme vardı, ama vites D veya R deyken beklersem araç beşik gibi sallanıyordu resmen, sebebi şanzuman takozları idi,

    LPG ile ilgili bir sorun çıkmaz ve sorun devam ederse şanzuman takozunada baktırın.


    Not: Benim araçta LPG yoktu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kara_eylül -- 16 Kasım 2018; 10:28:58 >
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    çok sağ olun. ben o sensörlerin ne olduğunu bilmiyorum ama ustama bir sorayım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kara_eylül kullanıcısına yanıt
    ustamız da şanzuman takozlarından şüphelendi. takozlar da değişti hocam ama sallantı malesef devam ediyor. usta lpgyi iptal etti. şimdilik aracı 3-4 gün benzinde süreceğiz. dün tamirden çıktıktan sonra benzinde hafif titreme vardı ama gariptir ki bu gün benzinde hiç titreme yapmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.