Şimdi Ara

2012 Honda Civic LX Coupe aldim, Yardim Lutfen!!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar 2012 honda Civic LX Coupe aldim da hayirlisiyla, 5 vitesli. Araba 12 bin'de

    Simdiye kadar hep otomatik kullandim bu ilk duz vites arabam ve acemiyim, arkadaslar yani otoyolda sorun yok fakat sehir icinde iyi degilim, kalkislar!!!! offf off
    Kalkislarda patinaj cekiyorum bazen araba stope ettiriorum bazen de ileri geriye gidiyor jerk ettirioyurm anliyorum ki debriajdan ayagimi ya erken cekiyorum ya da fazla gaz vermiyorum.

    ne yapmam gerekiyor bir ipucu var mi, bir kac ders aldim, ne yapmam gerektigini biliorum ama iste anladigim kadariyla tecrube eksizligi, yani dedigim gibi otoyolda vites degistirmekte sorun yok fakat kalkislarim halen iyi degil. heleki yokuslarda, el frenini cekiyorum...

    dun gece kirmizi isikta kaldiramadim bir turlu tam 3 kere kirmizi isik yandi sonra yesil, 4ncu kerede kaldirabildim, artik yedigim kufurun haddi hesabi yoktur :(

    oneriler??? bir de yani 0km degil fakat yeni araba 12binde oldugundan, debriaja motora felan zarar verirmiyim ne gibi bir tekniksel bir zarar olur bu ogrenme periodunda???

    tesekkurler







  • Tork dusuk oldugundan oyle kalkista zorlaniyorsunuz, anlasilan birazda panik var. Arac biraz yanlis secim olmus aslinda. Ama alismaya bakin. Bos yolda deneyin deviri 1500 e yukseltip sonra kavramayi gerceklestirirseniz biraz daha kolaylik saglar. Egimine gore 2000 e kadar yukseltilebilir aslinda boyle kullanmak yanlis ama suan size en kolayi bu olcaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yani diyorsun 2000'e gelene kadar gaza bas sonra yavas yavas debriajdan cek ayagini?

    boyle yapmayi denedim zaman sanki cok zorlaniyor gibi geliyor motor, boom boom ses cikyior yani, motor bogulma nedir boyle motor bogulur mu????

    bir de dedigim gibi debriaja veya baska herhangi bir seye zarar verirmiyorum sanirim 1-2 hafta bu boyle gidecek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vknyvz -- 19 Ağustos 2013; 23:17:02 >
  • Bence boş bir yere gidip yanınızda tecrübeli biri ile 1-2 saat kalkış çalışın.. Zamanla alışırsınız zaten. Birde şuna dikkat edin. Debriyajın kavradığı yer vardır.(Motorun tam tekere hafif hafif güç verdiği yer) O bölgeyi algılamaya çalışın. Arabadan arabaya fark eder bu kimi biraz dipte kavrar kimi çok yukarda kimi ortalarda. Birde balataya zarar verirmiyim diye düşünmeyin. 2 patinaj çektirmekle bozulacak dağılacak aletler değil bunlar. Tabiki bunlardan zarar görüyor fakat o kadar olur alışana kadar..
  • Merak edecek bir durum yok. Benzer sorunlari ben de yasadim. Benim cozumum su sekilde oldu gece cok gec saatte tenha genis bir caddede yokus yukari dur. Ayagin frende iken diger ayagini debriyajdan yavasca cekmeye basla. Araba titremeye basladiginda ki bu esnada hala ayagin frende olsun, artik frenden ayagini cek ve panik yapmadan -hafif- gaz ver. Goreceksin ki araba kaymayacak ve harekete gececek yokus yukari insaAllah. Artik debriyajdan da ayagini cekebilirsin. Bu sekilde birkac gecede tecruben artar ve trafikte daha guvenli gezersin diye umit ediuorum. Kolay gelsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  2012 Honda Civic LX Coupe aldim, Yardim Lutfen!!!!


    bu mudur?
  • Eski kefeli teraziler varya onları düşün,biri debriyaj digeri gaz debriyaja 990 gram agırlık koydugunu farz et gaza sagdakine 1000 gram yavaş yavaş hareket ettir önce kavrama noktasına kadar zaten pratik yaptıkça alışırsın..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • herhangi bir gece tenha bir yerde güzel uzunca bir rampa buluyorsun. mümkünse hiç trafik olmasın panik yapmamak için. rampayı çıkarken en az 7 - 8 kez durup el frensiz arabayı kaldırıyosun. Sonra başa dönüp bu rampayı aynı yöntemle 15 kez daha tırmanıyorsun. hatta son turlarında dur kalk çalışırken gaz ve fren kullanmadan 3-4 sn debriyajın kavrama noktasında arabayı geri kaçırmadan bekletip aracı öyle kaldır.

    tebrikler, artık sorununuz kalmadı ve sizde standart vasat bir sürücü oldunuz
  • Ya işte hep bunlar otomatik vites araba kullanmanın zararları.Sen bir alış bak hoşuna bile gidecek onun zevki zaten vitesindedir yav.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xrebelliousx

    bu mudur?



    evet aynen fakat siyah daha resim bile cekemedim, zaman yok ki isten guc ten :(

    ama soyle bir gece (tahmin ettiginiz gibi geceeleri suruyorum bu aralar lol ) telefonla cektigim bir resim var, plaka gecici daha plaka bilem gelmedi :)

    yaw bir de stop ettirdiginiz zaman araba cok sert bir sekilde ileri geriye gidiyorya frene basana kadar yaw cok kotu gibi geliyor bana o sanki motor dusecek gibi...

    bir de soylemeyi unuttum gecen gece, 3'den sonra 2 yerine 4'e aldim, sanki bir dis sesleri geldi sonra farkinda vardim hemen duzelttim hatami ama oldu iste, bir de 5 yerine 3'e aldim ayni sekilde dis sesleri geldi, yaw bunlar cok kotu mu vites icin?????
    bu yanlis vitesi sadece iki kere yaptim simdiye kadar

    aha :)

     2012 Honda Civic LX Coupe aldim, Yardim Lutfen!!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vknyvz -- 20 Ağustos 2013; 0:53:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vknyvz


    Arkadaslar 2012 honda Civic LX Coupe aldim da hayirlisiyla, 5 vitesli. Araba 12 bin'de

    Simdiye kadar hep otomatik kullandim bu ilk duz vites arabam ve acemiyim, arkadaslar yani otoyolda sorun yok fakat sehir icinde iyi degilim, kalkislar!!!! offf off
    Kalkislarda patinaj cekiyorum bazen araba stope ettiriorum bazen de ileri geriye gidiyor jerk ettirioyurm anliyorum ki debriajdan ayagimi ya erken cekiyorum ya da fazla gaz vermiyorum.

    ne yapmam gerekiyor bir ipucu var mi, bir kac ders aldim, ne yapmam gerektigini biliorum ama iste anladigim kadariyla tecrube eksizligi, yani dedigim gibi otoyolda vites degistirmekte sorun yok fakat kalkislarim halen iyi degil. heleki yokuslarda, el frenini cekiyorum...

    dun gece kirmizi isikta kaldiramadim bir turlu tam 3 kere kirmizi isik yandi sonra yesil, 4ncu kerede kaldirabildim, artik yedigim kufurun haddi hesabi yoktur :(

    oneriler??? bir de yani 0km degil fakat yeni araba 12binde oldugundan, debriaja motora felan zarar verirmiyim ne gibi bir tekniksel bir zarar olur bu ogrenme periodunda???

    tesekkurler


    Arazide, pistte vs yerlerde alan boş olduğundan daha zor öğrenilir. Sonuçta ilk defa şöför mahalline oturan biri değilsiniz.

    Haftasonu saat 4:30-5:00 gibi uyanın, yaşadığınız şehir neresi bilmiyorum ama çıkın sabah 5' de çok sakin trafikte yola şehirde dolanın biraz, ayağınız 1 günde debriyaja alışır.

    Buradan şunu yapın bunu yapın demek kolay olmuyor önünüzdeki yolun eğimi önemli, arkanızdaki adamın dibinize ne kadar yanaştığı önemli vs. Birde sizin aracınızda kalkış desteği var diye biliyorum. Oldukça kullanışlı.

    İyi günlerde kullanın.

    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 20 Ağustos 2013; 2:58:41 >




  • ayagim debriaja alisti gibi fakat sunlar neden oluyor;

    dun gece biraz daha iyi gibiydim 1.5 saat kullandim, sadece 3-4 kere istop ettirdim.

    1. kalkislarim azcik sanki hizli gibi, bir anda kalkiyor araba yavasca degil
    2. kalkislarda iler geri oynatiyorum arabayi sizce neden???

    yaw birde anlamadigim bir sey var, benim bildigim tam stop etmedigin surece, debriaja basmak gerekmiyor fakat araba 10'dan ve asagi indigi zaman titremeye basliyor, debriaja basinca gidior, yani 10 veya altinda oldugum surece debriaja basmak gerekiyor oyle mi ????

    taksi soferleri cok gicik ya gotunun dibine kadar geliyorlar insan korkuyor arkadan vuracaklar diye, bir de kalkislarda 3-4 saniye geciyor, hemen korna.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vknyvz -- 20 Ağustos 2013; 20:47:02 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.